Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

elokuisia 2013

05.12.2012 |

Muita elokuussa vauvan saavia jo täällä? meille nro 4 tulossa,lapset 6v tyttö,pojat 3 ja 1v.

Ikää mulla 29 ja rv 5+0 nyt.Pientä etovaa oloa havaittavissa,väsymystä myös ehkä ja tissit kipeet.Yllätysvauva,ehkäisyn läpi päätti sitten tulla.

Kommentit (107)

61/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo meitä mukavasti! Ja onneksi ilmeisesti tähän asti kaikkien odotus sujunut hyvin! Itse olen ollut niin väsynyt varmaankin viimeiset kolme viikkoa, etten ole tehnyt kuin välttämättömimmät asiat, en olisi muuhun kyennytkään. Ohjeistanut lapsia ja miestä sohvalta käsin :-) Se väsynys on kyllä metkaa, kun se ei nukkumalla helpota. Aamut ja päivät menneeet ihan ok, mutta alkuillasta eteenpäin ollut etovan ällöttävä olo ja oksu tuntunut kurkussa. Mutta varsinaisesti en ole käynyt pönttöä halailemassa kuin kerran. Rinnat olleet tosi kipeät, nekin alkeneet jotenkin tasaantumaan jo. Ja eilen oli ensimmäistä kertaa illasta sellainen olo, että on jotenkin hereillä taas! Tämä vuorotyö tuo vielä oman lisämausteensa tähän hommaan.

Varhaisultrassa kävin ja siellä oli kaikki niinkuin pitää. Suositus että rv 7 pitää olla täynnä. Oli kyllä aika hinnakas, 150e. Mutta jälkeenpäin totesin, että oli onni että kävin, koska kaksi päivää ultran jälkeen alkoi tulla rusehtavaa tiputteluvuotoa, kesti useamman päivän (onko muilla ollut mitään?) ja mä olin tietysti aivan paniikissa (vaikka tiedänkin sen olevan melko yleistä). Neuvolaan soittaessani sieltä lohduteltiin, että jos ei kipuja/ kirkasta vuotoa, niin voin olla rauhallisin mielin, varsinkin kun varhaisultrassa todettu olevan elävä sikiö ja oikealla paikallaan. Ei se tietysti kaikkea pelkoa poista, mutta entistä enemmän taas ajattelen sitä, kuinka kaikki on oikeasti korkeammassa kädessä, vaikken mikään harras uskovainen olekaan, mutta luotan siihe että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. En ala suremaan etukäteen mahdollisia tulevia suruja, vaan iloitsen ja nautin tästä hetkestä.

Tämä meidän perheen viides (!), kun yhdistetään molempien kaksi lasta edellisistä suhteista ja lisätään tämä iltatähti :-) Nämä uusperhekuviot ovatkin oma luku sinänsä... Eikö täällä ole pari muutakin samassa tilanteessa?

Olen kertonut tärkeimmille ihmisille tästä odotuksesta ja niille, ketkä ovat kysyneet olen kyllä kertonut. Hassua olisi alkaa valehtelemaankaan. Itsellä aika helppona merkkinä ollut se, kun lopetin tupakoinnin ja autolla tulo pikkujouluihin ei mennyt ihan läpi. Miten teillä muilla, ketkä olette polttaneet, oliko helppoa lopettaa? Itsellä kävi niin, että se loppui kuin seinään, en olisi edes pystynyt polttamaan. Jo testiä edellisenä iltana sanoin miehelle, että menee kauemmas kun kävi tupakalla (haju niin kamala), eli mulla jäi toi pahe pois jo päivää ennen plussaa. Hyvä myös se, että mieskään ei enää polta oikeastaan ollenkaan, kun ei sitten voi tulla mun lähelle.

Ensi viikolla olisi se joku verikoe, liittyen siihen np-ultraan ja 8.1. neuvola. Paino noussut varmaan jo pari kiloa, jotenkin toi ruoka vaan maistuu. Mitkäköhän megalukemat vielä saavutankaan... Liikkunutkaan en ole useampaan viikkoon, nyt jopa sellainen olo, että ensi viikolla voisi yrittää reipastua.

Johan tässä tulikin romaani kirjoitettua ja pelkkää omaa napaa :-D Anteeksi!

Itse olen edelleen kyllä sen suljetun ryhmän kannalla, jos vaan joku sellaisen perustaisi. Voihan tämäkin jatkua, jos kaikki eivät sellaiseen halua liittyä. Toi fb-ryhmä kuulostaisi hyvältä, kun siellä tulee kuitenkin päivittäin käytyä.

Hyvää vointia teille kaikille

Vierailija
62/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

onko muita joilla ei ole pahoinvointia? Kun tein testin, oli tosi krapulainen olo, mutta nyt ei mitään. Rinnat ovat kipeät ja muita oireita kyllä on. Toisaalta pahoinvointi voi kai alkaa myöhemminkin? Kahdessa edelliesessä oli selkeä aamuäklöty useamman vkon heti alusta lähtien.

Kuinka moni teistä käy varhaisultrassa? Itse ajattelin mennä lähinnä sen takia kun olemme menossa etelänmatkalle muutamaksi viikoksi niin on hyvä tietää, ettei ole tuulimuna tmv. Ultra on minulla ennenkuin 7. raskausviikko on täynnä, joten saa nähdä näkyykö siellä vielä mitään.. Hyvää uutta vuotta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään oireita siitä että oikeestiko tässä raskaana ollaan..ellei unettomuus oo oire..iltasin nukahdan helposti,mut joka yö valvon pari tuntia..aamulla taas nukuttais.. Maha on kauhee pömppö iltaisin..eikä muutenkaan pieni,painoki noussu reilun kilon..mahtaa tulla neuvolassa nuhteita :D

Vierailija
64/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun keskustelua tulee. Pakko oli kirjotella jo tänään vaikka alunperin piti vasta huomenna sen ultran jälkeen. Siis itsellä on huomenna alkuraskauden ultra jolloin kuukautisista laskettuna olisi jo rv8+2 mutta luulen että rv7+2 on lähempänä totuutta. Mulla ei myöskään ole juuri mitään oireita eli jos en olisi kahteen apteekin omaan raskaustestiin saanut vahvaa kahta viivaa niin en edes tietäisi olevani raskaana. Ei siis pahoinvointia yms. Paitsi kullakin on tuota haaveissa neljännen mainitsemaa unettomuutta. Öisin heräilen tai käyn vessassa jolloin en millään meinaa saada unta uudestaan. No itkuherkkä olen kyllä ollut, eilenkin pillitin kun katsoin yhtä ohjelmaa sairaasta lapsesta ja yhtä ohjelmaa adoptiosta. Mutta toisaalta olen aika herkkä muutenkin. Toisaalta ärsyttää kun ei ole oireita mutta ei mulla kyllä ollut edellisessä raskaudessakaan mitään oireita silti kaikki oli hyvin. Se olikin poika raskaus. Tyttö raskaudessa oli vähän etovas oloa ja kauhea väsymys. Joten saa nähdä tulisko poika tälläkin kertaa ;) Mutta tosiaan huomenna olen viisaampi että onko siellä kohdussa mitään vai ei. Palailen taas!

65/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei mitään oireita, mikä tietysti hieman huolestuttaa. Muuta kuin toi muidenkin yllämainitsema unettomuus. Nukahdan kyllä illalla, mutta yöllä herään valvomaan. No, jospa sitä jaksaisi sinne ar-ultraan asti odotella.

Meillä myös uusperhekuvio, eli minulla kaksi lasta aikaisemmasta suhteesta mutta miehelle tämä olisi ensimmäinen oma.

Suljettuja ryhmiä ei voi enää käsittääkseni tehdä, kun se ominaisuus poistuu vuoden vaihteessa vauvan-sivuilta.. Jaksaisiko joku tehdä FB-ryhmän?

Blowfish 5+jotain

Vierailija
66/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että aika monelle on tullut rusehtavaa vuotoa alkuraskauden ultran jälkeen. Myös minulle kävi näin. Eli torstaina ultra jossa kaikki hyvin, perjantaina rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä, eilen jo pikkareissa asti ja tänään taas vain pyyhkiessä. Ehkä tuo toimenpide ärsyttää jotenkin ja aiheuttaa vuotoa...toivottavasti ei vakavampaa. En jaksa kovasti hötkyillä ja panikoitua, keskenmenoa ei voisi kuitenkaan estää näillä viikoilla.

Eilen lapset hiihtivät 4h ja itse kävelin siinä vierellä. Meinasin jossain vaiheessa tilata taksin kotiin, alkoi väsyttämään niin hirveästi! Mutta kotiin päästiin ja kaaduin samantien sohvalle nukkumaan. Tässä uusperheessähän ei mies osallistu kotitöihin juuri muuten kuin olemalla lasten kanssa, eli kaikki ruuanlaitto ja siivous oli tekemättä, lapset katosivat nälkäänsä ja minä väsyneenä yökin jääkaapilla niille jotain nopeaa.

Meille tosiaan tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi, miehelle ihka ensimmäinen lapsi ikinä. Ja koska emme olleet lasta suunnitelleet, äksyilee mies vähän turhan paljon aiheesta varsinkin öisin ja aamuisin kun haluaisin levätä. Sitten valvon yöt ja suren. Lomapäivät kuluvat lapsille puuhaa keksiessä. Odotan niin paljon koululaisten lomien loppumista ja ihanan arjen alkamista! :)

Emme ole kertoneet vauvasta kenellekään. Tai noh, kaksi ystävääni tietää. En tiedä koska ja miten tulee kerrottua. Ehkä läväytän jonkun ultrakuvan facebookiin, ehkä kerron kun on pakko. Huomenna on raclette-ilta anoppilassa ja jos rasvaiset juustot ällöttävää yhtään niin paljoa kuin nyt ajatuksena, töksäytän koko asian varmaan sitten siinä ruokapöydässä, kun en viiniäkään ota.

Näitä oireita tosiaan on vähän ruvennut olemaan. Väsymys, kipeät rinnat ja jatkuva kuvotus. Pari kertaa on pitänyt käydä halaamassa pönttöä, mutta ei ole sitten ole oksennus tullut kuitenkaan. Nälkä saa voimaan pahoin, samoin liian täysi olo. Valmiiksi kuoritut hedelmälohkot aamuisin ovat auttaneet hyvin ja päivän myötä yön tasan sitä mitä tekee mieli. Eilinen hiihto/kävelylenkki saatiin kunnialla loppuun taskussa olleiden juustonaksujen voimalla :D Illalla söin ison läjän sushia ja tänään pelkkä ajatuskin siitä oksettaa.

No niin, lapset lähti mieheni kanssa kaupoille joten otan päiväunet ennen keittiön siivousta :)

Olkaa muuten varovaisia, siellä on ihan hirveän liukasta ulkona! Ainakin täällä Helsingissä..

T. Zenmama + leijonanpentu 7+0

Vierailija
67/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teitä onnellisia joilla ei oo pahoivointia! kyllä on taas tänään ollu huono olo..huh.Loppus jo.

Niin ja älkää ainakaan facebookin syövereihin kadotko kaikki,mie en siellä oo enää enkä aijo pelkästään tän vauvapalstailun takia sinne tunnuksia enää tehä...suljettu ryhmä vaikka mieluummin sitten täällä...

68/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa anopin kans lenkillä ja siinä samalla mainitsin että meille olis tulossa iltatähti ja se ei edes järkyttyny vaan totes et sehän on hienoo,mutta lisäs et olisitte pari vuotta odottanu ku kuopus menee kouluu :) mutta lenkillä käynti oli kyllä aivan mahtavaa,mutta kieli keskellä suuta sai kävellä,on siellä niin liukasta. Mulla on muuten aivan hirveä himo paneroituihin sipulirenkaisiin :P

69/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukolmonen: niitä suljettuja ryhmiä ei voi enää tehdä täällä, se ominaisuus poistuu kokonaan vuodenvaihteessa ja on jo suljettu..

70/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan fb:ssä toimivaa ryhmää :) siellä kumminkin tulee päivittäin käytyä!!

Vierailija
71/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta odotan jännittyneenä, esikoinen jo 11v. Keskiviikkona alkuraskauden ultraääni ja sitten nähdään vastaako sikiö viikkoja joita nyt pitäisi olla siis 7+3.

Vastaavia oireita kuin esikoista odottaessa ei ole, oikeastaan ei mitään muuta kuin rintojen aristusta ja väsymystä joka ei nukkumalla mene ohi. Muuten voin todella hyvin ja jaksan liikkua, käydä töissä yms kunhan ei anna väsymykselle valtaa.

Fb ryhmä olisi kiva jos täällä ei tosiaan voi suljettua enää perustaa..

Vierailija
72/107 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vaikka viimekertaisen piti olla viimeinen... Sterilisaatio tais pettää ja tikkuun värähti kaksi viivaa.

Ennestään kaksi lasta -07 ja -10. Yhtä innolla odotetaan vaikka tulikin todellisena yllärinä. Jännittää kyllä, että onko oikeassa paikassa jne, kun eikös se ole aika yleistä, että steriloiduilla saattaa tulla kohdunulkoinen?

Mukaan tullaan kunhan tästä muuttohässäköiltä keritään! Älkää vaan muuttako joulukuussa! Menee joulut ja uudet vuodet ihan ohi...

Beibi13 ja maxwell 7+1

Vierailija
73/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken meni, joten siirryn takaisin kuumeilijoiden puolelle. Tsemppiä teille kaikille!!!!!!

74/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukkaselle paljon tsemppiä, tosi kurjaa :(

ON: tänä aamuna alkoi sitten huono-olo ja jatkuu edelleen.. En ole oksentanut, mutta kuvotusta on paljon. Voi liittyä myös siihen, että yö meni surkeasti. Valvoin lähes koko yön, levottomat jalat vaivasi ja hyvää asentoa ei löytynyt millään. Normaalisti nukun paljon vatsallani, nyt tuli joka kerta huono olo kun yritin. Kunhan työpäivästä jollain selviää niin sitten vaan päikkäreille!

Blowfish 5+2

75/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukkanen: voimia sulle paljon,tosi ikävää :(

Tänne ei mitään uutta, unettomuutta ainoastaan ja se alkaa jo stressaa :S Uusi vuosi tehdään näillä näkymin muuttoa :) sikäli hyvä, kun ens viikolla jatkuu taas työt..toivottavasti ei tuu aamu yökötystä, ku pitäis jaksaa hoidella kahta vuoden vanhaa..

Vierailija
76/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ultrassa aamulla. Ja kuten alusta asti ollut outo tunne ettei kaikki ole hyvin niin piti sitten paikkaansa. Eli keskeytynyt keskenmeno todettiin. Alkio vastasi viikkoja 6+1 vaikka kuukautista laskettuna pitäisi olla jo 8+2 tai vähintään 7+2. Kohdussa näkyi myös hematooma eikä se sikiöpussi ollut sellainen kiinteä kuten pitäisi. Lääkäri kysyi kyllä kesken ultrauksen että onko teillä suvussa kaksosia. Minä jo hätkähdin että onko siellä kaksi. Lääkäri sanoi että ei. En tiedä mitä sillä tarkoitti. Sain lähetteen sairaalaan ja sinne aika tulee varmaan ensi viikon alussa. Pitää nyt odottaa jos vuoto alkaisi itsekseen. Lääkäri käski varautua paksuilla siteillä ja särkylääkkeillä. Kivut voi kuulemma olla kovat. Kunpa vuoto alkaisi kotona tai siis pahin tapahtuisi nyt kotona eikä sitten töissä. Mieli on todella maassa ja pettymys on suuri. Olen ollut todella stressaantunut nyt pitkän aikaa kun olisi pelottanut kertoa töissä raskaudesta yms. Ja nyt syytän itseäni että näin tapahtui vaikka enhän mä tälle oikeasti mitään voi. Tälläistähän tämä elämä on ei pitäisi ikinä suunnitella liikaa tulevaa. Toivottavasti teillä muilla kaikki menee parhain päin. Ja ehkäpä itsekkin saan kokea onnistuneen raskauden vielä joskus. Katsotaan nyt aletaanko heti yrittämään vai odotellaanko vähän.

Auringonkukkanen: Voimia sinulle paljon!!!

Vierailija
77/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan ilmottautumisen jälkeen kirjoitellut.

Voimia sinulle auringonkukkanen ja sweety27!

Itseäni jotenkin huolestuttaa, kun on niin vähä oireinen ja meillä oli tässä todella pahaa riitaa puolison kanssa. Ja stressi kesti ainakin viikon, eilen vasta saatiin sovittua. Pelkään että se itkuisuus ja riitely vaikutti nyt jotenkin tähän hommaan. Viikon päästä ois eka neuvola aika, että sinne se pitää odotella. Ei ole siis tullut mitään punertavaa vuotoa vain pelkkää valkovuotoa, mitä ollut tässä raskaudessa muutenkin. Ei oo kokemuksia aikaisemmista raskauksista, niin en oikein tiedä milloin pitäisi olla huolissaan ja milloin ei. Rinnat olleet kyllä arat ja hajut etoo, että kaipa ne on hyviä merkkejä, väsymystä on kanssa ja olen melko herkkä. Kuitenkaan ei oo mitään suurempaa etovaa oloa tai pahoinvointia ja kykenen ihan normaaliin hommiin. Tänä aamuna pyörrytti kyllä kovasti, ennen kuin sain jotain sokerillista juotavaa, että tais verensokerit olla tosi alhaalla.. Ultrakin on varmaan vasta joskus kolmen viikon päästä, kun se aika sinne varataan varmaan ekalla neuvola käynnillä. Jännittää ja toivon että sielä olisi kaikki hyvin.

T. Manskuu rv 9+2 (menkoista laskettuna)

Vierailija
78/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä laittaa että plussasin 7.12 vaikka kk piti alkaa vasta 11pvä ja sitä ennen huonoaoloa ja väsymystä ollut n.3vko ajan jo. Tällä viikolla eka neuvola. Mietityttää että voisinko olla jo pidemmällä kuin 8vko. Oireina ollut tosiaan toi väsymys,huono olo,kiukkusuus(joka raskaudessa),kana ja kala etoo,ruokahaluttomuus,wc:ssä ravaaminen,rinnat todella todella kipeät tällä hetkellä =( tossa ainakin joitain. Itselläni 2 lasta ja nuorimmainen vasta 2v sekä kesällä koin juuri km.Mutta en jaksa stressata sitä asiaa nytten kaikki menee omalla painollaan. niin ja närästystäkin ollut usein =O outoa että tässä vaiheessa jo sitäkin. pientä ja isompaa nippailua mahassa aina välillä myös.

t.emme2 ja rv tasan 8 kait

Vierailija
79/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auringonkukkanen ja sweety27! Sekä paljon voimia :(

Vierailija
80/107 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis lääkäri näki jonkun sykkeen kyllä mutta sanoi sen olevan liian hidas sikiön sykkeeksi. Ja tosiaan hedelmöityksen olisi pitänyt tapahtua todella myöhään ja kun tein plussa testin niin en olisi kyllä niin aikaisin voinut saada plussaa. Joten toivoa tuskin on. Mulla on ollut mahassa vähän outoja tuntemuksia ja tänäänkin turvottaa tosi paljon ja pistää sillai jännästi jonnekkin tonne alapäähän.Eli odottelu jatkuu. Alkaako vuoto vai joudunko lääkkeelliseen. Tulisi nyt nopeasti se aika sinne sairaalaan. Nyt pitäisi perua neuvola ja no ultraankin sain jo ajan. Eli sekin perua. Seuraavalla kerralla en kyll varalle mitän aikoja ennen kuin olen käynyt alkuraskauden ultrassa.