Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI et osallistu Joulupuu-toimintaan? Eli osta lahjaa...

Vierailija
24.11.2012 |

jollekin pienelle lapselle, joka ilahtuisi siitä varmasti?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka joulu olen vienyt joulupuu keräykseen lahjan. Toivon että se menee perille perheeseen jolla sillä on oikeasti väliä. Toisaalta toivon ettei kukaan oikeasti ole niin köyhä ja syrjäytynyt ettei saa muuta lahjaa kuin tuon.

Täällä on vallallla käsitys että oikeasti sossun asiakkaat olisikin kaikki yhteiskuntaa huijaavia rikkaita. Näin ei todellakaan ole! Ihmiset elää IHAN OIKEASTI kädestä suuhun ja tiukilla.

Se ei ole mikään suuri huijaus tai vitsi että suomessa on köyhiä lapsiperheitä.

On varmasti nitä jotka keplottelevat mutta enemmän on niitä apua tarvitsevia ja siksi vien lahja joulupuukeräykseen.

Sitten halua muistuttaa että LAHJA LAPSELLE ja JOULUPUUKERÄYS on 2 eri asiaa. Eli LAHJA LAPSELLE keräys on sellainen jossa sosiaalitoimen asiakas voi toimeentulotuen hakemuksessaan TOIVOA mitä haluaisi lapselleen lahjaksi. Siellä toiveet ovat joskus aika suuria ja silloin pitäisikin hälytyskellojen soida. En minkään osta tablettia teinille kun itsellänikään ei siihen nyt varaa ole.

JOULUPUU KERÄYS on taas keräys jossa voit itse päättää mitä ostat, laitat vaan paketin päälle lapsun mistä käy ilmi minkä ikäiselle lahja on ja mitä paketissa on. Sosiaalitoimi ja diakonit jakaa nämä paketit niille joilla katsoo olevan tarvetta, paljon menee esim. lastenkoteihin.

Lahjan antamisessa pitää olla epäitsekäs ja unohtaa myäs se että mitä jos juuri minun lahjani ei menekkään tarpeeseen vaan "huijarille". Todennäköisyys on kuitenkin suurempi että se menee tarpeeseen ja loppujen lopuksi, lahja menee LAPSELLE. Eli jotain lasta se kuitenkin ilahduttaa, oli lapsen vanhemmat minkälaisia tahansa.

Vierailija
42/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle lahjaa vaan kepottelevat hänelle ilmaislahjan vaikka olisi varaa itsekin ostaa lapselle kiva joululahja niin eihän se ole lapsen syy. Lapselle se lahja menee joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen järjestänyt tempauksen, jossa yhteen lastenkotiin viedään jokaiselle siellä olevalle lapselle lahja.

Vierailija
44/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolme omaa lasta joille lahjoja ostettava, sekä kaksi siskonpoikaa. Sekä kaksi kummipoikaa, todella vähävaraisessa perheessä, ostan senkin edestä sitten heille, menee oikeaan paikkaan :)

Vierailija
45/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidelle kummilapselle lahjat,

ilahtuvat varmasti!

Vierailija
46/82 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun minulla on sijoitettuna lapsi, jolle ostan kaikki lahjat, en enää koe, että minun tarvitsisi auttaa muitakin.

Vierailija
47/82 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monena vuonna ostanut, mutta näiden juttujen jälkeen mitä oon mm. tältä palstalta lukenut en ole ihan varma osallistunko enää. Kurjaa jos lahjat menee kiertoon/myyntiin/väärälle kohderyhmälle ym... Jotenkin haluaisin muistaa vähävaraisia jouluna, mutta en oikein tiedä mikä olisi järkevin tapa.

Vierailija
48/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirppikseltä ostanut lahjat omille neljälle muksuille (50 senttiä/muksu), jotka olen itse tuunannut vähän hienommaksi. Rahat riittää just ja just ruokaan tällä hetkellä. Tuli muutama yllättävä meno.

Vierailija
49/82 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhtään joulupuuta tällä kylällä.

Vierailija
50/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on läheltä seurattu tapausta, jossa molemmat vanhemmat makaa kotona lasten kanssa, rakennetaan omaa kotia, työttömyyspäivärahat on enemmän kuin nettona kuin oma bruttopalkka... Ja sitten itketään sossusta rahaa ja milloin mistäkin. Mitään tahtoa itsensä työllistämiseen ei ole. Joten ei, meidän perhe ei osallistu enää tämmöisiin keräyksiin.

