Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

elokuisia 2013

05.12.2012 |

Muita elokuussa vauvan saavia jo täällä? meille nro 4 tulossa,lapset 6v tyttö,pojat 3 ja 1v.

Ikää mulla 29 ja rv 5+0 nyt.Pientä etovaa oloa havaittavissa,väsymystä myös ehkä ja tissit kipeet.Yllätysvauva,ehkäisyn läpi päätti sitten tulla.

Kommentit (107)

81/107 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se alko tai jo yöllä järkyttävä pahoinvointi,oksu ei oo tullu,mut jatkuvasti semmonen olo..mitään ei tee mieli syödä,mikä ehkä osaltaa vaikuttaa..näillä mennään nyt sitten!

Vierailija
82/107 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa mäkin, vaikken jotenkin koko raskauteen voi uskoa.. Mulla on ennestään kolme lasta ex-mieheni kanssa (kouluikäisiä kaikki), pari keskenmenoa takana, ja nyt yllätysraskaus uuden mieheni kanssa. Menkkojen mukaan nyt 5+4, epäuskoisena olen tehnyt useamman testinkin. En vaan pysty raskauteen uskomaan, kun ei ole juuri mitään oireita. Hiukan normaalia enemmän väsyttää ehkä, ja nipistelyä munasarjojen seudulla ollut, vähän menkkamaista kipuilua, eipä oikeastaan muuta. Kaikissa aiemmissa raskauksissa muistelen tässä vaiheessa olleen sellainen olo et "mä oon nyt raskaana", ja on yököttänyt yms, mutta nyt ei mitään. Kaikki ruoka maistuu vaan tosi hyvälle. Raskaus oli ns. vahinko, mutta jos vauva nyt "päättää" syntyä, niin on enemmän kuin tervetullut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että.Auringonkukkanen ja sweety27,voimia sinne :(

ei tää pahaolo oo minnekkään menny,eilen piti käydä oksentamassa just ennenkun piti lähteä raketteja ampumaan.Kuopus 1,5v oli mukana vessassa(se on aina mun mukana vessassa kun muuten huutaa kun syötävä oven takana...)ja siinä se vieressä seistä törötti ja tuumaili että hyi,hyi kun mä pönttöä halailin.Jokseenkin koomista! :D

tänään taas ei niin kaamean paha olo oo vielä ainakaan tullut.Mut ei tuo ruoka oikein maistu.Pystyssä oleminen sitä oloa pahentaa,sitten jos pitkälleen pääsee niin yleensä auttaa.Ja päiväunet ne vasta tekeekin kauheen olo.Mikä lie siinäkin.

Pitäis varmaan jossain vaiheessa kertoa esimiehellekin tästä raskaudesta,mulla oli ensi kesän työtkin jo suunniteltu valmiiksi mut en mä nyt sitten pysty siellä huhkimaan.Työ kun on tosi raskasta eikä se ison mahan kanssa onnistu:/ toisekseen mun selkä menee aina raskaana ollessa niin huonoon kuntoon että jouvun jäämään normaalia aijemmin pois töistä..plah.Ei hyvä.Nyt jo ruvennu lonksamaan ja paukkamaan.

Nyt pitää mennä tuonne lumituiskuun auttamaan meidän 3v poikaa lumiukon rakentamisessa :) ei kuulemma onnistu..

Vierailija
84/107 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentotyössäni tottunut syömään nukahtamuslääkkeitä aika säännöllisesti. Tässä raskaudessa olen kärsinyt unettomuudesta tosi pahasti. Uni tulee, mutta herään muutaman tunnin kuluttua enkä saa enää nukuttua. Päivät sitten menevät miten menevät, päiväunille tai ilman, vaikutusta nukkumiseen ei ole.

Melatoniini on tuttu "lääke" jonka olin totaalisesti unohtanut. Lääkäri sanoikin, että noita nukahtamuslääkkeitä ei pitäisi syödä varsinkaan alkuraskauden aikana, mutta melatoniinia voisi rauhassa käyttää muutamana iltana viikossa jotta unirytmi palaisi ja kroppa saisi levättyä. Melatoniinia saa reseptittä luontaistuotteena (unikuu?) tai apteekista reseptillä. 0,5-1h ennen nukkumaan menoa. Ei tee pöpperöistä oloa vaan ainakin mulle antaa syvemmän ja laadukkaammat unen.

85/107 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä väsymys..tänään kävin halailemassa aamulla pönttöäkin,mut epäilen et on enemmän sitä mahatautia kun tytöllä kierrossa jonkin sortin pöpö. Muutamat päikkärit oon tänää ehtiny nukkua kun mieskin kotona.

Pahoittelut km:n kohdanneet!! Itekin päivä kerrallaan eteenpäin,mikään ei ole koskaan liian varmaa..

Mitenkäs teillä vuosi vaihtui? Ite sujuvasti nukuin :)

Miten voikaan olla näin epävarma olo raskaudesta, ei meinaa tajuta ja luottaa kehoon vaikka lapsia on jo se 2kpl ja 4raskaus.

hilma 7+1

Vierailija
86/107 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet täynnä kuolleita vauvoja ja ihan kamalan paha olo. YYYYYH!!!

Osanottoni keskenmenoista :( !! Itsekin ihan peloissani, kun varmaan noin 70%:lla tutuista, joilla lapsia neljä tai enemmän, on yksi tai kaksi kohtukuolemaa.. Siksi kai mun unet tuollaisia onkin. Plus että Picoultin Koruton totuus ei ehkä ole maailman sopivin kirja näin raskausaikana luettavaksi..

Vierailija
87/107 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis kans LA 9.8. vaavi tuloillaan. Ennestään on kaksoset 9/11 ja takana monta keskenmenoa, eli nyt jänskätään sitten ultraan asti että tuleeko 0, 1, 2 vai 3 vaavia. :)

Väsymystä, palelua ja äklötystä on. Lisäksi jouluna sairastettiin koko perhe ikävä mahatauti, jonka takia ei nyt sitten ainakaan joulukiloja tullut kasvattamaan raskauskilojen kokonaissaldoa. :)

Kaksosraskaudesta tuli 35kg, joista 5kg on vielä jäljellä. Nyt toivon että pääsisin huomattavasti pienemmällä painonnousulla, ja että raskauden jälkeen pääsisin kaksosraskautta edeltäviin lukemiin. :/

Täälläkin outoja unia. Unessa puolituttu lähti lykkimään kaksosia vaunuissa, ja olikin sitten jättänyt ne vaan kaupungille. Mä hätääntyneenä meen etsimään ja kun löydän ne niin vaunuissa on 2kpl samaa poikaa ja toinen poika puuttuu. :/ Johtuuko nää unetkin sitten raskaana olosta? :( ei ollu kiva uni.

Vierailija
88/107 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty uä:ssä ja olihan siellä pikkuinen, jonka sydän löi kovasti. Rv:t ultran mukaan 7+0 eli päivä vähemmän kuin kuukautisista laskettuna. Mittaa oli tasan sentti :)

Kyllä tämä konkretisoi raskautta, vaikka oireitakin on ollut. Ja tutkimuksen tehnyt lääkäri oli aivan ihana - onnitteli halauksin meitä tulevia vanhempia :)

Wagner3

Vierailija
89/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi mamma lisää joukkoonne. Meille tulossa myös kolmas lapsi, aikaisemmat 5- ja 3-vuotiaat pojat. Kovasti toivoisin nyt tyttöä, mutta toisaalta olisi ihana myös kolmas poika. No pääasia, että olisi terve ja raskaus menisi hyvin

Vierailija
90/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi mamma lisää joukkoonne. Meille tulossa myös kolmas lapsi, aikaisemmat 5- ja 3-vuotiaat pojat. Kovasti toivoisin nyt tyttöä, mutta toisaalta olisi ihana myös kolmas poika. No pääasia, että olisi terve ja raskaus menisi hyvin. Tänään minulla on menossa rv 7+1 (LA 22.8) ja maanantaina olisi varhaisultra. Olen jostain kummasta saanut pelon, että mitä jos odotankin kaksosia?? Joudun nimittäin tekemään töitä osa-aikaisesti myös äitiyslomalla, koska minulle ei ole mahdollisuus hommata sijaista. Mutta onneksi voin tehdä työtä kotona etänä milloin vain. Tämä ajatus tuntuisi toimivan yhden vauvan kanssa, mutta ei todellakaan kahden kanssa...

Ihmettelen tätä olotilaani, kun ainoa vaivani on kova väsymys. Aikasemmissa raskauksissa minulla on ollut kovaa alamahakipua ja hiukan veristä vuotoa sekä huono olo, nyt tulee pelkästään runsasta valkovuotoa eikä mitään kipuja. Eli luulisi olevan hyvä merkki.

Toivon teille kaikille kanssaodottajille ihanaa raskausaikaa =)

(pakko laittaa toiseen kertaan viesti kun en ekalla saanut kaikkia näkymään)

91/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän huolissani,kun ei mitään oireita ole..ehkä pitäis olla iloinen,mut vähän kannan myös huolta tästä :( onko muita joilla viikkoja 6+1,eikä mitään oireita? Nla on tiistaina,mutta sielläkään tuskin kuuluu ka näkyy yhtään mitään..

Vierailija
92/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin alkoi kaikki oireet vasta 6+jotain, varmaan lähempänä 7+0. Eli voi hyvin olla että sulla alkaa näinä päivinä ja sit toivot ettei olisikaan niitä oireita. :)

93/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näin on ja onhan mulla kolme raskautta takana,enkä muista yhtään millon oireet alkanu.. Ekassa pahoinvointi ja oksentelu olikin niin paha,et oli tiputuksessa. Tokassa oli iltaisin ja hirvee väsymys,molemmat helpotti,ku nukuin ennen varsinaisia yöunia 1,5-2h :) kolmannessa ( poika ) ei ollutkaan sit mitään oireita,muistaakseni :D jos tämäkin poika :D

94/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudumpa tänne mukaan myös :) LA olis siis 29.8. kuukautisten mukaan, eli nyt viikkoja kasassa 6+1. Oikeastaa mitään oireita ei ole ollut. Sitä olen vähän ihmetellyt sillä molemmissa aiemmissa oireet on ilmaantuneet aika aikaisessa vaiheessa, oikestaan heti kohta testin jälkeen. Meillekkin tämä olisi kolmas. Pojat 6v ja 5v.

Vierailija
95/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uskomatonta, että olen raskaana, joten en ole palstalle aiemmin kirjoittanutkaan. Testin tein sopivasti joululahjaksi 21.12. Emme ehtineet varsinaisesti vauvaa juuri yrittääkään, mutta tulokas on toivottu. Ikää minulla on 33v ja miehellä 32v. LA on kuukautisten mukaan 24.8., nyt olisi siis viikkoja kasassa 6+6. Tämä on meille ensimmäinen lapsi ja raskaus, joten kaikki on ihan uutta. Juuri mitään oireita ei rintojen arkuuden lisäksi ole, välillä arvelluttaa onko siellä mahassa ketään.. 1.neuvola-aika on pe 11.1., ultrakin pitäisi kai itse varata. Kaveripiirissä on keskenmenoja ja lapsettomuutta, joten emme ole kertoneet vielä kuin vanhemmille ja sisaruksille.

Vierailija
96/107 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs, vielä:

mun tätini sanookin että tyttö riuduttaa äidin (ilmeisesti tyttövauva yrittää varastaa äidin kauneuden tms) ja taas poikaa odottaessa äiti kukoistaa ja on parhaimmillaan. Eli ilmeisesti sun kohdalla pitää paikkaansa. :)

Vierailija
97/107 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei oo kuvottanu ollenkaan??tosi outoa.Joko se loppuis pikku hiljaa.Muutenkii aika pirtee olo ollut.Ajattelin nyt lähteä tän kunniaksi kyläilemään illalla kun en oo moneen viikkoon jaksanu missään käydä.Seuraelämä vähän jäissä ollut..voihan se olo tietysti palatakin et ei pidä liikaa innostua.

Huomasin muuten eilen et hampaitten pesu ei oo hyvä juttu ollenkaan.Laattahan siitä seuras vaik ei sitä ennen huono olo ollutkaan.

Huomenna ois eka neuvolakin ollut mut mun pitää vaihtaa se aika toiselle päivälle.Harmi sinänsä kun jotenkii jo odotin sinne menoa.Tuttu neuvolantäti siellä odottelee :)

PikkuK 9+4

98/107 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan mulla oireita kun miettii, muttei ehkä niin selkeitä kun tuo pahoinvointi. Oireina lähinnä rintojen arkuutta (mitä nyt on ollut muutenkin vaihtelevasti ehkäisyn lopetuksen jälkeen). Sekä oon ruvennu näkemään kamalasti kaikkia unia. Ennen näin unia aina joskus, mutta nyt joka yö. Joinakin öinä useampiakin... liekkö tämä sitten varsinainen oire vai mistä johtuu?

Vierailija
99/107 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme homma tuo unien näkeminen. Itsekkin olen nähnyt nyt joka yö ihan omituisia unia, jotka ovat olleet pääasiassa painajaisia. Mistä lie johtuu?? Meinaa hiukan jännittää, sillä huomenna pääsee ultraan kurkistamaan et onko siellä ketään..

100/107 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olo on onnellinen ja muutenkin hyvä. Muutto suoritettu :) työt alkunu ja vanhemmat lapset kouluun muutaman tunnin päästä. Huomenna sitten eka nla,kumpa kuultais äänet tai edes jotain,että saisin varmuuden että jotain todella masussa on! Mitään kipuja ja vuotoja ei ainakaan oo,paitsi selkä jumittaa. Tänään viikkoja 6+4..