Opiskelijallani oli Nirvana-paita. Ei jumakauta.
Poika ei ollut edes syntynyt silloin. Enpä viitsinyt kertoa, että ope rokkaili v. 92 Ruikkarissa Nirvanan tahtiin :D
Jotenkin hassua.
Kommentit (66)
Jessus mitä teinimeininkiä. Alkuperäinen fani on sellainen, joka fanitti bändiä, silloin kun bändi tuli ihmisten tietoisuuteen.
Itsekkin kuuntelen nirvanaa vaikka en oo syntyny 90 luvulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla elänyt sitä aikaa tai muuten ei sellaista paita saa pitää?
Ja pitääkö olla elänyt sitä aikaa tai muuten ei saa kuunnella/fanittaa sitä bändiä?
Saako pukeutua Che Guevaraan, jos ei ole tavannut häntä?
Ruikulirokki ähhähä teinixxangsttnirvanahipsteri
Vierailija kirjoitti:
Missä ap sanoi, että ei saisi pitää Nirvana-paitaa? Kun se nyt vaan on jotenkin hämmentävää, että nuoret, jotka eivät ole edes eläneet silloin, niin fanittavat Nirvanaa.
eli ei saa fanittaa gunnareita, nirvanaa, the beatlesia, alice in chainssia jos ei oo eläny sillo tai se on jonku mielestä hämmentävää? :) mut mikä siinä on hämmentävää
Muistan oman äitini reaktion: "Voi hyvänen aika", kun halusin Iron Maidenin bändipaidan. Nightwishin hän sulatti. Voi voi, jos ei minun yläasteaikana ole osattu edes yrittää tehdä hyvää musiikkia. Olen 25-vuotias ja Queen-fani.
Ei siinä ole mitään vikaa, kiva kun nuoriso jaksaa kuunnella meidän vanhusten musiikkia. :)
Mutta jos ei edes kuuntele bändiä vaan pitää paitaa, että voisi pysyä coolien kultissa mukana, niin sitten tekisi mieli kyllä aukoa päätä. Kerran yksi n. 15 muksu luuli että se oli vain vaatemerkki. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla elänyt sitä aikaa tai muuten ei sellaista paita saa pitää?
Ja pitääkö olla elänyt sitä aikaa tai muuten ei saa kuunnella/fanittaa sitä bändiä?
Saako pukeutua Che Guevaraan, jos ei ole tavannut häntä?
Iso osahan ei edes tiedä kuka hän oli ja missä ja miten vaikutti.
Näyttää vaan kivalta paidalta.
Mun 12 vuotias tyttö on Nirvana-fani henkeen ja vereen. Soittaa ja laulaa myös niitä biisejä.
Kauhiaa, tykkään 60-luvun rokista ja olen syntynyt kasarilla :O Bändipaitoja en kyllä ole käyttänyt sen jälkeen kun täytin 16.
Tuntuu et kaikki tietää vaan ne suosituimmat musat esim smells like teen spirit. Meitsin kaveritki kuuntelee spotifysta vaa niitä top listoja. Sitku kysyn et nimetkää viisi biisiä joltain artistilta nii sit ne menee ihan pulaan😃
Huume Nirvana ei ole pelkkää huumetta vaan hindubudha munkkien manalaa . Ne kaatuilee gurujen munkkien hengestä kuin Ylivainio kaatoi . Kultajumala budha .
Nirvana on tehny just hyvää musaa! Paljon mieluummin kuuntelen sitä kuin jotain nykyajan mumble rappia!
-19v
Oma kokemukseni Nirvanasta rajoittui yhteen kopioituun C-kasettiin. Ja soihan se radiossa ja hittilistoilla. Ja Nirvana paitoja oli tietysti paljon. Mutta se oli vain tuote muiden joukossa. Nykyisin nostalgialasit silmillä palvotaan kaikkea vähänkin persoonallista ja vanhaa.
Kuka helkutti tuli jatkaa tätä keskusteluu vaikka tää on jotain 9/10 vuotta vanha
Itsehän fanitan Beethovenia ja Tšaikovskia. Onneksi ei koskaan tuu vastaan ketään, joka olisi elänyt hänen aikanaan, ei tule ihmettelyjä.
valamanmunkki IivanaJulma kirjoitti:
se on muotia, koska You-sarjan päänäyttelijättärelläkin on netflixissä Nirvana -paita
ei nämä nykyajan ipanat edes tiedä mikä on Nirvana tai Pink Floyd
Tai jos tietää nii sitte vanhempien kautta. Nykyään niille kelpaa da babyt, doja catit sun muut räppäripopparit.
Teemalta tuli vähän aikaa sitten NIrvana-dokkari, joka oli yllättävä. En ole aiemmin bändiä digannut enkä sen musiikkia vaikka olen heidän aikalainen. Kunnioitusta herätti Kurt Cobainin asenne ja peräänantamattomuus kaupallisuudelle oli se sitten teeskenneltyä tai oikeata. Toki sääliä herätti hänen huumeriippuvuutensa ja sen aiheuttama itsetuho. Musiikillisesti bändi piti kiinni linjastaan loppuun asti mitä myös kunnioitan vaikka en välttämättä itse siitä erityisesti pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on vihainen, kun ei ole elänyt Dingon kulta-aikana. Ei tosin ollut Nirvanan aikaankaan vielä syntynyt.
Se on muuten Ruissi eikä Ruikkari. :)
Ei sitä kukaan kutsunut "Ruissiksi" silloin kun Nirvana siellä esiintyi. Se oli Ruisrokki. "Ruissi" on jotain nuorempien sukupolvien keksintöä.
Minäkin olin siellä katsomassa Nirvanaa. Se oli oikea sukupolvikokemus. Ihmettelen vain että mihin kaikki aika sen jälkeen on oikein kadonnut.
Kysy kokeessa 10 Nirvanan biisiä ja anna arvosana osaamisen perusteella.
Ensinnäkin Gimmelin kuoppaamisesta on kohta varmaan 10 vuotta ja toiseksi näitä Popstars- ynnä muita staroja fanittivat lähinnä varhaismurkut :D Sä taidat oikeasti olla jo vähän kelkasta pudonnut näissä asioissa... :D
Mä olen 31, ja kuunnellut jo ala-asteella mm. Beatlesia. Monet vanhat bändit iskee kyllä muhun, toisaalta kuuntelen myös uutta musiikkia. Uuttakin musiikkia on kuitenkin monenlaista...