Yhteisöllisiä opiskelija-asuntoja Lappeenrantaan
LOAS, eli Lappeenrannan opiskelija-asuntosäätiö on rakennuttanut Lappeenrantaan oikein megasolun, 11 huonetta. Sukupuolellakaan ei ole enää merkitystä! Yhteiset vessat ja suihkut löytyvät. Tähän kolhoosiin odotetaan nyt ilmeisesti jättiryntäystä! Saa nähdä kuinka käy!
Kommentit (10)
Eikö tuollaisia voisi rakentaa pitkäaikaistyöttömille?
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin työnvieroksujille kuin opiskelurauhaa kaipaaville opiskelijoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että pitkäaikaistyötön on työnvieroksuja??? Miksi??? Tosi iloinen olin kun jotain töitä sain työttömyyden jälkeen. Olen myös opiskellut yliopistossa ja valmistunut sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että pitkäaikaistyötön on työnvieroksuja??? Miksi??? Tosi iloinen olin kun jotain töitä sain työttömyyden jälkeen. Olen myös opiskellut yliopistossa ja valmistunut sieltä.
Pitkäaikaistyötön ei ole sama kuin työnvieroksuja, viimeksimainittujakin toki on!
Tällainen asumismuoto toimii vain ja ainoastaan tuttujen kesken, ns.ylioppilaskotiperiaatteella! Lisäksi yhteiset tilat on siivoutettava ulkopuolisella siivoojalla! Muuten ei toimi!
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyys on ihan perseestä.
Varsinkin pakkoyhteisöllisyys! Se vaan ei toimi!
Itse asuin 80-luvulla 18 hengen solussa. Kolme huoneista oli kahden hengen huoneita , loput yhden hengen huoneita. Aina kahdella huoneella oli yhteinen vessa ja pieni eteistila. Koko kerroksella oli yhteinen oleskelutila , keittiö ja suihkut. Siivoja siivosi yhteiset tilat ja huonekalut ja lakanat oli talon puolesta. Meillä oli tosi mukavaa ja kukaan ei jäänyt yksin. Apua sai opiskeluun ja muuhunkin. Parhaat ystäväni ovat tuolta ajalta. Sulassa sovussa sekasoluissa asuttiin. Kirjoittamaton sääntö oli ettei omasta kuormasta syödä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin 80-luvulla 18 hengen solussa. Kolme huoneista oli kahden hengen huoneita , loput yhden hengen huoneita. Aina kahdella huoneella oli yhteinen vessa ja pieni eteistila. Koko kerroksella oli yhteinen oleskelutila , keittiö ja suihkut. Siivoja siivosi yhteiset tilat ja huonekalut ja lakanat oli talon puolesta. Meillä oli tosi mukavaa ja kukaan ei jäänyt yksin. Apua sai opiskeluun ja muuhunkin. Parhaat ystäväni ovat tuolta ajalta. Sulassa sovussa sekasoluissa asuttiin. Kirjoittamaton sääntö oli ettei omasta kuormasta syödä.
Tuolloin homma vielä toimikin jollain lailla! Ei toimi enää!
Ja parin vuoden päästä niitä muutetaan yksiöiksi, koska kukaan ei niihin ensisijaisesti halua! Miksi tällaisia p..seenreikiä yhä edelleen rakennetaan? Jonkun kahden hengen soluyksiön yhteisellä keittiöllä ja omalla kylpyhuoneella vielä ymmärtää, muttei näitä kolhooseja! Tiedossa on varmaan kivoja monikulttuurisia kohtaamisia erilaisine siivouskäsityksineen ja asumiskulttuureineen!