Ne ei sieltä sossusta naapureilles mitään jaa, jos tulot on noin kuin kerroit tai sitten sinun on syytä itse mennä sossuun.

Se kateus se kateus

Vierailija
51/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalta ja lähetin nukketalon kalusteita. Mukavaa kun tietää, mitä saaja toivoo, ettei lahja mene "hukkaan"

Vierailija
52/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minun lapselleni on tullut sieltä lahja yhtenä jouluna, kun perhetyöstä oli käyty pari kertaa muuttomme aikana lasta kaitsemassa (meidän kunnassa on mahdollista saada tilapäistä lapsenhoitoapua jos on yh ja pienituloinen).

Sanoin, että meillä ei tod ole materiasta pulaa, pakettitolkulla tulee sukulaisilta ja ystäviltä.. mutta perhetyöstä sanoivat että eiku hae vaan, sieltä saa tosi hyviä! En mä sit kyllä hakenut.

Meni maku koko hommaan. Kuulin jälkeenpäin, että pari tuttavaa oli myös saaneet paketit sieltä, heilläkään ei todellakaan tarvetta.

Ehkä ja toivottavasti tää jossain toimii, mutta meilläpäin ei.

Kyllä se hyvin toimii, jos ne jotka eivät niitä lahjoja tarvitse, jättävät ottamatta ja jaettavat menee kaikki lastenkoteihin ja vähäosaisille.

Ohjeistus kai on, että kaikille lastensuojelun asiakkaille soitetaan ja kysytään tarvetta.

Ehkäpä teidän kunnassa oli vaan lahjoja niin reilusti tai "tyrkytettiin ajattelemattomasti" hyvää hyvyyttään. Eiköhän tuokin jakaminen aikaa myöten kehity.

Vierailija
53/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitti just pitkälti siitä, kuinka hirveää oli, että joutui itse hakemaan lasten lahjat luukulta, eikä niitä toimitettu heille, eikä lahjoja saanut valita. Ja tietokin lahjoista tuli niin myöhään, että hän oli jo käyttänyt vähän rahansa lahjoihin, eikä nyt ole rahaa kunnolla ruokaan.

En oikein jaksa uskoa aitoon tarpeeseen. Toisten vanhemmat vaan eivät ota vastuuta, se on ihan sama mitä materiaa heille kaataa, lapset jäävät silti aina vaille sitä jotain, joka tekee hyvän lapsuuden.

Vierailija
54/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ja paketoin lahjat, ja sitten tajusin että täällä on keräys jo loppunut :/ Harmittaa. No, oma vika kun lähdin mattimyöhäisenä mukaan...

Saisikohan ne lahjat toimitettua suoraan sosiaalitoimistolle tms?

Vierailija
55/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraislle alkaa tulla joululajoja jo joka tuutista. Diagonissan kautta saa lahjansa( täällä toivena oli esim oikeat ugg kengät, sähköpiano, vedenpitävä haalari. lego junarata yms..) , sossun kautta MML antaa 70 e joullahjarahaa, toimentuulotukihakemukseen saapi kirjoittaa Lahja Lapselle toiveen,, ja sitten joupuukeryksestä pitäisi saada vielä lahja ??

oikeasti meillä " normi tuloisella "perheellä, ei ole varaa moiseen.

Eipä tuo järkkyjä ole jos saa 70 euroa ja joululahjan jostain. Kyllä on paskapuhetta, että meillä normituloisilla ei moiseen olisi varaa.

Minusta ihminen osaa tehdä ihmeitä, jos pystyy toimeentulotuista säästelemään joululahjarahoihin ja jouluruokiin ym.

Se on kyllä kumma, että köyhillä ei saa olla samoja lahjatoiveita lapsilla, kuin muillakin ihmislapsilla on?

Toisaalta näihin keräyksiin toivotaan firmojen ym. osallistumista, joten silloin olisi oikea hetki esittää niitä kalliitakin toiveita.

Millähän sitä säästäisi siihen "pakolliseen" tietokoneeseen, joka taitaa olla jo jokaisella työssäkäyvän lapsella kotona!

Jopa koulussa sai paremman arvosanan, jos esitelmä oli tietokoneella tehty, siis Googlettamalla kopioitu, kuin, että oli itse värittänyt ja nähnyt vaivaa kuvien ym. kanssa.

Onnekseni olen ollut työelämässä n. 40 vuotta, enkä työttömänä päivääkään, joten olen siinä hyvässä asemassa oleva, jonka ei ole tarvinut niin kovasti ostoksia miettiä.

On hävytöntä vähätellä täällä ihmisiä ja heidän lastensa lahjatoiveita.

Hyvää Joulumieltä kaikille ja muistakaa niitä vähäosaisia tuttavianne,läheisiänne ym.

Vierailija
56/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Forum vielä 19.12.2012.

HOPE yhdistys on myös vähävaraisten asialla ja sieltä sossustakin kannattaa kysyä.

Katsele vielä Joulupuukeräyksistä netistä, jospa ovat saaneet lisää innokkaita kerääjiä.

MLL ja Diagonissalaitos ym.

Saatat jopa löytää lähipiiristäsi Yh- tai jonkun jota voit ilahduttaa. En usko, että lahja hukkaan menee. Tsemppiä

Vierailija
57/82 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta ihminen osaa tehdä ihmeitä, jos pystyy toimeentulotuista säästelemään joululahjarahoihin ja jouluruokiin ym."

Mieheni käy töissä, minä sairaslomalla ja yksi pieni lapsi. Vuokran jälkeen jää VÄHEMMÄN käteen, mitä jäisi sossun asiakkaana (olimme pari vuotta sitten, siitä osaan vertailla) ja silti ollaan saatu joulu laitettua ihan aina ilman vaikeuksia. Että joo, jos se tuettu perhe saa joulun aikaan niillä lahjakorteilla (mekin saatiin, samoin lahjoja vaikka sanottiin ettei tarvita) jne. niin vau...

Vierailija
58/82 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osallistuin ja vietiin lasten kanssa 4 lahjaa siihen keräykseen. Voin varmuudella sanoa, että lahjat viedään kunnan sosiaalityöntekijälle joka toimittaa lahjat perheisiin jotka ovat lastensuojelin asiakkaita ja vähävaraisia. Kaikki keräykset eivät ole huijauksia, niin kuin jotkut ovat..

Vierailija
59/82 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on viisi, ja kummilapset siiehen päälle... Ei vaan rahkeet riitä oikeasti enempään, ja näissä ns pakollisissakin lahjoissa on pakko soveltaa että saadaan jotain aikaiseksi.

Lisäksi ollaan itse oltu saaja- puolella parina vuotena, ja olemme olleet äärettömän kiitollisia niistä lahjoista joita ollaan saatu! Käsittämätöntä että joku myy lahjat kirpparilla... toinen noista Joulupuu- vuosista oli sellainen, että meilä ei ollut varaa ostaa lapsille yhden yhtä lahjaa, sovittiin sitävastoin että mennään ennemmin välipäivinä risteilylle (ilmainen, kanta-asiakkaan lahjakortilla). Juu maksoihan sekin, mutta halvemmalla päästiin silti.

Vierailija
60/82 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä logiikkaa täällä aikuisilla ihmisillä. Lahjahan tulee LAPSELLE. Te jotka ette halua osallistua koska katsotte että vanhemmat ovat itse aiheuttaneet ongelmat, oletteko siis sitä mieltä että lasta pitää rangaista tämän vanhempien tekemisistä? Kyllä lapsi ansaitsee lahjan vaikka vanhemmat olisivat millaisia. Ja tuokin että jotkut eivät ole oikeasti avun tarpeessa: pitääkö teistä niidenkin jotka OVAT oikeasti avun tarpeessa kärsiä siitä että muutamat eivät ole? Koska sitähän se tarkoittaa jos ei haluta avustaa ketään siksi että joku voi käyttää sitä apua väärin. Vaikka inhoaisitte lapsen vanhempia niin ei se lapsi siihen syyllinen ole.

Kyllä tämä maailma on kummalliseks imennyt, kun vähäosiaisllekin pitää olla KATEELLINEN?!? Sen sijaan että yritettäisiin auttaa ja pitää huolta toinen toisestamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi