Vanhemmat, lopettakaa turhien viestien lähettäminen opettajalle!
Olen luokanopettaja, ja saan lähes päivittäin ihan käsittämättömän turhia viestejä vastattavakseni. Vastaan päivittäin keskimäärin viiteen vanhemmilta tulevaan viestiin. Suurin osa viesteistä koskee ns. oikeita asioita, kuten poissaoloja, kiusaamisasioita, huolta lapsen kehityksestä tms. Mutta sitten vajaa puolet viesteistä koskee esim. kadonneita rukkasia (tulkaa itse koululle etsimään, ei opettajat tuollaista ehdi), älyttömiä kysymyksiä, kuten voiko lapsi ottaa huomenna kouluun omat eväät kun koulun ruokalistalla on hernekeittoa, miksei meidän poika saanut pääroolia joulujuhlanäytelmässä jne.
Aivan turhaa ajanhukkaa opettajalle! Mielummin käytän sen ajan lapsienne kasvattamiseen. Opettajan ja palvelijan rajat ovat nähtävästi joidenkin vanhempien silmissä täysin hämärtyneet.
t. ope, joka haluaa jaksaa ja ehtiä tehdä oikeasti tärkeät asiat
Kommentit (156)
kovinkaan monen OPEN täällä työstään narisevan, kyllä ne narisijat on niitä, joiden mielestä opettajien nyt vaan täytyy etsiä hanskat, tarjota muuta ruokaa, vastailla tyhmiin kysymyksiin iltaa myöten kun työ on muuten niin kevyttä ja lomat pitkiä?
Ja älä huoli, kyllä mulla on ollut tapana rajata työni ja rakentavasti kieltäytyä kaikesta kummallisesta mitä ÄIDIT odottavat, vaikka nainen olenkin. ja äiti. Oijoi, kyllä te oudot mammat tuotte myös jollain tavalla iloa tähän työhön, ei lopu ainakaan puheenaiheet kesken.
Olethan tehnyt selväksi asiasi oppilaillesi? Täällä av:llahan se ei selviä, lienet samaa mieltä "ope".
lienet tämä yksittäinen jankkaaja, jolla pointit loppu kesken?
Oikeesti enemmistö vanhemmista ei ole näin sekaisin.
Mun luokan oppilailla on vain järkeviä ja asiallisesti käyttäytyviä vanhempia.
Miesopettajat eivät tee kaikkia ihan ohjesäännön mukaan. Miesopettajat uskaltavat tehdä hommansa hiukan leväperäisesti. Usein miehet myös sanovat akoille suorat sanat.
Meillä naisopettajilla olisi paljon opittavaa miesopettajilta. Pitäis opetella tekemään hommat vähän sinnepäin, jättämään rukkaset etsimättä ja sanomaan huoltajille päin naamaa näitä asioita.
Sama palkka sieltä napsahtaa, stressasi tai ei. Tän ketjun innoittamana aion ensi keväästä lähtien tehdä hommani niin kuin miesopettajat. Varmaan vuosi menee ennen kuin vanhemmat oppivat, että hommat on muuttuneet enkä enää ole kiltti nössö.
Turhaa tässä on itteensä teloa, kun valitusta on tiedossa joka tapauksessa. Parempi relata ja pysyä rentona. Haastan muutkin naisopettajat laiskuuden aaltoon mukaan. Miksi tekisimme asioista vaikeita? Noilla palkoilla ei pidä tehdä töitä tippaakaan enempää kuin vetää ne opetustunnit.
Kun tekee tollasta viiden-kuuden tunnin päivää, niin pääsee ihan hyvälle tuntiliksalle ja jaksaa kuunnella sitä valitusta sit ehkä enemmän.
Mukavaa joulunodotusta. Onneksi meillä on nää lomat1
Olethan tehnyt selväksi asiasi oppilaillesi? Täällä av:llahan se ei selviä, lienet samaa mieltä "ope".
lienet tämä yksittäinen jankkaaja, jolla pointit loppu kesken?
Oikeesti enemmistö vanhemmista ei ole näin sekaisin.
Mun luokan oppilailla on vain järkeviä ja asiallisesti käyttäytyviä vanhempia.
niin ilmoittaako ope, että tämä ei ole sopivaa?
Miesopettajat eivät tee kaikkia ihan ohjesäännön mukaan. Miesopettajat uskaltavat tehdä hommansa hiukan leväperäisesti. Usein miehet myös sanovat akoille suorat sanat.
Meillä naisopettajilla olisi paljon opittavaa miesopettajilta. Pitäis opetella tekemään hommat vähän sinnepäin, jättämään rukkaset etsimättä ja sanomaan huoltajille päin naamaa näitä asioita.
Sama palkka sieltä napsahtaa, stressasi tai ei. Tän ketjun innoittamana aion ensi keväästä lähtien tehdä hommani niin kuin miesopettajat. Varmaan vuosi menee ennen kuin vanhemmat oppivat, että hommat on muuttuneet enkä enää ole kiltti nössö.
Turhaa tässä on itteensä teloa, kun valitusta on tiedossa joka tapauksessa. Parempi relata ja pysyä rentona. Haastan muutkin naisopettajat laiskuuden aaltoon mukaan. Miksi tekisimme asioista vaikeita? Noilla palkoilla ei pidä tehdä töitä tippaakaan enempää kuin vetää ne opetustunnit.
Kun tekee tollasta viiden-kuuden tunnin päivää, niin pääsee ihan hyvälle tuntiliksalle ja jaksaa kuunnella sitä valitusta sit ehkä enemmän.
Mukavaa joulunodotusta. Onneksi meillä on nää lomat1
Totta puhut, sama liksa tiedossa joka tapauksessa eikä arvostuskaan nyt voi ( enää tästä ;) ) laskea. Henkari heilahtakoon heti kun tunnit päättyy.
Olen naisopena huomannut, että naisilla noin keskimäärin on tapana mielistellä toisia naisia. Naiset eivät yleensä puhu asioista suoraan. Itsekin huomaan mielisteleväni oppilaiden äitejä.
Pitäisi lopettaa moinen. Pitäisi opetella sanomaan suoraan, missä omat rajat kulkevat. Sillä tavalla näitä väärinymmärryksiä tulisi paljon vähemmän. Kun sanoo suoraan, ettei etsi kenenkään vaatteita, ei vastaa illalla puheluihin eikä muutenkaan pysty tekemään ihmetekoja, niin ei siinä varmaan mitään menetä.
Olen opettaja, en hyysäri enkä oppilaiden äiti. Minä koetan opettaa oppilaille ops:ssa mainitut asiat. Muuta en yritä tehdä. Tehkööt muut, jos haluavat ja jaksavat. Tämä on mun viestini uudessa luokassani ensi keväänä.
Av-mamma ei pidä lapsensa opettajan jaksamisesta huolta. Open pitää itse vetää rajat ja huolehtia jaksamisestaan. M.O.T.
häiriintyneiden ja vaativien vanhempien huonosti kasvatettuja lapsia.
Hatunnosto opettajille!
miten tulkitset viestejä. Tosin lähetän sitten samat "Turhat" viestit rehtorille.
häiriintyneiden ja vaativien vanhempien huonosti kasvatettuja lapsia.
Hatunnosto opettajille!
miten tulkitset viestejä. Tosin lähetän sitten samat "Turhat" viestit rehtorille.
Kyllä rehtori ehtii etsiä hanskoja ja varmasti ottaa tosissaan huolesi huomisen kouluruuasta. Mielellään järjestelee mussukallesi jotain muuta syötävää ja tarkistaa repun että oikeat kirjat on mukana.
Kyllä rehtori ehtii etsiä hanskoja ja varmasti ottaa tosissaan huolesi huomisen kouluruuasta. Mielellään järjestelee mussukallesi jotain muuta syötävää ja tarkistaa repun että oikeat kirjat on mukana.
Kyllä :D
Minua ihan pelottaa, mitä reksi sanoo, kun soitat hänelle ja kerrot, etten suostunut etsimään poikasi vanttuita.
Eli miesope on oma-aloitteisesti vanhempainillassa sanonut, että soittaa saa milloin vaan. Sähköpostia hän lukee vain pari kertaa viikossa. Aina kun joku huolestuttaa, voi vaikka tulla koululle vetämään hihasta, että olis asiaa, kun tuo meidän Aada tarttis tukiopetusta. Todella kehotti ottamaan yhteyttä aina, kun vähänkin siltä tuntuu.
No, erästä lasta sitten kiusattiin yhtenä päivänä aika ilkeästi ja illalla vanhemmat opelle. Ope piti heti seuraavana aamuna kunnon keskustelut ja puhuttelut ja homma oli sillä selvä. Ei ole toistunut.
Tämä ope tulee ruokailussa usein lasten pöytiin ja kyselee lapsilta kuulumisia ainoana opena koko koulussa.
Tämä ope poimii välkiltä häiriköt ja pistää jälki-istuntoon. (Harvinaista muilta opeilta.)
Tämä ope ilmoitti lähtevänsä mielellään leirikouluun, jos vanhemmat sellaista haluavat.
Ope kannustaa hyvin ja vaivatuu tarkistamaan ja oikaisemaan, jos läksyissä on virheitä. (Mun lapsella oli ekalla ja tokalla luokalla ope, joka ei tarkistanut lapsia ja se näkyi kuulemma oppilaissa, jotka oli myöhemmän open mukaan opetettava kolmannella tekemään läksyt.)
Miesope on myös usein hyvä ja puuttuu asioihin ja antaa aikaansa ongelmien käsittelemiseen.
Nykyisin opettajia yritetään kiristää tällä reksijutulla. Kun ei muuten saada tahtoa läpi, uhataan reksillä, koulutoimenjohtajalla tai oikeudella. Tämä on suht uusi ilmiö.
Mä olen joutunut opettelemalla opettelemaan sen, etten säiky näitä hirvittäviä uhkauksia ;D
Huoltaja ei ole open pomo eikä saa käskytettyä opettajaa, vaikka soittaisi presidentin kansliaan.
Koirat haukkuu, karavaani kulkee.
Korvat tukkoon, toleranssi ylös ja tehdään työtä välittämättä näistä urpoista, opet!
T: yksi väsynyt mutta sisuuntunut opettaja-akka
Ei tässä kukaan pelottele reksillä ja outoahan on jos esimiehen kanssa keskustelu pelottaa. Minun lapseni vanttuut on ihan kyllä siellä missä pitääkin. Sulla ns.opella taitaa olla ongelma ketoa vanhempainillassa, mitä sinulle saa viestittää ja mitä ei? Vaihda ammattia, ole hyvä.
valittaa asiattomista opettajista aluehallintovirastoon. MItä sitä turhille välikäsille viitsii kannella. Reksihän voi olla open kaveri vaikka.
Ei tässä kukaan pelottele reksillä ja outoahan on jos esimiehen kanssa keskustelu pelottaa. Minun lapseni vanttuut on ihan kyllä siellä missä pitääkin. Sulla ns.opella taitaa olla ongelma ketoa vanhempainillassa, mitä sinulle saa viestittää ja mitä ei? Vaihda ammattia, ole hyvä.
Pientä implikointia oli tuosta rehtorille viestittämisestä. Siksi tartuin siihen.
En pelkää reksiä. Hymiöllä koetin viestittää, että heitän pelkokommentin sarkasmilla. Reksi tietää, millaisia osa huoltajista on. Mikäli lähetät rukkas- tai muita viestejä hänelle, hän varmaan vastaa sulle asiallisesti mut naureskelee hiukan partaansa.
En vaihda ammattia av-mammojen pyynnöstä. Lisäksi olen jo monta vuotta ollut ns. kova luu. Jotkut mammat yrittävät kyykyttää mua välillä mut oppivat aika pian, missä rajani menevät. Itsekin olen koululaisen äiti. Oman lapseni luokalla on näitä ihmeellisiä valittaja-vaatijaäitejä myös. Kyllä mua hävettää heidän puolestaan, kun he alkavat kertoa opelle, miten opettajan työ tehdään hyvin ja oikein.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Mutta aivan turha on akkojen kuvitella, että he voivat määräillä opettajaa. Te ette ole opettajien pomoja. Tahtoa tuntuu monella olevan.
valittaa asiattomista opettajista aluehallintovirastoon. MItä sitä turhille välikäsille viitsii kannella. Reksihän voi olla open kaveri vaikka.
"kyllä on kamalaa kun jeccican vanhemmat taas ottivat yhteyttä".
Ensin valitetaan lautakuntaan, sitten hallinto-oikeuteen. Kun valitatte, tehkää se oikein.
T: Vittumainen ja asiaton ope