Mies tukisti kiukuttelevaa taaperoa, mitä tekisitte?!
Olen tosi järkyttynyt, ikinä ei ole ennen käsiksi käynyt minuun saati lapseen, vaikka tuo oli vauvanakin koliikki ja koetteli meidän molempien hermoja.
Nyt ihan näennäisestä pikku asiasta menetti hermonsa täysin kun lapsi vaan inttti ja intti eikä totellut, ei pysynyt jäähypenkillä ja puri isää kun kantoi lasta sinne kolmatta kertaa.. Lapsi säikähti, juoksi itkien syliini, mies häipyi ulos ovet paukkuen, en tiedä minne.
Tekisitteko rikosilmoituksen vai mitä? :(
Kommentit (76)
Joku ääliö tukistelee 2v taaperoa ja sitä sitten puolustellaan.
Maiju
Anna olla. Ja hanki elämä.
Miks mun pitäis antaa olla?!
Onko kivaa, että pieni lapsi nyt pelkää isäänsä?
en hyväksy fyysistä kurittamista missään muodossa, mun lapsia ei pahoinpidellä, piste.ap
Miehen kannattaisi katua, että on tuollaisen kanssa tehnyt kakaroita. Ja olen tosissani.
niin vetelisin munille...ja sitä suuremmalla syyllä jos olis oma mies. Tuollaisen niljakkeen kanssa en voisi kyllä kuvitellakaan eläväni jos ei edes katuisi tekoaan!
2v lapsia ei tukistella!
Kukaan normaali ihminen ei tukistele eikä puolustele sellaista etenkin kun kyseessä taaperoikäinen 2v jolla uhma päällä ja kasvatustyö vasta alkanut.
Joku ääliö tukistelee 2v taaperoa ja sitä sitten puolustellaan.
Maiju
vaikka tukistaminen ei ole sallittua, niin yksi tukistaminen ei tee kenestäkään täysin ääliötä, ehkä siksi muut ei lähde ap:n rikosilmoituksen teko- linjalle.
Sinäkin, av-mamma. olet täällä päivät pääksytykset, nimelläsi kirjoitat vain tämän tyyppisiin aloituksiin. Miten itse toimisit, jos miehesi tukistaisi teidän uhmista? Teillähän ei sellaisia enää ole, joten varmaan vaikea vastata? Tekisitkö heti rikosilmoituksen? Ilman, että keskusteilsit puolisosi kanssa, teillähän on jo useita lapsia.
Mä jo oikeasti säikähdin, että onko tuo muka valtaosan mielestä ok!
Näin sen vierestä ja se oli väkivaltaa, ihan sitä itseään. Ei mikään kevyt nippasu tukasta edes, vaan kunnon pyöräytys hiuksista (niistä vähistä mitä pikkuisella on :'( , puolittain nousi ilmaan koko lapsi. Ja TODELLAKIN pelkää isäänsä nyt!!Voinko vaatia eron jälkeen valvottuja tapaamisia tällä perusteella? Lapsi on meidän ainokainen. ap
Voin tukistella huoletta ihmisiä vaikka kassajonossa, jos sattuis menee johonkin hermot. Ei se ole väkivaltaa eikä fyysisen koskemattomuuden loukkaamista. Ehkä saan myös läpsiä, läimäytellä pepulle ja antaa luunappeja.
se oli ainoa kerta ja nyt hän on jo murrosikäinen. Ei se tarkoita mitään pahoinpitelykierrettä. Itse petyin itseeni kovin ja päätin, että jää vimpaksi kerraksi.
Voin tukistella huoletta ihmisiä vaikka kassajonossa, jos sattuis menee johonkin hermot. Ei se ole väkivaltaa eikä fyysisen koskemattomuuden loukkaamista. Ehkä saan myös läpsiä, läimäytellä pepulle ja antaa luunappeja.
Hieman suhteellisuudentajua!! lapsi on 2-vuotias!!!
Väkivalta (pieni tukkapölly ei muuten ole sitä)on tietenkin väärin, mutta jos minua purisi joku, kuka tahansa, niin antaisin takaisin.Isä aikuinen, ainakin pitäisi olla. ap
mitä sä oikein kuvittelet opettavasi lapselle istuttamalla sitä jäähypenkillä? Samanlaista vallan käyttöä kuin tukistaminenkin ja varmaan lapsi joutuu siellä jäähyllä kuitenkin istumaan useammin kuin saamaan tukkapöllyä.. En ymmärrä enkä missään nimessä kannata koko jäähypenkkiä, mutta vielä vähemmän ymmärrän sitä, kun sitä käytetään alle kolmevuotiaisiin. Jos haluat kokeilla jotain muuta, niin googlaa vaikka Thomas Gordon ja tutustu hänen kirjallisuuteen.
Ja jos sä oikeasti olet ottamassa miehestäsi eroa VAIN tuon yhden tukistamis kerran jälkeen, niin ehkä se todellakin on teidän kaikkien edun mukaista. Oletko muuten itse koskaan tehnyt virhettä?
tyhjäyttävä ketju. En oikein voi uskoa että nämä ihmiset ovat täällä tosissaan :D
Mutta leikitään nyt hetki mukana.
Hyvä aloittaja, en tiedä oletteko miehesi kanssa naimisissa vai ette, mutta joka tapauksessa olette perhe jonka pitäisi kyetä puhaltamaan yhteen hiileen myös suuremmissa, saati sitten tällaisissa pienemmissä tapauksissa. Ongelmanne kuulostaa todella pieniltä, varsinkin jos tämä on ainoa kerta ja kyse on kuitenkin niin pienestä kuin tukistaminen.
Jos tosiaan puhut näin pienen asian kohdalla erosta, on turha yrittää esittää että tämä olisi todellisuudessa se syy.
Jos alkujaankin olit suunnitellut eroa, ja nyt luulet saaneesi hyvän syyn siihen, niin sallinnettehan minun hieman naurahtaa.
Ja näin moni ehdottelee eroa? Voi kuinka heikolla pohjalla on ihmisten suhteet ja perhesiteet tänä päivänä.
Ei voi kuin kiittää ja ylistää omaa liittoani!
Ihmiset hyvät! Hoitakaa parisuhteitanne!
2-vuotiaita ei myöskään tarvi laittaa jäähypenkille. Lapsi huostaan, kasvatus ihan hukassa.
Onko tapahtunut jotain muutakin, joka saa sinut pelkäämään miestäsi?
Aika montaa meistä on tukistettu lapsena ja aika monella on saattanut lipsahtaa tukistamisen puolelle omien lasten kanssa vaikka tietää että se on väärin. Mutta että valvotut tapaamiset uhmakohtauksen takia kärjistyneen tilanteen takia?????
Ei kiitos ainakaan mun veroeuroja tarvitsisi käyttää teidän perheenne rikosilmoituksiin tai valvottujen tapaamisten järjestämiseen. Mene Turvakotiin jos haluat mennä jonnekin rauhoittumaan
tukistaminen todellakin on rikos, ja siitä tulee seuraamuksia.
Kuulostaa aika järkyttävältä tapahtumalta.
Sinä ap ja lapsesi olette myös nyt todella järkyttyneitä tästä tapahtumasta.
Vauvan turvallisuus järkkyy, jos päähuoltaja, nyt sinä, yksin, olet järkyttyneessä mielentilassa ja sillä voi olla vauvan psyykkiselle ja fyysisellekin kehitykselle kauaskantoiset seuraukset, voi olla että vauva alkaa oireilla joskus vuosien päästä todella voimakkaasti eikä kukaa tiedä miksi ja taustalla on tämä traagisen järkyttävä kokemus perheessänne.
Samoin taaperolle voi tästä tulla syvätkin traumat, sillä turvallisuuden tunne ja luottamus isään, johon pitäisi voida turvata hädässä ja ilossakin, on nyt kovasti järkkynyt.
Suosittelen, että menette turvataloon ja olette siellä ainakin tämän yön, mikäli on turvallista palata kotiin huomenna esim.
Voit keskustella alan ihmisten kanssa asiasta ja saat tukea, ymmärrystä, ja perpektiiviä niin tapahtumaan kuin koko parisuhteeseesi sekä siihen, onko miehesi todella lainkaan kykenevä vastuuseen isänä. Voitko esim. jättää lapset isälle jos itse menet jonnekin asioille,. entäs sitten kun palaat töihin ??!! kun mies on noin arvaamaton ja väkivaltainen ja vielä pakenee paikalta eikä keskustele asiasta sinun lapsen ja vauvan kanssa.
Mene turvataloon, turvaan.
Jos he ovat sitä mieltä, he tekevät lastens.ilmoituksen ja rikosilmoituksen ja miehesi saa tukea ja apua väkivaltakäyttäytymiseen ja sitten kun eroatte, tapaamiset järjestetään valvotusti.
kiukutellut uhmaansa edes millään tavalla tavallista pahemmin.
Mistä tiedän, mitä seuraa ensi kerralla?
Jos vaikka päiväkotitäti ois ton nähnyt, ilmo ois lähtenyt saman tien menemään! Ja mä oon sentään lapsen äiti, jonka tehtävä on suojella lastani enemmän kuin kenenkään muun!
Pääseekö turvakotiin tällasesta syystä, jos sanon että pelkään mitä mies tekee seuraavaks?En saa mieheen edes yhteyttä nyt niin vaikea sen kans mitään edes yrittää selvittää. ero tulee joka tapauksessa mutta rikosilmoitus mielestäni olisi aiheellinen myös. Saisipa miettiä mitä tuli tehtyä pienelle!! ap
näitähän näkee.
Toivottavasti mies jättää teidät ja saat pitää ihanan kauhukakarasi ihan itse,
Joku sitten hakkaa kunnolla sun pentus kouluiässä kun se luulee itsestään liikoja.
Väkivalta (pieni tukkapölly ei muuten ole sitä)on tietenkin väärin, mutta jos minua purisi joku, kuka tahansa, niin antaisin takaisin.
Espoolaisnainen tuomittiin sakkoihin kolmen tyttärensä tukistamisesta, kertoo Iltalehti.fi.
Tapaukset sattuivat syksyllä 2009, jolloin tyttöjen äiti oli mennyt naimisiin uuden miehen kanssa. Myös tyttöjen isäpuoli tuomittiin.
Tukistamiset tapahtuivat arkisissa tilanteissa, kun 6-11-vuotiaat lapset eivät suostuneet muun muassa viemään perheen koiraa ”heti” ulos tai pukemaan ylleen yöpukua. Äiti myönsi ottaneensa tyttöjä kiinni ponihännästä, mutta kielsi harjoittaneensa muuta väkivaltaa lapsiaan kohtaan.
Tuomioksi 42-vuotias nainen sai 15 päiväsakkoa kolmesta lievästä pahoinpitelystä, kun lasten isäpuoli sai kymmenen päiväsakk
antaisin vähintään litsarin ja olis vakava keskustelun paikka.