Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten eriarvoinen joulu. Täällä oli taannoin aloitus, jossa opsikelija-yh

Vierailija
05.12.2012 |

kyseli voisiko ostaa käytettynä tiettyjä leluja ja peliä lapselleen. Aloitus syystä tai toisesta positettiin, mutta ehdin saada yhteystiedot, ja vein eilen tälle äidille + lapselleen KÄYTETTYJÄ vaatteita + jokusen lelun, jotka meidän tytölle ei enää mahtuneet/kelvanneet, eikä käyneet huutonetissä edes kaupaksi.

Tämä äiti oikeasti ITKI ilosta (vaikka vaivautuneena sitä koittikin peitellä) , ja hänen suloisen tyttärensä aito pulppuileva ilo käytetyistä leluista (!) sai kyyneleet minunkin silmiin.

En oo aiemmin edes oikeasti tajunnut, (myönnän etten ole pysähtynyt edes ajattelemaan) miten eriarvoisssa asemassa lapsiperheet Suomessa elävät.

Mua hävettää, hävettää sen takia, että rehellisesti sanoen menin viemään nuo tavarat heille siksi, koska ne oli meille "romua", vylimääräistä, turhaa.

Hyvää joulua sinulle XXXXXXX ja ihana kaunis tyttäresi XXXX ja kaikkea hyvää jatkossa. Mulla ei jäänyt pienintäkään epäilystä, ettette saavuta vielä vaikka mitä tässä elämässä ! Ihania olette.

rakkaudella se myöhässä ollut mamma =)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että ap vei vaatteita ja tavaraa, ja että tosiaan menivät tarpeeseen.

Itse ostin ja eilen lähetin tälle tytölle nukkekodin kalustepaketin (sellainen tv-paketti, jos joku nyt vielä ostaa ja lähettää jotain, ei mene samaa), samoin lähetin palapelikirjan tuolle toiselle pienelle pojalle, jonka äidin yhteystiedot yllä myös oli.

Olipa hyvä idea tuo huostaanottokodit ym. Ensi vuonna otankin sellaiseen yhteyttä!

Olen itsekin suhtautunut vähän varauksella noihin joulupuu-keräyksiin ja miettinyt, menevätkö oikeasti tarpeeseen...joinakin vuosina olen kuitenkin osallistunut.

Ja muutamana vuonna olen vienyt lapseni päiväkotikaverille ja sisarukselleen paketit postilaatikkoon (ilman lähettäjän tietoja). Lapsi kävi meillä leikkimässä ja huomasin olemuksesta, puheista ym. että tarpeeseen menee. Jo meidän PetShopit olivat suuria haaveita, "ovat liian kalliita", joten yhtenä vuonna ostin sellaisia ja vaatetta. Toisena vuonna Barbien ja vaatetta jne. Enää en tiedä, missä asuvat, joten en voi jatkaa tätä perinnettä.

Vierailija
22/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että ap vei vaatteita ja tavaraa, ja että tosiaan menivät tarpeeseen.

Itse ostin ja eilen lähetin tälle tytölle nukkekodin kalustepaketin (sellainen tv-paketti, jos joku nyt vielä ostaa ja lähettää jotain, ei mene samaa), samoin lähetin palapelikirjan tuolle toiselle pienelle pojalle, jonka äidin yhteystiedot yllä myös oli.

Olipa hyvä idea tuo huostaanottokodit ym. Ensi vuonna otankin sellaiseen yhteyttä!

Olen itsekin suhtautunut vähän varauksella noihin joulupuu-keräyksiin ja miettinyt, menevätkö oikeasti tarpeeseen...joinakin vuosina olen kuitenkin osallistunut.

Ja muutamana vuonna olen vienyt lapseni päiväkotikaverille ja sisarukselleen paketit postilaatikkoon (ilman lähettäjän tietoja). Lapsi kävi meillä leikkimässä ja huomasin olemuksesta, puheista ym. että tarpeeseen menee. Jo meidän PetShopit olivat suuria haaveita, "ovat liian kalliita", joten yhtenä vuonna ostin sellaisia ja vaatetta. Toisena vuonna Barbien ja vaatetta jne. Enää en tiedä, missä asuvat, joten en voi jatkaa tätä perinnettä.

huostaanottokodissa ja kuulin häneltä että todella paljon lapsia tulee talvellakin pelkissä vaipoissa kun on ollut kiirenouto turvaan! Uskon että edelleenkin heille kelpaa kaikki apu mitä voi antaa!

Mielummin suoraa apua kuin rahaa hukkaan johonkin "avustusjärjestöön"

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon avuntarvitsijat laittaisivat sähköpostiosoitteensa, lapsen iän ja paikkakunnan ja siitä sitten voisi valita sopivan autettavan. Olisi mukavaa auttaa niin, että tietää avun menevän oikeasti perille.

Vierailija
24/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön nukkekotiin. Paketti lähtee huomenna. Kiva kuulla että saavat muutakin apua;)

Vierailija
25/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sitä joulun oikeaa henkeä, joka on kyllä monelta esim. minulta, unohtunut vuosien saatossa.

Antakaa hyvän kiertää, te ihanat ihmiset. Niin minäkin tekisin ja auttaisin suomalaisia perheitä suoraan heille, mutta asun ulkomailla. Olen hengessä mukana.

Vierailija
26/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sitä joulun oikeaa henkeä, joka on kyllä monelta esim. minulta, unohtunut vuosien saatossa.

Antakaa hyvän kiertää, te ihanat ihmiset. Niin minäkin tekisin ja auttaisin suomalaisia perheitä suoraan heille, mutta asun ulkomailla. Olen hengessä mukana.

Mä asun myös ulkomailla;) ei ole mikään este auttamiselle. T: toi edellinen kalusteiden oastaja

Vierailija
27/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa olla vaikka mitä törkyä ja sit kiva ketju jossa moni halusi auttaa aloittajaa sekä muitakin tarpeessa olevia poistettiin.

Vierailija
28/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pienellejouluiloa@gmail.com oli tuo äiti tyttärineen ja toinen avuntarvitsija samassa ketjussa oli ninjajoulukuu@gmail.com, hän toivoi pienelle 2,5 v pojalleen jotakin lahjaa.

Häviääköhän tämäkin ketju nyt täältä..

Se on ninjoulukuu@gmail.com.

Pieni tyttö äiteineen tais olla vantaalta ja poika äiteineen helsingistä.

Vierailija
29/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kinua täältä joululahjoja perheelleen. Mielestäni hiukan noloa. Maamme on täynnä apua antavia tahoja, kuten spr, pelastusarmeija, diakonia ym. Niistä saa yllin kyllin apua tälläiset minunkin kaltaiseni perheet, joille se jouluntekeminen on vaikeaa rahallisesti.

Itse olen säästänyt tt-tuesta koko vuoden pikkusummia säästöön ja nyt on helppo järjestää joulua. Ei tulisi mieleenikään vinkua ihmisiltä internetissä lahjoja.

T: pienen taaperon yh joka jatkaa kohta kouluttautumista.

Vierailija
30/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun myös ulkomailla;) ei ole mikään este auttamiselle. T: toi edellinen kalusteiden oastaja

Hiukan hankalaa se täältä on ja haluaisin ehdottomasti viedä lahjat perille henkilökohtaisesti.

Oikeasti, olisi kiva olla joku nettisivu esim. fb:ssä tmv. johon voisi ilmoittautua seka auttajat ja avustettavat. Tottakai huijareita alkaa myös löytymään, mutta missäpä siltä välttyisi... paras on kävellä suoraan kotiosoitteeseen.

Vierailija
31/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kinua täältä joululahjoja perheelleen. Mielestäni hiukan noloa. Maamme on täynnä apua antavia tahoja, kuten spr, pelastusarmeija, diakonia ym. Niistä saa yllin kyllin apua tälläiset minunkin kaltaiseni perheet, joille se jouluntekeminen on vaikeaa rahallisesti.

Itse olen säästänyt tt-tuesta koko vuoden pikkusummia säästöön ja nyt on helppo järjestää joulua. Ei tulisi mieleenikään vinkua ihmisiltä internetissä lahjoja.

Mutta minä olen iloinen saadessani auttaa jotain konkreettisesti. Se on ikäänkuin oma joululahjani. En tarvitse itselleni mitään tavaraa ( ainakaan mitään mikä irtoaisi alle 100 000 e;)) ja jos pysyn ilahduttamaan kohtuullisella summalla pientä ihmistä niin todellakin sen teen.

Vierailija
32/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perhe saa lapsilisät, asumituet jne. ihan samoin kuin kaikki muutkin. Heillä lienee katto pään päällä, lapsella hoitopaikka, äiti opiskelee eli missä ihmeessä nyt se eriarvoinen asema näkyy?

Totta, heillä ei ole rahaa siihen, mitä he haluavat, mutta ei silloin ole kyse eriarvoiseuudesta vaan omista valinnoista.

Monta yh äitiä jotka jaksavat samasta marista aina kun on mahdollisuus.

Mä ymmärrän aikuisen, joka on työelämässä j sitten työ katoaa, koko alas ei ole ja lähtee opiskelemaan lisää mutta miksi nuori haluaa lapsen kesken opiskelujen ? Aina se marina en voi tehdä ryhmätyötä kuin parillisen viikon perjantaina klo 10 -12 ja mun lapsen pitää saada sitä ja tätä.

Lainaa ei suostuta ottamaan mutta valtio on ntanut ilmaisen koulutuksen, opintotuen, lapsilisät, asumistuen jne jne.

Mä olen kieltäytynyt kunniasta ottamasta näitä yh äitejä samoihin ryhmätöihin. Kahta katselin, kun kävivät koulussa miten halusivat, osuuksia töistä ei tehnyt ja marinaa riitti muille jakaa.

Vinkki ! Hanki ammatti, työkokemusta ja sitten vasta lapsia.

Vierailija
33/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen iloinen saadessani auttaa jotain konkreettisesti. Se on ikäänkuin oma joululahjani. En tarvitse itselleni mitään tavaraa ( ainakaan mitään mikä irtoaisi alle 100 000 e;)) ja jos pysyn ilahduttamaan kohtuullisella summalla pientä ihmistä niin todellakin sen teen.

minäkin autan aina ihmisiä ympärilläni. VIen kierrätykseen pieneksi jääneet vaatteet tai annan tarvitseville. Hoidan ystäväni lapsia tarvittaessa tai autan elämän vaikeina hetkinä.

Muttei tulisi mieleenikään lähetellä anonyymille henkilölle lahjoja, joka niitä netissä kyselee ihmisiltä. Nyt te laupiaat samarialaiset jaatte täällä yhden avuntarvitsijan sähköpostia ja olen varma, että yhdestäkään paketista tuo äiti ei kieltäydy. Tavaraa voi tulla vaikka niin paljon, että osan voi myydä pois. Ja mistä me tiedämmä vaikka tämä nainen itse olisi tämänkin aloituksen kirjoittanut, josko saisi kirvoitettua vähän lisää ihmisten joulumieltä. Minä en nimittäin ainakaan paljastaisi kellekään netissä omaa asuinpaikkaani. Eihän sitä koskaan tietäisi kuka sairas siellä oven takana yhtäkkiä joululahjan tilalla seisoo...

Vierailija
34/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on erityislapsi ja saimme paketin myös kaupungilta. Huvittavaa sinänsä että asumme kalliissa, velattomassa asunnossa, mutta pyysin apukeinoja haastavan lapšen kanssa ja tämän takia pääsimme lahjalistalle.

Ei ne kaikki avustuspaketit vähävaraisille mene.

Vierailija
35/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin autan aina ihmisiä ympärilläni. VIen kierrätykseen pieneksi jääneet vaatteet tai annan tarvitseville. Hoidan ystäväni lapsia tarvittaessa tai autan elämän vaikeina hetkinä.

Muttei tulisi mieleenikään lähetellä anonyymille henkilölle lahjoja, joka niitä netissä kyselee ihmisiltä. Nyt te laupiaat samarialaiset jaatte täällä yhden avuntarvitsijan sähköpostia ja olen varma, että yhdestäkään paketista tuo äiti ei kieltäydy. Tavaraa voi tulla vaikka niin paljon, että osan voi myydä pois. Ja mistä me tiedämmä vaikka tämä nainen itse olisi tämänkin aloituksen kirjoittanut, josko saisi kirvoitettua vähän lisää ihmisten joulumieltä. Minä en nimittäin ainakaan paljastaisi kellekään netissä omaa asuinpaikkaani. Eihän sitä koskaan tietäisi kuka sairas siellä oven takana yhtäkkiä joululahjan tilalla seisoo...

Mutta en ole ajatellut viettää elämääni epäillen aina ja kaikkea. Ja minun kaveripiirissäni tai sukulaisissani ei kerta kaikkiaan ole apua tarvitsevia, joten otan huiman riskin ja sijoitan useampia kymppejä ilahduttaakseni tuntematonta ja saadakseni itselleni hyvän mielen. Toisaalta en koskaan osallistu minkään järjestön keräykseen, koska kokemuksesa tiedän hallinnointikulujen vievän ison osan lahjoituksista.

Vierailija
36/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole ajatellut viettää elämääni epäillen aina ja kaikkea. Ja minun kaveripiirissäni tai sukulaisissani ei kerta kaikkiaan ole apua tarvitsevia, joten otan huiman riskin ja sijoitan useampia kymppejä ilahduttaakseni tuntematonta ja saadakseni itselleni hyvän mielen. Toisaalta en koskaan osallistu minkään järjestön keräykseen, koska kokemuksesa tiedän hallinnointikulujen vievän ison osan lahjoituksista.

tuntemattomia, kuin av-palstan nyyhkytarina. Huostaanottokodit ovat oikeasti eriarvoisessa asemassa olevien lasten paikkoja, sinne voi käydä viemässä joulumieltä. Myös paikalliseen diakoniatyöhön voi käydä lahjoittamassa tavaraa, jotka sitten jaetaan avun hakijoille.

Vierailija
37/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 7v.

Vierailija
38/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin autoin ko. äitiä ja lastaan pienellä vaatimattomalla paketilla, ja kyllä, aivan ihania ihmisiä olivat/ovat enkä hetkeäkään epäile etteikö ois tarpeeseen mennyt se minunkin vaatimaton lahjani.

Silti en tajua, miks pitää omaa sädekehää kiillottaa tälleen toisten kustannuksella.......

Vierailija
39/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitistään täällä kun ei ole rahaa ja opiskellaan, mut silti on pitäny kersa/kersoja vääntää. ENSIN opiskelut, sitten töihin ja kun on vakaa talous, niin tehdään lapsia sen verran kuin on varaa!!!!!

Vierailija
40/52 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAADITAAN YLLÄPIDOLTA VASTAUSTA!!!!!

Täällä saa olla vaikka mitä törkyä, ja tollanen ihana hyvän joulumielen ketju poistettiin - MIKSI???? Te jotka ootte mahd ilmottaneet asiattomaks, perustelkaa. kateutta persuksissa, vai MITÄ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä