Mies tukisti kiukuttelevaa taaperoa, mitä tekisitte?!
Olen tosi järkyttynyt, ikinä ei ole ennen käsiksi käynyt minuun saati lapseen, vaikka tuo oli vauvanakin koliikki ja koetteli meidän molempien hermoja.
Nyt ihan näennäisestä pikku asiasta menetti hermonsa täysin kun lapsi vaan inttti ja intti eikä totellut, ei pysynyt jäähypenkillä ja puri isää kun kantoi lasta sinne kolmatta kertaa.. Lapsi säikähti, juoksi itkien syliini, mies häipyi ulos ovet paukkuen, en tiedä minne.
Tekisitteko rikosilmoituksen vai mitä? :(
Kommentit (76)
kiukutellut uhmaansa edes millään tavalla tavallista pahemmin. Mistä tiedän, mitä seuraa ensi kerralla? Jos vaikka päiväkotitäti ois ton nähnyt, ilmo ois lähtenyt saman tien menemään! Ja mä oon sentään lapsen äiti, jonka tehtävä on suojella lastani enemmän kuin kenenkään muun! Pääseekö turvakotiin tällasesta syystä, jos sanon että pelkään mitä mies tekee seuraavaks? En saa mieheen edes yhteyttä nyt niin vaikea sen kans mitään edes yrittää selvittää. ero tulee joka tapauksessa mutta rikosilmoitus mielestäni olisi aiheellinen myös. Saisipa miettiä mitä tuli tehtyä pienelle!! ap
Porvoossa on varmaan teidän lähin turvakoti.
Itse olen aikoinani tehnyt sijaisuuksia Ensi- ja turvakodissa, ja voin sanoa, että ihan asiallista on ollut ap:n ja hänen lapsensa vastaanotto siellä, sillä perusteella siis mitä ap täällä kertoi.
Sille taannoiselle "isyystraumavastaajalle" kommentoisin sen verran, että ei turvakodissa ole tarkoitus vieroittaa lasta kummastakaan vanhemmasta, ei edes siitä väkivaltaisesti käyttäytyneestä. Päinvastoin tapaamisia tuetaan, ja molempia vanhempia niihin rohkaistaan. Kenenkään parisuhteen jatkuvuuteen tai mahd. eroon ei oteta kantaa, ellei lapsi ole selkeästi suoranaisessa vaarassa. Silloin sos.työntekijät ottavat tarvittaessa yhteyttä poliisiin.
Lapsen etu tulee aina ensin.
En tedä, mistä päin ap on, mutta hänen kuvailemansa turvakodin toimintaperiaatteet kuulostavat aivan samalta mistä itsellänikin työn kautta kokemusta, eli minä hyvin voin uskoa tämän aloituksen olevan tosi.
Ap:lle tsemppiä, yritä saada keskusteluyhteys mieheesi vaikka niiden työntekijöiden välityksellä, sekä tukea isän ja lapsen suhteen jatkuvuutta, vaikka olisitkin pettynyt, järkyttynyt ja mitä tahansa, mikä on varsin ymmärrettävää.
mutta puhuisin mieheni kanssa. Tuo oli selvästi primitiivireaktio jota mies varmasti katuu. On selvitettävä ne syyt, että miksi hän toimi juuri tuolla lailla tuossa tilanteessa; onko häntä itseään tukistettu, vai tuntuiko hänestä se lapsen uhma jotenkin kestämättömältä, ja jos näin niin miksi.
On tärkeää että mies pyytää lapselta anteeksi, ja on tärkeää, että mietitte mikä oikeastaan johti koko tilanteeseen. Olitteko väsyneitä, nälkäisiä, ärtyisiä, oliko miehellä jostain syystä suuri tarve saada keskittyä johonkin tms. Sitten mietitte, miten seuraavalla kerralla mies voi katkaista oman käytöksensä ennen kuin ylireagoi, ja rauhoittua. Mikään, mitä pieni kiukkupussi tekee, kun ei ole oikeastaan niin vakavaa, että siitä kannattaisi polttaa hermojaan ihan totaalisesti.
Nämä on tällaisia ylilyöntejä, joita perheissä tapahtuu, koska ihmiset ovat keskeneräisiä ja koska lasten fyysisellä kurittamisella on niin pitkät perinteet. Niistä toimintamalleista pääsee eroon ja tilalle oppii uudet, jos vain haluaa.
sulla on varmasti hyvä tulevaisuus hullun muksun kanssa jonka annetaan purra yms. odottelet jo varmaan innolla kun tulee teiniksi niin pureminen vaihtuu muuhun väkivaltaan sinua kohtaan
*kumartaa* aplodeja. olet epäonnistunut kasvattaja
jos tämä olisi oikeasti vakava juttu, ap olisi jo aloituksessa kertonut yksityiskohtaisesti että mies olis "pyörittänyt poikaa tukasta ilmassa" niinkuin myöhemmin joutui lisäämään kun ei saanu porukkaa puolelleen
säälittävää
tarina on tosi (mitä epäilen tosi vahvasti) niin kyllä on siinä pienen lapsen elämä nyt pilattu yhden tukistuksen tähden. Nyt on sitten yhtä ls-kierrettä epävakaan yksinhuoltajaäidin kanssa.
