Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhteemme ihan sairas? Tuomiota kaivataan

Vierailija
22.11.2012 |

Aika ajoin välttelen miestäni, fyysisesti ja henkisesti. Hän kaipaa paljon huomiota ja yhdessäoloa, minä pidän siitä toki myös, mutta usein saan jotain outoa mielihyvää siitä, että sanon tylystikin että ei nyt, en halua pitää kädestä kiinni tai makoilla vierekkäin, vaan menen kauemmas. Ei minulla ole isompaa syytä kuin edellä mainittu mielihyvä siitä kun näen miehen surullisena ja saan vähän leikkiä vallalla, kun en esim. vastaa puhelimeen hänen soittaessa, tai lähden vaikka pariksi päiväksi omia menojani johonkin pahemmin ilmoittamatta. Samoite. Jos olen mustasukkainen, olen hyvin etäinen. Hänen ollessa mustasukkainen jos esim. juttelen baarissa muille miehlle hän on vain hiljaa ja ns. murjottaa, mutta se tuntuu minusta oikeastaan ihan kivalta.

Toisaalta joskus olen oikein kultainen naisystävä, teen asioita hänen eteensä ja hellin. Tiedostan että mies kestää minulta kyllä paljon, mutta toisaalta mies on sillälailla 'heikko', että voin leikkiä hänen kanssaan miten haluan, ja silti hän aina palaa takaisin. Myönnän, et en ole ollut täysin uskollinen ja raivostuessani olen tehnyt asioita joita olisi voinut jättää tekemättä... Ja kyllä, rakastamme toisiamme ja koen että olemme oikein hyvä pari ja täydennämme toisiamme. :) mutta mitä mieltä, olenko muka ihan sekopää? :D ikää yli 30.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiintyä niin paljon kuin omaan äitiinsä. Hänhän on kantanut sinua aikojesi alusta asti kohdussa ja hoivannut ja koko elämäsi on ollut hänen varassaan koko lapsuuden ja nuoruuden. Joten kaiketi ihan ymmärrettävää.

Ei todellakaan ole.

Entäs ehkä omat lapsesi, todellakin ne on omaa äitiä ylempänä prioriteettilistalla, sitten toisena tulee mies ja kolmantena vasta oma äiti.Ja olen äitini kanssa HYVIN läheinen.

Vierailija
42/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde sinulla sitten on äitiisi? Oliko sinulla isää ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rakastan miestäni, koska kerran hänen suututtua minulle ja lähdettyä tunsin ahdistusta, ja silloin tajusin että rakastan häntä kyllä.

minusta vielä todista että muka rakastat häntä. Ihminen ahdistuu usein jo siitä että asiat muuttuvat, vaikka muutos olisi positiivinenkin. Luulen että olet aika tunnevammainen ihminen etkä tiedä mitä rakkaus onkaan. Jos oikeasti rakastaisit miestäsi, hänen onnettomuutensa olisi hetkauttanut sinua edes jotenkin.

Vierailija
44/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ette kumpikaan rakasta toisianne vaan olette vain epäterveesti riippuvaisia toisistanne. Miehesi on ehkä tottunut tulemaan kohdelluksi huonosti vanhempiensa taholta ja jatkaa tätä samaa rataa aikuisenakin.

Vierailija
45/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko nyt ihan seinähullu, kun näiden vastausten lukeminen pistää hymyilemään jos ei jopa nauramaan :DD

Vai että psykopaatti. Minä en vain rakasta, koska loppupeleissä ainoastaan itseensä voi luottaa. Jos olen ihan rehellinen, en pidä oman haavoittuvaisuuteni näyttämisestä. Enkä näin ollen myöskään kenessäkään roikkumisessa, koska pärjään itsekin mainiosti. Olen sellainen vapaaluonne, tarvitsen tilaa itselleni. Ja kyllä, sellainen pieni pöpi puoli minussa on, että minusta tuntuu hyvältä satuttaa rakkaita ihmisiä. :( väkivaltaa en kuitenkaan kestä nähdä edes televisiossa, ja säikyn sellaista todella paljon. Äitiäni en kuitenkaan satuttaisi koskaan. Joku kun kysyi suhteestani äitiini, niin äiti on myöntänytkin, että olen hänelle lempilapsi ja äiti on aika kohdellut minua todella hyvin ja pitänyt huolen, oli kyse sitten siitä että halusin lapsena jonkun lelun tai en jaksanut tehdä läksyjä - äiti hoiti homman kuin homman. Olen hänelle hyvin kiitollinen. Äitini tosin oli suhteessaan isääni kuin mieheni minuun - kiltti ja anteeksiantavainen, vaikka isäni oli oikeastaan kuten minä: manipuloiva, määräilevä ja joskis oikea kusipää, myöskin sana raivohullu kuvaa häntä. Sellainen minä en kuitenkaan ole, vaan edelleen väkivallan ja tavaroiden heittelyn näkeminenkin saa kylmät väreet selkääni. Isääni arvostan kuitenkin siten, että hän oli äärettömän kunnianhimoinen ja tomera: sellaista asiaa ei ole jota isäni ei olisi osannut hoitaa ja ratkoa. Olen ominut samanlaisen roolin, että helposti rupean johtakaksi ja toimimaan ja saan asioita aikaan muiden miettiessä ja pyöritelles peukaloitaan.

Vierailija
46/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta et ole edes sekopää, vaan ihan ilkeä ihminen :( Toivottavasti miehesi tajuaa sen ja lähtee niin kauas kun voi

Vierailija
47/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ikävä kyllä jollain tapaa persoonallisuushäiriöiseltä. Mikä häiriö on kyseessä en ryhdy tässä arvailemaan. Surullista miehesi kannalta, ja tavallaan myös omalta kannaltasi. Jotain pahaahan sinulle on täytynyt tapahtua että olet muovautunut tuollaiseksi. Tervettä käytöstä tuo ei kuitenkaan ole, eikä nuo ajatuksesi kuulosta hyviltä. Jos haluat oikeasti tehdä asialle jotain (ei kuitenkaan vaikuta siltä että haluaisit), voisit hakeutua juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa.

Vierailija
48/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cleckleyn luettelo psykopatian piirteistä:

Pinnallinen viehätysvoima ja älykkyys

Harhaluulojen ja muiden irrationaalisten ajattelun merkkien puuttuminen

Hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen

Epäluotettavuus

Valheellisuus ja epärehellisyys

Katumuksen ja häpeän puuttuminen

Epäsosiaalinen käyttäytyminen, joka on heikosti motivoitunutta

Huono arvostelukyky ja kyvyttömyys oppia kokemuksista

Patologinen itsekeskeisyys ja kyvyttömyys rakastaa

Yleinen tunneköyhyys

Oivalluskyvyn spesifi puute

Välinpitämättömyys interpersoonallisissa suhteissa

Outo ja luotaantyöntävä käyttäytyminen juopuneena ja joskus muulloinkin

Tekee harvoin itsemurhan

Sukupuolielämä on persoonatonta, triviaalia ja heikosti integroitunutta

Elämän suunnitelmattomuus

Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.

Haren 20-kohtainen piirreluettelo

Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima

Vahvalta vaikuttava omanarvontunto

Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen

Patologinen valehtelu

Petkuttaminen ja manipulointi

Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen

Tunteiden pinnallisuus

Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen

Loismainen elämäntyyli

Heikko käyttäytymisen kontrolli

Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)

Varhaiset käyttäytymisongelmat

Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen

Impulsiivisuus

Vastuuttomuus

Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä

Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita

Nuorisorikollisuus

Ehdonalaisen vapauden peruutus

Monipuolinen rikollisuus

Vierailija
49/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että psykopaatti. Minä en vain rakasta, koska loppupeleissä ainoastaan itseensä voi luottaa. Jos olen ihan rehellinen, en pidä oman haavoittuvaisuuteni näyttämisestä. Enkä näin ollen myöskään kenessäkään roikkumisessa, koska pärjään itsekin mainiosti. Olen sellainen vapaaluonne, tarvitsen tilaa itselleni. Ja kyllä, sellainen pieni pöpi puoli minussa on, että minusta tuntuu hyvältä satuttaa rakkaita ihmisiä.

kuvausta narsistisesti haavoittuneen ihmisen kuvausta itsestään. Enkä nyt puhu narsistisesta persoonallisuushäiriöstä (joka on ongelman äärimuoto) kun en ap:tä tunne, mutta vaurioituneesta narsismistahan tässä on kyse. Ja tyypillisesti henkilö on vielä ylpeä itsestään ja pitää itseään erikoislaatuisena, oppikirjakuvausta...

Vierailija
50/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuosta psykopaattilistasta napsahti aika moni, mutta kenelläpä ei? Ja mitä hoitoa minuun mua voisi/pitäisi soveltaa, kun en ole kenellekään vaaraksi vaan päinvastoin ja kykenen kaikkeen ja enemmäänkin kuin rivikansalainen? Varmaan tosissaan antaisivat jotain hoitoa antamaan minulle joo o... Hah! Ap

Vierailija
51/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuosta psykopaattilistasta napsahti aika moni, mutta kenelläpä ei? Ja mitä hoitoa minuun mua voisi/pitäisi soveltaa, kun en ole kenellekään vaaraksi vaan päinvastoin ja kykenen kaikkeen ja enemmäänkin kuin rivikansalainen? Varmaan tosissaan antaisivat jotain hoitoa antamaan minulle joo o... Hah! Ap

Ai kelläpä ei? Mulla ei napsahtanut todellakaan moni.

Kyllä sä olet vaaraksi henkisesti miehellesi ja läheisillesi vaikka sä et sitä myönnäkkään.

Miksi sä aloitit ketjun jos et kestä kommentteja?

Vierailija
52/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain rakasta, koska loppupeleissä ainoastaan itseensä voi luottaa. Jos olen ihan rehellinen, en pidä oman haavoittuvaisuuteni näyttämisestä. Enkä näin ollen myöskään kenessäkään roikkumisessa, koska pärjään itsekin mainiosti. Olen sellainen vapaaluonne, tarvitsen tilaa itselleni.

diagnosoitu persoonallisuushäiriö ja olisin voinut nuorempana kirjoittaa tämän tekstin itse. Ja olin vieläpä salaa tavallaan ylpeä näistä ominaisuuksistani. Onneksi en sentään ole koskaan nauttinut siitä että satuttaisin ihmisiä joita "rakastan".

Nyt takana on vuosia terapiaa ja noh. Jos rupeaisin avaamaan asiaa ap:lle, ensinnänkin sepustuksesta tulisi niin pitkä että kukaan ei sitä jaksaisi lukea ja toisekseen, ap ei pystyisi sisäistämään siitä sanaakaan.

Ap, jos sulla on onnea, tuo rakennelmasi romahtaa ja siitä seuraava kaaos saa sinut hakeutumaan terapiaan. Epäilen tosin että pärjäät todennäköisesti niin "hyvin" ettei sun koskaan tarvi kohdata demonejasi etkä koskaan tule tutustumaan siihen ihmiseen johon sinussa on edelleen ja ikuisesti siemen piilossa.

Vierailija
53/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Erasmus Rotterdamilainen kirjoitti, että kaikki naiset haluavat vain valtaa. Seksuaalisuus on yksi vallan muoto, koska nainen on lukko joka päättää kenen avain saa avata kirstun.

Vierailija
54/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Erasmus Rotterdamilainen kirjoitti, että kaikki naiset haluavat vain valtaa.

Vierailija
55/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a minusta tuntuu hyvältä pysyä pomona tässä suhteessa.

Tuo jo pelkästään on ihan sairasta. Terveessä parisuhteessa osapuolet ovat tasa-arvoisia. Mielestäni vaikutat ap luonnevikaiselta. Narsistiselta, empatiakyvyttämältä, sadistiselta. Vakka kantensa valitsee ja sinun luonteelle sopii olla parisuhteessa alistuvan ihmisen kanssa. Tuskin pärjäisit itseäsi vahvemman kanssa, samalaisen alistajan kanssa kuin itse olet.

Toivon, että et koskaan tee lapsia. Normaalilla tunneskaalalla varustetusta naisesta tulee yleensä hyvä äiti (jos oma lapsuus on ollut normaali, ei fyysistä kuritusta jne). Siis sellainen, joka laittaa lapsensa kaiken edelle, uhrautuu, rakastaa ehdoitta jne. Sinä vaikutat pelottavasti siltä, että saattaisit jopa alkaa kilpailemaan omien lastesi kanssa, alistamaan heitä, kun he ovat herkässä kehitysvaiheessa. Siis kasvattaisit tulevaisuuden mielenterveysongelmaisia. älä siis haaveile lapsista. Luonnevikaiset eivät nimittäin parane. Sinun ei tuosta käytösmallista ole mahdollista oppia pois terapialla eikä lääkkeillä. Valitettavasti.

Vierailija
56/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekäs paskiainen kylläkin, mukana ehkä hieman luonnevikaisuutta.

Sukupuolet toisin päin, niin kivet lentäisivät ja kovaa.

Jos tuohon suhteeseen lapsia tehdään, niin ap:n pitää saada päänsä kuntoon ja elämänarvonsa kohdalleen.

Kyllä se on niin et ap saa (ansaitsemaansa!) kritiikkiä, mut jos olis toisinpäin niin meihen ymmärätjiä riitäis! Ne ei tältä palstalta lopu.

Itse uskon et tää on provo, mut jos tällanen tilanne olis, niin kimppaan Oscaria

Vierailija
57/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kirjoituksistasi voi lukea rivien välistä, että tiedät ettei kaikki ole kunnossa. Se on hyvä juttu se. Sä oikeasti hyötyisit jostain terapiasta. Älä nyt ainakaan lapsia hanki ennen kuin saa itsesi kuntoon.

Vierailija
58/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siis haaveile lapsista. Luonnevikaiset eivät nimittäin parane. Sinun ei tuosta käytösmallista ole mahdollista oppia pois terapialla eikä lääkkeillä. Valitettavasti.

Jos ap mietit lasten hankitaa, sun TÄYTYY mennä terapiaan sitä ennen ja varata siihen pari vuotta. Muuten ei hyvä heilu.

Jälkimmäisestä sen sijaan ole eri mieltä. Luonnevikaiset voivat aivan hyvin parantua, mutta yleensä se vaatii sen että ensin käydään jonkinlaisella pohjalla josta pois pääsemiseksi on pakko katsoa omaan sisimpään. Monella ei ole sitä tuuria että pohja tulisi vastaan. Enkä tarkoita pohjalla sitä että ryvetään jossain päihdeloukussa tai pelataan rahat tms. Henkinen konkurssi riittää, jonka jälkeen ihminen kokee että ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin lakata teeskentelemästä ettei haavoja ole. Haavojen ronkkiminen sattuu aivan helvetiksi ja siksi ihminen luonnollisesti yrittää välttää sitä viimeiseen asti. Mutta sen takana odottaa toisenlainen elämä. Nimimerkillä been there, done that, got the t-shirt.

Vierailija
59/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat sadistilta,mutta jos olette molemmat tyytyväisiä tuollaiseen,mikäs siinä.Kukin tyylillään :)

Vierailija
60/122 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua ap. Olet epäilemättä päällisin puolin menestyvä jne mutta et takuulla ole oikeasti sisimmissäsi onnellinen. Et ehkä edes tiedä mitä se on.

Puhumattakaan tuosta tunnevammaisuudestasi, niin jo pelkästään tuo mitä kerrot ettet halua näyttää kenellekään heikkouttasi, niin se jo estää sinua elämästä täyspainoista elämää. Kun et anna kenellekään mitään, et myöskään saa. Puhun tässä nyt sellaisesta syvällisemmästä kontaktista toiseen.

Vanhana mummona et ole tyytyväinen elettyyn elämääsi. Todennäköisesti vaan silloinkaan et ymmärrä kääntää katsettasi itseesi vaan syytät toisia tai olosuhteita.