Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten eriarvoinen joulu. Täällä oli taannoin aloitus, jossa opsikelija-yh

Vierailija
05.12.2012 |

kyseli voisiko ostaa käytettynä tiettyjä leluja ja peliä lapselleen. Aloitus syystä tai toisesta positettiin, mutta ehdin saada yhteystiedot, ja vein eilen tälle äidille + lapselleen KÄYTETTYJÄ vaatteita + jokusen lelun, jotka meidän tytölle ei enää mahtuneet/kelvanneet, eikä käyneet huutonetissä edes kaupaksi.

Tämä äiti oikeasti ITKI ilosta (vaikka vaivautuneena sitä koittikin peitellä) , ja hänen suloisen tyttärensä aito pulppuileva ilo käytetyistä leluista (!) sai kyyneleet minunkin silmiin.

En oo aiemmin edes oikeasti tajunnut, (myönnän etten ole pysähtynyt edes ajattelemaan) miten eriarvoisssa asemassa lapsiperheet Suomessa elävät.

Mua hävettää, hävettää sen takia, että rehellisesti sanoen menin viemään nuo tavarat heille siksi, koska ne oli meille "romua", vylimääräistä, turhaa.

Hyvää joulua sinulle XXXXXXX ja ihana kaunis tyttäresi XXXX ja kaikkea hyvää jatkossa. Mulla ei jäänyt pienintäkään epäilystä, ettette saavuta vielä vaikka mitä tässä elämässä ! Ihania olette.

rakkaudella se myöhässä ollut mamma =)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on parhaimmillaan se lähimmäisenrakkaus ja toisista ihmisistä välittäminen!

Hyvä AP! Karma on siitä kiva asia, että hyvä tulee lopulta aina hyvän luo: varmasti sait itsellesikin paremman (joulu)mielen nähdessäsi toisten ihmisten hyvää mieltä!

Vierailija
2/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit odottanut, että se aloittaja olisi tehnyt tämän... nolo olet, vaikka tekosi oli hieno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit odottanut, että se aloittaja olisi tehnyt tämän... nolo olet, vaikka tekosi oli hieno.

t. ohis

Vierailija
4/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti ihanat äiti ja lapsi. Itkua minäkin täällä pidättelen, niin kosketti.

Minäkin mietin, josko olisin ostanut ko. tytölle niitä nukkekodin varusteita, mutten ehtinyt saada sähköpostiosoitetta ylös. Onkohan joku oikeasti hankkimassa niitä tytölle?

Vierailija
5/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin jo tuntemukseni, mutta kokemus oli sen verran vahva ja silmiä avaava itsellenikin, että halusin sen jakaa laajemmin. Mitä pahaa siinä? en ole levittänyt kenenkään yhteystietoja tmv, mistä mua siis syytät? -AP-

Vierailija
6/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä noloa...? Minulle tuli hyvä mieli tämän lukemisesta ja olisin itsekin halunnut auttaa häntä. Etsin ketjua vielä samana iltana mutta en löytänyt, miksi poistettiin?

Vierailija
7/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perhe saa lapsilisät, asumituet jne. ihan samoin kuin kaikki muutkin. Heillä lienee katto pään päällä, lapsella hoitopaikka, äiti opiskelee eli missä ihmeessä nyt se eriarvoinen asema näkyy?

Totta, heillä ei ole rahaa siihen, mitä he haluavat, mutta ei silloin ole kyse eriarvoiseuudesta vaan omista valinnoista.

Vierailija
8/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti ihanat äiti ja lapsi. Itkua minäkin täällä pidättelen, niin kosketti. Minäkin mietin, josko olisin ostanut ko. tytölle niitä nukkekodin varusteita, mutten ehtinyt saada sähköpostiosoitetta ylös. Onkohan joku oikeasti hankkimassa niitä tytölle?

tähän äitiin saa yhteyttä pienellejouluiloa@gmail.com

Itsellänikin tarkoitus kirjoittaa hänelle mutten ole ehtinyt vielä

Vierailija
9/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ite miettinyt samaa..jos siis löytyisi läheltä perhe jota voisi suoraan auttaa pieneksi menneillä lastenvaatteilla ja leluilla joilla meidän lapset ei enää leiki.

ainakin tietäisi että apu menisi suoraan perille.

eli vantaalla jos on apua tarvitsevia niin kertokaa. meiillä on tytöt 5v ja 7v ja vaatteita on mennyt pieneksi.

Vierailija
10/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommanut tänä vuonna yhteen lastenkotiin joululahjat jokaiselle lapselle näiden toiveiden mukaan.

Ei ollut iso homma mulle, mutta selkeästi oli paikan henkilökunnalle& Lapsille.

Täytyy sanoa, ettäonhan ne joulupuu yms. keräykset tarkoitukseltaan hyviä, mutta mä ainakin tiedän niin monta perhettä, jotka sieltä lahjoja saa, ja jotka ei todellakaan niitä tarvitse/ansaitse, että en itse viitsi sitä kautta tehdä mitään.

Ja näillä jotka ei ansaitse/tarvitse tarkoitan lähinnä "köyhiä yh-äitejä", jotka ovat elämäntapapummeja, joilla on ollut jo vuosia mies elättämässä ja ex-mieheltäkin nyhdetään kaikki mitä irti lähtee ja lapset on jo valmiiksi saamassa lahjavuoren.

Vierailija
11/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perhe saa lapsilisät, asumituet jne. ihan samoin kuin kaikki muutkin. Heillä lienee katto pään päällä, lapsella hoitopaikka, äiti opiskelee eli missä ihmeessä nyt se eriarvoinen asema näkyy? Totta, heillä ei ole rahaa siihen, mitä he haluavat, mutta ei silloin ole kyse eriarvoiseuudesta vaan omista valinnoista.

näitä perheitä on paljon, missä lapset eivät saa haluamaansa yms, ja nyt sitten jeesataan yhtä suurella myötätunnolla, ja samalla nostetaan itsensä jalustalle, joo, kyllä se vähän noloa on.

Vierailija
12/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perhe saa lapsilisät, asumituet jne. ihan samoin kuin kaikki muutkin. Heillä lienee katto pään päällä, lapsella hoitopaikka, äiti opiskelee eli missä ihmeessä nyt se eriarvoinen asema näkyy? Totta, heillä ei ole rahaa siihen, mitä he haluavat, mutta ei silloin ole kyse eriarvoiseuudesta vaan omista valinnoista.

ihmisiä rangaistaan siitä, että haluavat opiskella kunnon tutkinnon ja sitä kautta olla hyödyksi yhteiskunnalle. Sossu ei opiskelijoita tue, vaan lainalla joutuvat ostamaan ruokansakin. Kokemuksesta tiedän. Sitten näitä elämäntapasossupummeja tuetaan iha olan takaa.. Ei ummarra ei.

Vierailija
13/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pienellejouluiloa@gmail.com oli tuo äiti tyttärineen ja toinen avuntarvitsija samassa ketjussa oli ninjajoulukuu@gmail.com, hän toivoi pienelle 2,5 v pojalleen jotakin lahjaa.

Häviääköhän tämäkin ketju nyt täältä..

Vierailija
14/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä rangaistaan siitä, että haluavat opiskella kunnon tutkinnon ja sitä kautta olla hyödyksi yhteiskunnalle. Sossu ei opiskelijoita tue, vaan lainalla joutuvat ostamaan ruokansakin. Kokemuksesta tiedän. Sitten näitä elämäntapasossupummeja tuetaan iha olan takaa.. Ei ummarra ei.

MUTTA onhan suomessa aivan poikkeuksellisen hieno juttu se, että täällä koulutus on ilmaista ja tarjolla kaikille.

Kyllä mäkin tunnen ihmisiä, joiden kyky katsoa tulevaisuuteen ei kanna opiskeluaikojen niukkuuden yli, vaan mieluummin loisitaan sossupummeina ja valitetaan köyhyyttä. Ja sitten taas kadehditaan ja vihataan niitä, jotka on kouluttautuneet ja pikkuhiljaa edenneet työelämässä ja saaneet itselleen hyvän palkan ja omaisuutta.

Vierailija
15/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä henki se oikea joulun henki...Ei se, että saadaan ja annetaan tavaraa, vaan että autetaan vähempiosaista. Pyytettömästi.Vaikka se onkin tavaraa, lahjoja lapselle.

