Onko mustasukkaisuus rakkautta?
Kommentit (11)
mutta kunnon mustasukkaisuus ei kuulu rakkauteen, se kuuluu sairaaseen rakkauteen.
Mustasukkaisuus ei ole rakkautta. Se on narsistista omistushaluisuutta. Kukaan ei saisi rajoittaa kumppaninsa toimia, etenkään siten että käskee hylkäämään kaikki vastakkaisen sukupuolen ystävänsä. Minun rakas ystäväni, jonka tunsin 25 vuotta, joutui katkaisemaan meidän ystävyytemme mustasukkaisen tyttöystävänsä takia. Mustasukkaisuus on minun kokemuksieni mukaan vain ajanut ihmisiä nopeasti eroon. Avoin ja salliva parisuhde, ilman mustasukkaisuutta, on aina ollut terveemmällä pohjalla ja rakastavaisempi.
Tarkoitetaan mustasukkaiuudella tunnetta vai toimintaa?
kertaa elämässäni rakastunut ja myös tunnen mustasukkaisia tunteita. Kerron tunteistani kumppanilleni, mutta en ole vaatimassa tai rajoittamassa mitään... mustasukkaisuus tuntuu oudolta, mutta toivon että se menee ohi...
kumppanistaan. Minä ainakin olen vaikkakin en mitenkään aktiivisesti. En epäile miestäni mistään vaan luotan häneen täysin. Mutta jos olemme juhlimassa ja hänen kanssaan juttelee kaunis nainen niin kyllä minä mielelläni siihen tungen itseni esittelemään miehen vaimoksi ;)
Se on sellaista perusmustasukkaisuutta mielestäni, en ajattele että jotain voisi tapahtua mutta kuitenkin jokin pieni sisälläni haluaa kertoa muille että hän on kyllä varattu.
En tekisi ikinä mitään draamaa vaan hoidan asian asiallisesti ja hyvällä maulla ja käytöksellä, niin ettei mies edes tajua että oli ehkä hiukan mustis.
Tenttaaminen, kuulustelu, raivoaminen, epäusko, toisen rajoittaminen, taskujen/puhelimen tutkiminen ilman syytä... nämä eivät sitten enää kuulu normaaliin mustasukkaisuuteen.
Mustasukkaisuudelle on syy? Jos puoliso on esim. pettänyt aiemmin. Epäilyt voivat herätä helpostikin. Onko se silloin sairasta omistushalua vai pelkästään tervettä pelkoa?
Mustasukkaisuudelle on syy? Jos puoliso on esim. pettänyt aiemmin. Epäilyt voivat herätä helpostikin. Onko se silloin sairasta omistushalua vai pelkästään tervettä pelkoa?
Olen joskus tuntenut pientä mustasukkaisuutta esim. ex-puolisoa kohtaan, jota kohtaan en tunne enää rakkautta.
Olen joskus tuntenut pientä mustasukkaisuutta esim. ex-puolisoa kohtaan, jota kohtaan en tunne enää rakkautta.
Sitten kun voin luottaa toisen rakkauteen, en ole enää mustis.
tai ainakin siihen alkuvaiheeseen. Eihän se nyt mitään kateutta ole kuten joku tuossa sanoi, vaan menettämisen pelkoa! Sitä se ainakin itselläni on. Ei se omalla kohdallani ole ainakaan sitäkään että tahtoisin muka jotenkin ihan hallita ja määrätä toista, vaan sitä isoa toivetta että juuri hän aina rakastaisi minua eikä jättäisi.
Mustasukkaisuus ei ole rakkautta. Se on narsistista omistushaluisuutta. Kukaan ei saisi rajoittaa kumppaninsa toimia, etenkään siten että käskee hylkäämään kaikki vastakkaisen sukupuolen ystävänsä. Minun rakas ystäväni, jonka tunsin 25 vuotta, joutui katkaisemaan meidän ystävyytemme mustasukkaisen tyttöystävänsä takia. Mustasukkaisuus on minun kokemuksieni mukaan vain ajanut ihmisiä nopeasti eroon. Avoin ja salliva parisuhde, ilman mustasukkaisuutta, on aina ollut terveemmällä pohjalla ja rakastavaisempi.