Jos EI SAISI rahaa lapsiin liittyen, olisitko punkenut emättimestäsi noin monta lasta?
Jos ei olisi olemassakaan lapsilisää, sisaruslisää, kotihoidontukea, ei yhtään mitään lisärahaa lapsiin liittyen! Niin olisitko saanut yhtä monta lasta kuin sinulla on nyt? Olisitko jättänyt lapset tekemättä jos et saisi valtiolta rahaa?
Kommentit (50)
ja muuten, silloin kun päätimme yrittää miehen kanssa tätä meidän lasta, emme edes ottaneet selvää emmekä olleet tietoisia siitä mitä tukia lapsesta saa.
Tai no lapsilisästä nyt kaikki on kuullu mutta ei mulla ollu mitään tietoa siitä minkä suuruinen se oli.
Eli tuet ei vaikuttaneet todellakaan lapsenteko päätökseen.
Senttiäkään en ole valtiolta saanut.
Tuskin nyt kukaan lapsilisän takia lapsia alkaa tekemään :)
Lapsilisät ym.niin pieniä etten ole koskaan ajatellut niillä lasta elätettävän. Toki meilläkin ne tulevat tarpeeseen mutta toimeentulo kyllä hankitaan töitä tekemällä.
olisi kyllä joutunut miettimään, millä eletään. Luultavasti säästöillä olisi kustannettu muutaman kuukauden äitiysloma ja sitten takaisin töihin. Mutta luultavasti olisin silti halunnut nämä kolme lasta.
Ja osastohoito ennen sitä ja vielä jälkeenkin. En siis ole punkertanut emättimestäni yhtään mitään.
Et taida tulla ajatelleeksi, että lapsia on aivan turha tehdä rahan takia, kun menot ovat joka tapauksessa tuloja suuremmat.
Se on biologiaa, eikä ekonomiaa.
Mun puolesta lapsilisän voi poistaa.
Lapsia vasta yksi.
Lapsilisä ja kotihoidontuki eivät olisi vaikuttaneet. Äitiys- ja vanhempainraha olivat silloin kyllä tarpeen, mutta olisi meillä tuo lapsi vaikkei niitä olisi saanut.
Nyt haaveilen toisesta. Sille ei ole rahallisia esteitä eikä olisi ilman tukiakaan.
Yhteiskunnan tuilla ei ole tekemistä nykyisen lapsilukumme kanssa. Olisimme tehneet ne joka tapauksessa. Ehkä jos miehen palkka olisi alle 2000€, niin sitten luultavasti olisimme jättäneet lapsiluvun kahteen. Ja siksi siis miehen palkka on aika oleellinen, koska itse lähdin hoitovapaalta opiskelemaan akateemista tutkintoa ja siksi joudumme elämään miehen palkalla.
eli yhden. Ei siinä rahaa tienaa :)