Siinä sitten lässyn lässyn äiti ja koneisto yrittää laittaa lasta ruotuun terapialla ja keskustelulla ja ihmettelee joukolla sormi suussa kun lapsi vaan lyö ja puree. Kyllä valitsi äitykkä hankalan elämän itselleen ja lapselleen.
Tulevaisuus käytöshäiriöisenä, köyhän yh:n kasvattina ja parit psykologit hyörimässä ympärillä... ja sitten jossain vaiheessa aapeenkin voimat loppuu oman lapsensa kanssa, siitä ne juhlat vasta alkaa...
ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ
Olkoon kuka tahansa minusta mummin tai päiväkodin tätiin tekee jotain vastaavaa meidän lapsille, niin hän tekee rikosilmoituksen ja vetää itse vielä turpaan.
Siis miten se nyt oli, suvaitaanko teillä väkivaltaa vai ei?
tai poliisilaitokselle?
Tilaa oli, joten pääsimme sisään.
Olen täältä saanut tukea, ja miestä todellakin odottaa rikosilmoitus pikkulapsen pahoinpitelystä, eron jälkeen valvotut tapaamiset ainakin alkuun.Siinä teille vähättelijöille = pikkulasten pahoinpitelijäfaneille hieman faktaa!
ap
jos 2-vuotiasta tukistaa noin lujaa, että roikottaa ilmassa. Ja sitten mies vielä häipyy, eikä häneen saa yhteyttä.
Ja se, että ap on huolissaan ja peloissaan kertoo siitä, että mies todennäköissti on potentiaalisesti vaarallinen, arvaamaton. Hyvä, että lähditte turvaan.
tämä aloitus voi edes olla totta!
Itse olen saanut aikanaan -70-luvulla selkäsaunan ,jos toisenkin. Enkä ole pelännyt vanhempiani tai saanut muutakaan isompaa traumaa.
Omia lapsia en ole ruumiillisesti kurittanut,vaikka välillä olisi taatusti pikku nippaus tehnyt terää!
Aluksi vaikutit uskottavalle mutta nyt alkaa mennä yli kovaa ja korkealta... Vain Porvoossa harkitaan turvakotiin menoa tuollaisen mitättömän syyn takia! Ymmärrätkö ollenkaan mitä eroa on pienellä tukkapöllyllä ja vakavalla pahoinpitelyllä??
kiukutellut uhmaansa edes millään tavalla tavallista pahemmin.
Mistä tiedän, mitä seuraa ensi kerralla?
Jos vaikka päiväkotitäti ois ton nähnyt, ilmo ois lähtenyt saman tien menemään! Ja mä oon sentään lapsen äiti, jonka tehtävä on suojella lastani enemmän kuin kenenkään muun!
Pääseekö turvakotiin tällasesta syystä, jos sanon että pelkään mitä mies tekee seuraavaks?En saa mieheen edes yhteyttä nyt niin vaikea sen kans mitään edes yrittää selvittää. ero tulee joka tapauksessa mutta rikosilmoitus mielestäni olisi aiheellinen myös. Saisipa miettiä mitä tuli tehtyä pienelle!! ap
SUHTEESSA samalla voimalla kuin hän tukisti lasta, eli varmaan aika helvetin kovaa, ja kysy sitten, miltä tuntui ja aikooko tukistaa uudestaan.
ehdottomasti rikosilmoitus tuollaisesta pitää tehdä. ja ero ottaa äkkiä, ja turvakotiin kuten tässä oikein on tehtykin. pientä niko-petteriä pitää ymmärtää, näin nimittäin kasvatetaan kunnon kansalaisia. niitä jotka murhatunkin tuomitsevat poltettavaksi roviolla ja perinnöstä korvaukset murhaajalle kun pahan mielen aiheutti.
tiivistettynä: jsssap
Olkoon kuka tahansa minusta mummin tai päiväkodin tätiin tekee jotain vastaavaa meidän lapsille, niin hän tekee rikosilmoituksen ja vetää itse vielä turpaan. Tunnen mieheni sen verran hyvin, että varmasti toteuttaisi tämän. On aina ollut sellainen lasten puolestapuhuja, niitä ei kyllä liikaa tässäkään maassa ole...
kyllä mäkin olisin tollasessa tilanteessa tukistanut. hyvä että kakara säikähti ja oppipahan toivottavasti jotain.
ja pyytänyt apua sieltä.
Kuulostaa kauhealta että lapsi on kiskaistu tukasta ylös.
Porvoossa on varmaan teidän lähin turvakoti.