tytön 7v. joululahjat ovat tässä: mitä mieltä?
tuntuuko, että on ns. keskiverto joululahjat? kalliit? halvat?
kysyy yh, joka joutuu ostamaan kaiken itse, muita paketteja ei tule.
-wiille super mario peli
-wiille rayman peli
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukke
-sisähaalari
ja tietty jotain pientä namia.
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
Kommentit (80)
Meidän 3v poika saa
-junaradan
-lautapelin
-postimies paten talon
-palapelin
-työkaluja
-palomies sami-hahmoja
-kyniä
-leikkikeittiön "ruokia"
Nämä siis vanhemmilta. Mummi ja vaari kertoi ostaneensa automaton, muumilaivan ja duploja. Lisäksi tulee kummien ja toisten isovanhempien lahjat.
Karkkia paketeista ei löydy, jouluna saa muutenkin herkutella, eikä vaatteita, koska ei tarvitse niitä enempää.
Ehkä sitten lahjoja on paljon, mutta noi meidän ostamat makso noin 100€, tarjouksia ja löytöjä.
Minusta arvo ei ratkaise, tykkäsin itse vaan lapsena avata monia paketteja. Näyttää periytyneen :)
Lahjat kuuluu jouluun, piste.
Meillä yksi lapsi saa aattona noin 50 lahjaa, mielestäni ihan normaalia, onhan siellä joukossa vaatteita, rahaa leluja, lasten shampoita jne, että ei pelkästään leluja. Meillä menee joka joulu 2h että avataan pelkästään lasten lahjat.
Mihin ihmeeseen tungette kaiken tuon kaman? Tai siitä irtoavan pakkausmateriaalin? Jos tää on totta, olen oikeasti sanaton tyrmistyksestä. Näin kai sitä sitten kasvatetaan ihmisiä, joille mikään ei isona riitä...
saako tyttö lahjoja isovanhemmilta, tädeiltä, sediltä yms. vielä lisää? Jos saa, tuossa on liikaa. Jos ei saa muualta, hyvä.
Itse olen ostanut lapsille aina yhden pehmeän paketin, yhden toivotun lelupaketin ja sitten jotain ihan pientä lisäksi. Isovanhemmilta tulee 1-2 pakettia, tädiltä yksi, isotädiltä yksi ja siinä se sitten onkin. Eli noin 7 lahjaa. 1-2 niistä on kirjoja, 1-2 joku peli, 1-2 pehmeää pakettia..
Ostetaan ahjoja ympäri vuoden, joten sit jouluna joko ei tarvitse panostaa kun lapselta löytyy jo kaikkea tai sit tarvii pistää vielä paremmaksi.
Esim monessa perheessä wii:t ja vaateostokset on ihan arkihupia, kun taas jossain toisessa perheessä pstetaan noita samoja juttuja vaan lahjaksi ja jos on ihan pakko.
Kukin siis tyylillään.
ehkä puolet tosta määrästä.
Lapset saavat pelin, urheiluvälineen, kirjan ja jonkun lelun (keskikokoinen lego-setti tms.). Siinä se. Sukulaisilta tulee lisäksi pari pientä lahjaa, tyyliin villasukat ja värityskirja.
Missä piireissä te oikein pyöritte jos ala-asteikäiset leveilee lahjojen hinnoilla? Se on musta aika moukkamaista. Omille lapsille haluan antaa jotain sellaista mikä on toivelistalla ja mitä lapsi kovasti haluaa, mutta en todellakaan opettaa että lahjojen yhteishinta ratkaisee joulun onnistuneisuuden.
Onkohan yksinhuoltajalla nyt itsetunto-ongelma? Ymmärrän kyllä että jos on ainut vanhempi niin haluaa antaa lapsilleen kaiken. Joulun onnistumista ja hyviä lapsuusmuistoja ei kuitenkaan ratkaise lahjojen hinta. Lisäksi lahjoja odotetaan vuosittain aina enemmän, joten senkin vuoksi vähän malttia touhuun.
Minusta just sopivat. Lahjojahan tulee lisäksi sukulaisilta ja muilta.
Mitä olette mieltä, olen ostanut 7v tytärpuolelle kaksi lahjaa: Samsung Galaxy gio älypuhelin ja alusvaatesetti (toppi ja pikkuhousut) ja Tallinnan risteily yhdessä pikkuveljen, isän ja Äitipuolen kanssa? On pitkään toivonut, että pääsisi laivalle. Tyttö ei asu meillä ja on joulunakin poissa, mutta haluan ilahduttaa.
tuntuuko, että on ns. keskiverto joululahjat? kalliit? halvat?kysyy yh, joka joutuu ostamaan kaiken itse, muita paketteja ei tule.
-wiille super mario peli
-wiille rayman peli
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukke
-sisähaalarija tietty jotain pientä namia.
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
Minä ihmettelen myös, miksi näitä on tuplana. Miksi kaksi koruntekosettiä?
Miksi kaksi peliä? Osta vain yksi, ja jos haluat, sen tilalle jotain muuta.
Miksi sekä barbie että brazilla? Osta vain toinen, ja esim sille nukelle tarvikkeita, vaatteita tms. Kumpi on mieleisempi, ehkä se brazille? koska saa barbie-dvd:n.
Minä olen myös yh. Lapset saa isoilta sisaruksiltaan jotain lahjaa, isältään yhdet lahjat, mummolta ja tädiltä yhdet lahjat.
Minä ostin seuraavia:
9 v poika:
- sukkia + alushousut :)
- Angry Birds -rakennuspalikkapeli ei se lautapeli
- pehmokissa
Isältään:
-iBadi
Mummon ja tädin lahjaa en tiedä, enkä isojen sisarusten lahjoja, eli tulossa on vielä 4 pakettia + kummin paketti
5 v tyttö:
- hello kitty sukat
- baby bornille tuttipullopakkaus
- talutettava kissa, pattereilla toimiva
Isältään:
- leegosarja
- mummolta, tädiltä, kummilta, 2 x isoilta sisaruksilta jokaiselta vielä 1 paketti eli 5 pakettia hänellekin vielä.
Yhteiseksi ostan meille kaikille Blokus-pelin.
Siis kolme lahjaa :D mutta tuo viimenen on mun lahja oikeastaan koko perheelle, tärkein vaan juuri tälle tytölle
Jaa että vähän, mutta kun et pysty enempään?
Omaa perhettä ajatellen tulisi mieleeni, ettei sisähaalaria lukuunottamatta mitään vaatetta, ei mitään sellaista oikeasti tarpeellista, joka ostetaan nimenomaan jouluna, eikä mitään urheiluun tai liikuntaan liittyvää, eikä lukemista.
Oletko aikoinasi ajatellut saavasi kaksoset, kun kaikkea on vähintään kaksipelejä, nukkeja, dvd:ta, korusettehä... paitsi haalaria.
Nuo kuulostaa tosi hyvältä. Ei osteta ympäri vuoden roinaa, vaan kivoja juttuja saa jouluna ja synttärinä. Siis tuo on aika vähän, mutta muiltakin tulee vielä lahjoja, joten hyvä pakettiläjä varmasti!
tommoseen määrään lahjoja. Ihan sairasta. Meidän muksut saa yhden kalliimman lahjan meiltä vanhemmilta. Sen lisäksi heidät on pienestä pitäen opetettu "auttamaan joulupukkia" ja ollaan yhdessä tehty tai ostettu jotain pientä sisaruksille ja vanhemmille esim. tarroja, karkkia, avainperä ym. Ideana oppia myös antamaan eikä vaan saamaan.
Joulu tuntuu todellakin olevan joissakin perheissä oikein kulutuskilpailujuhla. Kenen lapset saa takuuvarmasti enemmän lahjoja kuin naapurin. Ja sitten itketään kun rahat ei riitä.
- nintendogs-pelin
- monster high-nukke
- monster high-dvd
- risto räppääjä ja viileä venla- dvd
- 2 kirjaa (robin ja uusin risto räppääjä)
- lego friends-paketti (toisilta isovanhemmilta)
- barbie ja kävelevä hevonen (toisilta isovanhemmilta)
- sylvanian koulu ja jotain sälää siihen (2 kummilta yhdessä)
- karkkia
ja varmaan muutaman pehmeän paketin, joissa jotain villasukkaa ym. käyttövaatetta, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa (eli äitini hankkii / tekee niitäkin)
Ja minusta on erittäin riittävästi. Sinullakin on monta erilaista nukkea ym. settiä., varmaan on ok.
Meillä kumpikin lapsi saa jotain 15 pakettia per lärvi ja hinnat vähän vaihtelee, mutta yhteensä mennyt jotain 6600-700e
Meidän 7v tyttö saa omilta vanhemmilta toivelistaltaan:
*Winx -dvd:n
*Suuren taikurilaatikon
*Risto Räppääjä ja viileä Venla dvd:n
*Mauri Kunnaksen Joulukirjan
*lumikengät
+ aivan liian monta lahjaa vielä molempien sukulaisilta (ollaan kyllä yritetty puhua, ettei ostettaisi niin paljon, mutta kun on ainoa tyttölapsi miehen puolen suvulle).
Miksi pitää olla noin paljon lahjoja?
En vain käsitä, miksi kaikki lahjat pitäisi olla leluja. Meillä ei ainakaan kukaan lapsista tarvitse 10 lelua, kun nytkin leluja on talossa jo liikaa.