tytön 7v. joululahjat ovat tässä: mitä mieltä?
tuntuuko, että on ns. keskiverto joululahjat? kalliit? halvat?
kysyy yh, joka joutuu ostamaan kaiken itse, muita paketteja ei tule.
-wiille super mario peli
-wiille rayman peli
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukke
-sisähaalari
ja tietty jotain pientä namia.
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
Kommentit (80)
Mulla ei ole vielä noin vanhoja lapsia mut ihan oikeestiko jo seitsenvuotiaat istuu tietokoneen ja telkkarin ääressä noin paljon?
Harmi=(
On typerää kommentoida, että me ostetaan yksi, kun sukulaiset ostaa loput.
Tuossa on tytön kaikki joululahjat. Ap:tä huolestuttaa, kun kaverit saavat runsaasti eikä halua, että tyttö joutuu kärsimään toisten kerskailusta.
Mielestäni lahjamäärä on sopiva. Kuusen alla on lahjoja mutta ei onneksi ylettömästi eikä toisaalta sitä yhtä pakettiakaan (vaikka kuinka täällä kehuskellaan, miten meillä ei shoppailla, niin kyllä niitä lapsia se yksi paketti kaivelee aika lailla). Hienoa on myös se, että tyttö saa toivomiaan lahjoja.
Sitten yksipuolisuudesta hiukan. Niputettuna tyttö saa kaksi dvd:tä, kaksi peliä, kolme nukkea ja kaksi koruntekosettiä sekä haalarin. Ei tavallaan liian yksipuolista mutta niputettuna kyllä aika mielikuvituksetonta. Olisin ehkä yhden nuken jättänyt pois ja tilalle jotain oheismateriaalia, vaatetusta tms. Meillä myös on aiemmin aina suosittu kirjoja ja lautapelejä mutta tänä vuonna nekin jäävät vähiin. Entä urheiluvälineet? Toki siis lahjamäärä ja -arvo ovat täysin riittävät eikä lahjoissa ole mitään vikaa.
Mulla ei ole vielä noin vanhoja lapsia mut ihan oikeestiko jo seitsenvuotiaat istuu tietokoneen ja telkkarin ääressä noin paljon? Harmi=(
tarkoituskaan hommata kaikkia listalta ja lapsi tietää sen. saa vain jotain listalta ja that's it.
Meillä on ehkä totuttu antamaan paljon lahjoaj määräällisesti, mutta toisaalta suurin osa niistä on tarpeellista/käyttötavaraa. Toisin sanoen lapset saavat paljon pehmeitä paketteja, alusvaatteita, sukkia, paitoa, housuja tms. mitä nyt sitten sillä hetkellä tarvitsevatkiin ja tulevat talven aikana tarvitsemaan.
Lisäksi saavat toki muutaman toivelelun/asian. Yleensä olen vielä yhteiseksi ostanut lautapelin, jota koko perhe voi yhdessä pelata. Sekä jonkun dvd:n, jonka ääreen koko perhe voi kokoontua joulunpyhinä.
-monster high nukke
-monster high dvd
-barbie dvd
-barbie nukke
-korunteko setti
-toinen koruntekosetti
-bratzilla nukketoivelistalla oli siis 30 kpl... :DD mutta tyttö ymmärtää kyllä, että nehän ovat vain toiveita, joista "pukki" sitten tuumailee..
itse siihen "ylimääräisenä" laitoin nuo wii pelit sekä sisähaalarin.
en tiedä, ehkä olen totuttanut liikaan, mutta en nyt haluaisi, että joululahjat olisivat pettymys määrän suhteen- toisaalta en halua opettaa liikaa saamaan.
tuntuu vaan, että kaikki kaverit saavat yllin kyllin ja kylpevät tavarapaljoudessa, ja joulun jälkeen kerskuvat mitä suurimmilla ja kalliimmilla lahjoillaan.
ap
nämä kustantaa yht. 210e.
jotenkin tuntuu, että tuossa on vähän lahjoja, mutta enempää en pysty.
laitoit ylimääräisenä nuo wiit, siis mitäh?? miksi? sitten taivastelet hintaa
mittä lapsi saa. ei tule mitään muuta, ei muumoilta, kummeilta ei keltään. ok, isältä tulee yksi.
ap
eli ei ne siinä paljon maksaneet...
ap
mutta ihmettelin miksi lisäsit itse listaan nuo wii pelit? kuulostavat tylsiltä 7-vuotiaalle tytölle, lisäksi kalliita. olisithan voinut udella hänen toivomuksiaan tai päätellä aiemmista: tykkää barbeista, käviskö esim. barbie-puuhakirjat, ym oheismateriaali.
seitsenvuotiaan tytön äiti
Lapset saavat meiltä siis yhden lahjan ja sukulaisilta lisäksi 3-4 per naama. Siinä kaikki. Musta vähempikin riittäisi.
Toisaalta meillä ei anneta vaatelahjoja, shampoita tms. vaan lelu, peli, piirustusvälineet tms. Eikä mitään kallista. Anteeksi mutta musta 200e lahjoihin on hirveä määrä.
T: Se joka sanoi että lapset saavat perheeltä vain yhden lahjan.
