SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!
Täällä kp2 odotetusti. No, onneksi ehtii täti pois sopivasti jouluksi! Täällä pinossa kuitenkin edelleen.
Jos vaikka laittaisin noi menkat kalenteriin ylös että voisin varata sen papa-ajankin :D
Iloista joulunaikaa kaikille!
Ele kp2
Onnea plussanneille ja mukavaa kun täällä porukka lisääntyy! (ikävää tietysti niille jotka pudonneet aiemmista..):
ON: tänään ollut kyllä niin kummallisia tapahtumia tuolla alavatsan seutuvilla.. Ihan sellasia menkkamaisia tuntemuksia mutta ei kyllä vielä pitäisi sellasia tuntua pitkään aikaan..Paitsi jos käy niin kummallisesti kun viime kierrossa että tulee vuoto kahteen kertaan.. Epäilen kyllä että se oli aikanen km koska tää eka vuoto kesti vain noin vuorokauden ja sen alkaminen aiheutti melko rajut menkkamaiset kivut, jotka ei onneksi kestänyt kuin muutaman tunnin, ja vuotoakin oli aikas paljon..(normaaliin verrattuna) Ja seuraava vuoto tuli normaaliin menkka aikaan, kylläkin melko niukkana.. että saa nähä kuinka nyt käy, tuleeko vuotoa vai mitä täällä nyt tapahtuu..
Plussatuulia täältä kaikille kovasti puhaltelen!
TeePee: Mulla on kans ollu koko viikon menkkamainen olo, heti ovulaatiosta alkaen on oikeastaan koko ajan juilinut. Jotenkin kyllä epäilen että menkat ne on, koska tänään on vituttanu kaikki.
Minni86: Tervetuloa pinoon! Maaliskuun kuukautiset minun pitäisi polille ilmoittaa ja niistä lasketaan sitten hoitoaikataulu. Lääkitys alkaa jo sen kierron aikana ja varsinainen munasolujen keräys ja siirto olisi sitten toukokuun lopulla. Siihen asti luomuna mennään ja toivotaan parasta. :)
Aiemmissa pinoissa jonkun miehelle oli noita Clomeja määrätty ja heillähän raskaus sitten alkoikin sen ansiosta. Ilmeisesti vika siis oli ihan siinä siittiöiden muodostumisessa. Muutenhan tuosta lääkkeestä ei ole apua, ellei ongelma oli vajaassa testosteronin erityksessä ja sitä kautta siittiöiden muodostumisessa.
Rahtarinna: No huh, onpas ollut superkierto! Varmaan olet aivan oikeassa siinä, että elimistö on reagoinut sinun stressiin.
ON: Taidan joutua vielä korjailemaan omiakin kiertopäiviä. Vuoto on ollut vielä tänäänkin ihan olematonta, joten taitaa vasta huomenna olla virallisesti kp 1. Alkaisivat nyt... Pääsisi nopeammin ovulaatiovaiheeseen pupuilemaan. ;)
Kunnollinen vuoto kesti vuorokauden ja eilisillasta on nyt sitten ollut tiputtelua.
Kuinka kauan ja kuinka runsasta voi kiinnittymisvuoto olla? Ja minkä väristä¿
Tää oli nyt ihan kirkasta, ei mitenkään niin runsasta että nyt olis tulvinut mutta ei ihan niukkaakkaan.
Täällä ei siis tarkkaa tietoa missä mennään. Tänään siis joko kp 22/28 yk2 tai 3/28? yk3
pikkukkoira: En osaa kommentoida minkä väristä tuon kiinnittymisvuodon pitäisi olla, mutta eihän se kovin runsasta ainakaan voi olla. Jos sitä ylipäätään tulee, niin sehän johtuu vain siitä, että alkio kiinnittyy kohdun seinämään ja aiheuttaa pienen verenvuodon. Ja alkiohan on niin pieni, ettei sen runsaampaa vuotoa pitäisi saada kyllä aikaan. Suurimmalla osalla sitä ei tule ollenkaan.
Oliko sinulla siis e-pillerit käytössä tätä ennen? Toisillahan voi olla epämääräistä vuotoa ja tiputtelua useita kuukausia niiden lopettamisen jälkeen ja toisilla saattaa kaikki vuodot puolestaan jäädä pois kokonaan pitkäksi aikaa.