Onhan meillä mahdollisuus lahjoittaa rahaa ja tavaraa keräyksiin, mutta on varmasti ihanaa nähdä, että se oma lahjoitus oikeasti menee tarpeeseen ja tuottaa iloa.

Aivan parasta joulua AP:lle, olet ihana ihminen :-)

Vierailija
16/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta en tiedä.

Vierailija
17/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tehnyt vastaavaa jo vuosia - jos ei muuta niin vienyt huostaanottokotiin leluja ja vaatteita niille pikkuisille pitkin vuotta.

Muistan itse miten vaikeaa oli olla todella köyhä nuorena perheenä - perheen tulot oli 10000 mk ja siitä puolet meni lainan maksuun joten elämiseen ei jäänyt juuri mitään - myöhemmin 3 lapsen yh:na tulot vieläkin vähemmän.

Meillä on aina ollut ystäviä joilta olemme saaneet vastaavasti kierrätettyä apua ja nyt kun itsellä on elämä jo paremmalla mallilla annamme hyvän kiertää eteenpäin.

Vierailija
18/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä henki se oikea joulun henki...Ei se, että saadaan ja annetaan tavaraa, vaan että autetaan vähempiosaista. Pyytettömästi.Vaikka se onkin tavaraa, lahjoja lapselle.

Onhan meillä mahdollisuus lahjoittaa rahaa ja tavaraa keräyksiin, mutta on varmasti ihanaa nähdä, että se oma lahjoitus oikeasti menee tarpeeseen ja tuottaa iloa.

Aivan parasta joulua AP:lle, olet ihana ihminen :-)

Jatkan vielä...

Toki kaikki saavat tukia ja koulutus on sijoitus tulevaisuuteen ja hetkellistä niukkuutta pitää sietää. Tiedän, olen käynyt sen itsekin läpi.

Mutta sille pienelle lapselle se joulu on nyt. Jos joku haluaa auttaa ja tuoda tälle lapselle omasta yltäkylläisyydestään jouluiloa, niin ei se ole keneltäkään pois.

Ja uskon hyvän kiertoon. Kun nyt auttaa jotakuta niukkuudessa olevaa, ehkä hän tekee myöhemmin samoin jollekin toiselle.

MInä uskon siihen, että kun itse tekee hyvää se lähtee kiertämään :-)

Vierailija
19/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä henki se oikea joulun henki...Ei se, että saadaan ja annetaan tavaraa, vaan että autetaan vähempiosaista. Pyytettömästi.Vaikka se onkin tavaraa, lahjoja lapselle. Onhan meillä mahdollisuus lahjoittaa rahaa ja tavaraa keräyksiin, mutta on varmasti ihanaa nähdä, että se oma lahjoitus oikeasti menee tarpeeseen ja tuottaa iloa. Aivan parasta joulua AP:lle, olet ihana ihminen :-)

Jatkan vielä... Toki kaikki saavat tukia ja koulutus on sijoitus tulevaisuuteen ja hetkellistä niukkuutta pitää sietää. Tiedän, olen käynyt sen itsekin läpi. Mutta sille pienelle lapselle se joulu on nyt. Jos joku haluaa auttaa ja tuoda tälle lapselle omasta yltäkylläisyydestään jouluiloa, niin ei se ole keneltäkään pois. Ja uskon hyvän kiertoon. Kun nyt auttaa jotakuta niukkuudessa olevaa, ehkä hän tekee myöhemmin samoin jollekin toiselle. MInä uskon siihen, että kun itse tekee hyvää se lähtee kiertämään :-)

mutta tuo termi "eriarvoinen" hämmensi. Ei tuossa tilanteessa ole mitään eriarvosita, ei tuo perhe ole huonommassa asemassa kuin sadat muut vastaavat.

Vierailija
20/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaakin, me vaan hankkiuduttiin eroon turhasta roinasta ja vaatteista jotta saatiin kaappeihin tilaa :(

Selkeesti käytetyn näköstä oli kaikki antamani, eikä edes sitä, mitä tämä äiti aloituksessaan lapselle toivoi. Silti oli niin kiitollinen, ja suloinen iloa pulppuava tytär onnellinen, etten mä enää tiennyt miten päin olla ;(

Älkää mua kiittäkö, vaan miettikää miten voisitte itse auttaa tarvitsevia. Niitä suomessa näyttää löytyvän :(. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi