rv 38 ja miehen pikkujoulut
Uusperhe ja ensimmäinen yhteinen raskaus loppusuoralla. Minun kolmas lapsi, miehen ensimmäinen. Eka lapsi tuli etuajassa 3 vkoa, toka viikon myöhässä. Nyt ollut viikon ajan kipeitä, napakoita supistuksia suunnilleen joka toinen ilta parin tunnin ajan, rauhottuvat kuitenkin. Vauva laskeutunut ja paikat sen verran pehmenneet että lähtö voi tulla milloinvaan. Lapsille on varapaikka järjestetty jos lähtö tulee esim keskellä yötä jne, mies on tulossa mukaan synnytykseen.
Miehellä pikkujoulut tänään ja kiukuttelee kun pitää olla ajokunnossa jos lähtö tuleekin. Sairaalassa painottivat että vaikka on pikkujouluaika niin isän pitää olla sairaalaan tullessa selvinpäin, muuten ei ole asiaa synnytyssaliin. Toki eivät puhalluta mutta kai maalaisjärkikin luulisi miehelle sanovan ettei voi uutta tulokasta vastaanottaa kännissä ja viinalle/vanhalle viinalle haisten.
Olenko nipo vai reagoinko normaalisti jos mieleni pahoitan kun mies kokee tätkeämmäksi ryypätä pikkujouluissa kun varautua siihene ttä lähtö toi tulla minä hetkenä hyvänsä?
Kommentit (62)
Juo sen muutaman 14-24 välillä että pystyy autoilemaan. Huominen meneekin miehellä sitten kiukutellessa jos lähtöä ei tulekaan, että koitanpa kestää sen sitten. ap.
Oma valinta vaikka se tällaisina hetkinä mietityttääkin...jos toinen yrittää aikuistua niin minun pitää sitten yrittää olla kiukuttelematta.
ap
Juo sen muutaman 14-24 välillä että pystyy autoilemaan. Huominen meneekin miehellä sitten kiukutellessa jos lähtöä ei tulekaan, että koitanpa kestää sen sitten. ap.
Oma valinta vaikka se tällaisina hetkinä mietityttääkin...jos toinen yrittää aikuistua niin minun pitää sitten yrittää olla kiukuttelematta. ap
jos koskaan, ehkä kun on taas myöhäistä?
Pikkujouluja tulee ja menee, mutta oman lapsen syntymä on ainutlaatuinen asia, vaikka lapsia olisi useitakin. Miehesi vaikuttaa kypsymättömältömältä, sorry, jos sanon liian suoraan. Toivotan sulle jaksamista, ap.
Yksi lapsi nyt maailmaan tulee nyt ilman miestäkin. t. rv.38
Ryyppääminen vs. lapsi. Tämä odotusaika on pyörinyt minun navan ympärillä, joten suotakoon miehelle yksi ilta työkavereiden kanssa, heillä kuitenkin ollut rankka vuosi.
Totta kai ymmärrettävää, että miehesi haluaa rentoutua, koska on tehnyt pitkän putken töitä ja työpaikka tarjoaa sitten tuon rentoutumis mahdollisuuden. Mutta totta kai sinunkin kantasi on ymmärrettävää, että lähtö voi tulla koska tahansa.
Itse odotan kaksosia ja mies on ollut todella pitkälti juomatta koko raskauden ajan, koska ei halua menettää hetkeäkään ja pelkää, että jos jotain sattuu, kun hän on kavereiden kanssa iltaa viettämässä. Itse olen pari kertaa potkinut miehen ulos viettämään iltaa, ei meidän kummankin tarvitse olla kotona pohtimassa missä asennossa on hyvä istua :)
mutta kuitenkin verrattavissa oleva tilanne. Joitakin vuosia sitten minulle tehtiin vatsanalueen leikkaus. Kotiinpääsy sattui perjantaille, jolloin miehellä oli pikkujoulut.
Hän haki minut sairaalasta ja olin ihan ok kunnossa, tosin mitään ei saanut nostella. Meillä ei ollut silloin vielä lapsia.
Mies jätti menemättä, koska halusi olla varmuuden vuoksi kotona, jos jotain sattuu tai tarvitsen jonkinlaista apua.
Sanoin kyllä hänelle, että minun puolestani voi mennä, kyllähän minä olisin yön yksinkin pärjännyt.
Ei mennyt. Tunsin silloin valtavaa rakkautta ja kiitollisuutta miestäni kohtaan. Ja tunnen vieläkin. Aina on läsnä, kun tarvitaan.
Kuules ap, jos on niin hirveää ajatella että miehelläsi on kerran vuodessa jotain tekemistä itselläänkin, ja että sä et voi asiasta millään päästä yli, niin olisko EHKÄ kannattanut hoitaa siitä ehkäisystä sen sijaan että jälkikäteen tuut noin parkumaan ja valittamaan että on muka miehen vika? SINÄ olisit voinut hoitaa ehkäisysi ja abortin tässä tapauksessa, turha alkaa enää syyllistämään miestäsi jolla ei ollut paksuuntumisesi jälkeen mitään kontrollia vauvaasi. En ihmettele yhtään jos mies ottaa jalat alleen moisen määräilevän pirttihirmun luota.
Yksi lapsi nyt maailmaan tulee nyt ilman miestäkin. t. rv.38 Ryyppääminen vs. lapsi. Tämä odotusaika on pyörinyt minun navan ympärillä, joten suotakoon miehelle yksi ilta työkavereiden kanssa, heillä kuitenkin ollut rankka vuosi.
mutta jotenkin on todella korni suhde alkoholiin jos on PAKKO saada vetää lärvit tai "nollata" rankka vuosi.Eikö voi viihtyä työkavereiden kanssa ilman naulaa otsassa?
Eihän ap sanonut ettei halua olla yksin vaan että mies pysyy tarvittaessa ajokunnossa. Synnytys voi alkaa miten vaan ja jatkua myös miten vaan. Usein ne myös ajallisesti lyhenee -50% edelliseen aikaan joten ei todella tiedä että jos nyt tulee lähtö niin 8 tunnin odottelu edessä.
Jokatapauksessa tässä on kyse ihmisen itsensä motiiveista ja priorisoinneista. Mä en suostuisi olemaan kenenkään miehen äitinä ja sanelemassa kuinka ollaan. Mutta ap taitaa jo tiedostaa miehensä alkoholiongelman. Joka siis ei ole suurkulutus vaan asenne kuinka otetaan kun otetaan.
Valitettavasti tässä on jo nähtävissä tulevaisuus; mies vetää lärvejä ja jatkaa menoa niinkun ennen lasta ja ap kiukuttelee ja katkeroituu.
laskettuna päivänä. mukavaa oli ja tarjoilu pelas. se oliskin ollut hassua, jos synnytys olis alkanut ja ne ei olis antaneet mun synnyttää 3 shampanjalasillisen jälkeen :)
Muuten saat tosiaan huomisen katsoa murjottavaa marttyyria. Todennäköisestihän synnytys ei tapahtu juuri sinä aikana.
Miehen pitäisi ihan itse tehdä tuo juomattomuus päätös, eikä sinun pakottamanasi. Miksi mies haluaa sinulta luvan juoda? Ajatteleeko hän, että voisit itse jotenkin tietää tai päättää ennakkoon synnytyksen tarkan ajankohdan!? Ja jos lapsi ei synny silloin, on sinun vikasi että häneltä jäi hyvät juomingit väliin!?
miehellä oli perinteinen jokasyksyinen kalastusreissu poikien kanssa.
Sitä keskusteltiin ja kiukuteltiin. Heillä oli isompikin lapsi, joten tilanne ei ollut niin yksinkertainen.
Mies halusi lähteä,koska joka syksy on päässyt poikien kanssa ja kiukun kiukun. Nainen ei halunnut olla nipo ja antoi tietenkin miehensä mennä.
Synnytys sitten käynnistyi ja hätähän naisella oli kun esikoinen piti saada mummille ja vedet meni. Siinä sitten meitä naapureita heräteltiin ja minä lähdin kuskaamaan esikoista keskellä yötä mummolleen. Nainen sairaalaan ja yksin synnyttämään kun mies ei ehtinyt ajaa kalastuspaikasta yöllä (tai ei pystynyt ajamaan) sairaalaan.
Täytyy myöntää, että olen sen jälkeen miestä pitänyt todella omituisena ja itsekkäänä paskiasena. Tulevan lapsen isä vain lipittää kaljaa poikien kanssa ja naapurusto on valmiustulassa siksi, että isä saa omaa aikaa. No, mies on portsari ammatiltaan, joten ei voi kovin paljon sellaiselta vaatiakaan.
Eipä tuo nyt kovin aikuiselta käytökseltä kuulosta. Mutta jaksatko kuunnella miehen valitusta, jos synnytys ei alakaan. Itse en alkaisi aikuista ihmistä estelemään, juokoon jos kerran viina on noin tärkeää.
Sanoisin, että synnytys ajaa (ja on ajanut) kaikkien rientojen edelle.
Keittiökeskusteluja on tullut kala- tai hiihtoreissuista, mutta molempien lasten synnytyksen aikoihin ei edes omaan mieleeni tullut lähteä.
Olisit nipo jos itsekkäistä syistä vetäisit herneenversoja nenääsi, mutta kun kyseessä on synnytys, miehen paikka on (selvänä) mukana.
mielipiteet omia.
On outoa, että mies ei ole tuon innostuneempi oman esikoisensa syntymästä. Ehkä mä oon sit nipo ja outo, mutta mun mielestä normaali mies ei malttaisi odottaa ja olisi suunnilleen takki päällä eteisessä ympäri vuorokauden.
jos synnytyksen merkitkin noin selvästi jo ilmoilla niin musta on ihan ok pyytää miestä jättämään pahin kännäys ja örvellys väliin. Moni tekee niin ihan normaalistikin ja silti nauttii pikkujouluista vaikka parin viinilasillisen voimalla. Juhlia voi kännäämättäkin.
Onhan se pieni todennäköisyys, että lähtö tulee just sillon, mutta isänkin kannalta ikävää jos ei pääse paikalle ja sulle myös.
Sit sanoisin nipoksi jos mitään supisteluja ja muita ei olisi.. lisäksi toi, että esikoinen on syntynyt jo ennen noita viikkoja lisää hitusen todennäköisyyttä aikaisempaan synnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
miksi kaikki raskaana olevat naiset valittaa miehistään. Kyllä niiden kuuluu saada juopotella ja irroitella ja käydä vieraissa naimassa ohutmahaisia naisia,kun oma on punkero. Ettekai te oikeasti ala vaatimaan mieheltä mitään mahdottomia raskauden takia? Eihän ne miehet mitään luonnolleen voi.Pikkujouluihin se miehesi haluaa vain yhden asian takia,ja se on pillu....
Yhdyn edelliseen puhujaan.
En hyväksyisi mieheltä tuollaista käytÖSTÄ
Siinä mies osoittaa tärkeysjärjestyksen omasta mielestään...
Siinä mies osoittaa tärkeysjärjestyksen omasta mielestään...