Ystävä jäi kiinni valeesta
Mietin nyt mitä tehdä.
Ystävä pyysi auttamaan juhliinsa jotka sitten peruuntuivat. Nyt kuulin mutkan kautta että juhlat ovat edelleen tapahtumassa vaikka minulle sanottiin muuta.
Pieni mahis on että yhteinen tuttumme ei tiedä juhlien peruuntuneen, mutta epäilen, tyyppi tuli kutsutuksi sen jälkeen kun minä sain tiedon peruuntumisesta.
Mietin että pitäisikö suoraan kysyä ystävältä että mistä on kyse, vai pitäisikö vaan merkata pitkä miikka osoitekirjaan juhlienjärjestelijän kohdalle ja unohtaa koko juttu sen jälkeen...
Kommentit (34)
Mulle on sinänsä ihan sama jos kaveri järjestää hipat, tulin kutsutuksi tai en.
Mutta ihmettelen vaan että kannattaako asiaa edes kaivella jos juttu on näin monimutkainen että mut järjestetään pois apujoukoista ja paikalta. Tämä lähinnä on nyt pohdintani aihe.
Ehkä kysymyksessä on väärinkäsitys. Ei pidä tehdä (mahdollisesti vääriä) tulkintoja ilman faktoja.
Taidanpa tutkia ennen kuin hutkin.
No niin: järjestäjää en saanut vielä tilille mutta parikin yhteistä tuttua on menossa.
Mitä tehdä? Selvittelenkö asian "ystäväni" kanssa vai menenkö muina miehinä hippoihin mukaan?
No niin: järjestäjää en saanut vielä tilille mutta parikin yhteistä tuttua on menossa.
Mitä tehdä? Selvittelenkö asian "ystäväni" kanssa vai menenkö muina miehinä hippoihin mukaan?
No et kai nyt voi mennäkään, jos bileet on sinun osaltasi peruttu. Asia erikseen sitten, että miksi?
kun kerran sinulle annettu tieto on 'koko juhla peruttu', oli se sitten totta tai ei? Sinua ei siis alunperinkään kutsuttu juhlimaan vaan auttamaan järjestelyissä?
Eli esim. jos kommentoit jotakin ketjussa olevaa toista kirjoittajaa, esim. numeroa 4, panet sen nelosen otsikkokenttään.
Ja sen oman tunnuksesi (ap tai ekan kommenttisi numeron) panet ihan viestikentän alareunaan.
Tämä on ihan sivuseikka, enkä sano tätä vittuillakseni, vaan tuo helpottaa ketjun lukemista.
Mitä tulee itse asiaan, niin minusta sinun kyllä kannattaa kysyä siltä kutsujen järjestäjältä, mitä ihmettä on tapahtunut. Että onko hän sinulle jostain katkera, kun tuolla lailla piti sinut muiluttaa pois kutsuilta.
Muutenhan tuo jää ikuisesti sinua kynsimään. Taustalla VOI olla sekaannuskin, eli että ystäväsi aikoi perua bileet, mutta muuttikin toistamiseen mieltään.
Eli esim. jos kommentoit jotakin ketjussa olevaa toista kirjoittajaa, esim. numeroa 4, panet sen nelosen otsikkokenttään.
Ja sen oman tunnuksesi (ap tai ekan kommenttisi numeron) panet ihan viestikentän alareunaan.
Tämä on ihan sivuseikka, enkä sano tätä vittuillakseni, vaan tuo helpottaa ketjun lukemista.
enkä ainakaan minä aio tuollaista noudattaa. Minä olen sitä mieltä, että aika hyvä tapa olisi laittaa se numeronsa tai nikki tms. tuohon otsikkokenttään, kun silloinhan se on tuoreessa muistissa.
Ja lainauksella osoitetaan kelle vastataan, on ketjun lukemisen kannalta huomattavasti helpompaa, kuin palata katsomaan, että mikäs numero olinkaan, ja kelle tuo kommentoi. Näin sanon minä:)
mistä oikein on kyse, jos arvostat ystävyyttä. En usko, että kyse on vain yksistä juhlista, vaan jostain väärinkäsityksestä/tulkinnasta/sotkusta joka tulee vaikuttamaan ystävyyteenne joka tapauksessa vaikka se vaiettaisiinkin.
[
Eli esim. jos kommentoit jotakin ketjussa olevaa toista kirjoittajaa, esim. numeroa 4, panet sen nelosen otsikkokenttään. Ja sen oman tunnuksesi (ap tai ekan kommenttisi numeron) panet ihan viestikentän alareunaan. Tämä on ihan sivuseikka, enkä sano tätä vittuillakseni, vaan tuo helpottaa ketjun lukemista.
enkä ainakaan minä aio tuollaista noudattaa. Minä olen sitä mieltä, että aika hyvä tapa olisi laittaa se numeronsa tai nikki tms. tuohon otsikkokenttään, kun silloinhan se on tuoreessa muistissa. Ja lainauksella osoitetaan kelle vastataan, on ketjun lukemisen kannalta huomattavasti helpompaa, kuin palata katsomaan, että mikäs numero olinkaan, ja kelle tuo kommentoi. Näin sanon minä:)
Toki saat toimia toisin, Suomi on vapaa maa. Mutta noin se on kutyyminä, koska siten näkee heti, kenelle sanat on osoitettu. Kirjeessäkin laitat kohteesi nimen alkuun ja allekirjoituksen loppuun, eiköstä vaan.
Yhtä lailla on vaikeaa muistaa, kenelle kommenttinsa osoittaa, ja panna se osoite heti alkuun ;-)
-10-
siksi, että sinne olikin kutsuttu henkilö, jonka kanssa mulla oli ollut pieni suhteenpoikanen, joka olikin kariutunut. Kaveri päätteli, että meitä ei voi kutsua samoihin juhliin ja tämä toinen oli vanhempi tuttu hänelle.
Kaveri oli pian tuon jälkeen ex-kaveri. En voinut enää luottaa.
Eli esim. jos kommentoit jotakin ketjussa olevaa toista kirjoittajaa, esim. numeroa 4, panet sen nelosen otsikkokenttään. Ja sen oman tunnuksesi (ap tai ekan kommenttisi numeron) panet ihan viestikentän alareunaan. Tämä on ihan sivuseikka, enkä sano tätä vittuillakseni, vaan tuo helpottaa ketjun lukemista. .
Et tell me another vaan
Eli esim. jos kommentoit jotakin ketjussa olevaa toista kirjoittajaa, esim. numeroa 4, panet sen nelosen otsikkokenttään. Ja sen oman tunnuksesi (ap tai ekan kommenttisi numeron) panet ihan viestikentän alareunaan. Tämä on ihan sivuseikka, enkä sano tätä vittuillakseni, vaan tuo helpottaa ketjun lukemista. .
Et tell me another vaan
Ihan normaalia muutenkin laittaa alkuun se, kenelle kirjoittaa ja allekirjoitus - kuten nimikin sen sanoo - tekstin loppuun eli alle.
Ei tää nyt mikään kauhee asia ole, tuli vaan mieleen tuosta ap:n tavasta panna allekirjoitus jo alkuun. Että ketjun lukeminen helpottuu, kun ei kommenttia lukiessa ekana luule, että joku puhuu ap:lle ja vasta puolivälissä tajua, että se onkin ap itse, joka vastaa jollekulle (kenelle mahtaakin).
-10-
keskittykää ketjun aiheeseen, kiitos!
en ole ap
et liene sitten kovinkaan paljon palstaillut av:lla?
että sun ohjeesi olisivat jotain virallisia av-tapoja.
-ohis-
Et tell me another vaan
Ihan normaalia muutenkin laittaa alkuun se, kenelle kirjoittaa ja allekirjoitus - kuten nimikin sen sanoo - tekstin loppuun eli alle. Ei tää nyt mikään kauhee asia ole, tuli vaan mieleen tuosta ap:n tavasta panna allekirjoitus jo alkuun. Että ketjun lukeminen helpottuu, kun ei kommenttia lukiessa ekana luule, että joku puhuu ap:lle ja vasta puolivälissä tajua, että se onkin ap itse, joka vastaa jollekulle (kenelle mahtaakin). -10-
Ärsyttää tällaset besserwisserit ja muiden opettajat. Tyyli ja sana on vapaa.
av-käyttäytymisen pilkunviilauksesta?? No harmi...
keskittykää ketjun aiheeseen, kiitos! en ole ap
Toisaalta, eiköhän nuo ole helppo skipata ylikin.
-10-
et liene sitten kovinkaan paljon palstaillut av:lla?
että sun ohjeesi olisivat jotain virallisia av-tapoja. -ohis-
Ei ne virallisia ole, vaan vallitsevia (siis yleisimpiä). Ja ihan järkeenkäypiä, et sä sähköpostissakaan pane allekirjoitusta alkuun, vai mitä?
Mutta kuten sanoin, ihan vapaasti toki toimit miten haluat, olisi vaan helpompaa lukea ketjuja, jos niissä olisi suht yhtenäinen logiikka.
-10-
että oletko nyt käsittänyt oikein jne.
kyllä sinä sitten selittelystä kuulet mikä on asian oikea laita....