Meillä on ehkä totuttu antamaan paljon lahjoaj määräällisesti, mutta toisaalta suurin osa niistä on tarpeellista/käyttötavaraa. Toisin sanoen lapset saavat paljon pehmeitä paketteja, alusvaatteita, sukkia, paitoa, housuja tms. mitä nyt sitten sillä hetkellä tarvitsevatkiin ja tulevat talven aikana tarvitsemaan.
Lisäksi saavat toki muutaman toivelelun/asian. Yleensä olen vielä yhteiseksi ostanut lautapelin, jota koko perhe voi yhdessä pelata. Sekä jonkun dvd:n, jonka ääreen koko perhe voi kokoontua joulunpyhinä.
joita joutuisi ostamaan ja antamaan muutenkin?? sekö, että saadaan lahjoja kasattua maksimaalisen paljon?? ilmeisesti. onko sekään sitten hyvä, opetatte jumalattomaan pakettimäärään, vaikka kalsareita ovatkin? jatkossa varmaan pakkaatte tyttärillenne jouluisin kuukautuissuojatkin lahjapakettiin?
mitäs sanotte näistä?
tytölle 7v
-barbi tai monster high-nukke
-barbi dvd
-suklaatehdas-lelu
-wii tai ds-peli
-suklaata
pojalle 8v
-uusi puhelin
-wii tai ds-peli
-suklaata
tytölle 2v
-dubloja
-karkkia
ehkä kaikille vielä jokin pehmeä paketti
mutta ihmettelin miksi lisäsit itse listaan nuo wii pelit? kuulostavat tylsiltä 7-vuotiaalle tytölle, lisäksi kalliita. olisithan voinut udella hänen toivomuksiaan tai päätellä aiemmista: tykkää barbeista, käviskö esim. barbie-puuhakirjat, ym oheismateriaali.
seitsenvuotiaan tytön äiti
on ennestään super mario wiillä, sekä nintendo ds:llä. nyt saa uudenlaisen version.
sekä tuon raymanin, että tulee jotain "vaihtelua".
kaapit on täynnänsä puuhakirjaa ym, joita ostellaan ihan muuten vaan. en koe niitä itsekkään ns. "joululahjoksi", kun ne kuuluu normaalistikkin meidän perheen päiviin.
ap
Huh mikä määrä ja huh mitä kommentteja (siis, että ostaisi vielä jotain lisää)!
Meilä on tällä hetkellä rahasta tiukkaa. Ostettiin molemmille lapsille jo syksyllä alennuksesta mieluisat lelut, ovh 50€, -50%. Lisäksi saavat mummuilta yhdet lahjat, kumpikin omilta kummeiltaan x2 ja minun ja miehen sisaruksilta lisäksi jotain pientä, viimeksi taisi tulla yöpuku ja halpa dvd-tyylisiä.
Molemmat saavat siis n. 7 pakettia yhteensä, nuo meidän ostamat ovat varmasi kalleimmat, mutta kun on ajoissa ostettu niin ei ihan siitä toivelistan kärjestä. Täydellä hinnalla ei noin kalliisiin lahjoihin vain olisi varaa, joten pakko ostaa alesta, jos haluaa jotain isompaa antaa. Mummut pystyvät sitten toteuttamaan toivelistalta jonkun toiveen, mutta kohtuuhintaisen (n. 20€).
Ja mielestäni lapset saavat varsin riittävästi lahjoja!
on hurja määrä lahjoja. Tämä yh ajattelee, että vähemmän on enemmän ; )
lahjoja omalta perheeltä. Sitten vieltä mummoilta, kummeilta yms tulevat lahjat. Meillä lapset ovat saaneet joka joulu vanhemmiltaan noin 10-20 lahjaa ja lisäksi muilta toisen mokoman. Meillä yksi lapsi saa aattona noin 50 lahjaa, mielestäni ihan normaalia, onhan siellä joukossa vaatteita, rahaa leluja, lasten shampoita jne, että ei pelkästään leluja. Meillä menee joka joulu 2h että avataan pelkästään lasten lahjat.
Varmasti sellaisia joista on iloa tytölle ja pitemmäksi aikaakin.
En itse hankkisi enempää, vaikka olisikin varaa.
Omat lapseni ei tule samaan noinkaan paljoa lahjoa, koska en keksi heille mitään ostettavaa.
2-3 lahjaa korkeintaan ja lisäksi namia.
Meilläkään muut eivät lahjoja osta kuin vain minä.
tosin JOS sukulaisilta/kummeilta/tms ei tule lahjoja lisää ni sit tuo määrä on ihan hyvä, okikeestaan sopiva.
Mut jos lapsi saa vielä joka sukulaisperheelta tms lahjoja ni on hiukan liiottelun makua...
kivoilta näyttää, lelut ja pelit on varmaan lapsen toivomia:) mutta mä olisin kyllä ostanut toisen pelin ja toisen dvd:n tilalle jotain kehittävämpää, vaikka kirjan tai askartelutarvikkeita tai ulkoleluja.
Meillä on saman verran, tosin osa lahjoista on isovanhempien hankkimia.