Juuri keskituloista 3000-5000 tienaavaa tahdotaan verottaa lisää
Maksa normikansalainen ja raada muiden elanto
Kommentit (27)
Puolisoni on hoitsu joka tienaa noin 2900€/kk brutto. Töissä käymiseen tarvitaan auto.
Laskeskelin, että jos hän lopettaisi työt, luopuisi autosta ja alkaisi luukuttaa tukia, jäisi aikalailla saman verran käteen kuussa.
Tätä on suomalaisen duunarin arki.
Itse tienaan jonkun verran enemmän, eli minun kannattaa käydä töissä, vaikka minullakin on auto.
No ei jäisi noin paljon käteen, jos yrittäisi elää pelkkien tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on hoitsu joka tienaa noin 2900€/kk brutto. Töissä käymiseen tarvitaan auto.
Laskeskelin, että jos hän lopettaisi työt, luopuisi autosta ja alkaisi luukuttaa tukia, jäisi aikalailla saman verran käteen kuussa.
Itse tienaan jonkun verran enemmän, eli minun kannattaa käydä töissä, vaikka minullakin on auto.
Tuossa tulohaitarissa on se porukka, joka pitää yhteiskunnan pyörimässä. Voitaisiin pikkuhiljaa alkaa vaatimaan sitä arvostusta minkä ansaitsemme eikä vaan katsella ja harmitella, kun rahat viedään.
Eläkkeiden verotus ylös ja sassiin! Vihreät on oikeassa tässä asiassa.
"Vihreät hyväksyi viime kuun lopulla puoluekokouksessaan uuden poliittisen ohjelman. Sen mukaan eläkkeiden verotusta on korotettava pois lukien pienet eläkkeet."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e784b036-caf5-436a-a569-7a4746cec…
Ja kaikki nekin rahat tungetaan loppuviimein rikkaiden lompakkoon ja ahdinko sen kuin syvenee.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Laitapa tähän ne summat, jotka puolisosi saisi sen jälkeen kun on pudonnut pitkäaikaistyöttömäksi.
Nii... vanha totuus, että vasemmistopuolueiden "rikkaat" alkaa 3000€/kk. Se on se joukko, jota tosiasiallisesti aina tarkoitetaan, kun sanotaan että "rikkaiden" pitäisi maksaa enemmän. Ja jokaiselle sairaanhoitajalle myös täsmennykseksi, että siis puhutaan kokonaispalkasta. Se mitä tulee. Eli kyllä: olet heidän mukaansa rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulohaitarissa on se porukka, joka pitää yhteiskunnan pyörimässä. Voitaisiin pikkuhiljaa alkaa vaatimaan sitä arvostusta minkä ansaitsemme eikä vaan katsella ja harmitella, kun rahat viedään.
Miten ajattelit vaatia, siis muuten kuin palstalla itkemällä? Ei teikäläisistä mihinkään vallankumoukseen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Laitapa tähän ne summat, jotka puolisosi saisi sen jälkeen kun on pudonnut pitkäaikaistyöttömäksi.
Ansiosidonnainen
Kodinhoidon tuki
Omaishoidon tuki
Vammaistuki
Ja tietty ero paperilla jotta saa yh lisät ja TT tuet ymym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri keskituloisia on järkevä verottaa raakasti. Tyhjätaskut ovat tyhjätaskuja verottamattakin, niistä ei paljon kostu, mutta keskiluokan edustajia on paljon ja heiltä voi nyhtää paljon, koska he eivät kuitenkaan ole niin rikkaita, että heillä olisi mitään mahdollisuuksia sijoittaa rahojaan piiloon tai lähteä ulkomaille.
Kenelle on yllätys, että nykyinen Kok-Pers-Krist-Rkp hallitus haluaa ennen kaikkea edistää kaikkein varakkaimpien ja kasvottomien markkinavoimien etuja ja oikeuksia
Esim moni keskituloinen hyötyy enempi siitä, että arkipyhät säilytetään ja jatketaan ilta, yö ja pyhäpäivälisien maksamisesta, hybin moni hyötyy myös kollektiviisesta työoikeudesta ei siitä, että jokainen työntekijä neuvottelee omat työsopimusehtonsa jne.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Nii... vanha totuus, että vasemmistopuolueiden "rikkaat" alkaa 3000€/kk. Se on se joukko, jota tosiasiallisesti aina tarkoitetaan, kun sanotaan että "rikkaiden" pitäisi maksaa enemmän. Ja jokaiselle sairaanhoitajalle myös täsmennykseksi, että siis puhutaan kokonaispalkasta. Se mitä tulee. Eli kyllä: olet heidän mukaansa rikas.
Aina kun hoitsujen palkoista puhutaan, otetaan esimerkiksi sairaanhoitaja Sanna joka tekee katkeamatonta kolmivuorotyötä 24/7/365 pyhät ja muut ja tienaa 5000€kk
Koskaan ei käytetä esimerkkinä sitä hoitajaa jolla on työn lisäksi muutakin elämää ja joka tekee sen normiviikon päivätyötä 37,5h/vko ja saa 2700€/kk
Vierailija kirjoitti:
Kuitit kiitos. Vai onko nimesi Igor?
No sitten pitää vähentää kulutusta entisestään. Se, mitä ostetaan, ostetaan ulkomailta.
Aina kun hoitsujen palkoista puhutaan, otetaan esimerkiksi sairaanhoitaja Sanna joka tekee katkeamatonta kolmivuorotyötä 24/7/365 pyhät ja muut ja tienaa 5000€kk
Koskaan ei käytetä esimerkkinä sitä hoitajaa jolla on työn lisäksi muutakin elämää ja joka tekee sen normiviikon päivätyötä 37,5h/vko ja saa 2700€/kk
Niinpä, aina on näitä ääritapauksia ja unohdetaan se "tylsä" mediaani.
Tottakai. Ei ole yhteiskuntajärjestelmää, jossa keskituloinen enemmistö ei joutuisi lypsylehmäksi.
Rikkailla on mahdollisuus lobata vallanpitäjiä, keskiluokalla ei. Köyhillä taas ei ole mistä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää vähentää kulutusta entisestään. Se, mitä ostetaan, ostetaan ulkomailta.
Itse sä siinä omaa oksaasi sahaat, jos ulkomailta ostat. Yhteiskunta olemme me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sä siinä omaa oksaasi sahaat, jos ulkomailta ostat. Yhteiskunta olemme me.
Himoverottajat sitä sahaavat.
Ei kait tämä tämä voi tulla kenelläkään yllätyksenä, kun äärioikeisto-hallitus, joka edustaa hyväosaisia, joiden tulot yli 14.000€/kk n. 170.000€/v ja pienituloisilta ei ole mistä ottaa, jotka elävät tuilla.
Suurimmat maksajat ovat työssäkäyvät pieni- ja keskituloiset, joiden verotusta kiristää lähes kaikissa kunnissa kunnallisveron nousu,.koska Purra leikkasi rajusti kuntien avustuksia, monet verotulsesta tehtävät poistot esim. työmatkavähennys, tulonhankkimisvähennys, ay-maksun poisto, palkaton ensimmäinen sairaspäivä jne. Lisäksi kiinteistöveron, energia- ja sähkönsiirron verojen korotus jne. jne.
Valtiovarainministerin kommentti vastaavaan otsikkoon:
"Ns. talouslehtien klikkiotsikot lyövät nykyään jopa ip-lehdet mennen tullen. Joka viikko otsikot huutavat veroja ja leikkauksia, joita EI OLE tulossa.
Tämän otsikon takana kerrotaan, että VATT on tuollaisia tutkimuskatsauksessaan pohdiskellut.
Kannattaa äänestää TYÖN JA YRITTÄMISEN VERONKIRISTYKSIÄ VASTAAN."