ON: Kauheat menkkakivut eilen illalla ja yöllä, mutta vuotoa silti aika niukasti. Uskon kuitenkin, että tänään alkaisi ja korjaan kyllä tuon kiertopäivän, että tänään kp 1. Hauskasti tämä elimistönkin toiminta muuttuu. Aiemmin minulla menkat alkoi kertarysäyksellä. Kun kipu alkoi, oli kiire vessaan ja vuoto oli samantien päällä. Nyt saattaa 2-3 päivää ensin vain koskea ihan kuin olisi jo menkat ja tulla ihan pientä vuotoa, jos sitäkään. Ja vasta sitten alkaa kunnollinen vuoto. Onneksi on tutkittu, eikä siellä ainakaan mitään endometrioosia ole, vaikka tämä menkkojen alku onkin muuttunut. Kypsyttää vaan odotella.
Marjana kp 1/28-33 yk 33
Marjana: Kupari kierukka oli aikaisemmin, otettiin pois kolme kuukautta sitten.
Luulen että kierto jäi vaan lyhyeksi, joten, ei muuta kun uutta yritystä kehiin.
pikkukkoira kp 3/18-28 yk 3
Kiitos Saali ja Marjana kommenteistanne edelliseen viestiini.
Ajatuksen tasolla tässä olenkin jo valmistautunut siihen, että antaa olla koko yrityshomma ja tulee jos on tullakseen. Viimeisen vuoden olen ollut hirveän tarkka siitä, että tietäisin milloin ovis on ollut ja miten pitkiä kierrot ovat ja silloin kun ehkäisyn jätin pois niin ajattelin että yrityksen alkaessa kierto olisi tasoittunut niin, että ei tarvitsisi enää kyttäillä. Toisin kävi ja kun edelleen nuo kierrot heittelee, niin oon halunnut kerätä dataa kaikesta mahdollisesta. Vaan parempi kaiketi olisi koittaa olla ihan rauhaksiin. Tähän nyt oonkin hieman asennoitunut että jatkossa merkkaan kalenteriin vaan ja ainoastaan kuukautisten alkamispäivän, en mitään muuta (ja tälläkin hetkellä mieli huutaa vastaan).
Vähän siis semmonen lievä luovuttajafiilis mutta olkoon. Ei silti tarkoita ettenkö sitä lasta haluaisi. Koitan vaan löytää mulle sopivinta tapaa pysyä kärryillä omasta kropasta. Jos sopivin on se, että mun ei tarvii pysyä kärryillä ollenkaan niin sit saa olla. Katsotaan mitä tuleva vuosi tuo tullessaan.
Seksiongelmasta sen verran, että luulen että tuo on ja pysyy (poikkeuksia lukuunottamatta) niin kauan kuin molemmat ollaan täydet päivät töissä ja illat koulussa. Tämä nyt vaan on tilanne tällä hetkellä ja pitää opetella nyt sen mukaan sitten elämään.
Rauhallista joulua kaikille, mä lähden pikkuhiljaa loman viettoon!
Täällä vaihtui tänään kp 1. Jatkan kuitenkin tässä ryhmässä, kierrot sen verran lyhkäset, että vielä tältä kierrolta jos plussaan niin LA ois syyskuun lopulla.
Meni vähän joulufiiliskin, toivoin jo niiiiin kovasti jouluplussaa. Noh ei auta, uuttaputkeen vaan!
Eli siis kp1/25 ja yk 6
Kp2 menossa tänään ja siirryn elokuisista tänne syyskuisiin. Plussatuulia kaikille! :)
Aurinkoinen-89: Voi harmi! Se on tosissaan kyl hyvä vauvantekoaikaan, että on noin lyhyt kierto. Nopeesti tulee taas ne yrityspäivät. Ja nautit nyt ens viikolla sit kylmäsavulohesta ja viinistä hyvillä mielin :)
ON: Välillä tulee tosi voimakas menkkamainen kipu, mut ei kyl muuten mitään oireita, joten täällä tietty toiveet korkeella, koska kivut ei mun normaalikiertoon kuulu. Toisaalta noi kaksi keskenmenoa saattaa yhä sotkea oireita. Ajattelin sunnuntaina testata ennen ku lähdetään pitkälle ajomatkalle sukuloimaan. Jos se on nega, niin pakko varmaan jemmata testejä kassiin, ei muuten tule joulun vietosta mitään, kun mietin vaan tätä vauva-asiaa. Ja joka kerta raskaus on mulla aikasin näkyny.
Tänne syyskuisiin käsky kävi.. Oon tässä muutaman kuukauden vaan seuraillu taustalla enkä oo jaksanu kirjotella ku on nyt ollut vähän kaiken näköstä..
Mutta siis esikoinen yrityksessä ja ikää mulla 20 ja miehellä pian 22. Tosiaan ollut vähän matalat fiilikset nytten ku loppukesästä kaveripariskunta ilmotti et heille tulee vauva, ja tosiaan he ovat seurustellee kuukauden kauemmin ku meillä on ollut yritystä.. No, sitten ku aloin olee ihan ok sen ajatuksen kans ni 1.5kk sitten mulla todettiin 1. tyypin diabetes.. Ihan ku ei olis tarpeeks koulussa, töissä, opinnäytetyössä, mitä vaihtoehtoja ens kesälle, ku valmistun, ja kuitenki tää vauva asia painaa takaraivossa.. Äh, tuntuu vaa et nyt on kaikki iha sekasi, onneks sentää kierto ei :D
Tosi kiva ku tuli taas vaa meikäläisestä.. :s
Mutta huomenna ja sunnuntaina vielä töihin, mut onneks koti on jo siivottu ja viiminen leipomus uunissa :)
Jokaiselle aivan ihanaa joulua! Nautitaan hyvästä ruuasta ja ennen kaikkea perheestä!
loppu jäi :o
Tiikerililja kp2/30 yk 14
Tiikerililja: Tervetuloa! Oletko puhunut lääkärin kanssa raskaustoiveesta tuon diabeteksen toteamisen jälkeen? Sehän voi hankaloittaa sitä, niin saisitte siihenkin apua, jos vika onkin siinä sairaudessa.
Pahoittelut muutenkin kaikille kierron alusta aloittaneille ja plussatuulia jatkoon. :)
ON: Minä en pääse kyllä uuden kierron alkuun... Ei se vuoto alkanut eilenkään muutamaa tippaa kummemmin. Eli jouluna sitten vuodetaan varmasti kuin seula. Tein kyllä tässä raskaustestinkin varmistaakseni sen asian. Negatiivinenhan se oli. Halusin lähinnä varmistaa, ettei tarvitse sitten joulupöydässä kärvistellä, että onko ruokajuomana vesi vai viini.
Lähdemme sukulaisten luo joulun viettoon, joten vaikenen täällä joulun ajaksi. Rentouttavaa Joulua kaikille, nauttikaa läheisten seurasta ja vapaista, kenellä niitä on.
Kädet tärisee. En malttanut olla tekemättä testiä jo tänään, sillä alkuviikosta olin tuntevinani kiinnittyskipua ja sitähän se. PLUSSA!
Pidättehän sormet ristissä, peukut pystyssä ja muistattehan rukouksin, vaikkette uskovaisia olisikaan, sillä mun pää ei kestä jos saan vielä kolmannen km:n puolen vuoden sisään. Oon niin onnellinen ja peloissani
Mitä se nyt katkoo mun viestiä... Toivon koko sydämestäni, että mahdollisimman moni teistä ja varsinkin kauan odottaneet, saisitte myös kaksi viivaa testeihinne!
Onnea pomppis! Nyt paljon peukkuja!
Tervetuloa uusille.
ON: Täällä taas jotain kummallista vuotoa sen kipuilun jälkeen ja vähän meinaa vetää mieltä matalaksi, mutta onneksi kohta on joulu.. (katkes tää viesti) Vuoto on kummallisen kirkasta ja kummallisen usein (n. kahen viikon välein) että kai tässä pitää mennä jossain tutkimuksissa käymää jos tää montaki kiertoo jatkuu..
Mutta kaikille oikein ihanaa joulua ja toivotaan paljon plussia!
Täällä vaan hymyilyttää, mut samalla tuntuu etä kädet yhä tärisisi.
TeePee: Onko se valkovuotoa? Mulla raskaus on usein (3/4) aiheuttanut valkovuodon runsastumista ja muuttumista vetiseksi.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!
eli tässä kiertopäivät listausta varten..
Rahtarinna Kp 2/38-91 yk3