Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En herää vauvan huutoon, mitä teen? :(

Vierailija
27.11.2012 |

Olen aina ollut sikeäuninen. En herää esim. herätyskelloonkaan, ellen ole menyt hyvissä ajoin nukkumaan ja saanut nukkua tarpeeksi. Kello voi soida parikin tuntia, jos olen väsynyt. (Herätykseen käytän nykyisin värisevää rannekelloa.)

Nyt, kun olen oikein väsynyt vauvan yöheräilyistä, olen huomannut, että en aina herää vauvan huutoon. Vauva voi pää punaisena huutaa vaikka kuinka kauan (en tiedä miten kauan, kun en kerran ole herännyt) ja vasta, kun rääkynä on ihan paniikinomaista jo, havahdun. Ja silti menee hetki, ennen kuin tajuan, mistä kyse.

Myös mies kovin sikeäuninen. Ei hänkään yleensä herää.

Kun olen sikeässä unessa, mieleni vain muuntaa vauvan huudon jotenkin uneen sopivaksi: palosireeniksi tms. Ja sitten en edes tajua herätä, kun luulen, että se meteli kuuluu siihen tilanteeseen, jossa unessa olen.

Mitä teen? Millaisia vaurioita tämä aiheuttaa vauvalle, kun kukaan ei tule, vaikka kuinka huutaa?

En uskalla ottaa vauvaa samaan sänkyyn nukkumaan. Kierin yöllä niin paljon, että pelkäisin kieriväni vauvan päälle. Kun miehenkin päälle kierin niin, että välillä hän on pudonnut sängystä. :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarvitsen ehdottomasti 7-8 tunnin yhtäjaksoisen unen ollakseni pirteä ja virkeä. Nyt se ei ole 2 kk ollut mahdollista ja kärsin kroonisesta univelasta"

Tuliko jotenkin yllätyksenä että ei saa nukkua kun hankkii lapsia?

Olisiko asiaa kannattanut miettiä jtoenkin jos kun suunnitteli raskautta?

Että miten sitten pärjää kun ei saa nukkua niin kauan yhtäjaksoisesti?

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät pysty sopeutumaan uusiin tilanteisiin.

Ja kukaan muu kuin sinä ei ole ikinä ollut väsynyt tai kärsinyt univelasta....

Mutta ilmeisesti iso osa äideistä herää heti sikeästäkin unesta, jos vauva alkaa itkeä. Minä (ja näköjään muutama muukaan) en heti havahdu, jos olen hyvin väsynyt ja ehtinyt vaipua syvään uneen.

En osannut ajatella ennen lapsen syntymää, että hyvät unenlahjani olisivat jokin este lapsen hankkimiselle. Ei nyt vaan tällainen tilanne tullut mieleen.

Ja kun miehen siskon lapsikin nukkui lähes heti 6 tunnin yöunia, kai ajattelin, että tämä meidänkin... No, ei nuku, enkä nuku minäkään. Siksi nukahtelen esim. istualleni tuoliin tvn eteen tai nukun yöllä välillä niin syvää unta väsyneenä, etten kuule itkua.

Mieskin on sellainen, että jos hän on oikein syvässä unessa, ei häntä saa millään hereille. Häntä pitää oikeasti ravistaa todella rajusti, ihan nostaa olkapäistä ja läppäistä kevyesti poskelle, jos on sellainen tilanne, että on pakko saada toinen hereille.

Vierailija
42/50 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan sänkyyn ja toinen korvasi viereen. ja volyymit täysille. heräät varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälytin jossa on värinähälytys. Kokeilepas ostaa sellainen ja laita ääni täysille ja värinä päälle. Jospa laittaisit sen vaikka sellaisen kaulapussiin yöpuvun etupuolelle, tai jonkun muun virityksen siihen....?

Itkuhälytin on merkiltään Babycom, PADWICO 903. Muistaakseni 99e muutama vuosi sitten.

Olen itse herkkäuninen joten herään liiankin herkästi. Välillä pidän korvatulppia, etten heräile joka yninään. Vauva nukkui vieressäni 11kk ja sen jälkeen olen siirtänyt hänet aina nukahdettua pinnikseen viereemme. Meille perhepeti on ollut helpotus verrattuna esikoisen rauhoitteluun omaan pinnikseensä. Tissi vaan vauvan suuhun ja kaikki nukahtavat taas....

Perhepetiä ei suositellakaan yliväsyneenä, jolloin saattaa kierähtää vauvan päälle unissaan.

Tsemppiä, kokeile värinähäytystä ja itkuhälyttimen ääntä!

Tutkailen tuollaista. Voi kyllä olla, että tuollainen hälytin on niin iso klöntti, ettei sen kanssa voi nukkua. :) Yritin nimittäin nukkua tavallinen itkuhälytin vieressäni - se vaan lensi kieriessäni lattialle ja hautautui perään lentäneen tyynyn alle, eikä juurikaan auttanut.

Sellaista kuurojen käyttämää värinähälytintä yritän etsiä. Jos olisi vaikka sellainen, jonka saa petarin alle, kun petari mulla sentään pysyy paikallaan. :)

Meillä siis yleensä sängyssä aamulla osa tyynyistä ja vähintään toinen peitto lattialla, kun molemmat miehen kanssa melskataan nukkuessamme. Siksi pelkään, että tuollainen tyynyn alle laitettava itkuhälytin on kyllä tiessään yön aikana.

Vierailija
44/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, voin jo kuvitella tilanteen jos ja kun mulle ja miehelle tulee vauva. Itse olen todella sikeäuninen, en herää sitten millään. Ainoastaan herätyskelloon, joskus en siihenkään. Mies taas herää jokaiseen rasahdukseen ja pieneenkin kosketukseen.

Eipähän jää vauvanhoito pelkästään mulle :D

Vierailija
46/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se tärinäkello vaikka tunnin välein soimaan, jos kerran siihen heräät ja jos vauva on silloin hereillä niin syötät, jos ei niin jatkat uniasi seuraavaan herätykseen. Jos olet kerran noin sikeäuninen niin ilmeisesti myös nukahdat nopeasti.

Vierailija
47/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärisevä itkuhälytin, jos on markkinoilla. Muuten jatkat samaan malliin ja panostat päivällä vauvan tarpeisiin vastaamiseen. Eipä totu yölliseen paapomiseen, vaan oppii nukahtamaan itse

Vierailija
48/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä on enää ongelma. Lapsi on jo parivuotias.

Vierailija
49/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siitä on vauvalle haittaa! Jos ei olisi haittaa voisit ihan hyvin jättää vauvasi yksin kotiin nukkumaan ja lähteä vaikka baariin. Siellähän huutaisi naama punaisena puoli yötä.
Se vauva ei tiedä miksi kukaan ei reagoi, sitä ei yhtään lohduta se ,että mamma nyt vaan vetää hirsiä. Vauvalle tuo onnvaltava hylkäämis kokemus ja vaikuttaa varmasti viimeistään aikuisena lapseen.
Kuulovammaisillen7n olemassa valo ja tärinä herätt6miä juuri vauvan heräämistä varten hanki jostain sellainen!

Vierailija
50/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ei herää, jos oma lapsi itkee?? Outoa...

Ja kyllä se on vauvalle hylkäämiskokemus, varhainen vuorovaikutus on puutteellista kun äiti ei vastaa kutsuun. Ei se vauva osaa ajatella et ai jaa, äiti nukku niin siks se ei nyt heränny ja tullu hoitamaan.

Pientä vauvaa pitää ruokkia tietyin välein ihan kasvamisen vuoksikin. Jos kyse on ihan pienestä, eipä muuta kuin kello herättämään 2,5-3 tunnin välein ja ruokit vauvasi. Ja toivot, että heräät jos hän itkee väleissä.