Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret äidit

07.12.2012 |

Hei!

Löytyisiköhän täältä muitakin nuoria äitejä kuin minä, oisi mukava jutella?

Minulla siis tulossa esikoinen 1.heinäkuuta, nyt rv 11±4. Ikää minulta löytyy vain 20-vuotta, niin olisi tosiaan mukava jutella tästä kaikesta ikätoverien kanssa kun kaikki ihan uutta. :)

Kommentit (65)

41/65 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tänne kukaan kirjoittelee :/ Kukkurukuu täällä vähän samanmoiset fiilikset nyt kuin sinulla n. 2 viikkoa sitten. Onko yhtään helpottanut? Vai mennyt vain pahemmaksi? Elän toivossa että tämä olisi vain tälläinen hetkellinen juttu ja helpottais vielä ainakin hetkeks ennen kun synnyttämään pitää lähteä. Minulla viikkoja nyt siis 33+0. Nopeasti on aika kulunut. Meilläkin häät parin viikon päästä. Saa nähdä kuinka niistä selvitään. :D Hyvää kesää kaikille! :)

42/65 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivu, olo on tosiaa toisaalta helpottanu, mut tilalle tullu uusia vaivoja. Selkä jomottaa yhä ja nukkuminen on hankalaa, mutta hengittäminen on helpottunu kun muksu on ilmeisesti alkanu jo laskeutumaan. Kohdunsuun alueella on alkanu oleen sellasta kauheeta vihlomista, mietin että lapsi on varmaan joku yksisarvinen kerta on jo rt ja kivut on ku neulalla tökkis siellä! 

Mites teidän häät, joko on juhlittu? :) Mä onneks selvisin kunnialla meidän omista, vaikka voin sanoo että väsyneempi en oo ollu kyllä pitkään aikaan niinku häitten jälkeen kun pääs pehkuihi!

Nyt 37+3 ja alan entistä enempi oleen ready, mutta vauva vissii aikoo majailla yksiössään vielä...

Tosiaan harmi kun tää keskustelu on vähän niukkaa, mä en jotenkin ite tykkää tästä foorumipohjasta niin että tulis käytyä usein ja sit unohtuu ihan.. :( Vaikka oiski tosi kiva jutella muitten nuorten äippien kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/65 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät meni hyvin. :) Ei pidetty kovin isoja häitä kun on näitä viikkoja jo sen verran. Läheisimmät kutsuttiin vain. 

Meillä lääkäri sanoi että on kääntynyt jo pää alaspäin. Sen kyllä huomaa muutenkin kun melkein kaikki liike tuntuu lähellä kylkiluita. Paljon liikkuu vielä vaikka tilaa ei ole. Minulla vaivat katosi aika nopeasti sen jälkeen kun ne tulikin. Oli vain hetkellistä. Onneksi näin koska oli aika tuskaista kun joka paikkaan vihloi ja särki. Sen jälkeen ei olekaan ollut mitään ongelmia. Edes harjoitussupistuksia ei ole tullut. Lieneekö sittten hyvä vai huono asia. Eivät ainakaan neuvolassa sanoneet että pitäisi huolestua.

Itsellä olisi vielä melkein kuukausi odottelua jos tämä pikkuinen päättää tulla lasketun ajan mukaan. Kauhulla jo odottelen tulevia hellepäiviä. 

Jaksamisia loppuodotukseen sinulle ja muillekin tätä lukeville tuleville äideille. Kyllä se odotus vielä palkitaan :)

44/65 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että häät meni hyvin :) Meillä oli kans ihan pienet ja vaatimattomat häät, alle 60 vierasta, mutta rahaa meni kyllä niin että hirvitti. Sormuksiin tosin eniten, panostettiin kun aateltiin että mieluumin sellaset mitkä miellyttää pitkään ku juhlat muuten on vaan sen yhden päivän :)

Mä en ois huolissani vaivattomuudesta, mäkin selvisin tosi pitkälle ilman supistuksia mutta nyt niitä alkaa jo olla. Ehkä siis h-hetkikin lähestyis, toivottavasti! En ehkä kestä jos tulee ihan kauheet helteet!!

Neuvolassa tänään sanottiin, että pää olis jo aika hyvin kiinnittyny lantioon ja tuskin kääntyy enää raivotarjonnasta muuhun, huh helpotus! Mä oon ite syntyny sektiolla virhetarjonnan vuoksi, tosin se tais mennä jotenkin niin että olin tulossa otsa edellä ja sitten ku en päässy ja alko sydänäänet häviämään niin otettiin ulos. Toivottavasti saan ite synnyttää alakautta!

Puuh, taas polttelee.. Nyt on viikon ajan tullu sillon tällön supistuksia yms, mutta sitten kun ehdin innostua että joko se tulee niin kaikki vaivat loppuu ja oonkin elämäni kunnossa :(

Joko muuten muut on pakannu sairaalakassia? Mun pitäis varmaan, mut en yhtään keksi mitä sinne laitan.. Josko sais aikaan sen ennenkun lähtö tulee.. :)

rv 38+2

45/65 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ostettu ees sormusta vielä kun on sormet niin turvoksissa että ei mene edes kihlasormus sormeen. :/ 

Mulla kans nyt alkanut tuntua pieniä nipistelyjä sillon tällön. Ei oo ollu kyllä kipeitä mutta huomaa että maha menee ihan kovaks. Kovasti on meidän pikkuisella hikkaa ollut. Joka päivä useampaan otteeseen. :)

Sairaalakassin pakkailu on täällä aloitettu. Itselläkin vaikeuksia sen kanssa että mitä sinne pakkaisi. Ja kun toivotaan perhehuonetta niin ollaan kyllä miehellekin kaikkea tarpeellista pakattu mukaan. Ja vaikka ei perhehuoneeseen päästäis niin onhan se hyvä olla vaihtovaatteet mukana. 

Rv 37+2

46/65 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kauheessa paniikissa pakkasin sairaalakassin (ainakin jotenkuten) tossa pe-la yönä kun rupes supistelemaan ihan tosi kivuliaasti. Harmi vaan että supisteli n. 30min-1h ja sitten loppui, eli ei sitten tullutkaan lähtöä vielä :( Seuraavana päivänä olin niin täynnä energiaa että siivosin kämppää ihan hullunlailla, en tajua itekään mistä sellanen piikki tuli :P

Tänäänkin supisteli kovasti vähän aikaa, mutta just kun mietin että pitäiskö soittaa miehelle töihin niin loppu ku seinään. Oon kyllä ihan loppu tähän oloon jo, jalatkin on ihan tukit ja nilkoista ei tietookaan kun nestettä niin paljon. Tulispa tää kohta jo.. Sunnuntaina ois laskettu aika eli viimesiä taidetaan kuitenkin viedä. Kai sitä tarttis yrittää nauttia vielä masusta kun se on ylpeyden aihe eikä pelkkää läskiä :P Toivottavasti pääsee reenaamaan ja pudottaan painoo sitten mahd pian synnytyksen jälkeen!

Rv 39+1

47/65 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkurukuu, vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena? 

Täällä on myös alkanut tulla vaikka millaisia oireita että synnytys olisi lähellä. Neuvolassa arveli että viikon sisään voisi syntyä kun on niin alhaalla ja kaikki oireet viiittaa siihen että on kohta pikkuinen jo sylissämme. 

Toivotaan että syntyis lähiaikoina molemmille. :) Eipä tässä tosin itselläkään ole enää kuin 2 viikkoa laskettuun aikaan. Kylläpäs tämä raskausaika on mennyt todella nopeasti. 

Mites muiden äitien odotus sujuu? Tänne ei oikein kukaan muu enää kirjoittele kuin minä ja kukkurukuu. :)

Ja siis rv 38+0 täällä menossa.

Vierailija
48/65 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ois myös yksi 19 vuotias esikoistaan odottava äiti :) nyt menossa rv 34+2 :)

49/65 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö syntyi 6.7 rv 39+6 :)

Tänään kotiuduttiin sairaalasta, kirjottelen vähän myöhemmin paremmin kun nyt oon vaan ihan rättiväsyny!

Tsempit muille odottajille! :)

50/65 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kukkurukuu :) Täällä vielä odotellaan. Saisi kyllä alkaa jo syntymään. 

51/65 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkin Viivu ollaan varmaan jo synnytetty? :)

Meillä tosiaan täällä majailee nyt jo 2kk ikäinen tytöntyllerö joka on pitäny mamman niin kiireisenä etten oo pahemmin ehtiny käydä kirjottelemassa. Tai muistanu, mun muisti on menny ihan höpöksi.

Joka tapauksessa jos muutaman sanan sanon synnytyksestä niin se oli nopea, rapiat kuus tuntia kaikkinensa, ponnistus 32 min. Kivunlievityksinä ilokaasu ja aquarakkulat. Sairaalaan mennessä kohdunsuu oli jo 8cm auki eli meidät passitettiin suoraan saliin, salissa meni vedet ja siitä noin tunnin päästä oli tyttö maailmassa. Mukelo joutu suoraan lastenosastolle lisähappeen, syntyi napanuora kolmesti kaulan ympäri. Nyt kuitenkin ihan terve tytsy :)

Meitä voi halutessaan seurailla mun blogista http://circusonthestreet.blogspot.fi/

Onnea vauvautuneille, tsemppiä odottajille ja kärsivällisyyttä yrittäjille!

52/65 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v toinen lapsi tulossa ens kesänä =)

Vierailija
53/65 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täältä löytyis sua vuoden nuorempi tuleva äiti! :) Ensimmäistä odottelen itsekin, tällä hetkellä rv 7+1 elikkä aikas alussa mennään.. Miellelläni juttelisin sun kanssa lisää, kaikki tosiaan niin uutta ja jännää ja pelottavaakin! :D

Vierailija
54/65 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sulla raskaus tähän asti mennyt? :) Mulla oli tänään lääkäri, jossa kuulin ekaa kertaa vaavin sydänäänet. Oli kyl jännää! :D Mistä päin olet? Olisko sulla sähköpostia? Olisi mukavampi niin jutella. :)

Vierailija
55/65 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän tää ainaki tähän asti:) Ei oo mitään suurempia oireitakaan ollu:) Ainoastaan menkkamaisia kipuja mut muuten ei mitään..

Vähä ihanaa! Tollasta odotan iteki niin innolla, jotenki siinä vaiheessa varmasti tajuaa, että tuolla mahassa tosiaankin kasvaa joku! :) Nyt vielä vaikeeeta kuvitella, et oikeesti oisin raskaana:) Meillä ois ensimmäinen neuvola käynti 28 päivä, et sitä odotellessa! :D

Vaasasta päin oon, ja sähköpostikin löytyy:) minttu-maria.i@hotmail.com laitteleppas sinne viestiä! :)

Vierailija
56/65 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi moi, olen sinua vuoden nuorempi ja odotan myös esikoista:-) rv 32+1 laskettu aika helmikuun 26pv, joten lähellä:-)

57/65 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 23-vuotias tuleva äiti. Laskettu aika huhti-toukokuun vaihteessa, nyt rv 25+3.

Olis kyllä mukava vaihtaa kuulumisia muiden kanssa, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Tänään tuli mietiskeltyä aika rankasti kaikkea tulevaan äitiyteen liittyvää. Miten sitä osaa olla maailman paras äiti, mut kyllä kuulemma sitten vaan osaa. Ihania asioita, vaikka kyllä vähän välillä hirvittääkin..

Onko teillä kaikilla miehet tukemassa? Meillä tää tuli osittain yllätyksenä, ja miehellä ollut vähän sulattelemista. Mutta hyvin on sopeutunut ajatukseen ja uskon että osaa olla myöskin maailman paras isä.

Tytöksi meinasivat rakenneultrassa, ja oli kyllä ihana nähdä vähän, että minkälainen perheenjäsen sieltä on tulossa! Kovasti potkii välillä ja viikkojen mukaan kuulemma kuuleekin jo ääniä täältä. Jutellakin pitäis, mutta tuntuu vielä vähän hölmöltä, kun on siellä piilossa kuitenkin. :)

Nyt vasta uskaltauduin kirjottelemaan itekkin tänne, ja tuntuu että täältä löytyy kyllä suuri apu odotukseen!

Vierailija
58/65 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi yksi 20-vuotinen esikoistaan odottava täysin paniikissa ja miettien elämäntilanteitaan, joten olisi todellakin mukava jutella muiden ikäistensä ja samassa tilanteessa olevien kanssa! miulle voi pistää mailiakin osotteeseen honnaw(at)hotmail.com

59/65 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 23- vuotias odottaja, tosin toinen lapsi on jo tulossa :) Esikoisen sain, kun olin 20 eli täyttää kohta jo 3 eli ei siis ei ihan uutta ja ihmeellistä, mutta kuitenkin :) Itsekin huomaa, miten on jo jotain asioita unohtanut edellisestä odotusajasta, joten kaikki pitää kyllä käydä läpi uudelleen. Mulla LA on heinäkuun puolessa välissä ja ihmettelenkin, että jo nyt uskallan kirjoittaa tänne palstalle, sillä olen niin pessimistinen raskauden suhteen. Aina sitä ajattelee, mikä voi mennä pieleen ja siihen asti mieli on rauhaton, kunnes tuntee pienen liikkeet sisällä. Mutta jospa tämä tästä... Optimistisempaa asennetta kaivaessa esiin :) Tsemppiä muille odottaville ja jos joku haluaa s-postia lähetellä niin ota yhteyttä palstalla!

60/65 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä vasta tälläviikolla plussannut, laskujen mukaan on vasta 5+2 takana. Yritystä on takana 9 kuukautta, joten ihanaa kun vihdoin tärppäsi, toivottavasti vielä menisi loppuun asti onnistuneesti. Olemme miehen kanssa molemmat -89. Mistä päin te muut kirjoittelette? :) Itse olen keski-suomesta. Onko teillä ollut minkälaisia oireita?