Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret äidit

07.12.2012 |

Hei!

Löytyisiköhän täältä muitakin nuoria äitejä kuin minä, oisi mukava jutella?

Minulla siis tulossa esikoinen 1.heinäkuuta, nyt rv 11±4. Ikää minulta löytyy vain 20-vuotta, niin olisi tosiaan mukava jutella tästä kaikesta ikätoverien kanssa kun kaikki ihan uutta. :)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Oon 19-vuotias ensimmäistä lasta odottava. Viikkoja on nyt 10+2 ja laskettu aika syyskuussa. Ois tosi kiva saada juttelu seuraa raskaudesta ja muustakin, kun ketkään kavereista ei oo raskaana eikä heillä oo vielä yhtään lapsia :)

Vierailija
2/65 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Oon 19-vuotias ensimmäistä lasta odottava. Viikkoja on nyt 10+2 ja laskettu aika syyskuussa. Ois tosi kiva saada juttelu seuraa raskaudesta ja muustakin, kun ketkään kavereista ei oo raskaana eikä heillä oo vielä yhtään lapsia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä toista odotellaan, toivottavasti kaikki menisi hyvin (edellinen raskaus tuulimuna). Olen siis 21-vuotias ja sain ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana :) nyt meneillään rv 8 .

Vierailija
4/65 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikki!

Täällä myös vuosimallia -89, 23v esikoisen odottaja. Mies on saman ikäinen. Pirkanmaalta kirjottelen.

Nyt menossa rv 7+0 (hui, tuntuupa tuo jo paljon isommalta viikkomäärältä kun 6+ jotain ;D) ja huomenna varhaisultra. Herranpieksut että jännittää! Tuonne lokakuisiinkin olen kirjotellut mutta sielä tuntuu olevan aikalailla yksinpuhelua kaikilla, jospa täällä ois vähän enemmän semmosta yhteisöllisempää meininkiä :) Kiva päästä melko samoissa tilanteissa olevien kanssa höpöttelemään. Omassa kaveripiirissä on kyllä lapsen saaneita, mutta eivät nekään jaksa raskausvaivoista loputtomiin jutella kun ovat sen ajan jo eläneet :D

Täällä olis siis laskurin mukaan LA 9.lokakuuta. Oireita on kyllä kaikki mitä kirjoissa sanotaan. Pissalla tarvii käydä tunnin välein vähintään (yölläkin pahimmilla toistakymmentä kertaa...), etovaa oloa ja oksukin tullut pari kertaa, palelua, jäätävät ruokahalut, väsymystä ja uupumusta... ja viimeisimpänä ennen minulle tietämätön "oire": pisamat! Tosin nää pisamat on ihan söpöjä kyllä, ei haittaa :) Kauhistuttaa kuinka hirmuseks tää olo muuttuu tässä seuraavina viikkoina koska viimeset pari viikkoo on ollu jo melkosta koettelemusta.

Ootteko kertoneet raskaudesta jo lähipiirille? Pidemmällä olevat ovat varmasti, mutta entäs te jotka ootte vasta ekalla kolmanneksella? :)

Vierailija
5/65 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös yksi 20-vuotias esikoistansa odottava :) rv 30+3 meneillään, joten aika pitkällä jo :) kaipailen kans seuraa ja olisi mukava saada ystäviä tätä kautta. :) etelä-pohjanmaalla.

Vierailija
6/65 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MRIIC, me olemme kertoneet muutamille läheisille ystäville ja poikaystäväni vanhemmille (he arvasivat) :D mutta omille vanhemmilleni ja muille tuttaville kerromme luultavimmin sitten kun olemme käyneet niskapoimu ultrassa, näin teimme myös esikoisen kohdalla :)

7/65 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerrottiin raskaudesta silleen, että perheille kerrottiin melkein heti kun plussasin ja sit nt-ultran jälkeen se oli vapaampaa tietoo sukulaisille ja kavereille.

Nyt menossa 20+4 eli puoliväli ylitetty, tiistaina käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan ihan hyvin.

Miten teillä joilla kaverit tietää, onko minkälaisia reaktioita? Musta kun tuntuu että jonkun verran on kaverit lähteny ympäriltä, jotkut on tosi ilosia meidän puolesta ja suhtautuu muhun niinkun ennenkin, mutta tuntuu kun joillekkin oisin nykyään ihan eri ihminen :/

Vierailija
8/65 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen varhaisultrassa ja kaikki oli just niinkun pitää <3 Ihanaa! Ollaan niin onnellisia! Hirvee pelko ollu kokoajanjos onkin väärässä paikassa tms.. Semmonen reilun sentin kokonen pikkukaveri siel köllötteli ja sydämen liikkeetkin nähtiin :,) Mieskin m

elkeen herkisty kun tais vihdoista viimein tajuta että sehän on meijän vauvan alku mikä sielä näky. Viikotkin piti hyvin paikkaansa. Menkoista laskettuna 7+1, sikiön koon perusteella 7+2 :)

Tuosta raskaudesta kertomisesta vielä, että mulla on ystävät ottanu uutisen ihanasti vastaan suurimmalta osin. Kaikki ne on kyllä tietänykin että podettiin vauvakuumetta joten tavallaan osas odottaa uutisia. Pari kaveria on ollu vähän katkeran olosia, mutta niillä ei oo oma elämä menny ihan niinkun toivois perheen perustamisen suhteen, joten luulen asenteen johtuvan siitä... Osasin kyllä odottaa näiltä ihmisiltä just semmosta reaktioo kun ties niiden tilanteet. Melkeen kaikki on kuitenkin ollu ilpittömästi ilosia ja onnellisia ja uskon että tulee pysyyn mukana elämässä.myöhemminkin

Vierailija
9/65 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh sori ihme kirjotusvirheet -.- kirjotin puhelimella eikä suostunu pyyhkiin tekstiä pois

10/65 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä kirjoittelee myös yksi tuleva nuori äiti, ikää on nyt 19 vuotta :) tällähetkellä on menossa rv 4+5 eli aikalailla alussa on vielä. Itse oon kertonut vaan parille tosi läheiselle kaverille ja vanhemmille :) Kaipailisin juttuseuraa muista odottavista äideistä, saa tulla ihan rohkeasti juttelemaan :)

Vierailija
11/65 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisia oireita teillä on ollut tässä raskauden aikana? entäs onko jotain mielitekoja? :) Itselläni on huonovointisuutta ja rintojen arkuutta, mutta muuten normaali olo, jos niin voi sanoa kun melkein kokoajan ällöttää :D Mieliteot vaihtelevat suuresti, joka päivä erimieliteko ja sitten edellisenpäivän mieliteko oksettaa seuraavana päivänä :D minulla ei ollut esikoisessa mitään raskausoireita joten tämä on ihan uutta itselle.

Vierailija
12/65 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pian 22 täyttävä ensimmäisen odottelija Pohjois-Savosta. :) Viikolla 11 mennään ja LA olis 21.9. :)

13/65 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AELH, torstaina selviää, ollaanko samassa veneessä. :) Varhaisultrassa näkyi kahdelle paikka, toisen sydän löi, toista ei löydetty. Joko loppunut heti kaksoisraskaus ja jatkunut yhtenä tai sit viikkoja oli vielä liian vähän. 8+4 oli kalenterista katsottu mut pikkusen koosta laskut oli 7+2. Jännittävää ja pelottavaakin hiukan ajatus kaksosista :) Onko sinulla mies tukemassa? Miten otti tiedon kaksosista vastaan? :)

14/65 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut oireina nyt todella kipeä alamaha,en tiedä onko normaalia mutta toivottavasti :s ja sitten kokoajan semmonen ällö olo ja kamala väsy! Onko muilla muuten ollut sellaista että oireet ovat pariksi kolmeksi päiväksi ns. hävinneet ja tulleet sitten takaisin? :o välillä tuntuu tolta, kai seki on normaalia :)

15/65 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi jo suurin osa oireista kaikonnu, äärettömän pahoinvoinnin tilalle on tullu närästystä ja pissahätä on jatkuvasti, muuten menee aika hyvin ja suurimmaks osaks aikaa raskautta ei edes muista :) Väsymys tulee ja menee vähän niinkuin jossain sykleissä, välillä nukun koko ajan ja välillä taas ei nukuta ollenkaan. Nyt on niin että väsyttää all the time, mut en saa nukuttua, huoh!

Rv 22+2

16/65 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii joo ja tosiaan toi että on kokoajan pissahätä! seki on kyllä yks mitä on:) muuten on ihan hyvä olo, ei mitään kamalia oireita mutta tämä yökötys olo ei oo niin mukava:/

Vierailija
17/65 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta täyttävä äiti kesäkuun alussa ja laskettu aika olis 30.6! :) Asun Pohjois-Savossa, Kuopion lähellä! Mahtavaa olis löytää jotain juttu kaveria vaikka edes sähköpostin tai oikein vanhaan tapaan kirjeen parissa;) mutta juttu ja ehkä myöhemmin lenkki seurakin ois kiva!

sposti: roosahytonen@luukku.com

blogi: http://uusielamantapa.blogspot.fi/

Vierailija
18/65 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :) täällä ilmottautuu 20v vauvahaaveilija ja yritys alkaa huomenna kun menen ottamaan ehkäisykapselini pois. Tulin silti ''etukäteen'' myös mukaan! ois kiva kuulla millasia oireita teillä on ollut, ja miten vanhemmat suhtautuneet, millanen rahatilanne teillä on, jnejne :)? 

Vierailija
19/65 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPPUNEN, onnea yritykseen! :)

Mulla on nyt menossa rv11, esikoista odotan, ikää meillä molemmilla 23v. Heti plussan jälkeen alko oleen pahoinvointia, mutta itse oksentaminen pysyi aika minimaalisena onneks. Perinteinen väsymys on vaivannut ja alkuviikoilla myös erinäiset tuntemukset ja kivut alavatsassa. Huimausta oli myös parisen viikkoa ja jatkuva nälkä vaivaa edelleen :D

Meillä molempien perheet otti asian hienosti vastaan vaikka ollaankin melko tuore pari, vasta pari päivää sitten tuli vuosi yhteiseloa. Tulevat isovanhemmat melkein jo nuttuja kutovat :D Meillä tosin on molempien äidit olleet myös nuoria, reilu parikymppisiä vuotiaita esikoisen tullessa, joten ehkä sekin vaikutti.

Rahatilanne meillä ei oikeasti ole mikään ideaali. Minä olen veloissani muutaman vuoden takaisten hölmöilyjeni vuoksi, miehellä oli sama tilanne vielä hetki sitten, mutta hän onneksi sai juuri velkansa maksettua. Mies on kuitenkin hyvässä ja vakituisessa työssä, minulla määräaikanen työsuhde joka päättyy samaan aikaan kun jään äitiyslomalle, joten jatkosta ei ole vielä tietoa. Hyvä mahdollisuus päästä kuitenkin takaisin sitten kun on aika mennä töihin.
Ajattelimme kuitenkin että emme halua alkaa suunnittelemaan liikaa tulevaisuutta. Jos ensiksi haluaa opiskella monta vuotta, sitten havitella vakituista työtä ja omaa omakotitaloa, niin me ei koskaan ehditä lapsia tekemään. Mä olen melko spontaani ihminen ja meen enemmänkin tunteen kun järjen mukaan, hyvimpä on tähänkin asti toiminut ;)

Vierailija
20/65 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa, täällä on 19-vuotias 4 kk ikäisen lapsen äiti ja paikkakunnalta espoo, olisi todella kiva löytää oman ikäistä juttu seuraa ja sellainen kenellä on aika samanikäinen lapsi. (: ja olisi mukava saada ystäviä tätä kautta PÄÄKAUPUNKISEUDULTA (: