SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Miksi pitikään olla oikeassa silloin, kun sanoin, että tässä kierrossa ei tainnut napata :( Eli nyt on sitte kp 1/26-30. Kiertokin tuntuu ainavain lyhenevän. En muuten laskenut, että vieläkö kuulun syyskuisiin vai tipahdinko jo lokakuulle. Jos jotain hyvää tässä pitää nähdä, niin uutena vuotena ei sitten tarvitse miettiä, että minkälaisia nesteitä sitä kurkustaan kumoaa.
Pomppis: Onnea plussasta, pidetään sormet ja varpaat ristissä, että tälläkertaa kaikki menee sinulla hyvin :)
Ei tää kyllä valkovuotoa oo, ihan selkeesti on punaista mutta jotenkin kauheen kirkasta mun normaaliin kuukautisvuotoon verrattuna niin sillä oon sitä ihmetellyt ja sitten tätä että se tulee niin tiuhaan. Pillereiden jälkeen kaks ensimmäistä vuotoa tuli ihan normaalisti (syys ja lokakuussa) ja sitten marraskuussa tuli vuoto 19pv ja 30pv ja nyt taas joulukuussa 20pv..ja varmaan sitten taas tuossa "normaaliin" aikaan kuun lopulla..:( että missähän välissä mä ehdin muka ovuloimaan ku kokoajan on "kuukautisvuotoa" tai mitä lie..Ärsyttää.. Niin ja tein myös raskaustestin joka ihan oletetusti näytti negaa.
Mutta nyt pitäis vielä lähtee töihin illaksi ja sitten voisi rauhottua joulun viettoon ja unohtaa koko vuodot, vauvat ja kivut..
Toivotaan plussia joululle! =)
Pomppis: Hirmusti onnea Pomppis, on kiva kuulla täältä plussauutisia. Toivotaan kovasti että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. Tarjotaanko teilläpäin mitään ylimääräisiä ultria jos on monta kertaa kokenut keskenmenon? Mulle sanottiin tuulimunan jälkeen et seuraavaan raskauteen saan alkuraskauden ulran jossa tarkistetaan et kaikki on alkanut hyvin.
ON: Mulla nämä tuntemukset menee vuoristorataa. Yhtenä päivänä olen ihan varma et nyt on tärpännyt ja oon varmasti raskaana ja sit seuraavana päivänä olen jo ihan varma et en mä ainakaan raskaana ja odottelen kiukkuisena menkkoja alkavaksi.
Onneksi on joulu että saan ajatukset vauvasta ja yrittämisestä johonkin muualle.
Hyvää Joulua kaikille!
Voi hitto sentään... menkkamaisia kipuja ja epämääräistä tuhrua ja menossa vasta 23/26-30 ja dpo9. Eihän tässä mikään ehdi kiinnittyy...voi itku sentään. Johtuukohan tämä kaikki liiallisesta stressistä?
Paljon paljon onnea pomppis!! :) Tarrasukkia ja paljon liimaa mukaan! Ihana joululahja!
ON: 5 päivä menossa ja oikeastaan mikään päivä ei tullut kunnon vuotoa. Nyt on jo ihan olematonta. Hmm. Alan tietty jo elättelemään toiveita valemenkoista ja siitä viime kierrossa olleesta uudelleen kohonneesta lh:sta.. :D Pelottaa vaan, että joku päivä alan vuotamaan kun seula yhtäkkiä.
Lämmintä joulua tänne kaikille! :)
Alkuun esittely.
Minä 35 ja mies 36. Kumiukkoja kummempaa ehkäisyä ei olla käytetty kesän 2001 jälkeen. Silloin alkoi esikoisen yrittäminen, joka päättyi viimein marraskuussa 2005. Clomit oli käytössä pitkän kierron vuoksi ja miehen simpoissa havaittiin puutteita ja mulla PCO jajaja, mutta niin se lähete tutkimuksiin/hoitoihin jäi käyttämättä (aika olis ollu toukokuussa 2005).
Esikoisen jälkeen annettiin seuraavan tulla, kun olisi tullakseen ja niin esikoisen 2v päivänä maailmaan syntyi toinen poika :). Kakkosen jälkeen käytettiin jonkinaikaa kumeja, mutta sit annettiin kolmoselle lupa tulla. Syksyllä 2009 ilo muuttui suruksi ja kumit palasivat keskenmenon myötä hetkeksi käyttöön. Kolmonen syntyi lopulta syyskuussa 2011.
Nyt siis haaveillaan neljännestä kullannupusta, joka toivottavasti saa alkunsa ennnenkuin kierto alkaa taas venyä. Edellinen alkoi jo näyttää merkkejä siihen suuntaan. Raskauksien jälkeen olen aina saanut olla ilman menkkoja suunnilleen vuoden verran ja alkuun kierto on normaali, mutta alkaa sit venyä hiljalleen.
Uskoisin, että ovis on nyt joulun aikaan tai ainakin ennen uutta vuotta joten hyödyntämisen luulisi olevan mahdollista :)
Mulla muuten on ollut parin päivän kiinnittymisvuoto kaikista esikoista lukuunottamatta (myös siitä keskenmenneestä). Sellaista tuhrua joka antaa olettaa kunnon vuodon alkavan ihan kohta.
Mutta nyt kinkun vahdintaa...
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille
Rontsu kp 18/33-42
Vuoto loppu, kesti vuorokauden ja sen jälkeen ollu tiputtelua. Nyt on ollut kummallisia kipuja välillä alavatsassa molemmin puolin silloin tällöin.
Nyt olis kp 25/28 tai 6/28
Hyvää joulua kaikille!
Täs pari päivää on ollu menkkamaisia jomotuksia ja nyt alkaa toista rintaa jomottaa.. Samoin naama kukkii ihan mielettömästi..
Näillä kiertopäivillä tuntuu kyllä aika uskomattomalta että nää raskausoireita olis..
Luulin et kp 14 olis ollu ovulaatio, mut en tiedä, olisko nyt..
Minkäslaisia oireita teillä on yleensä oviksen aikoihin?
Kysymys sulle: mehän kuumeiltiin tuolla heinäkuississa samaan aikaan ja plussattiin siellä molemmat eikö niin? Tapahtuiko sulla km sitten ihan spontaanisti vai selvisikö asia ultrassa tms? Kuinka pian testi näytti sulla km:n jälkeen negaa?
Kyselee napsunen jolla rv 12+1 eli 6 päivää sitten todettiin ultrassa keskeytynyt keskenmeno, vielä rv 7+2 sikiön sydän löi ultrassa hyvin mutta pian sen jälkeen oli sydän lakannut lyömästä mutta sikiö ei tullut itsestään ulos.
Heti alkuun onnittelut Pomppis, ihanaa että tämän ketjun eka plussa tuli :) Minä plussasin 11 vuotta sitten juuri näin joulun alla, taisi olla juuri aatonaatto kun tikkuun piirtyi 2 viivaa.. ihana aika plussata, joulu saa ihan uuden merkityksen! Luulen että juuri syntynyt vauva joulun alla olisi kanssa aivan milettömän ihanaa, en ole kokenut!
ON: mä en ainakaan ole ollut tässä kierrossa liian toíveikas, viimekertaiset kuuautisen oli sen verran paljon rankka pettymyss että ihan heti en samaa halua. Meneeköhän se nyt uudellevuodelle seuraavien alku, ööh.. taitaa mennä muutaman päivän yli.
Noh, päivä kerrallaan tämän asian kanssa.
Huomenna alkaa rakettien myynti, poika on jo tilannut itselleen muutaman panssarivaunun :)
Saali
Heipähei..
Niinhän siinä taas kävi että luultavasti ovis myöhästyi. Aattona piti menkkojen alkaa, mutta tänään kp31 ei tietoakaan vuodosta. Oletan oviksen olleen vasta kp29/30, koska silloin olin ovisoireita tuntevinani :) Ennen sitä ei mitään.
Odottelen menkkoja siis taas vasta loppiaisen tienoille :) Kierto siis venyy jälleen - mulla on ollut nää kaks kiertoo ihan kamalaa työstressiä ja viime kierto oli jotain 56 pv muistaakseni. Ja nytkin kun jäin joululomalle, taisi tuo ovis tullakin.
Pupuiluja oli oletetun oviksen aikana ihan ruhtinaalisesti, joten nyt ei ainakaan voi olla yrityksen puutteessa vika ;)
Kerkesin jo testinkin aattona tehdä, koska ei ollut mitään merkkejä menkoista. Mutta negahan se sitten oli.. Siksipä tässä uskallankin jo julistaa oviksen olleen myöhässä :D
Mulla tapahtui ihan spontaanisti siinä rv 6+. Alkoi tiputteluvuoto ennen sitä, mutta muutaman päivän päästä tuli ihan kunnolla kaikki ulos. Mulla meni reilusti lähemmäs kolme viikkoa ennen kuin testit alkoi näyttää negaa, sanoivat sen olevan ihmisestä kiinni. Kävin veritesteissä tarkistamassa siinä viikon päästä kun runsas vuoto alkoi, osasivat hormonitason perusteella sanoa kuinka pitkällä sitä olisi, jos siellä elämää olis, mutta ultraa ei tehty. Kierto lähti kuitenkin heti tuosta kunnon vuotopäivästä, laskin 31pvää, eli ei paljon heittänyt normikierrosta mikä on about 28-30. Mutta tämä luultavasti juuri siksi että alkio tuli itse ulos.
Voimahaleja napsunen!! Olen erittäin pahoillani että teille kävi näin. Luulen että tuo tuntuu vielä pahemmalta, kuin meidän tapauksessa, koska olette sydämen lyönnit jo kuulleet. Voimahaleja!!
Toivottavasti kaikilla oli mukava joulu :)
Tänään paluu arkeen ja kyllä väsyttää. Huh huh.
Uutena vuotena ajateltiin ottaa ihan rauhallisesti ja hyvä niin. Toki mieli ehtii muutamassa päivässä muuttua vielä ;)
Kp 8/33 meneillään. Yk3. Ovista odottelen joskus kp18 tienoilla saapuvaksi. Aion tikuttaa.
Taikku
Jouluna oli jännät ajat. Sunnuntai iltana tuhrutteli, mutta loppui sitten maanantai aamupäivällä. Mahaa juilii kokoajan, rinnat hiton kipeet, nenä tukkoinen, ruoka maistuu huonosti mutta huonoa oloa ei ole, valkovuotoa jonkin verran ja päätä pistelee. En malttanut odotella kauempaa joten testasin aamulla predictor early kanssa kp 27/26-30 dpo 13 haamuplussaa jos osasin lukea testiä oikein... :-O
Niin on vain joulu mennyt ja arki taas alkoi, pariksi pvää :)
Kiva, täällähän on jo plussia pamahdellut, onneja!! Tarrasukkia puhaltelen täälä teidän matkaan!
ON: Voiko oikeesti tulla kierron aikana kaks ovulaatiota? Oon melko varma että mulla oli viime viikon to ovis.. No nyt sit eileen oli ihan samanlaiset jutut :O Mitä tääkin ny voi merkata? Täs vaihees kiertoa mun pitäis olla aika kuiva tyyppi :D Ja melki viikon tossa olinkin.. Mä oon niin tietämätön näistä :D Ei oo tullu tutustuttua aiheeseen 10 vuoteen :D Joka tapauksessa ostan ovistikkuja seuraaviin kiertoihin, jos tälläinen joskus toistuu :D
Puffelille onnea, tämän joulun tulet muistamaan erityisenä.
Keskenmenon jälkeen: Mä kävin yksityisellä ultrassa, kun vuodon vuoksi olin aika varma keskenmenosta (viikkoja oli 7-8). Gyne ultras ja totes, että kesken meni ja kohtu on tyhjenemässä luonnollisesti. Ei seurantaa eikä yritystaukoja. Illalla sit tuli "klöntti" pönttöön ja se oli siinä. Mutta siis, kukaan ei sanonut et olis pitäny jotain testailla tai odotella sen jälkeen? Olisko testailu negaan asti, jotta ei kuvittele olevansa uudestaan raskaana vaikka kyse onkin vielä "vanhoista" hormoneista.
Sinne meni mies taas töihin ja mä jäin poikien kanssa kuluttamaan aikaa. Ulkona on muutama plusaste, joten ulkona on tosi märkää ja pulkkamäkeen ei voida siten mennä ainakaan kovin pitkäksi aikaa :(
Ovis on kierron heilahteluiden vuoksi välillä 24.12-2.1, joten parhaassa tapauksessa piinailu voi jäädä lyheksikin :D Testata voi 8.1-16.1 (joka on mun oma synttäripäivä, joten silloin olis kaikkein paras ottaa se plussa)
Rontsu kp 22/34-42 yk5
Minäkin rohkaistun kirjoittamaan ja tulemaan mukaan ensimmäistä kertaa. Meillä on menossa yrityskierto 6 ja samalla ensimmäinen yrityskierto clomifenilla. Minulla on yksi jo kouluikäinen lapsi, jota yritettiin silloin yli 2 vuotta, sai alkunsa myös clomeilla. Nyt minulla todettiin PCO joulukuun alussa ja samalla sain clomit + terolutit. Ovistesti näytti hymynaamaa 25.12 (kp 11), clomeja söin kp 5-9. Nyt sitten jännätään. Oliko se niin, että kun ovistesti näyttää plussaa, on ovulaatio sinä tai seuraavana päivänä?
Terveisin Katti Matikainen, kp 13/30-50, yk 6
Nyt (taas) ihan ON ja valivalivalitusta:
Tänään on ollut huono olo, tähän voi olla 3 eri syytä: Olen saamassa miehen sairastaman mahataudin, eilen aloitetut antibiootit tekee temppujaan TAI olen raskaana. Äh, tiedän itsekin, ettei raskausoireet voi vielä tässä vaiheessa alkaa.
Maha on tuntunut kummalle, siis ei "maha-maha" vaan alavatsa. Siis ihan kuin tuolla olisi jotain ylimääräistä :D Tosin arvailuahan kaikki vielä on.
Haluaisin niiiiiin päästä testaamaan, ja minä hurja olen tehnyt jo 3(!!!!!!!) r-testiä, että saisin edes hailakan haamun aikaiseksi (kaikki puhtaita negoja, enkä edes järjellä ajatetuna ymmärrä, miksi näitä teen..). Tai edes viivanpaikan tai edes JOTAIN. Tiedän, että on ihan liian aikaista, ja nyt varmasti loputkin aivomassastani on valunut korvasta ulos vauvaunia näkiessä..
"Toivossa on hyvä elää." sanoi lapamato. ARGH.
Nyt toivoisi sitä tätiä kylään, että loppuisi edes hetkeksi höyryäminen.
Onko kukaan muu näin vinksahtanut ja olisi oikea himotestaaja?
VBJ kp21/28 (dpo9?)
Ensin hieman itsestäni.
Aloitin viidennen villahousun kuumeilun tuolla elokuisten pinossa. Minulla on vasta kroppa käynnistelemässä normaalia hormonitoimintaansa raskauden jäljiltä, joten arvelen viihtyväni täällä kuumeilupuolella pitkään.
Meidän ihanaan ja nykypäivänä jo suurperheeksikin laskettavaan poppooseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi 12, 10, kohta 8 ja kohta 1-vuotiaat pojat. Aiemmat lapset ovat saaneet alkunsa n. puolen vuoden yrittämisen tuloksena, mutta nyt uskon, että menee helposti kauemmin, sillä kiertoni ei ole selvästikään vielä normaali, enkä tiedä ovuloinneista yhtään mitään... siis tapahtuuko sitä vai ei;D Enkä ole varma, ehtisikö laskettu aikani edes syyskuun puolelle, mutta täällä nyt roikun jokatapauksessa, jos sopii=)
Ja sitten ONNITTELUT jo heti alkuun plussanneille. Hassua, että minä vasta siirryn tuolta edellisestä pinosta tänne ja saan heti lukea ilouutisia!!!
Piinailijoille malttia... sitä aina tarvitaan kierron loppuvaiheessa, ainakin monet meistä tarvitsee;)
Itse en ole mikään testien suurkuluttaja, sillä olen taipuvainen pessimismiin, enkä koskaan usko raskauteen, vaikka sille olisi hyvätkin mahdollisuudet. Kiertron alkupuolella vannon aina tekeväni kaikkeni, jotta saisin loppukierrosta toivotut viivat tikkuun, mutta sitten huomaankin, että juna meni ohi ja minä nökötän tikkuineni asemalla... eli siis ovis aina humahtaa huomaamattani ohitse, enkä minä pölö tajua mitään:o
Kuopuksen kuumeilusta tuttuna kuumeilijana täällä näyttäisi olevan Marjana, jonka voisimme joukolla savustaa tuonne odotuspuolelle!
Toivottavasti saisitte miehesi kanssa sen luomuyllärin niin ei venyisi enää kuumeilut hoitoja odotellessa. On varmasti hyvä tietää, ettei estettä sille raskaudelle luomustikaan ole. Vauva vaan jostain syystä antaa odotuttaa itseään. Olet ollut usein ajatuksissani... sekin on aika hassua kun emmehän me kuitenkaan toisiamme oikeasti tunne, vaikka täällä melko intiimejäkin asioita jaamme.
Tulipas turistua, nyt odottelen, että pikkumies herää ja sitten voin aloitella päivän touhut=)
Tellu kp 4/28-30(33)
En ole varma kp:stä, sillä menkat alkoi kolme päivää kestäneellä tuhruttelulla. Lasken kp 1 vasta kunnon vuodosta.
Tervetuloa Aurinkoinen-89, Tiikerililja'92 ja Taikku, harmi, että putositte tänne :/
TeePee: Oletko tehnyt raskaustestin? Minulla myös edellinen raskaus aiheutti TODELLA runsasta valkovuotoa 0.o
ON: Millonkahan voisi varovaisesti kokeilla tehdä ovistestin raskautta ajatellen? Luin, että ovistesti saattaisi näyttää raskauden jo todella varhaisessa vaiheessa..? Nyt dpo6 ja tekisi mieli hirrweesti päästä jo testaamaan, vaikka sillä epäluotettavimmalla testillä :D
Allekirjoitus unohtui :)
VBJ yk1 kp17/28 (dpo6)