Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijallani oli Nirvana-paita. Ei jumakauta.

Vierailija
21.11.2012 |

Poika ei ollut edes syntynyt silloin. Enpä viitsinyt kertoa, että ope rokkaili v. 92 Ruikkarissa Nirvanan tahtiin :D

Jotenkin hassua.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se on vain positiivinen yllätys, että nykynuoriso ymmärtää muidenkin kuin vain Gimmelien ja Antti Tuiskujen päälle jotain :)

Useimmiten nuoret oppivat musiikista vanhempiensa ja sisarustensa kautta. Hyvä musiikki tarttuu, ja niin sen kuuluukin mennä.

Muistan itse 9-vuotiaana, kun menin isosiskojeni kanssa Linnanmäelle ja automatkalla minä sain valita musiikin. Sieltä löytyi kaikkea Herran Ylpön ja Nylon Beatin väliltä. Valitsin Dingoa ja siskoni tuijottivat minua myös iloisesti hölmistyneinä, että "tykkäänkö mä muka Dingosta?" Sen jälkeen eivät kyseenalaistaneet minun musiikkimakuani ollenkaan ;)

No nyt kun tuota kohtausta muistelin, niin en ollenkaan ihmettele hämmentymistä. Mutta mielestäni aloittajalla oli vähän väheksyvä asenne, kun hän kirjoitti: "En viitsinyt kertoa, että jammailin ruikkarissa ennenkuin sua on edes suunniteltu" tms.

Ja ruikkarista tulee kyllä iiiiihan jokin muu kuin ruisrock tai ruisleipä mieleen ;D

Vierailija
22/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteena, että käytän vain livenä näkemieni bändien paitoja. Siis jos ylläni on bändipaita, olen bändin jossain nähnyt. Tapansa tietysti kullakin....

Pitääkö olla elänyt sitä aikaa tai muuten ei sellaista paita saa pitää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin myös tuolloin ruisrockissa (opiskeluaikoina) ja tulisi ehkä hassu olo jos näkisi omalla oppilaalla (juu, ope olen myös) Nirvana-paidan (tai minkä tahansa 80- tai 90-luvun bändipaidan). Siinä huomaa sen sukupolvien eron (ja oman vanhuuden): samoja bändejä fanitetaan jo toisella kierroksella ja itse on elänhyt ja nähnyt sen aikoinaan livenä. Vähän sama juttu kuin omien vanhempien Beatles, Doors jne :)

Vierailija
24/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ihan ruisrock

Vierailija
25/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteena, että käytän vain livenä näkemieni bändien paitoja. Siis jos ylläni on bändipaita, olen bändin jossain nähnyt. Tapansa tietysti kullakin....

Vierailija
26/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin kyse kulttimaineesta.

Vierailija
27/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pitävät bändipaitoja koska, yllätysyllätys: PITÄVÄT näistä bändeistä. Se, että sulla on jokin syy bändipaidan pitämiseen, ei tarkoita sitä, että KAIKKI ajattelisivat samalla tavalla.

Itse koen bändipaidat jotenkin noloina itseni päällä, joten en niitä pidä.

Vierailija
28/66 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin kun googlettaa mitä tahansa tulee joku vauva-palstan keskustelu siihen silmien iloksi

Google kerää tietoa kiinnostuksen kohteistasi ja sen takia vauvapalsta nousee korkealle aiheessa kuin aiheessa.

Vierailija
29/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:t ja muut vaateketjut myyvät nykyisin Nirvana- ym. bändilogoilla varustettuja vaatteita, ja se on vain kuosi muiden joukossa. Toisessa saman malliston paidassa on kukkia, toisessa John Lennon. Ne ovat enää kuvia. Eli paidan perusteella ei uskalla kyllä veikata enää yhtään mitään. Ajat muuttuu.

Vierailija
30/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nähnyt ne pari vuotta sitten. Voisiko silloin käyttää paitaa jossa on Bon Scott. Kerro nyt kaikkitietävä rocknipottaja. Vai saako käyttää vain just sen kiertueen paitaa.

Vierailija
31/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nirvanan aikana kuuntelin jatsia ja olin muutenkin vähän erilaisempi, kuin muut.

Fiksumpi ja näytinkin poikkeavalta.

Kuljin Miles Davis paita päällä ja joku opettajakin huomautti että tuo on hörhöjen musiikkia!!!

Taannoin huomasin nuorukaisella deep purplen lippalakin. Intternetti on mahdollistanut musiikin saatavuuden. Enää nuoret eivät kuuntele uusinta tarjottavaa pakkopaskaa. He hakeutuvat hyvän musiikin pariin googlaamalla asioista selvää.

Musiikista on tullut aikamme aikakone ja se yhdistää kaikkia. Se mahdollistaa aikamatkustuksen isoisän tai isoisoisoisän aikakaudelle.

Kuuntelin noin kuukausi sitten nirvanan kaikki albumit ihan yleissivistävässä mielessä. Mielestäni hieman yliarvostettu juttu. Bändi poiki sitten paljon parempia innovaatioita musiikin saralla. Tiedän musiikista kaiken. Musiikki ei välttämättä ole makuasia, kun kaikki menee.

T: 11cm mies

Vierailija
32/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nirvanan aikana kuuntelin jatsia ja olin muutenkin vähän erilaisempi, kuin muut.

Fiksumpi ja näytinkin poikkeavalta.

Kuljin Miles Davis paita päällä ja joku opettajakin huomautti että tuo on hörhöjen musiikkia!!!

Taannoin huomasin nuorukaisella deep purplen lippalakin. Intternetti on mahdollistanut musiikin saatavuuden. Enää nuoret eivät kuuntele uusinta tarjottavaa pakkopaskaa. He hakeutuvat hyvän musiikin pariin googlaamalla asioista selvää.

Musiikista on tullut aikamme aikakone ja se yhdistää kaikkia. Se mahdollistaa aikamatkustuksen isoisän tai isoisoisoisän aikakaudelle.

Kuuntelin noin kuukausi sitten nirvanan kaikki albumit ihan yleissivistävässä mielessä. Mielestäni hieman yliarvostettu juttu. Bändi poiki sitten paljon parempia innovaatioita musiikin saralla. Tiedän musiikista kaiken. Musiikki ei välttämättä ole makuasia, kun kaikki menee.

T: 11cm mies

Et voi olla tosissasi?

Vierailija
33/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena joutui kuuntelemaan Nirvanaa ja muita listahittejä melkein pakolla.

Sittemmin on löytynyt paljon hienompaa musiikkia. Aikoinaan oli vain Nirvana ja Metallica...

Edes hiphoppia ei saanut Suomesta eikä sitä soitettu radiossa.

Musiikki oli hyvin rajoittunutta siihen aikaan. Porukka katsoi kieroon jos ei kuunnellut Nirvanaa tai Metallicaa, saati muita kamalia kasariheavy tekeleitä :(

Vierailija
34/66 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mitä teinimeininkiä. Alkuperäinen fani on sellainen, joka fanitti bändiä, silloin kun bändi tuli ihmisten tietoisuuteen.

nykyajan one direction ja directionerit ja justin bieber ja belieberit? ja sit ne 20 vuoden päästä kertoo et ne oli niiden alkuperäsiä faneja. olihan nirvana sillon massabändi, mut en voi kuvitella jollekin 1deelle 20 vuoden päästä samaa asemaa kuin nirvanalla on nyt.

Vierailija
35/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oli v. 92 katsomassa Nirvanaa, niin ei todellakaan ole kolmikymppinen, vaan nelikymppinen! Niin kuin suurin osa alkuperäisistä Nirvana-faneista. Niin kuin minä :)

I'm so happy cause today I've found my friends, they're in my head...

Vierailija
37/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuuntelen musiikkia ajalta jolloin en ollut syntynyt.

Vierailija
38/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku joka ruikkii. Vrt raiskari.

Syödäänkö ruikkarit? Hyi :D

Miksi kaikesta pitää vääntää tuo "lempinimi" samalla kaavalla... Yökkäri, ruikkari, täykkärit, työkkäri,...

OT: tosin kaikista "lempinimistä" pahin on broisku/broitsu. Yäääääh.

Vierailija
39/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kelpaavan myös ketjun teineille.

Teinejä on muuten viime aikoina ollut ihan liikaa palstalla. Nämä "se muuten on ruissi" -kommentit paljastavat teini-ikäisen kommentoijan. Aikuiset eivät jaksa välittää siitä, millaisia lempinimiä muualla käytetään. Myös miehiä on liikaa palstalla.

Vierailija
40/66 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oli v. 92 katsomassa Nirvanaa, niin ei todellakaan ole kolmikymppinen, vaan nelikymppinen! Niin kuin suurin osa alkuperäisistä Nirvana-faneista. Niin kuin minä :)

I'm so happy cause today I've found my friends, they're in my head...

Alkuperäinen fani, onks se sit parempi kuin fani yleensä. ;)

Hipsterimeininki. "Mä tykkäsin siitä ennenku se oli cool!"