En usko aspergerin olemassa oloon, varsinkaan sen jälkeen kun kaverillani todettiin sellainen.
Mulla on kaveri, joka jauhaa koko ajan, että on asperger ja siksi sellainen ja tällainen.
Minusta "oireet" kuulostavat vaan erilaisilta luonteenpiirteiltä.
Sen jälkeen kun hänen psykologinsa mietti aspergerin syndroomaa, niin ystäväni tutustui tähän tautiin enemmän ja melkeen kuin muokkasi käytöstään vastaamaan enemmän tautia. Ja eihän siinä kauaa mennyt kun psykologi sitten julisti kaverini aspergeriksi. Nyt kaveri sitten jauhaa miten kukaan muu kuin toinen asperger ei voi ymmärtää millaista hänellä on.
Ja siis ihan normaali tyyppi muuten on ja varsinkin ennen tätä psykologin löydöstä. Oishan se kiva jos vaikka kaikille eri luonteenpiirteille keksittäisiin tauti niin päästäisiin kaikki päivittelemään, miten rankkaa on olla juuri minä!
Itseäni myös helpotti suunnattomasti kun kuulin, että sairastan pahaa paniikkihäiriötä. Kuoleman pelolle, hengitysvaikeuksille, tärinälle ja suunnattomalle hikuilulle esitelmien aikana tulikin joku muu syy, kuin se että olen vain ujo.