Voisko kukaan myydä pk-seudulla suht edullisesti köyhälle opaikelija-yh:lle lapsen joululahjaksi
käytettynä lundby nukkekodin kalusteita ja kanin loikka - peliä?
Huutonetistä en ole löytänyt. Muita pieniä ja halvempia lahjoja on toki hankittuna jo, mutta noita tyttö (7v) toivoo niin kovasti, että äidin sydäntä särkee ;'(
Uskoo vielä joulupukkiinkin, ja on siksi vakuuttunut saavansa ne, kun on ollut niin "kiltti ja reipas" (mikä on ihan totta).
Kommentit (60)
Itselläni samoin 7 vuotias tyttö , jolle olemme jo ostaneet joulu lahjoja n. 300 eurolla. Lisäksi saa sukulaisilta , tuttavilta ja kummeilta lahjoja myös. Ja sitte joku toinen syytön reppana saa tyytyä jouluna vain muutamaan jonkun parempi osaisen heivaamaan kirppis kamaan. Lisääntyminen luvan varaiseksi Suomessa, sitä mieötä olen. Säälittää lapsesi, AP.
Viitsithän toki vielä ilmoittaa, jos teiltä löytyis niitä "heivattuja" nukkekodin tavaroita tai se peli, tämä säälittävä ihan maksaisikin niistä, sen minkä pystyn :) Eikä tarvitse lastani sääliä, ihan onnellinen se on aina tuntunut olevan, ilman niitä isoja ja kalliita leluvuoriakin. ap
Otsikon mukaan yh haluaisi lapsen joululahjaksi...
Itselläni samoin 7 vuotias tyttö , jolle olemme jo ostaneet joulu lahjoja n. 300 eurolla. Lisäksi saa sukulaisilta , tuttavilta ja kummeilta lahjoja myös.
Ja sitte joku toinen syytön reppana saa tyytyä jouluna vain muutamaan jonkun parempi osaisen heivaamaan kirppis kamaan.
Lisääntyminen luvan varaiseksi Suomessa, sitä mieötä olen. Säälittää lapsesi, AP.
Oli provo tai ei, on idioottimaista edes vaivautua kirjoittamaan tällaista ja tahallaan pahoittamaan mielen.
Mä jeesaisin muuten sua ap, mutta meillä on kanssa rahatilanne tosi tiukka. Yritä pärjätä. Lämpimiä jouluhaleja!
Otsikon mukaan yh haluaisi lapsen joululahjaksi...
Itse asiassa meinasin eka kirjoittaa "yh:lle lapselle joululahjaksi", mutta kiireessä tuo ilmaus kuulosti vielä kökömmältä.. Eli pahoittelen. Summa summarum, en toivo lasta, yksi jo on, ja ilmeisesti en sitäkään ansaitsisi, kun ei ole edes varaa lahjoa asianmukaisesti. ap
Itselläni samoin 7 vuotias tyttö , jolle olemme jo ostaneet joulu lahjoja n. 300 eurolla. Lisäksi saa sukulaisilta , tuttavilta ja kummeilta lahjoja myös. Ja sitte joku toinen syytön reppana saa tyytyä jouluna vain muutamaan jonkun parempi osaisen heivaamaan kirppis kamaan. Lisääntyminen luvan varaiseksi Suomessa, sitä mieötä olen. Säälittää lapsesi, AP.
Viitsithän toki vielä ilmoittaa, jos teiltä löytyis niitä "heivattuja" nukkekodin tavaroita tai se peli, tämä säälittävä ihan maksaisikin niistä, sen minkä pystyn :) Eikä tarvitse lastani sääliä, ihan onnellinen se on aina tuntunut olevan, ilman niitä isoja ja kalliita leluvuoriakin. ap
Se, että käyttää hieman rahaa (jota siis ilmeisesti on kuin roskaa) ostaakseen merkityksettömän kamavuoren (ei mainintaa siitä, onko lapsen toiveita huomioitu, oleellista vain se, että hintaa oli 300€...) vaiko se, että äiti näkee vaivaa hankkiakseen lapselle tämän eniten toivomat lahjat, vaikkeivät rahat niihin oikein riittäisikään?
Kumpaako lasta pitäisi sääliä?
Hotmail, yahoo, gmail... Onhan noita.
Ja toivon todella, että et ole provo. Olen myös halukas auttamaan sinua ja lastasi.
Paljoa ei ole meilläkään, mutta me olemme saaneet ylättäviltä tahoilta apua ja haluan laittaa hyvän kiertämään.
Jos tyttösi toivoo nukkekotiin kalusteita niin voin ostaa jotain pientä. En tietysti pysty ostamaan kaikkia nukkekodin kalusteita, mutta jotain pientä :). Missä asut? Laita tänne vaikka anonyymi s-postiosoite.
Älä pode huonoa omatuntoa käytettyjen lahjojen ostamisesta, me ostetaan aina käytettyä riippumatta rahatilanteesta. Musta on ihan käsittämätöntä ostaa jotain uutena jos sen saa myös käytettynä. Eikä lapsi siitä osaa suuttua tai pettyä että saa jotain käytettynä, tai osaa varmaan jos sille on sellainen käyttäytymismalli opetettu. Silloin syy on vanhemmissa...
Lidlistä on ainakin joskus saanut halvalla nukkekodin puisia kalusteita.
Itselläni samoin 7 vuotias tyttö , jolle olemme jo ostaneet joulu lahjoja n. 300 eurolla. Lisäksi saa sukulaisilta , tuttavilta ja kummeilta lahjoja myös.
Ja sitte joku toinen syytön reppana saa tyytyä jouluna vain muutamaan jonkun parempi osaisen heivaamaan kirppis kamaan.
Lisääntyminen luvan varaiseksi Suomessa, sitä mieötä olen. Säälittää lapsesi, AP.
ihmishirviö. NImenomaan lissääntyminen luvanvaraiseksi ja ihmisiltä, joilta puuttuu sydän, lapset pois. lapset tarvitsee myötätuntoisen, inhimillisen vanhemman eikä tuollaista tunnevammapotilasta.
vaikeaa sietää toisen köyhyyttä. Ap,stahan voi tulla vielä ihan mitä vain ja elämäntilaanne muttua; löytää kumppanin, saada hyvän ammatin ja työn yms... Mun monella ystävällä- itseni mukaan lukien on ollut todella tiukkoja aikoja elämäss ja kas kummaa, eräänään päivänä kaikki on hyvin, ihana koti, hyvä toimeentulo, rakkautta. ja ennen kaikkea he ovat jaksaneet hoitaa sekä itsensä että lapsensa todella hienosti yli aivan hireiden koettelemusten. Ja poikkeukestta nämä koettelemukset ovat kasvattaneet, tehneet heistä entistä hienompia ihmisiä, vanhempia, arvot ovat kohdillaan jne. Mikähän näiden toisten arvostelijoiden henkinen pääoma mahtaakaan olla:(
Kulkevat läpi elämänsä kuvitellen olevansa jotakin, toisia halveksue, vaikka, pääkoppa kumisee tyhjyyttä?
vaikeaa sietää toisen köyhyyttä. Ap,stahan voi tulla vielä ihan mitä vain ja elämäntilaanne muttua; löytää kumppanin, saada hyvän ammatin ja työn yms... Mun monella ystävällä- itseni mukaan lukien on ollut todella tiukkoja aikoja elämäss ja kas kummaa, eräänään päivänä kaikki on hyvin, ihana koti, hyvä toimeentulo, rakkautta. ja ennen kaikkea he ovat jaksaneet hoitaa sekä itsensä että lapsensa todella hienosti yli aivan hireiden koettelemusten. Ja poikkeukestta nämä koettelemukset ovat kasvattaneet, tehneet heistä entistä hienompia ihmisiä, vanhempia, arvot ovat kohdillaan jne. Mikähän näiden toisten arvostelijoiden henkinen pääoma mahtaakaan olla:(
Kulkevat läpi elämänsä kuvitellen olevansa jotakin, toisia halveksue, vaikka, pääkoppa kumisee tyhjyyttä?
kirjoitin tässä työn lomassa niin nopeasti, mutta eiköhän tuosta selvän saa.
Ja voin sanoa, että on tosi outo olo, vaivautunut, melkein kuin olisin varas.
Oikeesti OLEN VALMIS MAKSAMAAN niistä kalusteista ja pelistä, en vain pysty maksamaan sitä, mitä ne kaupassa maksaa.
Mä en ole tottunut hyväsydämisiin, liian ihaniin ihmisiin, sen näkee tässä. Itkettää. Odotin vastauksiksi hyvällä onnella jonkun, joka ois valmis myymään nuo mitä kysyin, plus lisäks paljon just pelkkää vittuilua tyyliin mitäs hnakit lapsen kun ei ole varaa..
No mutta muhun saa nyt yhteyden osoitteella pienellejouluiloa@gmail.com
Enkä ole provo, en todellakaan. Ikinä en kehtaisi tällaisia juttuja keksiä! Kynnys on häpeän vuoksi tosi suuri ottaa vastaan apua tuntemattomilta. ap
Ja voin sanoa, että on tosi outo olo, vaivautunut, melkein kuin olisin varas.
Oikeesti OLEN VALMIS MAKSAMAAN niistä kalusteista ja pelistä, en vain pysty maksamaan sitä, mitä ne kaupassa maksaa.
Mä en ole tottunut hyväsydämisiin, liian ihaniin ihmisiin, sen näkee tässä. Itkettää. Odotin vastauksiksi hyvällä onnella jonkun, joka ois valmis myymään nuo mitä kysyin, plus lisäks paljon just pelkkää vittuilua tyyliin mitäs hnakit lapsen kun ei ole varaa..
No mutta muhun saa nyt yhteyden osoitteella pienellejouluiloa@gmail.com
Enkä ole provo, en todellakaan. Ikinä en kehtaisi tällaisia juttuja keksiä! Kynnys on häpeän vuoksi tosi suuri ottaa vastaan apua tuntemattomilta. ap
olen itse tullut autetuksi sekä auttanut ahdingossa olevia ystäviäni. Se on normaalia. Jokainen vastaa itnsestään haluaako auttaa, ja se, että joku pyytää apua ja haluaa ottaa sitä vastaan tuntuu hienolta. ja avun antaminen itse saa tuntemaan toivoa, rakkautta- että elämässä on oikeasti vielä hyvää, että saa olla heikko ja saa osakseen huolempitoa. Tämä maailma on sairas, et sinä. Äidinrakkaudesta toimit, harva äiti joutuu venymään tälllaiseen rakkaudesta lapseensa- eli usklataa pyytää apua. Kaikkea hyvää teidän elämään, ja toivottavasti koittaa vielä päivä, jolloin tämä tiukkuus on muisto vain:)
Minä ostan ehdottomasti tytöllesi nukkekodin kalusteita. Osallistuisin joka tapauksessa johonkin lahjakeräykseen, niin voin tehdä ihan hyvin näinkin.
Mietin vain, että jos useampi aikoo ostaa/antaa/myydä kalusteita, mistä tiedämme, ettei tule samoja sitten? Turhaa on olla vaikkapa kaksi keittiötä.
T
kurjan ajan ja ilkeiden ihmisten keskellä. OIkeasti on hienointa se että uskaltaa sanoa tarvitsevansa apua, ja hienoa että toiset haluavat antaa sitä mitä toinen tarvitsee. Tässä on se juttu, mikä tekee elämästä merkityksellisen. Se kaikkein tärkein, se mitä on olla ihminen puolin ja toisin. Iso halaus teille kaikille:)
Sitä kautta saat Hyvä joulumieli-keräyksen lahjakortin. Se on 70€ ja voit ostaa sillä teille jouluksi ruuat.
Sitä kautta saat Hyvä joulumieli-keräyksen lahjakortin. Se on 70€ ja voit ostaa sillä teille jouluksi ruuat.
saa yhden lapsen yh enää tuota summaa :( Tiedän, kun olen diakonilta kysynyt. Kyllä me muutma kymppi saadaan ilmeisesti kuitenkin, jota en todellakaan mitenkään väheksy!! ap