Mitä muita kolmekyppisten "heimoja" on kuin hipsterit?
Kommentit (90)
En ole tuo jolle vastasit, mutta pienyrittäjä kumminkin. Mihinköhän ihmeen luokkaan mahdan kuulua, työväenluokkainen tausta, ei koulutusta, tulot alle 2000e netto. En työllistä muuta kuin itseni. Asun kaupungin vuokra-asunnossa eikä ehkä koskaan varaa omaa ostaakaan. En edes samaistu kyllä "työväenluokkaan", vaikka sitä kai sitten olenkin (sitä boheemia versiota).
:D Vaikka yrittäjä olenkin, en osaa itseäni porvarina pitää, sen verran pieneksi jää tulot :)
...et ole työväenluokkaa. Voit henkisesti halutessasi toki samaistua siihen - mutta ne, jotka ajaa työväen etuja, ei aja sinun etujasi pienyrittäjänä.
Oikeasti puoluekantani olisi varmaankin Nuorsuomalaiset. Koska sellaista puoluetta ei ole enää tarjolla, ainoa vaihtoehto on Kokoomus. Joskaan kyseinen puolue ei aja ihan sellaista politiikkaa, kuin mitä itse asioista ajattelen, niin useasta pahasta on valittava sitten se vähiten huonoin vaihtoehto, kun hyvää ei ole.
Mutta vaikka en kannata varsinkaan vasemmistoa, vihretiä tai perussuomalaisia, en silti ajattele, että näiden puolueiden kannattajat olisivat ällöjä. He vain kannattavat sellaista puoluetta, jonka katsovat ajavan omia etujaan yhteiskunnassa. Näinhän sen kuuluu mennä.
Miksi minä en saisi ajatella samoin? Ja äänestää oman etuni mukaisesti? Niinhän esim- vihreät ja vasemmistolaiset ja keskustan kannattajat ja kaikki muutkin tekevät? Miksi minun pitäisi äänestää omien etujeni ja ajatusmaailmani vastaisesti?
Eihän vasemmiston kannattajakaan äänestä Kokoomusta. Eikä pidäkään.
En ole tuo jolle vastasit, mutta pienyrittäjä kumminkin. Mihinköhän ihmeen luokkaan mahdan kuulua, työväenluokkainen tausta, ei koulutusta, tulot alle 2000e netto. En työllistä muuta kuin itseni. Asun kaupungin vuokra-asunnossa eikä ehkä koskaan varaa omaa ostaakaan. En edes samaistu kyllä "työväenluokkaan", vaikka sitä kai sitten olenkin (sitä boheemia versiota).
:D Vaikka yrittäjä olenkin, en osaa itseäni porvarina pitää, sen verran pieneksi jää tulot :)
...et ole työväenluokkaa. Voit henkisesti halutessasi toki samaistua siihen - mutta ne, jotka ajaa työväen etuja, ei aja sinun etujasi pienyrittäjänä.
Onkohan suurin osa ikäluokastamme samanlaisia? Siksi emme äänestä. Mikään puolue tai ryhmittymä ei aja meidän asiaamme. Ja meillä on liikaa elämässä kiirettä, jotta ehtisimme itse perustamaan omaa puoluetta.
Onkohan suurin osa ikäluokastamme samanlaisia? Siksi emme äänestä. Mikään puolue tai ryhmittymä ei aja meidän asiaamme. Ja meillä on liikaa elämässä kiirettä, jotta ehtisimme itse perustamaan omaa puoluetta.
Oon ennenkin miettinyt, että miksi pitäisi äänestää puoluetta, joka ajaa omia etuja? Mulla on tärkeää äänestää sitä puoluetta, joka ajaa heikoimpien asiaa, vaikka en itse siihen porukkaan (enää) kuulukaan.
T: se vasemmistoelitisti
Oon ennenkin miettinyt, että miksi pitäisi äänestää puoluetta, joka ajaa omia etuja? Mulla on tärkeää äänestää sitä puoluetta, joka ajaa heikoimpien asiaa, vaikka en itse siihen porukkaan (enää) kuulukaan.
Mutta itse olen sitä mieltä, että jos talous pyörii hyvin ja asiat on hyvin hoidettu, se on myös heikoimpien etu - jää verotuloja, joista jakaa heillekin.
Vasemmiston tavoitteissa on liikaa oilemattomasta jakamista ja yritystoiminnan rajoitteita. Pohditaanko siellä, mistä se yhteiskunnan jaettava raha syntyy?
on eri asia, kuin elitistinen vasuri, vaikka henkisesti desantti olisikin. Liittyy siihen cooliuteen ja alakulttuuriin ja ristiriitaisuuteen, joista nämä ponnistavat. Sikäli pelkkä Kokoomuksen äänestys luo särön, jota ei millään paikata ja vaatteet +kalusto =vain aatteet. Juppi siis, mutta vakauksillinen porvaritausta boknäsineen tekevät vaan tuollaisesta ällön. Young, urban, professinal, mutta kaiketi vain perinteitä paukutteva menetysällötys, jolle Punavuori on kiva ,koska sieltä saa tusinaa eri laatua frozen yoghurtia täyttämään tyhjän tilan päässä.
Mutta vaikka en kannata varsinkaan vasemmistoa, vihretiä tai perussuomalaisia, en silti ajattele, että näiden puolueiden kannattajat olisivat ällöjä. He vain kannattavat sellaista puoluetta, jonka katsovat ajavan omia etujaan yhteiskunnassa. Näinhän sen kuuluu mennä.
Miksi minä en saisi ajatella samoin? Ja äänestää oman etuni mukaisesti? Niinhän esim- vihreät ja vasemmistolaiset ja keskustan kannattajat ja kaikki muutkin tekevät? Miksi minun pitäisi äänestää omien etujeni ja ajatusmaailmani vastaisesti?
Olen tismalleen samaa mieltä. Eikö demokratian tarkoitus juuri ole se, että kansalaiset saavat valita mahdollisimman hyvin itseään edustavia jäseniä päättämään asioista? Kiusaus inhota erityisesti kauimpana itsestä olevia on suuri, ja itsekin saan puistatuksia milloin mistäkin asenteesta. Mutta näitä spontaaneja tunteita tärkeämpänä pidän kuitenkin itse demokratiaa, ja siksi suhtaudun myötämielisesti toisinajatteleviin. Vaikka rajansa siinäkin kaikella, eli jotain yleisiä ideaaleja pitää puolueidenkin täyttää (esim. ei rasismia, rikollisuuden edistämistä, kuten Hollannin pedofiilipuoluet tm.).
Vaikeampi homma on perustella näitä "yleisiä ideaaleja", enkä sitä yritäkään.
Ja vihreät valitsen siksi, että vasemmistossa on liikaa läsnä avoin inho kokomuuslaisia kohtaan. En itse todellakaan äänestäisi kokkareita, mutta koska taustani on oikeistolainen, on vaikea jakaa kollektiivinen inho, jonka koen osuvan myös itseeni menneisyyteni kautta. Minä yksinkertaisesti ymmärrän kokoomuslaista sielunmaisemaa, vaikken siitä pidäkään. Juuri tämän ymmärtämisen kautta uskon, että pystyn heihin myös vaikuttamaan. Sitä paitsi kukaan vassu ei usko, etten OIKEASTI ole kokoomuslainen. Vihreissä tätä ei tarvitse selitellä, koska koko kysymys ei ole kiinnostava.
Ja juuri siksi, etteivät vihreät ajaisi vain pyöräteitä (vaikka sekin on tärkeää), haluan äänelläni antaa tuen jollekulle punavihreälle.
Terv. rouva47
Mutta itse olen sitä mieltä, että jos talous pyörii hyvin ja asiat on hyvin hoidettu, se on myös heikoimpien etu - jää verotuloja, joista jakaa heillekin.
Vasemmiston tavoitteissa on liikaa oilemattomasta jakamista ja yritystoiminnan rajoitteita. Pohditaanko siellä, mistä se yhteiskunnan jaettava raha syntyy?
Pohditaan. Ja yhteiskunnassa tuotetut varat eivät todellakaan "valu alaspäin" niin, että niistä riittäisi myös heikoimmille. Tämä on nähty niin kauan, kun kapitalismi on ollut olemassa. Raha menee rahan luo. Vrt. johtajien bonukset ja osingot sekä kaikki muuu talousliberalistien rahalla keinottelu.
kusettaa tässä maassa minkä kerkii ja simmutkin kiinni pistää. Väistämättä vain ristiriita ns.tiedostavien ja wannabetyyppien välillä aiheutuu siitä, että toiset tekevät toisia valintoja, ajattelevat yhteiskunnan kannalta eri juttuja, kuin sitä kenen fyrkka, ketä maksaa ja mistä tilanne ns.kusee. Mäkin halusin Levikset 90-luvun alussa ja kympin tyttö olin... Mitä sitten kun kaikki löytyy purjevenettä myöten, paitsi sisältö päästä? Jäljittelyä koko elo ja rihkamaa ja kiva, että rahalla yhää saa sitä mitä haluaa? Yhtä tyhjän kanssako? Sitten avaudut vaan sopivalla wt-aloituksella tänne.
alatyyliin nykyaatelinen about alkoholisti tai addiktiivinen persoonallisuus, joka näkyy elämän hallitsemattomana lokerointina, materian korostuksena arvojen ohi jne. ja sillä, ettet löydä omaa paikkaasi tai edes sitä etsi. Tiedät kaiken ja olet comme ci, comme ca, mutta ehkä tyypity noin alakulttuurisesti mihinkään heimoon ja tästä aiheutuu minäkuvallesi vielä suurta haittaa, koska...mikä?
-Mielipiteet ja asenteet?
-kerro puoluekantasi, jos Kokoomus, olet vaan ällö, et muuta.