Nuoret äidit
Hei!
Löytyisiköhän täältä muitakin nuoria äitejä kuin minä, oisi mukava jutella?
Minulla siis tulossa esikoinen 1.heinäkuuta, nyt rv 11±4. Ikää minulta löytyy vain 20-vuotta, niin olisi tosiaan mukava jutella tästä kaikesta ikätoverien kanssa kun kaikki ihan uutta. :)
Kommentit (65)
Heippa kaikille!
Täällä taas yksi odottava tuleva äiti (ihana lause!). itse olen 24 ja kolmen kk yrityksen jälkeen poksahtikin plussa plakkariin! (kahteen oikeastaan, ei sitä yhtä pysty aivot käsittämään,,,kolmeen..mulla on ilmeisen hitaat aivot :D). nyt ollaan hyvin alussa vielä viikkoja 5+2 ja me ollaan molemmat aivan tohkeissamme asiasta. :) Tämä on niin jännää! toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Täälä menossa nyt rv 12+4 ja ultrakin oli viime viikolla=) kaikki oli pikkuisella hyvin :) Nyt vaan odottaa että alkais maha kasvamaan !
Mulla ikä 21 ja miehellä pikkasta vajaa 20, kohta alkaa ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä (: Kuinka aikaisessa vaiheessa ootte kertonut isovanhemmille ? Mä en tiedä miten pystyn äitiltä salaamaan hetkeäkään kun plussa joskus ilmestyy ! Olis kiva odottaa siihen asti että vois ultrakuvan viedä näytille. Ja missä vaiheessa ootte muille kertonut ?
Oi onnea ELPS plussasta! Mäkin tein kolme testiä ennenkun meni jakeluun koko homma!
BELLL, mä en pystyny oottaa hetkeekään vaan kun plussa tikkuun pärähti ja sain miehen hereille ja jotenki tajuamaan tilanteen niin olin jo puhelin kourassa soittamassa äidille :) Iskälle ja pikkusiskolle kerroin myös samana päivänä ja mies kertoi myös äidilleen. Sen lisäks tiesi vaan mun yks lähin ystävä. Muille kerrottiin kun oli nt-ultra takana rv 11+2 ja tiedettiin, että mussu oli yhä matkassa mukana ja se maaginen kahdentoista viikon rajakin läheni :) Nyt on siis pitkään ollu jo ihan julkista tietoa.
Huh heijaa, selkäkivut on ihan järkyttäviä. Kolme viikkoo oon ollu jo saikulla ja eilen määräs lääkäri saikun äitiyslomaan asti, voi plääh! Ainoo liikunta mitä voi harrastaa ilman kipuja on edelleen uinti, toivottavasti se onnistuu mahd pitkään.
Nyt 29+3, hui kun jännittää jo!
Moikka! Täällä yksi nuori äiti lisää! :) Oon 24 vuotias (s. -89) kahden lapsen äiti, poika syntyny 2007 ja tyttö 2009 ja nyt haaveilen kolmannesta :)
Täällä myös nuori tuleva äiti. Olen 19- vuotias ja nyt mennään rv 27+5. Olisi mukava saada juttukavereita tätä kautta kun tuntuu että kaikilla kavereilla on ihan eri elämäntilanne kuin minulla. Asustelen Vantaalla joten jos joku sattuu olemaan täältä päin olisi kahviseuraakin mukava saada. :)
Jep, sama mullakin, että kaikki kaverit on ihan eri elämäntilanteessa, juoksee pippaloimassa ja jättää mut masuni kanssa ulkopuolelle kun en ilmeisesti oo tarpeeks mielenkiintosta seuraa enää raskauden takia.
Onko sulla Viivu millon la? :)
La olis 19.7 :) Onneksi on mies joka tukee. Tuntuu että nykyään ei edes kahviseuraksi kelpaa kun ei ole niitä uusimpia juoruja. Ja jos porukassa ollaan jossakin niin muut puhuu baari-illoista ja siitä kuinka hauskaa niillä oli ja että kuinka paljosta jään paitsi kun olen raskaana. :/ Toki voisin alkoholittomana lähteä mukaan mutta eipä ole kiva katsella vieressä kun muut örveltää :D Mutta enpä voisi tämän onnellisempi olla kun saan kokea tätä uuden elämän alun ihmettä. <3
moikka! täällä olis kans 24-vuotias esikoistaan odottava tuleva äiti! rv ois nyt 6+3 joten aika alussa vielä mennään. ois kiva vaihtaa jonku suht samanikäsen ja samassa tilanteessa olevan kanssa kuulumisia? :) ei oikeestaa kaverit oo vielä samassa tilanteessa joten äippä kaverit olis kivoja raskausaikana ja toki sen jälkeenkin! :) oootkos mistäpäin?
Sama täällä, ei kovin moni kaveri oo edes kyselly enää että miten menee kun kuuli että oon raskaana, eipä niitä nähtävästi paljon enää kiinnosta. Välillä jotain kyselee raskaudesta mutta muuten ei oiken paljo mitään. Mutta samapa tuo. :) Ite kerroin aika pian plussattuani vanhemmille jo, kun oli jotenki hankala olla sanomatta sitä. :D Olis myös kiva saada juttuseuraa samassa elämäntilanteessa olevista :)
Me kans kerrottiin vanhemmille tosi aikasessa vaiheessa. Onneks on kaikki ottanu uutisen hyvin vastaan :) Nyt on lastenhuone jo odottamassa tulijaa. Ei saatu ultrassa tietää että kumpi sieltä on tulossa, osasi niin hyvin peitellä. Mutta näin raskausaikana sen huomaa ketkä on niitä oikeita kavereita ja ketkä ei. Onneksi tosi ystävät pysyy rinnalla :) Minulla ne tosin asuu aika kaukana kun olen vasta muuttanut vähän ennen raskaaksi tuloa uudelle paikkakunnalle ja täältä en ole vielä kauheasti kavereita saanut.
Hyvää vappua kaikille nuorille äideille :)
Heippa mammat! Täällä 20-vuotias äippä Helsingistä. Mulla 1 vuotias poika ja kovasti kaipailisin juttuseuraa muista äideistä! <: saa laittaa s-postia. Senni-sofia@windowslive.com
Tuoretapaus ja tänään sain tietää olevani paksuna. Viikkoja hieman yli 5 ja äippä 22
Hei!
En oo pitkään aikaan kerinnyt tänne kirjoittelemaan kun ollut niin kamalan kiireistä. Tännehän on mukavasti tullut lisää kirjoittajia, tervetuloa kaikki! :)
Mulla itsellä siis viikkoja tänään 29+4 ja LA 19.7.2013. Kovaa närästystä ollut, onneks esim tänään sit jo hieman helpompi päivä, että jaksaa sängystäkin ylös nousta. Onnea Eppunen yritykseen!! :D Täytän tässä kuussa 21 vuotta. :)
Täällä helmikuussa 24v täyttänyt ja jo yhden tyttösen (2v8kk) äiti ja toista odotellaan 7+2 :) eli alussa vasta tämä toinen raskaus on mutta päivä kerrallaan mennään. :)
Täälläki olis helsingistä mammaseuraa, tosin oon jo 22v ja mulla on ennestään 2,5vuotias poika. Tällä hetkellä odotan toista, tosin ihan alkumetreillä, viikkoja vasta 6, mutta niinku edellinenki sano että päivä kerrallaan : )
Ai jukupätkä kun osaa sattua ja vihloo jokapaikkaan! Luulin pari viikkoo sitten, että nyt sattuu oikeasti, mutta voi hyvä luoja en osannu odottaa TÄTÄ. Selkä vihloo kokoajan niinku joku rääpis puukolla, nivuset vihloo, vaikee hengittää (varsinkin saunassa!) ja kaikki tuntuu ihan mahdottomalta tehdä.
Parasta tässä on toki se, että tuossa parin viikon päästä ois meijän häät ja viikkoja sillon 34+5, ois toki voinu ajatella vähän aiemmin että kuin loppuun lykkää ne, mutta pakko selvitä naimisiin sitten vaikka panadolit naamassa ja hammasta purren sitten :D
Sen jälkeen jos pysyis vaavi vielä pari viikkoo masussa niin oisin ihan valmis jo, paahdun kuoliaaks vaikka ei oo vielä niin kuuma kun mitä varmana tulee olemaan.. Nyt jo hikoon ku pieni sika, ääh. Sais tulla muksu vaikka kesäkuun loppuun, oisin ihan valmis sillon jo! La 7.7
Täällä esikoistaan odottava, syksyllä 21-vuotias äiti pkseudulta :) Viikkoja kasassa 15+3 ja laskettu aika olisi 11.11. Tuleva isä kovasti toivoo, että osuisikin lasketulle päivälle niin olisi hänenkin sitten helpompi muistaa syntymäpäivä...
Oireita on ollut jos jonkinmoista, joista onneksi pahoinvoinnit ja järjetön väsymys helpottivat aika tarkalleen rv 12 kohdalla. Sen jälkeen satunnaisia päänsärkyjä, närästystä ja pientä kipuilua alavatsassa/nivusissa liikkuessa. Olo kuitenkin jo huomattavasti siedettävämpi. Nyt vain innolla ja malttamattomana odottelen ensimmäisten liikkeiden tuntemista.
Kaikki on ollut niin uutta ja jännittävää, että vaikea aika ajoin uskoa raskautta todeksi. Raskautuminen tapahtui hieman yllättäin, sillä minulle on jo muutama vuosi taaksepäin povattu vaikeuksia lapsen hankintaan. Yllätys oli siis enemmän kuin ihana ja iloinen niin minulle kuin miehellenikin. :)
Mielelläni vaihtaisin kokemuksia ja kuulumisia muiden nuorten äitien kanssa. Minulle voi laittaa spostia osoitteeseen tsiini92@outlook.com
Onnea Emppuselle yritykseen ! :-)
Mulla on nyt menossa 27+3 ja kokoajan alkaa jännittää enemmän! Liitoskivut ja selkäsäryt on alkanu vaivata enemmän ja ainoo mikä helpottaa on ollu uiminen. Harmi kun en siitä muuten juuri välitä, mut pakko on ollu etten tuu hulluks näitten kipujen kanssa. Tänään tuli myös harjotussuppareita pelkästää siitä ku kiertelin kaupassa, plaah. Vielä pitäis selvitä heinäkuuhun!
Meillä molempien vanhemmat on ottanu tän tosi hyvin, mun äiti vaan kilju onnesta sillon kun soitin sille melkein heti kun olin plussannu :D Mut toisaalta mun vanhemmat kärsi ite lapsettomuudesta ja mä sain alkuni +10 vuoden yrittämisen jälkeen kun äiti oli jo 33v, joten sen takia varmaan on äippä ihan onnellinen kun meillä tärppäs näin nuorena :) Iskä on ollu rauhallisemmin onnellinen :p
Ton miehekkeen veljillä on jo lapsia, joten tää uus lapsenlapsi ei anopille ollu niin suuri uutinen, ihan onnelliselta on hänki silti vaikuttanu :)
Jos muuten jotakuta kiinnostaa niin mulle saa (ja ois tosi kivaa (: ! ) laittaa sähköpostia tai tsiigata mun blogia! Blogia en oo tosin ehtiny kauheesti päivittään, mutta yritys on kova ja varmaan sitten tulevaisuudessa vois olla aktiivisempikin!
sarita.k@kolumbus.fi
http://circusonthestreet.blogspot.fi/