SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Ovis tais olla tossa viime ti/ke.. Pelattiin "varman" päälle ja peti puuhia oli joka päivä viime viikolla paitsi pe ja la. Tänään ja eilen ollu vihlovia kipuja vatsassa, rinnat on olleet arat jo pidempään ja siis niin arat että auton turvavyökin sattuu eikä voi yhtään maata mahallaan. On myös ollut ihan turvonnu olo.. Mitä merkkejä munasolun kiinnitymisestä voi olla? Hmmh..
Saali: Ikää minulla sekä puolisollani 35v ja esikoisesta haaveilemme.
E-pillerit jätin pois jo 3v sitten ja kiertoni on mielestäni tasainen. Edellisessä ja siis ensimmäisessä yrityskierroksessa olin kipeä ja mm. lääkekuurilla. Nyt olo on ollut stressiä lukuunottamatta ihan ok. Ovulaatio tapahtui viime kierrossa 15pvä ja tässä 14pvä (illalla tehty testi) joten senkin mukaan tasaista. Ainoa poikkeus oli viime kuussa se että kuukautiset alkoivatkin jo 26pvä joka oli minulle yllätys ja pettymys ja tätä edeltävänä 3 päivänä tuli tuhrua. Riittääkö munasolulle 8-11 päivää kiinnittymiseen? Entä miten luotettava olette pitäneet Clearbluen hymynaamaa (ovulaatiotesti)?
Mielestäni tässä kierrossa käytimme tosi hyvin hyödyksi ovulaatiota edeltävän ajan kuten myös pari päivää sen jälkeenkin. Nyt vaan odotellaan.
Puffeli kiittää vastanneita jo etukäteen. Laittaa työkoneen kiinni ja lähtee kotiin...
Puffeli: Minä pidän Clearbluen hymynaamaa luotettavana. Olen käyttänyt sitä joka kerta sekä inseminaatiohoidoissa että pakastealkion siirroissa. Ja joka kerta olen sillä saanut plussan, jonka ultra on vahvistanut ovulaatioksi. Paitsi yhden kerran, jolloin hymynaamasta huolimatta kroppa ei ovuloinutkaan, mutta silloinkaan vika ei ollut testissä. Se kyllä havaitsi LH-huipun, mutta kroppa ei silti irroittanutkaan munarakkulaa.
pikkukkoira: Raskausoireet voi alkuraskaudessa olla hyvinkin erilaisia eri ihmisillä. Turvotus varmasdti on yksi mahdollinen. Myös tuo rintojen kipeytyminen. Varsinkin jos se on normaalisti loppukierron oireilusta poikkeavaa. Minulla ainakin on rinnat aina arat loppukierron aikana.
ON: Dpo 9 ja minä menin tekemään raskaustestin. Negatiivinenhan se tietenkin oli. Alitajuisesti ehkä hainkin sitä, että en ala toivomaan liikoja tämän kierron suhteen... No onpahan nyt tehty. Tänään on ollut menkkamaisia tuntemuksia jo... Alavatsalla nipistelyä ja selänkin puolella vähän särkyä. Voisi vaikka ne menkat alkaa etuajassa, jos meinaavat kuitenkin alkaa. Ei olisi pahin vuotopäivä sitten jouluna.
Marjana kp 22/28-dpo 9 yk 32
Auttakaapas tietämätöntä.. Eilen kirjottelin noista oireista.. No joo tänään aamulla viiltäviä/repäisy kipuja ja myöhemmin alko sitte verinen vuoto. Ei pitäs menkkoja olla vielä. Vuotoa tuli aamulla hetkellisesti reilummin. Ehkä n.teelusikallinen/ruokalusikallinen ja sen jälkeen ollut vähäisempää tiputtelua. Yyäääöö mitähän tää ny mahtaa olla? Kellään tietoa tai kokemusta...
Vuoto alkoi sitten eilisiltana. Eli kierto jäi lyhyeksi, kuten hoitaja epäilikin, kun Lugesteron-lääkitys lopetettiin kesken.
Näyttäisin pysyvän kuitenkin tässä syyskuisten pinossa vielä, ellei seuraava kierto sitten puolestaan veny hurjan pitkäksi.
Marjana kp 1/28-33 yk 33 (=pieni ikuisuus)
Marjana ja Rena: Täytyypä toivoa, että minulla tuo rintojen kipuilu olisi merkki tapahtuneesta (?) oviksesta kuten sinulla Rena. Toisaalta viime kierroissa (2kpl ja viissiin nytkin) minulla on Marjanan tapaan olleet rinnat kipeät koko loppukierron ajan (n. 2vk)...mistäköhän tuokin muutos mahtaa johtua, ehkä vauvahaaveet ovat saanet kropan sekaisin. Ikävää, että sinulla Marjana alkoi taas kerran uusi kierto, onneksi tosiaan ei sentään jouluna.
Tällähetkellä on hirveä epäusko tässä kierrossa raskautumiseen. Suunnittelin jopa hakevani tänään uuden kuukupin, kun sitä kuitenkin taas tarvitaan. Oireita ei siis ainakaan toistaiseksi ole noiden kipeiden rintojen lisäksi. Onneksi tänne voi purkaa näitä tuntojaan, niin ei tarvitse miestä näillä kaikilla jutuilla ahdistaa.
Pikkukoira: Varmasti en tietenkään voi sanoa, mutta voiskohan tuo olla kiinnittymisvuotoa (alkio kiinnittyy kohdun seinämään), minulla ainakin tuli sen verran, että kuvittelin menkkojen alkaneen. Tuo alkiohan kiinnittyi minulla väärään paikkaan, mutta kiinnitysvuotohan on ainakin ihan normaali juttu, joillakin tulee, joillakin ei. Kiinnitysvuoto voi tulla 4 - 8pvä oviksesta ja siihen voi liittyä myös kipua.
Jos se tiputtelu jatkuu pitempään, niin sitten kannattaa ottaa yhteys terveyskeskukseen ja kysyä sieltä.
En sitten tiedä, että mitä muuta tuo voi olla, mutta ehkä joku viisaampi osaa sanoa?
Liitytään syyskuun haaveilijoihin, yöllä alkoi pieni vuoto ja nyt odotellaan kunnon punanuttua.
Aliina kp 1/30-33 yk 13
Vuoto sen kun jatkuu... Eli luulen että kierto jäi lyhyeksi. Ellei sitte nyt jostain kumman syystä lopu nyt ja ookkin kiinnittymisestä johtuvaa. No jää nähtäväksi.
Jos loppuis ny niin voisin sit testailla joulun jälkeen.. Mut syyskuisissa ollaan vielä molemmissa tapauksissa.
Yksi kuumeilija lisää pinoon. Ollaan kumpikin 27 vuotiaita esikon kuumeilijoita. Takana yksi ku raskaus kahden vuoden takaa. Nyt ensimmäinen yrityskuukausi.
Kp2/28 yk1
Alkaa olla vauvakuume melkoinen, niin pakko päästä johonkin kirjoittelemaan... Vajaa 30v pariskunta täällä ja toinen lapsi haaveissa. Yritystä kesästä asti ja heti siihen alkuun tuli kaksi aivan perättäistä keskenmenoa. Kierto ei kuitenkaan taida onneksi olla sekaisin, yhdet menkat nyt takana. Menisköhän se siis näin: Kp24/31, yk1(2km)+yk2. Millään ei jaksaisi ootella viikkoa testiin, kun koko ajan menossa normaalia kovempi juiliminen alavatsassa.
Eli tänne jatkuu mun matka.. Voi Marjana.. Olin jo odottanut etten tarvitsis sua enään täällä kuumeilemassa nähdä:/ Kovasti tsemppiä sinulle ja muille :)
Pidin pitkän paussin ennenkun tulin takaisin tänne kuumeilemaan.. Nyt kun kierto on tasautunut keskenmenon jälkeen.. Eli nyt vain tsemppiä meille kaikille!!:)
PimpeliPom Kp 1/31-32 yk1+km+yk12
Marjana: Höh, mä niin toivoin että luomuylläri uutiset paukkuis. No, ainakin täti tuli nyt heti eikä sitten jouluna kiusaamaan. Ei muuta ku soitellen sotaan ja ens kierto taas hyötykäyttöön :) Jätät stressin pois ja nautit vaan olosta, ajatuksena et tähtäät sitten niihin hoitoihin, tiedä vaikka sitten rentoutuminen koko asiaan pistää asiat liikkeelle.
ON: Voi hiivatti, kp 13, ovis ihan tuloillaan. Ja mulle iski niiin hirvee hiiva :/ Kaveri alhaalla on niin kivuissaan, et meikäläisellä taitaa tulla tästä kierrosta välikierto. Pupuiltu ollaan ehitty vain kp 8:na, joten sitä ihmettäkään ei voi olla olla et ovis olis jo ollu.. Argh, ei muutako apteekkiin ostamaan rohtoja! Miksi just nyt? Ei oo vuosikausiin ollu tätä kaveria kylässä!
Meidän eka sai noin alkunsa. Yritystä oli melkein vuosi takana ja olin jo heittänyt hanskat tiskiin ja ruvennut vaan odottelemaan että tulee vuosi täyteen ja pääsee tutkimuksiin, kun sitten todellisena yllärinä tuli plussa. Voi kun sitä nytkin osaisi unohtaa vauvankaipuunsa.
Marjana: Höh, mä niin toivoin että luomuylläri uutiset paukkuis. No, ainakin täti tuli nyt heti eikä sitten jouluna kiusaamaan. Ei muuta ku soitellen sotaan ja ens kierto taas hyötykäyttöön :) Jätät stressin pois ja nautit vaan olosta, ajatuksena et tähtäät sitten niihin hoitoihin, tiedä vaikka sitten rentoutuminen koko asiaan pistää asiat liikkeelle.
Tämä kuulostaa oikein kivalta ketjulta, ilmoittaudun mukaan! Tässä pieni esittely meistä: Minä olen 27 vuotta ja avomies 28. Jätimme nuvaringin pois marraskuussa ja tulin heti raskaaksi. Tämä kuitenkin valittavasti päätyi keskenmenoon (noin 4 viikon jälkeen) ja nyt aloitellaan yritystä uudelleen. Kohtu tyhjeni itsekseen ja gyne sanoi, että uuden yrityksen saa aloittaa heti. Nyt tietysti jännittää enemmän ja mietityttää jatkuuko seuraava raskaus vai käykö samanlailla. Kuukautiskiertoni on melko säännöllinen ja tunnen ovulaation kun se se tapahtuu, joten uskon, että aika vahvoilla ollaan, mutta saa nähdä :)
Ei ollut raskausoireita meikäläisellä. Olin tänään melkein hitusen iloinen kun menkat alko, olin jo kerennyt valmistautua pettymykseen. Sen verran oireilua oli kyllä että täytyneepi varata aika gynelle ja selvittää tää tilanne. En uskalla noita lugejakaan nyt syödä. Lopetin ne heti sunnuntaina.
Mä luin eilen kans akupunktiosta. Tekis mieli kokeilla! Saas nähä mihin tässä ryhdytään! :D Et sä oo Marjana tollasta ajatellu? Eilen vaan kun luin joitain keskusteluita niin monella oli tehonnut monen vuoden lapsettomuuden jälkeen. En sitten tiedä onko toi ihan humpuuki hommaa.
Pysyn muuten syyskuisissa!
elluh kp1/30 yk7
Tervetuloa kaikille uusille :)
Nyt tulee ihan pelkkää purkautumista, kun ärrrrrrsyttäääää niin perjantaisti!
Ovulaatiotestiin alkoi tulla siis lauantaista asti hailakkaa testiviivaa. En ottanut ovulaatiosta selkoa ollenkaan! Eilen viiva vielä oli, tänään testi selkeästi nega. Aloitin testaamisen jo "hyvissä ajoin", kun en malttanut olla kokeilematta miten testit toimii, joten selkeitä negojakin tuli ennen tuota viivan ilmestymistä testattua.
Mies jänisti vauvatouhuista viikonloppuna, lauantaina pupuillessa veti siis ulos viime hetkellä.. @#!$!!! Tästä käytiinkin keskustelua sunnuntaina, ja mies ajatteli vauvan saavan alkunsa kertalaakista. Onkohan se nukkunut biologian tunnilla??
Pupuiltiin uudemman kerran ma-iltana ja tuuppasin tyynyn pyllyn alle yöksi :D Siihen jäikin sitten tikuttamisen aikaan harrastelut.. Eli yksi ainut kerta, byäääääääh!!!
Nyt seuraakin kysymys oviksensa tunteville tikuttelijoille: Miten nopeasti tuosta ovistestistä tulee nega oviksen jälkeen? Sain tänään negan, nyt kiinnostaa se mahdollinen ovulaatio.. Kertaakaan tikku ei "huutanut punaisena", kuten joku asian ilmaisi :)
Epätoivoinen VBJ, yk1, dpo???
Tervetuloa uusille! Teitä pölähti kerralla iso kasa tänne. Pahoittelut aiemmista pinoista tippuneille!
Elluh: Luin kyllä joskus akupunktiostakin, mutta täytyy sanoa, että olen melko vahvasti tieteen puolesta puhuja monessakin asiassa. Uskon siihen, minkä joku on voinut todistaa, ja minkä mekanismi voidaan toistaa aukottomasti. Ja alavalintaani liittyen uskon lääketieteeseen sen verran vahvasti, etten ole vielä ainakaan harkinnut akupunktiota. Tai paremminkin en ole valmis sijoittamaan siihen euroja. Sikäli olen avarakatseinen, etten poissulje sitäkään vaihtoehtoa, jos heittäydyn oikein epätoivoiseksi.
VBJ: No ohhoh, vai iski miehelle pupu pöksyyn! Jos yhtään lohduttaa, niin meillä kävi samalla tavalla silloin, kun jätettiin ehkäisy pois. En kyllä ottanut asiaa edes esille sen kummemmin, mutta selvästi miestä jännitti se ehkäisyn lopettaminen.
Minulla on ovistesti yleensä seuraavana päivänä muuttunut jo negatiivisesti plussan jälkeen.
ON: Ihan kunnolla vuoto ei vielä tänään alkanut, joten voi olla, että vasta huomenna on virallinen kp 1. Pääasia, että alkaisi nyt ennen joulua, että ehtisi pahimmat vuotopäivät mennä. Sitä paitsi, tekisi mieli puuhastelemaan miehen kanssa ihan muuten vaan. ;)
Marjana
Täällä taas /= päällä oleva flunssa on aivan kamala kumpa tervehtyisi jouluun mennessä..
Nyt otin e-vitamiinin mukaan tähän kiertoon.. josko olis mitään hyötyä (=
Marjana: koska pääsette jatkamaan niitä hoitoja? Toivotaan että nyt luomuna tärppäisi (=
onko kenenkään isännälle määrätty clomeja siittiöiden lisäämiseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn..?
Minni*86* kp 3/24 yk9
VIHDOIN JA VIIMEIN TÄTI!
Olen tässä taustaillut pitemmän aikaa. Kirjoittelin aikasemmin tuola Heinäkuisissa, MUTTA tätiä ei kuulunut, ei sitten millään ja päätin olla kirjottamatta, koska en tiennyt mihin tässä kuulutaan ja koska se täti tulee vai tuleeko ollenkaan.. Tänään olisi pitänyt olla klo 12.00 aika neuvolaan/gynegologille tutkimuksiin, että missä ihmeessä se täti viipyy, mutta kuinkas ollakkaan eilen illalla alkoi tuhruvuoto ja tutut menkkajuilinnat tänään sitte täti kurvasi urakalla paikalle. Eihän tuo kierto venähtänytkään yhtään pitemmäks 91 päivää!!! :O
En tiedä mistä tuo venähtänyt kierto johtuu, luultavasti en ovuloinut ollenkaan, sillä normaalisti olen kyllä ovulaation pongannut selvästi ja tästä kierrosta en ole ollenkaan varma. Sekin ihmetyttää miten täti päätti juuri nyt ennen lääkäriä kurvata paikalle? Voiko se mitenkään johtua ressistä, ja kun tiesin, että tänään selviää niin ne tulikin aivan luonnollisesti. Onhan tässä jo järki meinannu lähtiä. Pari kertaa olen testannut puhtaan negan ja lopen päätin antaa asian olla.
Kaksi aivan "normaalia" kiertoa takana, joiden pituus oli tarkalleen 38 päivää ja nyt tämä megakierto 91 päivää!!! Pääasia, että kuukautiset nyt tulivat ja vielä ihan luonnollisesti niin kaippa tässä vielä jossain vaiheessa sitten on mahdollisuus raskautua.
Ihanaa joulun odotusta kaikille!!!!!!
Elluh: Olisikohan tuo erite ihan Lugesteronin haittavaikutus? Eihän siellä pakkausselosteessa sellaista lue, mutta äkkiäkös elimistö noista lääkkeistä sekaisin menee silti. Ja älä ole huolissasi. Uskotaan sen raskauden puolesta!
Rena: Yrittäkää ottaa rennosti tämän vauvantekopuuhankin keskellä. Tärkeintä on kuitenkin pitää hauskaa yhdessä ja olla onnellisia yhdessä. :) Joskus ne petipuuhat ei vain onnistu, mutta kyllähän teidän kannattaa yrittää viikollakin edes joskus harrastella. Ehkä se tosiaan helpottaisi myös niitä paineita. Teette treffit keskelle viikkoa. ;)
Saalin tekstissä oli mielestäni paljon asiaa. Olen ennenkin tällä foorumilla puhunut siitä, että vauvakuumeilulle ei pitäisi antaa täyttä valtaa parisuhteessa. Jos kuumeilu yhdessä on liian voimakasta tai jos toinen (yleensä naisosapuoli) kuumeilee kovin voimakkaasti ja näkyvästi, niin se voi viedä tilan kaikelta siltä, mitä parisuhteeseen kuuluisi muuten. Siltä yhteiseltä tekemiseltä ja hemmottelulta, viini-illallisilta ja hauskanpidolta. Jossain vaiheessa se vaan herkästi menee siihen, että jompikumpi tai molemmat stressaantuvat siitä vauvakuumesta ja siitä, jos se lapsi ei anna kuulua itsestään.
Ja mies ei tosiaan halua nähdä naistaan alakuloisena kuukautisten alkaessa, koska se on kuin isku vasten kasvoja. Miestä harmittaa ihan yhtä paljon, mutta hän ei sitä voi näyttää samalla tavalla.
Minä toimin myös Saalin tavoin, että en puhu vauvakuumeesta, enkä sen aiheuttamista tunnekuohuista jatkuvasti. En edes joka viikkokaan, vaikka kuumeilen päivittäin täällä teidän kanssanne. Meillä tämä on toiminut hyvin näin. Molemmilla on mukavaa. Voimme puhua vauvan saamisen hankaluudesta ja käytännön asioista silloin, kun tarve, mutta ei jatkuvasti. Ja meillä mies kyllä varmasti syyttää itseään enemmän meidän lapsettomuudesta kuin minä itseäni. Vaikka koskaan en ole syyllistänyt häntä, enkä itseänikään. Miehet on varmasti vielä herkempiä tälle aiheelle.
Tuohon seksiongelmaan en kyllä osaa kommentoida mitään. Sitä meillä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut. Molemmat on luonnostaan aktiivisia. Arkena puuhaillaan muutenkin, jos työvuorojen suhteen ollaan yhtä aikaa kotona ja ovulaation aikaan jompikumpi sitten nipistää yöunistaan. Joskus on kyllä ollut sellainen "vauvantekoseksin"-maku suussa, mutta suurimmaksi osaksi se on kuitenkin ihan vain yhteistä kivaa, jonka toivotaan tuottavan myös sitä jälkikasvua jossain vaiheessa.