Kysymys London Tubesta
Olen matkustamassa tällä viikolla Lontooseen ja tarkoituksenani olisi ostaa matkakortti, jolla voisin ajella paikasta toiseen julkisia käyttäen. Olen tutkinut London Tuben verkkosivuja jo jonkin aikaa, enkä vieläkään ole varma siitä, että mikä minun tulisi ostaa. Yritin katsoa esim. millä zonella hotellini on, mutta vaikka löysin hotelliani lähimmän aseman oman sivun, en tätä tietoa löytänyt.
Olen käynyt Lontoossa joskus ammoisina aikoina, enkä usko, että hatarat muistikuvani niistä metrohinnoista enää pitävät paikkansa.
Voiko siis ostaa matkakortin / Oysterin paikanpäältä? Onko jollakulla joitakin hyviä vinkkejä tätä varten?
Kommentit (3)
Hyvä juttu! Olen tuolta niiden sivuilta vain katsonut tätä "tilaa nyt" -rummutusta. Itsekin ostin joskus vuosia sitten asemalta, mutta ilmeisesti tämä ei ole siis muuttunut. Hyvä näin.
Kiitos paljon!
Montako päivää tarvitset korttiasi? Jos olet Lontoossa enemmän kuin neljä päivää, niin oysterille ladattu travel card tulee halvimmaksi. Muussa tapauksessa lataat puntia kortillesi sopivan määrän. Asemilla osaavat kyllä neuvoa ja auttaa asiassa.
Mikä on hotellisi lähin asema? Harvoin turistihotellit ovat 1-2 zonen ulkopuolella.
saat ostettua sen kortin sieltä asemalta, joko automaatista tai lippukassalta. En mä ole koskaan ostasnut etukäteen.