Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko täällä käsiteltiin kotiäitien huono itsetunto?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me ollaan NIIN paljon parempia kuin muut ja miten me uhraudutaan ja miksi meitä ei kaikki palvo vaikka miellä on NIIN hirveän rankkaa.

Vierailija
2/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisin kotiäitityyppi on nainen, joka hoitaa pieniä lapsiaan kotona muutamia vuosia kerrallaan ja on välillä myös tryöelämässä. Tällainen olen minä ja kaikki tuntemani kotiäidit. En tiedä yhtään naista, joka ei olisi ollut työelämässä myös kodin ulkopuolella. Vaatii muuten todellakin itsetuntoa ottaa se aika lapselle, jos ympäristö viestii koko ajan, että ihmisarvo tulee palkkatyöstä tai vastaavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittavana oli pitkään kotiäiteinä olleita.

Vierailija
4/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eihän kotiäideillä ole huono itsetunto, vaan työäideillä, jotka hylkäävät lapsensa eivätkä tarjoa heille uhrauksin kaikkein parastaan. Odotas vaan, huutokuoro ei ole vielä ehtinyt paikalle....

Vierailija
5/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eihän kotiäideillä ole huono itsetunto, vaan työäideillä, jotka hylkäävät lapsensa eivätkä tarjoa heille uhrauksin kaikkein parastaan. Odotas vaan, huutokuoro ei ole vielä ehtinyt paikalle....

Eiköhän tuota heikkoa itseluottamusta löydy molemmista,oli töissä tai kotona.

On tosi väsyttävää lukea tälläisiä jossa mamma räkii toista toista samanlaista.

Mites ne isät? Järjestäen kaikki heistä siis hylkäävät lapsensa kun menevät työelämään joskus jopa pitämättä isyysvapaataankin.

Uskaltaisitko sanoa tuon kaiken ihan ääneen?

Epäilen.

Vierailija
6/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on vuosikaudet tehnyt itsekseen/lasten kanssa hommia kotona lapsia hoitaen, itseluottamus voi heikentyä. Varmasti myös kenen tahansa muun työttömän työnhakijan vastaava on laskusuuntainen. Minä kyllä itse käsitän sanan itsetunto tarkoittamaan itsensä tuntemusta, kun taas itseluottamuksen merkitsemään varmuutta siitä, että on hieno ja arvokas ihminen.

Tässä olette repineet taas juttua ihan väärästä päästä. Tässähän puhutaan vain sellaisesta ihmisestä, joka kokee ettei häntä tarvita missään: perhe ei arvosta ja työtä ei saa, ei niistä paremmin työasioissa onnistuneista hoitovapaansa käyttäneistä äideistä. Ei kerrota, että näin käy kotiäideille!

Entä onko rikos tai pilkkaamisen aihe, jos tuontyyppisessä elämäntilanteessa (tai muullaisessa) ihmisen itsevarmuus ei ole kovin korkealla? Tekeekö elämäntilanne ihmisestä jotenkin vähempiarvoisen? Ilmeisesti itsevarmuuden heikentyminen on siis ihan perusteltua, kun muut äiditkin katsovat alaspäin. Mielenkiintoista nähdä taas, että tällaistakin aihetta on jonkun mielestä hauska käyttää kiusaamisvälineenä. Ylipäätään ihmetyttää mitä se on keneltäkään pois, jos joku toinen äiti on kotona pidempään. Mikään muu ei selitä sellaisen mollaamista kuin oma paha olo.

Vierailija
7/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan kotiäidillä henkilöä, joka on kokonaan jättäytynyt työelämästä pois ja ollut kotona hoitamassa lapsia siihen asti, että nämä ovat teinejä.

En siis tarkoita henkilöitä, jotka ovat olleet koko ajan vakituisessa työssä ja muutaman vuoden kotona hoitovapaalla ennen palaamista takaisin työhön.

Tällä yhdellä kotiäidillä on ollut taloudellisesti hyvä mahdollisuus olla kotona ja perhe ei ole asiaa kritisoinut. Kukaa ulkopuolinenkaan ei ole hänen valintaansa vähätellyt. Silti hän itse on kokenut, että ei ole hyödyksi riittävästi ja jollain tapaa kotona vietetyt vuodet ovat aiheuttaneet hänelle ongelman. Hän itse ei siis ole kuitenkaan täysin tyytyväinen valintaansa. Alun perin valintaan saattoi vaikuttaa myös se, että hän huomasi olevansa itseään ei niin kiinnostavalla alalla ja ei siksikään halunnut palata töihin.

ELi ymmärrän tuon tutkimuksen pointin. Itsetunto voi kärsiä ihan riippumatta ympäristön mielipiteistä.

Vierailija
8/8 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on ollut taloudellisesti ja muulle perheelle henkisesti ja yleisen jaksamisen kannalta ehkä sillä hetkellä paras ratkaisu, voin todeta, että itsetunto on aivan nollassa. En ole ollut kotona työttömyyskorvauksen turvin, enkä koe "käyttäneeni" yhteiskunnantukia väärin, mutta oma osaamiseni sen sijaan on kärsinyt ja henkinen puoli myös, sen verran kovaa on tuo kirjoittelu ja kotona olevien syyllistäminen. Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että alle kaksivuotiaan paikka ei ole päiväkodissa vaan omien vanhempien kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan