Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti haluaa tuoda lapsen hoitoon jouluaattona ja joulun välipäivinä??

Vierailija
04.12.2012 |

Olen sivusta seurannut, miten eräällä meidän kylän pariskunnalla on tuo vanhemmmuus hukassa, sanoisin. Lapsi on kypsällä iällä tehty, mutta mitenkään ei olla otettu huomioon, että lapsi sitoo, ja vaatii myös paljon.

Yhtään ei olla muuttamassa "omaa elämää" eikä "omaa aikaa", vaikka perheessä on vajaa 3-vuotias.

Kun selvisi että jouluaattona ei enää ole hoitoa, oltiin järkyttyneitä, että "mitenkäs ne viimehetken ostokset, kun kyllä minä aioin vielä mennä kaupunkiin..."

Joulun välipäivinä lapsi ehdottomasti hoitoon. "Mitä kauheaa, eikö se käykään?? Minulla kyllä on menoa ja töissä rästejä."

Joku kysyi, että mitenkäs sitten lapsen isä, suuri yrittäjä, tuskin yritys pyörii noina päivinä. Eiiii, se ei käynyt ollenkaan. Miehellä on paljon edustustehtäviä ja edunvalvontaa. Eli suomeksi sanottuna käy kerran kuussa ryyppäämässä poikien kanssa Round Tablen illassa, sitten Rotareiden pikkujoulut, Yrittäjien laivaristelyt ynnämuuta sälää.

Se, että pikkupojalla on isän ikävä, ja että äiti pitää lasta jonakin hieman ylimääräisenä nukkena, jonka kanssa pikkusen puuhastellaan välillä, ei tule mieleenkään. Vaikka minäkin sivullisena sen näen.

Elämä on valintoja täynnä. Jos ura, ja oma elämä, ja edustustehtävät ovat tärkeitä. Ja jos ehdit elää sitä omaa elämää jo 40-vuotiaaksi, niin ei kannata sitten alkaa vanhoilla päivillään tekemään sitä ainokaista kuitenkaan.

Vaikka kuinka tuntis sosiaalista painostusta. Kun ette te siitä välitä oikeesti kuitenkaan.

Jos ei ole kykyä olla lapsen elämässä läsnä ja mukana, vaan kaikki muu menee ensin, niin älkää tehkö tänne yksinäisiä ja surullisia, väärällä tavalla hemmmoteltuja lapsia. Ei se tavara, ja se vaatekaappi merkkivaatteineen tee siitä lapsesta onnellista, ei se tarvi gantin paitoja. Se haluais varmaaan olla jouluna vanhempiensa kanssa kotona.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian paljon vanhempia jotka ei tajua eikä halua muuttaa elämäänsä mitenkään kun tekevät lapsen.

Mietin että miksi tekevät sitten jos työ on tärkeämpi ja sellainen ettei siitä voi KSOKAAN olla poissa ja sitä pitää tehdä lähes ympäri vuorokauden? Eikö silloin tajua että lapsi ei nyt vaan sovi tähän kuvioon mitenkään?

Lapsia tehdään aina itsekkäistä syistä mutta pitäisi ajatella esim. että mikä on se realistinen aika mikä on minulla olla sen lapsen kanssa. Ehdinkö kasvattamaan oman lapsen? Sen lapsen kanssa kun kuuluu tehdä kaikkea, opastaa ja olla.

Lapsella on oikeus vanhempien aikaan ja olla se tärkein ihminen vanhempien elämässä. Jos aina jää toiseksi työlle ja kun lapsi kasvaa niin miten luulet että käy teini-iässä kun vanhemmat on aina poissa?

jotkut tosiaan vaan tekee niitä lapsia ja kun vaan on mahdollista törkkäävät ne hoitoon, jo ennen ensimmäistä ikävuotta. Siellä ne pyörii tarhoissa muiden kasvatettavina, omat vanhemmat näkee niitä ehkä pari tuntia päivässä hereillä jolloin ei voida puhua mistään laatuajasta.

Viikonloput pyöritään ostoskeskuksissa ja harrastuksissa.

Tössö tapauksessa on törkeää että äiti tarvitsee shoppailurauhaa lapselta, surullista ettei osaa olla sen oman lapsen kanssa.

Vierailija
22/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei siis saa viedä lasta hoitoon vaikka töitä täytyy tehdä?

Jumalauta kyllä olet ap hullu. Lopeta se työsi kun ymmärryksesi ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap! :)

Miten tyhmä sä olet?

Vierailija
24/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joulun välipäivät töissä. Lomaa ei ole ja palkatonta ei talous kestä. Onneksi isä on työssä alalla jossa on extra lomaviikko 10v palvelun jälkeen niin lapset saavat olla kotona.Mutta yksinhuoltajana olisin kyllä aika hukassa tämän homman kanssa.

Vierailija
25/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 kirjoituksen kirjoitin minä.

Vai on se sinulle vaikea ymmärtää että joku muukaan ei ymmärrä että lapsia pitäisi tehdä vain jos niille on myös tarjota sitä aikaa?

Kertokaa te muut viisaammat mulle, tarviiko jokaisen tehdä niitä lapsia jollei niille ole aikaa? Jos työ on tärkeämpää? Jos shoppailu on tärkeämpää? Omat harrastukset? Ystävät?

Onko lasten tekeminen joku pakko? Ei ole. Kaikkien ei todellakaan tarvitse tehdä niitä lapsia. Kun ne eivät omaan elämään sovi niin ei sitten sovi.

Ei lasten tekeminen voi olla että "kun kuuluu tehdä" Kuka niin sanoo?

Jos elämäntilanne on niin hurja että on työ joka vie kaiken ajan, on suuret lainat jotka painaa päälle joiden vuoksi niitä töitäkin on pakko tehdä hulluna koska muuten ei tulla toimeen, onko siihen tilanteeseen järkevää tehdä lapsia? Onko?

Mutta kun MINÄ haluan kaiken samaan aikaan, haluan urajohteisen työn, haluan ison talon ja haluan ne pari lasta sinne pihalle. Haluan, vaikka ei ole mitään HENKISIÄ edellytyksiä pitää niistä lapsista huolta. Ei ole antaa sitä aikaa joka on niin tärkeää!

Ymmärän todella että on PAKKO tehdä töitä jos talolaina painaa päälle mutta oliko pakko tehdä niitä lapsia sinne?

Vierailija
26/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan perjantain shoppailla. Jos koululaisella olisi tuolloin ollut koulua, niin kuopus olisi mennyt hoitoon ja minä olisin pitänyt vuosilomapäivän shoppailun merkeissä, mutta kun koululaisella ei olekaan tuolloin koulua, niin pitää viedä lapset isoäidin luokse, jotta voi tehdä rauhassa jouluostokset.

Ja olen kyllä ihan hyvä ja välittävä äiti, vaikka tuota omaakin aikaa joskus haluan.

Meillä on yrittäjämies, ja ei todellakaan voi pitää välipäiviä tms. vapaata, jos aiotaan laskutkin maksaa tässä taloudessa. Kaksi vkoa kesälomaa miehellä on maksimi, aina sekään ei onnistu. Ja siitäkin huolimatta, hän on hyvä ja välittävä isä lapsilleen.

Itse en aidosti ymmärrä, miksi Suomessa on aatot vapaita, kuten jouluaatto tai juhannusaatto. Eihän ne niitä pyhäpäiviä ole vaan niitä seuraavat päivät.

Vierailija
27/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla löytyy niitä nuoria äitejä, jotka eivät voi omasta elämästään tinkiä piirun vertaa lapsen vuoksi.

Vierailija
28/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. isä,isovanhemmat,kummit tms. mäkin oon hoitoalalla ja olin viime jouluaaton duunissa,ja olen yksinhuoltaja,mut kyllä lapset oli isän ja isovanhempien kaa.ja täällä ei oo edes vuoropäiväkoti auki jouluaattona eikä joulupäivinä

Vierailija
29/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyseinen mamma halusi viedä lapsen aattona hoitoon, että saa shoppailla rauhassa.

Ihmettelen, että miksi täällä kaikki vaahtoaa töistä, vaikka selkeästi ap kirjoitti, että mamma halusi vain shoppailurauhaa.

Ihmiset ei siis saa viedä lasta hoitoon vaikka töitä täytyy tehdä?

Jumalauta kyllä olet ap hullu. Lopeta se työsi kun ymmärryksesi ei riitä.

Vierailija
30/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puolustaa aitiä joka käy töissä tai shoppailemassa.

Av mammalle tärkeintä on että äidillä on sitä omaa elämää ja omaa aikaa vaikka sitä olisi missä, töissä, kotona... Mutta pointtina on se että lapsi ei saa häiritä sitä omaa elämää yhtään enempää kuin on tarpeen.

Ja kyllä nämä työssäkäyvät äidit tuntevat syyllisyyttä siitä että ovat järjestäneet elämänsä niin ettei lapselle jää tarpeeksi aikaa ja sitten älähtävät kun joku arvostelee heidän kaupassakäyntiäkin

Ne koirat älähti joihin kalikka kalahti, ei sen väliä mistä meuhkataan jos aihe vähänkään viittaa siiheen että äidillä ei ole aikaa lapselleen niin nämä mammamt puolustautuu tietenkin. Koska tuntevat sitä syyllisyyttä.

Vierailija
31/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. isä,isovanhemmat,kummit tms. mäkin oon hoitoalalla ja olin viime jouluaaton duunissa,ja olen yksinhuoltaja,mut kyllä lapset oli isän ja isovanhempien kaa.ja täällä ei oo edes vuoropäiväkoti auki jouluaattona eikä joulupäivinä

Kummi on joulun etelässä. Jos olisin työvuorossa joulun, olisivat lapseni hoidossa. Miksi tää on niin vaikea ymmärtää? Me juhlittaisiin joulua vaikka jälkikäteen.

Vierailija
32/32 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei laita lastaan hoitoon jouluaattona.

töitä jouluaattona. Lapsi mukaan töihin, vai?

Kaikki eivät myöskään vietä joulua. Ei kai sinun lapsesi ole hoidossa Eid al-Fitr -juhlan aikaan??

ja joulu on keskeinen suomalaisen kulttuurin juhla, toisin kuin muiden kulttuurien juhlat.

Töissä toki moni voi olla, niin jouluaattona kuin välipäivinäkin

Ja suomi on monikansallinen ja -uskontoinen maa ja lisää halutaan tätä monikulttuuria menoa, eri uskontoja, joita kaikkia kunnioitetaan joten se, että päiväkodit on auki jouluaattona ja pph.t tekee töitä joulun pyhät yhteen menoon, mitä siitä, kun ko. juhla ei ole kaikille ateisteille ja muslimeille, hinduille tärkeä juhla.

Milloin muuten saamme ensimmäisen islaminuskoisen perhepäivähoitajan?! Sitä kaivattaisi! Voisi viedä lapsea jouluna hoitoon ihan surutta, samoin juhannuksena. eivät katoaisi kesämökille savoon ryyppäämään.

Joulu on nykyisellään suomessa keskitalven juhla lapsille (ehkä hieman myös aikuisille) ja sillä on hyvin vähän tekemistä minkään satuolennon kanssa kulttuurista riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä