Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

elokuisia 2013

05.12.2012 |

Muita elokuussa vauvan saavia jo täällä? meille nro 4 tulossa,lapset 6v tyttö,pojat 3 ja 1v.

Ikää mulla 29 ja rv 5+0 nyt.Pientä etovaa oloa havaittavissa,väsymystä myös ehkä ja tissit kipeet.Yllätysvauva,ehkäisyn läpi päätti sitten tulla.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukka: mulla on alkuraskauden ultra-aika varattuna, että sitä täs kovasti odottelen!

menin sitten heittämään tuos yks päivä komeet lipat… suoraan selälleni kaaduin, mutta onneks ilmeisesti selvittiin säikähdyksellä. tänään piti vielä tehdä toinen raskaustesti, noin muutenkin tuntuu niiiin oudolta, et tämmöinen ihana joululahja tuli… ei vaan tajuu :D (ja positiivinenhan se tulos oli)

Mites muilla menee??

rv 4+2

Vierailija
42/107 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisko vielä mukaan keskustelemaan??

Yritystä takana 11kk, jonka jälkeen vihdoin ja viimein loppui menkat ja sain plussan testiin..

En ole aikaisemmin uskaltanut liittyä, vaikka olenkin käynyt lueskelemassa juttujanne. En osaa vieläkään uskoa että tämä on totta! :D

Viikkoja menkoista laskettuna olisi nyt 8+0 ja laskettu aika 3.8. Ensimmäinen neuvola on 8.1, jolloin olisin rv 10+3

Olen 23v, mies 27v, ensimäinen lapsi ja ensimäinen raskaus kyseessä.

Minulla ollut vähän vaihtelevasti oireita, alussa ennen kuin olin ees plussannut olin todella väsynyt, väsymystä kesti n. 3-4 viikkoa, helpottui kun aloin syömään raskausajan vitamiineja. Etovaa oloa on ollut 3 viikon aikana jonkun verran, mutta ei todellakaan joka päivä. Aika vähäisillä oireilla olen siis mielestäni selvinnyt. Mahataudinkin ennätin tässä sairastamaan..

Äidin kanssa kun asiasta keskustelin, hän sanoi että ei raskauksissa todellakaan välttämättä ole mitään oireita, että hänellä on ainakin todella vaihtelvia kokemuksia ja kun hän odotti ensimäistään, niin sai tietää siitä vasta 4 kuulla, joten ei siis mitään hätää :D

Aluksi harmitti, kun on vasta niin myöhään eka neuvola, mutta toisaalta kun miettii, niin eihän ne sielä voi mitään tehdä jos menee kesken tai jos on jotain muuta vikaa. Eli pitää vaan olla stressaamatta ja elellä vain :)

Stemppiä kaikille odotteluun ja onnea plussista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa joukkoon kaikki uudet :) Koko päivän selvisin ilman öklötyksiä ja nyt se sitten iski.Huh.Saapi tosissaan yrittää hallita tää olotila ettei ala oksettamaan.

Oon ollu tuhmakin,oon syöny maksaruokaa ja maksamakkaraa...sekä homejuustoa suoraan paketista...nuo maksasapuskat ainaskin ois kieltolistalla mut pakko oli saada.

JOulun viettokin aloitettiin,penskat muutamat lahjat jo avasi kun eivät malta odottaa huomista.

Hyvää Joulua kaikille!

PikkuK 7+3

44/107 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa neljäs, mikäli kaikki sujuu hyvin loppuun asti..nyt vasta 4+3 viikot menossa..uuden vuoden jälkeen varailen neuvolaa :) vielä ei oo kerrottu kenellekään..anoppi ainakin järkyttyy, jos vanhat merkit paikkansa pitää :/

45/107 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä vielä yksi hienon joululahjan saanut mamma. LA tulisi olemaan noin 27.8. Minulla on aikaisemmasta suhteestani 8 ja 10 vuotiaat lapset, ja tämä siis ensimmäinen nykyisen mieheni kanssa, jos kaikki menee hyvin :)

46/107 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täälläkin,niinkuin kuumeilu puolellakin.. Täällä vielä oireettomia..oih,niin ootan et masu alkais pyöristyy,muustakin kun jouluruuasta :D tuleva kummitäti sai joululahjan,oih miten hän oli onnellinen! Eiköhän tämäkin tästä konkretisoidu kunhan käy ekan kerran neuvolassa. Nyt on viikkoja 5+0

Vierailija
47/107 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita on ilmestyny. Kahvi on pitäny heittää kokonaan pois koska siitä tuli niin mahottoman huono olo. Rinnat on kipiät ja paisunu. Ihan alussa mahaa nipisteli ja vihlo mutta se on jääny poisa. Onhan tää edelleen epätodellinen olo ku ei oo mitään muuta.

Vielä ei olla kerrottu yleisesti kellekkään. Kuitenki halutaan oottaa että ollaan selvemmillä vesillä. Siskolle, äitille ja parhaalle kaverille kerroin. Pakkohan tää on naisena jollekki jakaa :)

Tänään jo vähä kauhistuin samalla ku ajelin salille reenaan et mistä kaikesta taas joutuu luopumaan, hetkeksi. No sittekki se on järjestely kysymys et pääsee salille. Ja kotonahan voi tehä paljo.

Jännällä ootan mitä pojat sanoo tulevasta vauvasta. Nuorin täyttää sitte 6 ja vanhin 8.

Vierailija
48/107 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka "paljon" teillä on paino noussu?mulla paino noussu jo kilon enkä mitenkään tahdo päästä tästä turvotuksesta eroo.tuntuu et paisun kun pulla taikina=D millähän keinoil tost turvotuksest pääsis?

Vierailija
49/107 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa olen käynyt teidän kuulumisia vaan itse en ole saanut kirjoitettua. Täälläkin ollaan oireettomia vielä. Kuukautisista laskettuna nyt ois 7+4 mutta luulen että 6+4 on lähempänä oikeaa. No maanantainahan se selviää onko käsissä elämää vai ei menen siis silloin alkuraskauden ultraan yksityiselle. En vaan jaksa odottaa kunnalliseen. Ensimmäinen neuvola on 16.tammikuuta. Itse olen kertonut raskaudesta vasta yhdelle ystävälle ja tietysti mies tietää. Enkä aio mitään kellekkään mainita ennen kuin ollaan ns.varmoilla viikoilla.Lapsillekkin kerron tulevasta vauvasta vasta sitten kun maha jo alkaa näkyä. Pessimisti olo koko raskauden suhteen, yritän jotenkin suojella itseäni jos jotain ikävää tapahtuukin. Töissä pelottaa kertoa, tunnen itseni ihan petturiksi jos jään äitiyslomalle. En siis kerkeä ihan kahta vuotta olla nykyisessä paikassa kun äitiysloma alkaa. Jaksamista kaikille!!! Ja tervetuloa kaikille, ja toivottavasti viikot menee nopeaan, tarrasukkia kaikille! Tulen päivittelemään ultra kuulumisia.

50/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Millä viikoilla olette käyneet / menossa alkuraskauden ultraan?

Mulla aikaisemmin ollut yksi keskenmeno ja yksi tuulimunaraskaus, joten ajattelin oman mielenrauhan vuoksi käydä tarkastamassa tilanteen jo ennen kunnallista.. Nyt mietin vaan, että mille viikolle se kannattaisi varata.

Kuukautisista laskien olisi nyt 5+2 suunnilleen, mutta koska mun kierto on pari päivää normia pidempiä uskon että nyt on 4+5 menossa.

Hauskaa päivää :)

Blowfish

51/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin nla ajan tänään ja eka on nyt sit 8.1 :) edellisistä kuukautisista laskettuna viikkoja on tänään tasan 5+0. Millonkas teillä muilla? Eka ultra on siel n.12 viikon paikkeilla,mutta oon siitä onnellisessa asemassa,et neuvolasta löytyy ultralaite,niin saatan päästä kurkkaan masuun jo ekalla neuvola kerralla :)

Vierailija
52/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollu muutama keskenmeno ennen tätä raskautta. neuvolan tätin kans jo puhuttiinki et ku menen 10.1 ekaan neuvolaan ni katotaan sitte aikaa ultraankin. Sillon on viikkoja 8+.

53/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Päätin mäkin liittyä kirjoittelemaan tänne teidän muiden sekaan. Tein pari viikkoa sitten plussa-testin ja nyt mennään viikoilla 5+6 omien laskujen mukaan.

Matkassa mukana pyörii aviomies ja vuosimallia 2010 pikkumies.

Vierailija
54/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täällä sekavissa tunnelmissa: miehellä vasektomia 11.1 ja huomasin olevani raskaana. Viides(!) tulossa, ei vaan pysynyt kumit vauhdissa mukana.. Meidän neljäskin oli työnimeltään Hupsis, varmojen päivien vauva ;).. Isommat lapset ovat 10v, 7v ja 5v ja neljäs nyt siis 1v9kk. Ikää itsellä 34v. Oireena YÖpahoinvointi, varsinkin jouluruokiin yhdistettynä.. Aattoyönä melkein oksensin, niin kamala olo oli.

Mun lasketut ajat on aina siirtynyt ultran jälkeen 1,5viikkoa eteenpäin, joten jos nyt laskurit näyttää, että olen rv8 niin rv6 on todennäköisempi vaihtoehto. Mutta se selvinnee myöhemmin. Neuvolaan otan yhteyttä vasta loppiaisen jälkeen, jos raskaus jatkuu.

Vierailija
55/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voiki tavallaan loukata se että toinen kysyy et oliko ihan suunniteltu juttu ku kertoo raskaudesta. Onhan tämä kolmas mutta siltiki. Oma äitiki oli vähä et jaa. No onneks tiiän että miehen puolelta hypitään kattoon.

Vierailija
56/107 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään uudestaan ja nyt löytyi syke ja dopplerilla sydämen viuhkinta. Viikkoja 6+4 ja laskettu aika siten 18.8.2013 :)

Vähän on tullut huonovointisuutta ja väsymys on ihan järkyttävää! Entisenä karppaajana himoitse nyt hedelmiä, jugurttia ja...no joo, kerroshampurilaisia :/

Vierailija
57/107 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi toi herjaa koko aika varmennetta enkä saa tekstejä läpi? kokemuksia?

Vierailija
58/107 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULIKELLO kyllähän se vähän asiaton kysymys onkin, eihän se kellekään kuulu. yritä olla välittämättä!

ZENMAMA: huh miten helpottava uutinen!

59/107 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskauden ultraan, joka on 10.1. Silloin olisi menkoista laskettuna 7+2 tjsp, eli luultavasti oikeammin 6+8. Mitenhän sitä malttaa odotella sinne asti :)

Zenmama: Loistavia uutisia!

Blowfish 4+6 (tai 5+3)

Vierailija
60/107 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppylä.Otsaan ilmestynyt näppylöitä ihan älyttömästi sekä leukaan :( en tykkää. Muissa raskauksissa ei ole tämmöstä ongelmaa ollutkaan.

Vieläkin kuvottaa ja väsyttää,ehkä hieman vähemmän kumminkin kuin vaikka viikko sitten.Ei oo tarvinnu oksentaa enää.Illalla mahaa turvottaa niin ettei housut mahu kiinni.Mukavia oireita.

Reilu viikko ekaan neuvolaan :)

PikkuK 8+3