tytön 7v. joululahjat ovat tässä: mitä mieltä?
tuntuuko, että on ns. keskiverto joululahjat? kalliit? halvat?
kysyy yh, joka joutuu ostamaan kaiken itse, muita paketteja ei tule.
-wiille super mario peli
-wiille rayman peli
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukke
-sisähaalari
ja tietty jotain pientä namia.
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
Kommentit (80)
Monella taitaa mopo karata käsistä jouluisin. Mun mielestä ap:n muksu saa mojovan läjän lahjoja. Etenkin, kun ne kustantaa vain yksi ihminen. Ei meilläkään ole enempää tiedossa, vaikka lahjoja tulee myös isovanhemmilta ja kummeilta.
Lapsemme eivät ole koskaan saaneet tuollaista määrää joululahjoja, vaikka lasken kaikki sukulaisilta tulleet mukaan.
Tai ovat he voineet juuri ja juuri voineet saada 10 pakettia yhteensä, mutta silloin niistä on ollut puolet vaatteita, pyyhkeitä, pussilakanoita tms. hyödyllistä. (Nämä hyödylliset siis lähinnä sukulaisten ostamia.)
Meillä yksi lapsi saa aattona noin 50 lahjaa, mielestäni ihan normaalia, onhan siellä joukossa vaatteita, rahaa leluja, lasten shampoita jne, että ei pelkästään leluja. Meillä menee joka joulu 2h että avataan pelkästään lasten lahjat.
Mihin ihmeeseen tungette kaiken tuon kaman? Tai siitä irtoavan pakkausmateriaalin? Jos tää on totta, olen oikeasti sanaton tyrmistyksestä. Näin kai sitä sitten kasvatetaan ihmisiä, joille mikään ei isona riitä...
Riippuu mistä lapsi tykkää, mutta itse ehkä ostaisin jotain monipuolisempaa. Ehkä jotain muuta kuin interaktiivista tekemistä, kuten helppoja kirjoja jos jo osaa lukee, tai sit sellaisia joita lukisit hänelle, jotain piirustusjuttuja? (koruntekoahan olikin) Entä tykkääkö hän mistään muista leluista kuin nukeista? Vaikka tyttö onkin niin yhtä kivoja voi olla esim legot, muovieläimet ja pehmolelut, mut itehän toki varmaan tiiät millä tykkää leikkiä :)
Meillä ainakin 7 v tyttö pelaa wii pelejä mielellään. Nimenomaan Mario-pelejä.
tuntuuko, että on ns. keskiverto joululahjat? kalliit? halvat?kysyy yh, joka joutuu ostamaan kaiken itse, muita paketteja ei tule.
-wiille super mario peli
-wiille rayman peli
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukke
-sisähaalarija tietty jotain pientä namia.
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
hirveesti pelejä ja dvd levyjä
noi monster nuket on älyvapaita .. puhumttakaan dvd....
eli niiden tilalle jotain muuta
lapsesi on pieni tyttö, vasta 7v.kuten omanikin
eikös tykkää rakennella legoilla, ne kehittää. esim lego friends sarjassa monta ihanaa settiä, niillä sit leikitään kuin nukeilla yms sellaisilla erilaisi roolileikkejä jne hoidetaan heppoja ,koiria jne
muutoim tuo on hyvä rhasumma käytettäväksi
samalla summalla ostelen itsekin
jos noin paljon laitatte lapsen lahjoihin. Sitä paitsi lahjoja on ihan liikaa.
ÄlyTöntä rahantuhlausta. Vähempikin riittäisi.
Minun 6 v. Poika ei saa noin paljon noin lkalliita lahjoja vaikka rahaa liikin. Olen myös yh ja ostan suurimman osan lahjoista itse.
tommoseen määrään lahjoja. Ihan sairasta. Meidän muksut saa yhden kalliimman lahjan meiltä vanhemmilta. Sen lisäksi heidät on pienestä pitäen opetettu "auttamaan joulupukkia" ja ollaan yhdessä tehty tai ostettu jotain pientä sisaruksille ja vanhemmille esim. tarroja, karkkia, avainperä ym. Ideana oppia myös antamaan eikä vaan saamaan.
Joulu tuntuu todellakin olevan joissakin perheissä oikein kulutuskilpailujuhla. Kenen lapset saa takuuvarmasti enemmän lahjoja kuin naapurin. Ja sitten itketään kun rahat ei riitä.
Joka ei myöskään saa lahjoja muualta kuin omilta vanhemmiltaan, ei saa noin montaa pakettia ja arvokkaita lahjoja kuin ap:n tyttö, vaikka ollaan ihan keskituloinen perhe. Osan lahjoista olen ensinnäkin ostanut kirpparilta mm. Bratzin, my little ponyn ja pari petshoppia..siistikuntoisia mutta maksoivat vaan 1-5e/kpl. Lisäksi saa ihan uusina lego friends paketin (ei mitään isoa kallista vaan ihan parin kympin) ja jonkun muun n.20e lelun. Siinäpä ne. Ihan tyytyväinen on ollut aikaisempinakin jouluina vaikka lahjoja ei ole ikinä yli kymmentä tullut.
osaa lukea tai piirtää? Tuottaa mitään itse?
Liikaa roinaa (mikä on oikeasti arvokasta ja toivottua), liian kallis setti.
osaa lukea tai piirtää? Tuottaa mitään itse?
Liikaa roinaa (mikä on oikeasti arvokasta ja toivottua), liian kallis setti.
lainailee kirjastosta kirjoja ja lukee mielellään.
ap
Leluja on yleensä muutamia jokaiselle lapselle. Hyvin toimeentuleva perhe.
Ihan normi määrä
lahjoja omalta perheeltä. Sitten vieltä mummoilta, kummeilta yms tulevat lahjat. Meillä lapset ovat saaneet joka joulu vanhemmiltaan noin 10-20 lahjaa ja lisäksi muilta toisen mokoman. Meillä yksi lapsi saa aattona noin 50 lahjaa, mielestäni ihan normaalia, onhan siellä joukossa vaatteita, rahaa leluja, lasten shampoita jne, että ei pelkästään leluja. Meillä menee joka joulu 2h että avataan pelkästään lasten lahjat.
mitä elämää :O Voin kuvitella, minkälaisessa roinavyöryssä elätte! Oikein puistattaa. Ja että vielä joku kehuskelee moisella, oikein kaksi tuntia avataan lasten lahjoja :O Mitä jos joku joulu avaisittekin vaan tunnin ja tekisitte se tunnin enemmän jotain kivaa yhdessä??!
Eikö lapsi saa olla lapsi ja iloita siitä, että on toivonut jotain LELUJA/ROINAA, jolla LEIKKIÄ, niin saa sitten leluja, ja saa olla lapsi ja leikkiä?
Ei ne kauaa pyytele enää nukkeja.. ostetan nyt niitä nukkeja joilla voi leikkiä.
Eikö lapsi saa olla lapsi ja iloita siitä, että on toivonut jotain LELUJA/ROINAA, jolla LEIKKIÄ, niin saa sitten leluja, ja saa olla lapsi ja leikkiä? Ei ne kauaa pyytele enää nukkeja.. ostetan nyt niitä nukkeja joilla voi leikkiä.
Meidän 7v tyttö ei pidä niistä tyttölegoista..
Hän leikkii intensiivisesti petsoilla ja barbeillaan, joita onkin ihan tolkuttomasti.
Pukilta pyysi 2 barbia, 2 bratziä, monsterh high-koottavan tytsän, collegehousut, cd-soittimen(jotta voi kuunnella omassa huoneessaan Roobinia), maalarinteippiä, tekokukkia ja tonttutaulun, muovailuvahaa...lisäksitämän päälle tabletin, jota ei kyllä saa..
En pidä listaa ollenkaan kohtuuttomana.
Toi tabletti vähän aiheuttaa päänvaivaa, koska veli saa uuden kännykän...vanha on huonossa hapessa, joten pakko-ostos...mutta silti vaikuttaa epäreilulta, koska veli on saanut jo monta vuotta kalliimpia lahjoja..
Kirjan tai pari aion vielä ostaa, kohta se lukeminen kuitenkin sujuu paremmin.
Meillä on kaksi lasta ja taitaa mennä loppupeleissä 400 molempien lahjoihin.
Eikö lapsi saa olla lapsi ja iloita siitä, että on toivonut jotain LELUJA/ROINAA, jolla LEIKKIÄ, niin saa sitten leluja, ja saa olla lapsi ja leikkiä? Ei ne kauaa pyytele enää nukkeja.. ostetan nyt niitä nukkeja joilla voi leikkiä.
Meidän 7v tyttö ei pidä niistä tyttölegoista..
Hän leikkii intensiivisesti petsoilla ja barbeillaan, joita onkin ihan tolkuttomasti.
Pukilta pyysi 2 barbia, 2 bratziä, monsterh high-koottavan tytsän, collegehousut, cd-soittimen(jotta voi kuunnella omassa huoneessaan Roobinia), maalarinteippiä, tekokukkia ja tonttutaulun, muovailuvahaa...lisäksitämän päälle tabletin, jota ei kyllä saa..
En pidä listaa ollenkaan kohtuuttomana.
Toi tabletti vähän aiheuttaa päänvaivaa, koska veli saa uuden kännykän...vanha on huonossa hapessa, joten pakko-ostos...mutta silti vaikuttaa epäreilulta, koska veli on saanut jo monta vuotta kalliimpia lahjoja..
Kirjan tai pari aion vielä ostaa, kohta se lukeminen kuitenkin sujuu paremmin.
Meillä on kaksi lasta ja taitaa mennä loppupeleissä 400 molempien lahjoihin.
Pidän joulusta ja lahjojen antamisesta. Jokainen tehköön tavallaan, kenellä on oikeus moralisoida?
Sain itsekin lapsena paljon lahjoja, ainoastaan jouluna saimme leluja. Silti minusta tuli pihi penninvenyttäjä. Tämä joulu on ainoa heikko kohtani.
Säästä puolet tulevia synttäreitä varten. Meillä lapset saavat kumpikin 5 lahjaa: meiltä yhden, isovanhemmilta kaksi, kummeilta yhden ja veljeni perheeltä yhden.