Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muita kolmekyppisten "heimoja" on kuin hipsterit?

Vierailija
19.11.2012 |

Ja mihin niistä mä mahtaisin kuulua?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupsterit.

Vierailija
22/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuollainen kuvailemasi heimoajattelu kuuluu enemmmän teini-ikään tai parikymppisille. Sitä vanhempi tietää, että voi olla samaan aikaan gootti mutta käydä ulkoiluttamassa vanhuksia. Tarkoitan siis, että tuollaiset ryhmät eivät ole niin tiukkoja identifioimaan ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaiset kurinalaisesti treenaavat ja syövät ulkonäkökeskeiset terveysintoilijat. En tiedä onko tälle ihmistyypille olemassa mitään virallista nimitystä.

Vierailija
24/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu H&M vaatteisiin ja Prisman vaatteisiin. Arkena urheiluvaatteet äidillä ja lapsilla.

Vierailija
25/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaiset kurinalaisesti treenaavat ja syövät ulkonäkökeskeiset terveysintoilijat. En tiedä onko tälle ihmistyypille olemassa mitään virallista nimitystä.

on: itsekeskeinen bimbo

Vierailija
26/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan yritän etsiä identiteettiä itelleni. :) Hipsteri en ole, en oo tarpeeksi trendikäs. Enkä rokkari tai goottikaan.

Olen yli 30vee, naimisissa, muttei vielä lapsia. Olen freekääntäjä/toimittaja. Asun rivarissa ison kaupungin lähellä.

Nykyisin ostan uudet vaatteet lähinnä tilaustyönä ompelijalta, joka tekee asut asiakkaan vartaloon sopivaksi. Jos ostan kaupasta, niin sitten farkut/samettihousut, joku kivan värinen pusero (usein Gerry Weber) ja joko huppari tai rento, farkkutakin ja jakun välimailta oleva yläosa. Takkina musta tai konjakin värinen nahkatakki, talvella villakangastakki.

Sisustamme antiikilla, boknäsin huonekaluilla, designilla. Meillä on kaksi viinikaappia.

Harrastan museoita ja taidenäyttelyjä. Tykkään käydä teatterissa ja oopperassa. Musiikissa pidän eniten jazzista ja klassisesta musiikista ja ranskalaisesta chansoneista. Rakastan uimista ja mökkeilyä ulkosaaristossa.

Kirjoista luen historiaa, yleistajuisia luonnontiedekirjoja, sarjakuvia. Lempikirjailijoistani ovat Vigdis Grimsdottir ja Ben Okri. Tykkään myös fantasiasta ja lastenkirjoista.

Keräilen astioita. Ajan mersulla talvisin, kesällä avoautolla. Ainoat lehdet, joita tilaan, ovat Hesari, Tiede, Mondo ja ruotsalainen Filter.

Mikä mä olen?

Vierailija
27/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mä olen?

Ei kaikki mee.

Vierailija
28/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, millaisia asiakkaita sulla on toimittajan työssä? Se kertoo myös aika paljon.

Vierailija
29/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla lokerossa. Ja ihmisyyteen kuuluu luokitella kaikkea ja antaa sitten luokitellulle nimi.

Enkö mä sovi mihinkään määritelmään. :/

Vierailija
30/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet selvästi varakkaasta perheestä, puolisosi tienaa hyvin. Jos asuisit Kalliossa, olisit tyypillinen vihertävä kaupunkilaisälykkö, joka ihailee salaa Anu Silfverbergiä.

Vierailija
31/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli mä olisin vaan porvari? Mut sen mä tiesin jo. :) Ja porvari herättää kyllä ihan eri mielikuvia kuin itse olen...

Ehkä mä olen kapitalisti? Se kuulostaa rajummalta. :D Tai ehkei sittenkään.

Mun asiakkaina on ulkomaiset lehdet, kirjoitan myös moniin ammattijulkaisuihin yms. Usein matkajuttuja.

Vierailija
32/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk-seudulla. Ja Anu Silfverbergillä on ihan hauskoja kolumneja, mutta en mä häntä ihaile. Meillä on liian erilaiset mielipiteet ihailuun. Tai no, nostan kyllä hattua hänen kirjalliselle ilmaisukyvylleen ja monipuolisille ajatuksilleen, mutten ihaile.

Vierailija
33/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäntapasi henkii sellaista kulttuuriporvarin asennetta. En edes tunne kaltaisiasi, vaikka olen akateemisesti koulutettu itse.

Vierailija
34/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida ihan sopia ap:hen.

Vierailija
35/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäntapasi henkii sellaista kulttuuriporvarin asennetta. En edes tunne kaltaisiasi, vaikka olen akateemisesti koulutettu itse.

Kiitos tästä ajatuksesta. Yllättävää. En ole ajatellut itseäni kulttuuriporvariksi. Mutta ehkä mä sitten olen...

Ollaanko me sitten harvinaisia? Mun kaveripiirissä meitä on useampi - joskaan kaikki ei toki ole.

Vierailija
36/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida ihan sopia ap:hen.

Joo, en ole kurinalaisesti treenaava, en ulkonäkökeskeinen ja valitettavasti en terveysintoilija. Voisi tehdä hyvää omaksua tuo identiteetti edes puoleksi vuodeksi. :)

Mutta tuon lajin edustajia tunnen kaksikin lähipiiristä.

Vierailija
37/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mielestäni. Aikas tavallinen. Siis en kuljee ympäriinsä briljeeraamalla jollain antiikilla ja viineillä jne. Tykkään, että huonekalu kestää. Petyin aika pahasti muutamiin ostamiini uusiin designhuonekaluihin, jotka oli kalliita, mutta todella huonosti tehtyjä. Palautin ne. Ja totesin, että vanhoista huonekaluista ainakin näkee heti kunnon ja sen mitä ostaa.

Ja niissä pysyy jollain tavalla arvokin.

Mutta teen sellaisia asioita, joista tykkään ja ostan sellaisia juttuja, joista pidän. En tee niistä numeroa. Tyyliin, minulla on kaveri, joka osti vaikka volvon tai toyotan ja mainostaa sitä FBssä ja puhuu monta kuukautta, kun meillä on tuo uusi auto ja hankin minnap.n kengät, jne.

Jos menen ja ostan uuden auton, niin en minä sitä kenellekään mainosta. Sitten se vaan on ja nautin itse siitä. Jos joku kaveri kysyy, että mitä, onko sulla uusi auto, totean vaan, että joo. Ja toivon, että keskustellaan jostain mielenkiintoisemmasta.

Jos ostan jonkun merkkituotteen, niin en mainosta kaikille kavereille, että tämä on nyt SE. Eli siinä mielessä en mielestäni ole joku elitisti, jonka tarvitsee koko ajan korostaa itseään. Jos hankin jotain, niin itselleni, en näyttääkseni muille.

Vierailija
38/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista on, että sinussa yhdistyy noin monta kulttuuria rakastavan porvarin piirrettä, kuten ammattisi, viini, chanson, jazz, teatteri, sisustustyyli, ulkosaaristo, kaikki.

Ihmettelen lähinnä, miten olet löytänyt noin nuorella iällä kaltaisiasi. Usein tuon ikäisillä ei ole kiinnostusta vielä noihin juttuihin, kun on kiire muiden asioiden, kuten rahan parissa. terv. 15

Vierailija
39/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan yritän etsiä identiteettiä itelleni. :) Hipsteri en ole, en oo tarpeeksi trendikäs. Enkä rokkari tai goottikaan.

Olen yli 30vee, naimisissa, muttei vielä lapsia. Olen freekääntäjä/toimittaja. Asun rivarissa ison kaupungin lähellä.

Nykyisin ostan uudet vaatteet lähinnä tilaustyönä ompelijalta, joka tekee asut asiakkaan vartaloon sopivaksi. Jos ostan kaupasta, niin sitten farkut/samettihousut, joku kivan värinen pusero (usein Gerry Weber) ja joko huppari tai rento, farkkutakin ja jakun välimailta oleva yläosa. Takkina musta tai konjakin värinen nahkatakki, talvella villakangastakki.

Sisustamme antiikilla, boknäsin huonekaluilla, designilla. Meillä on kaksi viinikaappia.

Harrastan museoita ja taidenäyttelyjä. Tykkään käydä teatterissa ja oopperassa. Musiikissa pidän eniten jazzista ja klassisesta musiikista ja ranskalaisesta chansoneista. Rakastan uimista ja mökkeilyä ulkosaaristossa.

Kirjoista luen historiaa, yleistajuisia luonnontiedekirjoja, sarjakuvia. Lempikirjailijoistani ovat Vigdis Grimsdottir ja Ben Okri. Tykkään myös fantasiasta ja lastenkirjoista.

Keräilen astioita. Ajan mersulla talvisin, kesällä avoautolla. Ainoat lehdet, joita tilaan, ovat Hesari, Tiede, Mondo ja ruotsalainen Filter.

Mikä mä olen?

Hmmm, sanoisin, että olet melko lähellä bopoa eli boheemia porvaria (bobo englanniksi).

Vierailija
40/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista on, että sinussa yhdistyy noin monta kulttuuria rakastavan porvarin piirrettä, kuten ammattisi, viini, chanson, jazz, teatteri, sisustustyyli, ulkosaaristo, kaikki.

Ihmettelen lähinnä, miten olet löytänyt noin nuorella iällä kaltaisiasi. Usein tuon ikäisillä ei ole kiinnostusta vielä noihin juttuihin, kun on kiire muiden asioiden, kuten rahan parissa. terv. 15

Niinno, me käytiin kaikki kaupunkimme eliittilukiota, joten ehkä meitä oli kokoontunut sinne sopiva popula. :) Samalla luokalla meitä oli 5 tyttöä ja löysimme siten toisemme.

Viini on tullut miehen myötä. Nykyisin me tehdään matkatkin sen mukaan, missä olisi kiinnostavia viinejä, mikä on järjetöntä, mutta johtanut hauskoihin seikkailuihin. :) Chansoneista ja jazzista olen pitänyt niin kauan kuin muistan. Jo äiti kuljetti mukanaan teatteriin, nykyään se olen sitten minä, joka kuljetan häntä.

Myös sisustustyyli tulee kotoa. Vanhempani harrastivat antiikkia, kiersin mukana kaikki huutokaupat ja kummat antiikkikauppojen varastot jo kolmevuotiaana. Siinä sitten oppi sivussa, mitä on mikäkin ja syntyi kontaktit kauppiaisiin.

Tosin itse olen pitänyt lähtökohtana, että kotona on oltava yksi sellainen sohva, jossa on mukava löhötä. :) Kun on koko kakaruutensa ja nuoruutensa katsellut kauhu- ja scifileffoja pepunpuuduttavalla biedermeier-sohvalla, niin kaipaa jotain rentoakin huusholliinsa. :D

Äitini suku on saaristosta. Siispä olen ollut ulkosaaristossa vauvasta asti. En osaa olla siellä olematta. Joo, ja ei olla ruotsinkielisiä, vaikka tuon kesäoleskelun seurauksena olenkin melkein kaksikielinen.