Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnellisempi 10 kiloa "liian lihavana" rennosti syöden hyvin silloin kun on nälkä

Vierailija
06.12.2012 |

vai ihannemitoissasi jatkuvalla kuurilla miettien jokaista suupalaasi, annoskokoja, kaloreita, hiilareita ym..?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 10 kg ylimääräistä, bmi 24. Ehkä näyttäisin paremmalle se -10kg, mutta haluan myös nauttia elämästä, enkä juoda pelkkää vettä.

Vierailija
42/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus sanoo että se 10kg ylimääräisen kanssa ei ole mitään elämää. Jatkuva paha olo niin henkisesti kuin fyysisestikin loppui kun otti vain itseään niskasta kiinni. Uusi elämä kurinalaista, mutta kaikkeen tottuu. Nyt pidän sentään itsestäni toisin kuin ennen, ja se mielestäni korvaa elämäntapojen normaalin tarkkailun mennen tullen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 10 kg ylimääräistä, bmi 24. Ehkä näyttäisin paremmalle se -10kg, mutta haluan myös nauttia elämästä, enkä juoda pelkkää vettä.

Miksi sun pitäisi 10kg kevyempänä juoda vain vettä?

Vierailija
44/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuka tahansa ihminen (pois lukien tietysti sairaat tms.) syö edes suurimman osan ajasta terveellisesti ja liikkuu riittävästi (esim. hyötyliikuntaa) ei tämä voi olla 10kg "ylipainoinen". 

Ei kenenkään tarvitse mielestäni miettiä jokaista suupalaa, annoskokoja tms. Syöt vain säännöllisesti ja riittävästi, niin ei jää nälkä, mutta ahminenkin on sairaus. Liikuntaa ei tarvitse harrastaa pakosta tai hikihatussa, lisäät vain hyötyliikuntaa ja ehkä hankit harrastuksen, josta nautit.

Ei ihannekropan salaisuus ole ruuan punnitseminen ja #fitness. Onnellisuuttasi voit arvioida vain sinä itse, mutta miettisin sinuna myös pitkän ajan terveysvaikutuksia.

Vierailija
45/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kun syön edes vähän tarkoittaa se ainakin 2-3 kg nousua. Olen synnyttänyt myös 5 lasta ja omaan ison napatyrän, ne myös tekevät vatsastani joka tapauksessa pyöreän näköisen. Ja en haluaisi pois kun tuon pari kiloa, mikä tulee heti takaisin kun syön. Vaikea selittää, mutta en halua mitään tappo diettejä. Syön tavallista kotiruokaa, salaatteja ja hedelmiä.

Vierailija
46/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuvat vain syömisestä. Entäpä se juominen? Jokainen alkoholipitoinen juoma tuo turhia kaloreita. Ettekö laske niitä ollenkaan? Alkakaa elää ilman alkoholia ja seuratkaa, miten paino laskee. Jos leivotte, korvatkaa murotaikinapohjat pullataikinalla. Ihan lähipiiristä huomaa murotaikinaa suosivien ylipainon ja pullataikinaa suosivien normaalipainon. Pullataikinatyypit ovat tiedostavia syömisessä muutenkin.

Vierailija
47/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kun syön edes vähän tarkoittaa se ainakin 2-3 kg nousua. Olen synnyttänyt myös 5 lasta ja omaan ison napatyrän, ne myös tekevät vatsastani joka tapauksessa pyöreän näköisen. Ja en haluaisi pois kun tuon pari kiloa, mikä tulee heti takaisin kun syön. Vaikea selittää, mutta en halua mitään tappo diettejä. Syön tavallista kotiruokaa, salaatteja ja hedelmiä.

Mitä jos opettelisit syömään oikeasti terveellisesti, ei kukaan sillä voi lihoa 2-3kg. Eri asia, jos salaattisi ovat pääosin kastiketta ja kotiruoka tarkoittaa jotain kermaan/voihin tehtyä. Tiedän monta useamman lapsen vanhempaa, jotka ovat oikein hyvässä fyysisessä kunnossa, eivätkä noudata mitään varsinaista ruokavaliota tai liiku jonkun ohjelman mukaan.

Vierailija
48/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhuvat vain syömisestä. Entäpä se juominen? Jokainen alkoholipitoinen juoma tuo turhia kaloreita. Ettekö laske niitä ollenkaan? Alkakaa elää ilman alkoholia ja seuratkaa, miten paino laskee. Jos leivotte, korvatkaa murotaikinapohjat pullataikinalla. Ihan lähipiiristä huomaa murotaikinaa suosivien ylipainon ja pullataikinaa suosivien normaalipainon. Pullataikinatyypit ovat tiedostavia syömisessä muutenkin.

Myös jos ei juo ollenkaan alkoholia, eikä syö muro tai pullataikinoita ja on silti ylimääräistä 10 kg :O

Vierailija
49/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin katson syömisten perään ja lasken vaikka niitä kaloreita. Kärsin huonosta itsetunnosta ja timmi sekä hoikka kroppa on omiaan auttamaan minua rohkaistumaan ja saamaan itseluottamusta. Harrastan kestävyysurheilua, joten mikäli en herkuttele, pysyn kyllä kuosissa. Normaalia kotiruokaa syön niin, että olen kylläinen. Tietenkin silloin tällöin vaikka jäätelö tai suklaapatukka on ok. :) mitat 170cm/57kg.

Vierailija
50/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos opettelisit syömään oikeasti terveellisesti, ei kukaan sillä voi lihoa 2-3kg. Eri asia, jos salaattisi ovat pääosin kastiketta ja kotiruoka tarkoittaa jotain kermaan/voihin tehtyä. Tiedän monta useamman lapsen vanhempaa, jotka ovat oikein hyvässä fyysisessä kunnossa, eivätkä noudata mitään varsinaista ruokavaliota tai liiku jonkun ohjelman mukaan.

En käytä kun ehkä kerran kk ruokaan kermaa, voita en ikinä. Salaateissa en käytä koskaan kastikkeita.

Vierailija
51/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jos ei juo ollenkaan alkoholia, eikä syö muro tai pullataikinoita ja on silti ylimääräistä 10 kg :O

Silloin on syödyssä ruuassa vika. Enkä tarkoita kaloreita.

Vierailija
52/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen enkä mieti koskaan paljonko voi syödä. Syön tavallista kotiruokaa, ei mitään mättöä, karkkia tai suklaata kerran tai pari viikossa. Harvoin alkoholia ja päivittäin paljon vettä! Kävelyä päivittäin niin kyllä helposti pysyy normaalipainossa ilman dieettejä. Ylipainoiset hoi, ei se mitään rakettitiedettä ole!

Vierailija
53/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää tavallista ruokaa säännöllisenä ruoka-aikoina ja hankkikaa jotain harrastuksia, niin ei pyöri syömiset koko ajan mielessä. Osa ihmisistä voisi hyötyä myös arkiliikunnan lisäämisestä. Kitukuurit saavat elimistön vain luulemaan, että nälänhätä uhkaa, joten ne vähätkin kalorit varastoidaan entistä hanakammin.

Vierailija
54/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 61kg ja tilastojen mukaan ylipainoinen. En vain käsitä missä se ylinmääräinen on kun näytän laihalta. Yritän pitää painoni vakiona ja sehän tarkoittaa jatkuvasti samaa ruokavaliota. Välillä minut valtaa vaan halu syödä ja syön silloin lihaa tai vihanneksia. Tästä voisin kyllä laihduttaa , mutta en halua olla hengari.

Vierailija
55/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen enkä mieti koskaan paljonko voi syödä. Syön tavallista kotiruokaa, ei mitään mättöä, karkkia tai suklaata kerran tai pari viikossa. Harvoin alkoholia ja päivittäin paljon vettä! Kävelyä päivittäin niin kyllä helposti pysyy normaalipainossa ilman dieettejä. Ylipainoiset hoi, ei se mitään rakettitiedettä ole!

Ei 10 kg ylimääräistä tarkoita ylipainoista!!!!!! Ja vesi, yök. Itse en juo mitään muuta kun 2 lasillista maitoa päivässä.

Vierailija
56/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kun ehkä kerran kk ruokaan kermaa, voita en ikinä. Salaateissa en käytä koskaan kastikkeita.

Niinpä, opettelisit käyttämään kermaa, voita ja salaatteihin öljypohjaisia kastikkeita.

Vierailija
57/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aina kun on nälkä ja mitä huvittaa, ja olen vähän alipainoinen ollut aina.

Vierailija
58/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi meni aivan toisinpäin.

Olin 15kg painavampi, yritin ahdistuneena syödä ravitsemussuositusten mukaan ja vahdin syömisiäni.

Nyy laihana syön rennosti ja hyvin, kunnon rasvaa pitää olla riittävästi niin kaikki sujuu. Useita vuosia mennyt näin.

Vierailija
59/59 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, et olen onnellisimmillani,kun paino on siinä 57 kg. Silloin voin huoleti syödä ravintoloissa, nauttia hieman viiniä, syödä kokouspullat jne. Kuitenkaan en tunne itseäni liian pullukaksi. Parhaimmillani kroppa oli ehkä 50- kiloisena, mutta se ei enää nykyään onnistu ilman tiukkaa dieettiä. Toisaalta taas kun paino kipuaa kuuteenkymppiin, olo ei enää ole hyvä. Kaikki nämä painot ovat minun pituiselleni ns. normaalipainoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi