Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei lättäpyllymamma! Usko jo, että mikään kävely tai hiihtely ei ole liikuntaa

Vierailija
01.12.2012 |

Liikunta on vartaloa muokkaavaa treeniä, jossa hikoilee, hengästyy ja ainakin vähän hapottaa!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEHHEHHEE

Vierailija
2/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tämän myös UKK-insitituutille, heillä on ihan väärä kuvitelma asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin enemmän aerobista puolta tietysti.

Ootko sä ap niitä, jotka ei tykkää esim. lenkkeillä mutta tekee paljon lihaskuntoa? Yleensä aina se oma juttu on sitä oikeaa, muut väärää.

Käsittääkseni olisi hyvä tehdä sekä aerobista, pitkäkestoista liikuntaa että lihaskuntoa. Tietysti joku laiska kävely yksinään ei ehkä kehon liikunnan tarpeita täytä, mutta on sitä muitakin vaihtoehtoja kuin joku body pump.

Vierailija
4/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tämän myös UKK-insitituutille, heillä on ihan väärä kuvitelma asiasta.

Siellä ne miettiikin sitä, että tarpeeksi liikuntaa=metabolisen oireyhtymän, lihavuuden, sekä sydän- ja verensuonitautien riski on pienimpi.

Ei niin, että tarpeeksi likuntaa=tiukka, lihaksikas pylly!

Vierailija
5/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kyykkäämällä isoilla rojuilla saa kunnon hyppyripyllyn. Kävely ja kevyt hiihtely ei muokkaa kroppaa. Tosin ei siitä haittakaan ole.

Vierailija
6/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin enemmän aerobista puolta tietysti.

Ootko sä ap niitä, jotka ei tykkää esim. lenkkeillä mutta tekee paljon lihaskuntoa? Yleensä aina se oma juttu on sitä oikeaa, muut väärää.

Käsittääkseni olisi hyvä tehdä sekä aerobista, pitkäkestoista liikuntaa että lihaskuntoa. Tietysti joku laiska kävely yksinään ei ehkä kehon liikunnan tarpeita täytä, mutta on sitä muitakin vaihtoehtoja kuin joku body pump.

Liikun monipuolisesti.

Mielestäni liikuntaa ei myöskään ole mikään laiska, pienien painojen nostelu tai "treeni", jossa tehdään pelkkää penkkipunnerrusta, hauiskääntöä jne.

ap

Vierailija
7/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavoite vaan se sivusta katsottuna hyppyripylly? Katsotaanko sitä perseentreenauksen tulosta vain sivusta käsin?

Mietin vaan, kun itselläni on sellainen orastava "mummoperse", eli pakaroissa on tuossa alhaalla sivussa "tyhjää". Perse on siis sydänmenmuotoinen, kun kaunis perse on mielestäni kuin sydän ylösalaisin.

Kun persettä treenaa, se tuntuu "nousevan" entisestään eli se alasivuosa tyhjenee vain lisää. Sen muodonhan huomaa puristamalla pakaroita yhteen: perse ikään kuin nousee keskelle ja ylös, jolloin se perseen alaosa pienenee suhteellisesti vain lisää. Onko se sitten kaunista?

Aina sanotaan, että on vain itsestä kiinni onko hyvä perse vai ei, joten kertokaas nyt miten tämän mallisesta perseestä saa hyvännäköisen? Mun maailmassa kun hyvännäköinen perse on timmi mutta naisellisen muotoinen, eli perseen yläosa on pienempi kuin alaosa.

Vierailija
8/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavoite vaan se sivusta katsottuna hyppyripylly? Katsotaanko sitä perseentreenauksen tulosta vain sivusta käsin?

Mietin vaan, kun itselläni on sellainen orastava "mummoperse", eli pakaroissa on tuossa alhaalla sivussa "tyhjää". Perse on siis sydänmenmuotoinen, kun kaunis perse on mielestäni kuin sydän ylösalaisin.

Kun persettä treenaa, se tuntuu "nousevan" entisestään eli se alasivuosa tyhjenee vain lisää. Sen muodonhan huomaa puristamalla pakaroita yhteen: perse ikään kuin nousee keskelle ja ylös, jolloin se perseen alaosa pienenee suhteellisesti vain lisää. Onko se sitten kaunista?

Aina sanotaan, että on vain itsestä kiinni onko hyvä perse vai ei, joten kertokaas nyt miten tämän mallisesta perseestä saa hyvännäköisen? Mun maailmassa kun hyvännäköinen perse on timmi mutta naisellisen muotoinen, eli perseen yläosa on pienempi kuin alaosa.

Kyykkyä, kyykkyä isoilla painoilla.

Vierailija
9/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa toi suomen maajoukkueelle.=D

Hiihtäminen on kaikkein tehokkain liikuntamuoto koko vartalolle. Mikään muu laji ei ole tehokkaampi.

Vierailija
10/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei tarkoitakaan holistista liikuntamuotoa koko keholle vaan hän on joku persefriikki. Ulkonäkö terveyden edelle.

Sitäpaitsi, miksi kukaan haluaisi itselleen sellasta neekeripyllyä?

Vierailija
11/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten ilmeisesti harrasta liikuntaa, kun juoksen viikottaisen 2-3 tunnin peruskuntolenkkini 18-25km... Mä en ainakaan erityisen paljoa peruskuntoa treenatessa hikoile, hengästy eikä ala paikat hapottaankaan, kun muistaa venyttelyn.

Vierailija
12/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn reippailla kävelylenkeillä, uin kaksi kertaa viikossa ja pyöräilen talvellakin paikasta toiseen. Kävelen raput, kävelen kauppaan... vedän lapsia pulkassa kaksin kappalein, työnnän rattaita jotka joskus antavat vähän vastusta, riippuen kauppakassin sisällöstä ja lumen määrästä. Teen lumitöitä nyt, kun lunta on. Kotona venyttelen puoli tuntia per päivä, teen vatsalihasliikkeitä ja jumppaan jumppapallolla.

Mutta tiedän että on ihmisiä, joiden mielestä en liiku ollenkaan koska en käy ohjatussa jumpassa enkä salilla :D

Vierailija
13/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa toi suomen maajoukkueelle.=D

Hiihtäminen on kaikkein tehokkain liikuntamuoto koko vartalolle. Mikään muu laji ei ole tehokkaampi.

Mutta molemmat siis erinomaisia liikuntamuotoja. Ja jos haluaa hyppyriperseen, niin painot niskaan ja syvää kyykkää ja toivottavasti polvet kestää.

Vierailija
14/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso takamus on käsittämättömän ruma.

Vierailija
15/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti polvet kestää.

Että entä jos polvet ei kestä kyykkyjä. Mulla rutisee ja paukkuu ihan ilman painojakin.

Vierailija
16/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun perseestä sais hyvää vaikka miten liikkuis. Se nyt on vaan tommonen lättänä, aina ollut. Nuorempana harrastin ahkerastikin liikuntaa (kuntosali, spinning, body step) monta kertaa viikossa, lättänä pylly vaan pysyi. Nyt kun en enää harrasta liikuntaa niin ei mitään eroa. Yhtä huono on.

Vierailija
17/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on mun mielestä se, että jos on muutenkin tosi rasvaton perse, niin kovalla treenillä siitä perseestä tulee lähinnä miehen perseen näköinen. Sekö sitten on hienoa?

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni lihaksissa ei ole naisellista pyöreyttä, se tulee rasvasta.

Vierailija
18/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei polvet kestä, tehkää kontallaan liikettä, jossa jalkaa nostetaan takapuolen tasolle. voi tehdä jalka suorana, koukussa tai suoristaa ylhäällä koukusta. sama liike myös jalka koukussa sivulle, koiran pissatus -liike.

jumpassa saa hyviä ideoita kotiinkin toteutettavaksi.

Vierailija
19/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä liikunnalla tehdä.

Mulla on hieno perse enkä viitsi pahemmin hikoilla.

Vierailija
20/34 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei polvet kestä, tehkää kontallaan liikettä, jossa jalkaa nostetaan takapuolen tasolle. voi tehdä jalka suorana, koukussa tai suoristaa ylhäällä koukusta. sama liike myös jalka koukussa sivulle, koiran pissatus -liike.

jumpassa saa hyviä ideoita kotiinkin toteutettavaksi.

joka toinen päivä, nilkkapainot käytössä nyt kun ilman niitä ei enää tunnu tarpeeksi. ja kyllä! perse on HYVÄ. Omituista kyllä, lihakset kasvaneet. Treeni (pelkän takapuolen siis) tekee jo reilussa kymmenessä minuutissa. Ajanpuute ei siis ole ongelma.