Onko parisuhteemme ihan sairas? Tuomiota kaivataan
Aika ajoin välttelen miestäni, fyysisesti ja henkisesti. Hän kaipaa paljon huomiota ja yhdessäoloa, minä pidän siitä toki myös, mutta usein saan jotain outoa mielihyvää siitä, että sanon tylystikin että ei nyt, en halua pitää kädestä kiinni tai makoilla vierekkäin, vaan menen kauemmas. Ei minulla ole isompaa syytä kuin edellä mainittu mielihyvä siitä kun näen miehen surullisena ja saan vähän leikkiä vallalla, kun en esim. vastaa puhelimeen hänen soittaessa, tai lähden vaikka pariksi päiväksi omia menojani johonkin pahemmin ilmoittamatta. Samoite. Jos olen mustasukkainen, olen hyvin etäinen. Hänen ollessa mustasukkainen jos esim. juttelen baarissa muille miehlle hän on vain hiljaa ja ns. murjottaa, mutta se tuntuu minusta oikeastaan ihan kivalta.
Toisaalta joskus olen oikein kultainen naisystävä, teen asioita hänen eteensä ja hellin. Tiedostan että mies kestää minulta kyllä paljon, mutta toisaalta mies on sillälailla 'heikko', että voin leikkiä hänen kanssaan miten haluan, ja silti hän aina palaa takaisin. Myönnän, et en ole ollut täysin uskollinen ja raivostuessani olen tehnyt asioita joita olisi voinut jättää tekemättä... Ja kyllä, rakastamme toisiamme ja koen että olemme oikein hyvä pari ja täydennämme toisiamme. :) mutta mitä mieltä, olenko muka ihan sekopää? :D ikää yli 30.
Kommentit (122)
kuka tahansa mies tai nainen ansaitsee parempaa kuin pettäjähuoran.
paitsi tietenkin jos on itsekin pettäjä :)
Voisitko ap, tarkentaa, millä tavoin mielestäsi "täydennätte" toisianne, jos sinä olet narsistinen, itserakas paska? Onko mies yhtä kamala?
Tunnen muutaman ja tuo kaikki sopii heihin täydellisesti.
Mää taas taidan oikeasti tunnistaa ap:n. Enpä olisi arvannut kyllä että täällä palstalla kaverini pyörii. Kertokaas, hyvä av-mamma raati, pitäisikö tällainen nainen käräyttää miehelleen? Olen jo jonkin aikaa katsellut kyseistä peliä ja miettinyt, miten sääliksi käy hyvää miestä... Mutta tää että tulee tänne palstalle leuhkimaan, tää on kaiken huippu.
Hei ap, ootko sä ollu lapsena tosi ruma? Vai mistä toi sun huono itsetunto kumpuaa? Sanoit, että ei sulla huono itsetuntu oo kun oot haalinu ympärilles materiaa, kauneutta ja lihaksia. Mutta eihän aikuisen ihmisen itsetunto perustu tommoisiin. :) Eikä myöskään pelailuun.
Ja hei, mää voin kyllä vaihtaa tohon sun miehees! Tykkään itsekin nimittäin nysväämisestä, ja halimisesta. Oon sun tavoin upeakroppainen, hyvännäköinen, fiksu ja järkevässä työssä - mutta mun ei tarttis pelailla sun miehes kaa. Voidaan vaihtaa vaikka päikseen, koska mun ukko taas ei halailusta välitä. Te kaks sopisitte paremmin toisillenne.
Tunnen muutaman ja tuo kaikki sopii heihin täydellisesti.
Mää taas taidan oikeasti tunnistaa ap:n. Enpä olisi arvannut kyllä että täällä palstalla kaverini pyörii. Kertokaas, hyvä av-mamma raati, pitäisikö tällainen nainen käräyttää miehelleen? Olen jo jonkin aikaa katsellut kyseistä peliä ja miettinyt, miten sääliksi käy hyvää miestä... Mutta tää että tulee tänne palstalle leuhkimaan, tää on kaiken huippu.
että ap ihan jokaisen yksityiskohdan on oikein latonut ja toisaalta ei voi millään tietää osuuko nuo jutut tiettyyn henkilöön, sinuna kyllä jättäisin sotkeutumatta toisten asioihin kun et mitenkään voi olla varma. saatikka että trollaako aloittaja. *välihuomautus*
Et ole terve, ja kyllä, suhteenne on sairas sinun takiasi.
Syy, miksi olet sairas, johtuu luultavasti vanhemmistasi, mutta olet luonteeltasi myös sellainen, että sairastuminen ehkä on helpompaa. Olet heikko. Heikko ihminen luulee, että kauneus ja materia tekevät hänestä vahvan. Heikon on aina latistettava muita, jotta itse pärjää. Heikko ei uskalla puolustaa muita heikkoja. Et ole puolustanut sisaruksiasi tai äitiäsi isältäsi, koska heikkona olet katsonut hyötyväsi asiasta toisinpäin.
Niin kuin itsekin sanoit, et ole empaattinen. Se tekee sinusta sairaan. Ihmisen erottaa eläimestä kyky empatiaan. Terveen erottaa sairaasta se, että hän pystyy asettumaan toisen ihmisen asemaan. Et kykene empatiaan, ja tästä johtuu, että olet persoonallisuushäiriöinen ja sairas. Nautit luultavasti, kun luet tämän. Sinulle on tärkeää olla erikoinen. Luulet, että persoonallisuushäiriöinen on sama kuin vahva, etkä tajua, että et pysty omalle sairaudellesi itse mitään. Ainoa keinosi on luoda olosuhteet niin, että kukaan ei voi sinulle mitään. Loppupeleissä et voi voittaa. Kukaan ei jaksa enää voimaannuttaa heikkoa ihmistä loputtomiin.
Valitettavasti sairautesi tekee sinusta hyvin tavallisen (asia, jota takuulla haluat välttää). 20% suomalaisista kärsii mielenterveysongelmista. Olet nyt omasta mielestäsi niin huipulla, ettet näe,miten rakennelmasi voisi sortua. Mutta se sortuu. Et ole mukava ihminen - et varmasti edes miehesi mielestä. Kun olet mukava, teeskentelet. Olet siis huonoa seuraa, ilkeä, itserakas ja omahyväinen. Kuka sellaista aidosti rakastaa? Miehesi tajuaa vielä oman typeryytensä.
Toisaalta etsit ehkä uuden hyväuskoisen ja teeskentelet, että sinuun ei sattunut. Olet hyvin yksin. Et edes itse tunne itseäsi. Et tee virheitä, kaikki on aina muiden vikaa. Isäsi suosi sinua ja olet päättänyt, että sinussa oli jotain, mitä äidissäsi ja sisaruksissasi ei ollut. Olit samankaltainen tai vahva tai jotain. Pelottava vaihtoehto olisi ajatella, että hän valitsi sinut sattumalta, ihan vain huvikseen. Tai mikä vielä pahempaa - ja hyvin todennäköistä - hän suosi sinua hyvitelläkseen sinua, pitääkseen sinut hiljaisena, saadakseen sinut unohtamaan.
Ihailet vahvoja, kylmiä ja laskelmoivia ihmisiä, koska lapsuudessasi et voinut mitään isällesi ja ainoa keino selviytyä oli antaa sen kaiken tapahtua.
Sinuna varaisin ajan terapeutille ja miettisin hyvin tarkkaan, minkälainen ihminen haluaa satuttaa läheisiään, on siitä ylpeä eikä tunne katumusta.
lapsellinen olet.
Miehesi ansaitsee aikuisen naisen ja sen, että on itse aikuinen mies.
Paljon perheitä, joissa kulisseja pidetään pystyssä koko perheen voimin. Voisi melkein nykyään epäillä jotain hämärää, jos kulissit saa pysymään lasten aikuisuuteen asti pystyssä.
Niin reilu ja rehellinen, että riisuu naamionsa ja antaa mahdollisuuden hyväksyä hänet kaikkineen tai olla hyväksymättä, ottaa tai jättää? Kuka uskoo? Jos onkin jo ilmennyt niin sairaita tekosia, ettei mikään enää mene uskottavuusosastolla läpi? Tilanne alkaa olla haastava narsistille ja hän alkaa tekemään huolimattomuusvirheitä.
Tätä jäin miettimään.
Paljastuneen narsistin on vaikea edetä elämässään ja ihmissuhteissaan. Onko tämä keskustelu hänen siirtonsa omassa pelissään, vai hyväksynnän anelu kaikesta paljastumisesta huolimatta?
Voiko hänen kanssaan tehdä vaihtokauppaa? Onko hän valmis kompromisseihin?
Kokemukseni narsisteista on käänteinen. Narsisti hylkää sellaiset, jotka eivät tue hänen narsismiaan. Paljastuminen käynnistää hylkäämisprosessin, koska narsisti ei kestä paljastumisen tuomaa umpikujaa.
Narsisti harrastaa vain mielestään alistettavia. Tai hän pystyy alistamaan näkymättömin keinoin sellaisetkin ei-alistuvat, jotka eivät vaan tajua kuviota. Ihmiskokemukset eivät riitä esmi nuoren iän takia tai alue on niin vieras, ettei usko "hyvissä" ihmisissä oikeasti olevan pimeitä puolia.
tai rakastuneen kiduttamista. Vittuilun kohde ei enää lopulta tiedä, onko mikään sanomasi aitoa vai onko sekin ilkeilyä, jos sanot jotain nättiä. Saat toiminnallasi aikaan luonnevikaisen ja vainoharhaisen ihmisen, joka ei onnistu seuraavissakaan ihmissuhteissaan, koska epäilee kaikkea ja kaikkia.
Voisitko saada näitä onnistumisen tunteita jostain muualta? Valta tietysti tuntuu kivalta, mutta toisen ihmisen tunteilla leikkiminen on hanurista. Jos diggaat olla pahis, senkun, mutta tiedäthän että toisia tietoisesti satuttamalla aiheutat itsellesi paskaa, ja se tulee eteesi jonain päivänä muodossa tai toisessa. En ole kristitty tai uskovainen, mutta itse olen riittävästi töppäillyt ja huitonut kylillä, tiedän mistä puhun.
Toisilla ihmisillä ei saa leikkiä. Jos parisuhteessanne on parantamisen varaa, mieti, mihin olet oikeasti tyytymätön, minkä asian purat vallanhimona ja alistamisena?
Toista ihmistä pitää kunnioittaa ja arvostaa vertaisenaan. Jos et voi nähdä itsessäsi samanveroisia vikoja kuin mitä näet miehessäsi, eli tunnet olevasi parempi, sinun täytyy löytää vierellesi kumppani, jonka kanssa olette tasaveroiset.
Tai löytää mies jonka kanssa voit ruveta painiskeleman siitä kuka on minkäkin veroinen, ja käyttää koko pirun elämänkapasiteettinne siihen valtataisteluun. Hepskukkuu. Sairasta on.
Käytöksesi ei ainakaan ole tervettä. Onko vanhempasi kohdelleet sinua sadistisesti? Onnellisessa parisuhteessa tasavertainen kumppani toivoo puolisolleen hyvää ja pyrkii kaikin keinoin siihen, teoin ja sanoin, että toisella olisi hyvä olla. Itsetuntosi on ilmeisesti myös heikko?
Loppujen lopuksi pyrit ärsyttämään puolisoasi siihen pisteeseen, että hän hermostuu ja jättää sinut. Pyrit käytökselläsi satuttamaan itseäsi, koska et koe ansaitsevasi aitoa ja hyvää suhdetta.
Hakeutuisin sinuna terapiaan.
paljon hyödyllisempää ja hedelmällisempää käyttää noita vittuilu- ja manipulointitaitoja vaikka johonkin luovaan, kuten kirjoittamiseen tai näyttelemiseen tms, eikä tuommoiseen jonninjoutavaan "minäpä lähdenkin kahdeksi päiväksi kuusamoon, mitähän reino siitä sanoo!"- juttuun. Mitä siitä jää käteen lopulta, ei yhtään mitään. Sinun pitäisi kanavoida tuo miehen kiusaamis- energia johonkin muuhun josta saisit varmasti paljon enemmän iloa. Jos et ole paatunut narsisti niin tuosta kiusaamisesta saatu ilo ei ole oikeasti aitoa, esim. ilo omasta lottovoitosta on kyllä yleensä suurempi kuin vahingonilo siitä että naapuri kadotti oman kuponkinsa.
Suuret kuvitelmat itsestä, vaikka kuvaileekin toimintaa, joka on tunteetonta, julmaa ja ilkeää toisen ihmisen tunteilla leikkimistä.
Et ole luonteeltasi "saalis", vaan paremminkin kauhistuttava. Miksi ajattelet, että tunteeton ihminen olisi parisuhteessa luonteensa puolesta "hyvä saalis"?
Narsistitutka piippaa kun lukee kirjoituksiasi.
Turha kai sanoakaan, että se suhde loppui suht lyhyeen.
Olen aina sanonut, että sääli miehiä parisuhteessa
Onneksi vain 0,5% naisista on narsisteja.
Ai että mies ihan itse sanoo, ettei saisi koskaan toista samanlaista naista? :D No haloo, niin meidän KAIKKIEN miehet sanoo! Musta tuntuu että kuvittelet olevasi jotenkin erityinen. Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että pettäminen on väärin ja sen takia miehesi ansaitsee parempaa kuin sinä.