Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muita kolmekyppisten "heimoja" on kuin hipsterit?

Vierailija
19.11.2012 |

Ja mihin niistä mä mahtaisin kuulua?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan yritän etsiä identiteettiä itelleni. :) Hipsteri en ole, en oo tarpeeksi trendikäs. Enkä rokkari tai goottikaan.

Olen yli 30vee, naimisissa, muttei vielä lapsia. Olen freekääntäjä/toimittaja. Asun rivarissa ison kaupungin lähellä.

Nykyisin ostan uudet vaatteet lähinnä tilaustyönä ompelijalta, joka tekee asut asiakkaan vartaloon sopivaksi. Jos ostan kaupasta, niin sitten farkut/samettihousut, joku kivan värinen pusero (usein Gerry Weber) ja joko huppari tai rento, farkkutakin ja jakun välimailta oleva yläosa. Takkina musta tai konjakin värinen nahkatakki, talvella villakangastakki.

Sisustamme antiikilla, boknäsin huonekaluilla, designilla. Meillä on kaksi viinikaappia.

Harrastan museoita ja taidenäyttelyjä. Tykkään käydä teatterissa ja oopperassa. Musiikissa pidän eniten jazzista ja klassisesta musiikista ja ranskalaisesta chansoneista. Rakastan uimista ja mökkeilyä ulkosaaristossa.

Kirjoista luen historiaa, yleistajuisia luonnontiedekirjoja, sarjakuvia. Lempikirjailijoistani ovat Vigdis Grimsdottir ja Ben Okri. Tykkään myös fantasiasta ja lastenkirjoista.

Keräilen astioita. Ajan mersulla talvisin, kesällä avoautolla. Ainoat lehdet, joita tilaan, ovat Hesari, Tiede, Mondo ja ruotsalainen Filter.

Mikä mä olen?

Hmmm, sanoisin, että olet melko lähellä bopoa eli boheemia porvaria (bobo englanniksi).

Sori nyt, mutta kieltäydyn olemasta bopo/bobo! Ja pelkään, että näin sanoessani, olen sellainen... Hm... No, jotkut piirteet pitänee paikkansa muttei suinkaan kaikki.

Vierailija
42/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap tosi tutulta ja kotoisalta tyypiltä. Meidänlaisia oli 11 tusinassa Helsingin erikoislukioissa, kuten Sibelius-lukio, Ressu, Kallio jne...

Tällaisia ollaan nyt kolmekymppisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap tosi tutulta ja kotoisalta tyypiltä. Meidänlaisia oli 11 tusinassa Helsingin erikoislukioissa, kuten Sibelius-lukio, Ressu, Kallio jne...

Mä voin hyvin olla tavis. Mutta korostan edelleen, että en ole PK-seudulta enkä ole käynyt luettelemiasi opinahjoja.

Eli tavis, bopomainen kulttuuriporvari. Siinäkö on identiteettini?

Vierailija
44/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hyvin olla tavis. Mutta korostan edelleen, että en ole PK-seudulta enkä ole käynyt luettelemiasi opinahjoja.

Identiteetiltäsi tunnut olevan todella epävarma ihmisriekale, kun joudut jollain Vauva-palstalla kyselemään moneen kertaan lokerosi perään.

Vierailija
45/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntyylillään, nyt ymmärrän... ;)

Vierailija
46/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Vaikka yrittäjä olenkin, en osaa itseäni porvarina pitää, sen verran pieneksi jää tulot :)

Vierailija
47/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntyylillään, nyt ymmärrän... ;)

Saan siitä suunnatonta tyydytystä, että brassailen jossain vauvapalstalla. :D

Mä yritän aidosti päästä perille näihin nykyhetken ihmisryhmäluokituksiin. Ja se lähtee siitä, että tietäisin, mikä itse olen.

Mikäs sinä sitten olet ja miten elät? Mielestäni elämäntyylissäni ei ole mitään brassailemista. Elän ihan tavallista taviselämää.

Vierailija
48/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Vaikka yrittäjä olenkin, en osaa itseäni porvarina pitää, sen verran pieneksi jää tulot :)

...et ole työväenluokkaa. Voit henkisesti halutessasi toki samaistua siihen - mutta ne, jotka ajaa työväen etuja, ei aja sinun etujasi pienyrittäjänä.

Vierailija
49/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteetiltäsi tunnut olevan todella epävarma ihmisriekale, kun joudut jollain Vauva-palstalla kyselemään moneen kertaan lokerosi perään.

Tämäkin antoi ajattelemisen aihetta. Mutta en nyt äkkisältään keksinyt mitään keskustelufoorumia, jossa tällaista voisi muuten kysyä. Tai kysyähän aina voi, mutta harvassa paikassa syntyy mitään keskustelua yhtään mistään niinkuin täällä. :)

Eli en nyt pelkästään itseäni tässä ollut määrittelemässä. Vaan ihmettelemässä, mitä muita "heimoja" ja elämäntyylisidosryhmiä kolmekymppisille on kuin hipsterit. Esiin on tulleet jo gootit ja rokkarit ja bopot. Ja kulttuuriporvarit, elitistit, bowo ja säälittävät ihmisriekaleet.

Mutta kiitos kannustavasta kommentistasi.

T. riekale

Vierailija
50/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kulkee tummissa puvuissa. Ajavat audilla tai skodalla ja ovat olevinaan jotain tärkeitä tyyppejä.

Vierailija
51/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kulkee tummissa puvuissa. Ajavat audilla tai skodalla ja ovat olevinaan jotain tärkeitä tyyppejä.

Ei kai? Ne on sellaisia urasetiä, ehkä. No, en ole sellainen, kert mulla ei ole audia eikä skodaa eikä edes kaljua. Eikä, btw, edes tummaa pukua!

Mutta miksi noita kuvailemiasi ukkeleita kutsutaan?

Vierailija
52/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään vuolaasti kertoileva tyyppi kuulostaa muuten ihan Murulta! Ehkä hän onkin kynäilijä Murun takana?

Vierailija
53/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta kolmekymppiset hipsterit on aika säälittäviä :D

Terv.nimim. Duunissa Punavuoressa

Vierailija
54/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap haluaisi löytää itsensä alakulttuuriryhmistä tai edes rinnastaa itsensä sellaisiiin, jotka ovat joko vastakulttuuria valtavirtaa vastaan (gootit ja ehkä jotkut rokkaritkin) tai jotka taas ovat innovoijia ja kiinnostuneita uusista asioista. Ap:han ei millään voi kuulua tällaiseen ryhmään, koska hänen makunsa ei ole kapinaa eikä myöskään edelläkävijyyttä vaan tavallaan aika sovinnainen maku, vaikka siinä olisikin mukana vaihtoehtoisuutta.

Toisaalta minusta ap on oikeassa siinä, että porvaristoon kuuluminen ei kuvaile ap:ta tarpeeksi, määritelmässä ei oteta nyansseja huomioon. Mutta silti, Suomessa on suuri joukko keskiluokkaa, johon ap:kin kuuluu, hän sattuu olemaan vielä ylempää keskiluokkaa.

terveisin porvaristo-lokeroon ap:n heittänyt

Vierailija
55/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivarissa ison kaupungin lähellä.

Nykyisin ostan uudet vaatteet lähinnä tilaustyönä ompelijalta, joka tekee asut asiakkaan vartaloon sopivaksi. Jos ostan kaupasta, niin sitten farkut/samettihousut, joku kivan värinen pusero (usein Gerry Weber) ja joko huppari tai rento, farkkutakin ja jakun välimailta oleva yläosa. Takkina musta tai konjakin värinen nahkatakki, talvella villakangastakki.

Sisustamme antiikilla, boknäsin huonekaluilla, designilla. Meillä on kaksi viinikaappia.

Harrastan museoita ja taidenäyttelyjä. Tykkään käydä teatterissa ja oopperassa. Musiikissa pidän eniten jazzista ja klassisesta musiikista ja ranskalaisesta chansoneista. Rakastan uimista ja mökkeilyä ulkosaaristossa.

Kirjoista luen historiaa, yleistajuisia luonnontiedekirjoja, sarjakuvia. Lempikirjailijoistani ovat Vigdis Grimsdottir ja Ben Okri. Tykkään myös fantasiasta ja lastenkirjoista.

Keräilen astioita. Ajan mersulla talvisin, kesällä avoautolla. Ainoat lehdet, joita tilaan, ovat Hesari, Tiede, Mondo ja ruotsalainen Filter.

Mikä mä olen?

Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä, ja jotenkin kuvailusi kuulostaa jo menopaussin ohittaneen naisen tyyliltä! Siis tyyli on kuin joko nyt keski-ikäisten keskiluokkaisten ihmisten elämä 80-90-luvuilla tai heidän elämänsä nyt. Keskiluokkaista, mutta jonkinlaisella jenkkielitismillä sävytettyä, vähän kuin 90-luvun suosikkisarjoissa Fraser tai Seinfeld. Esim. antiikkihuonekaluja ja uusantiikkia rivarissa (oletettavasti ei kovin vanhassa?), Gerry Weber, mersu ja avoauto, jazz ja klassinen musiikki, populaaritiedekirjat.

Vierailija
56/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaiset kurinalaisesti treenaavat ja syövät ulkonäkökeskeiset terveysintoilijat. En tiedä onko tälle ihmistyypille olemassa mitään virallista nimitystä.

on: itsekeskeinen bimbo

kateellinen läski :)

Vierailija
57/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään vuolaasti kertoileva tyyppi kuulostaa muuten ihan Murulta! Ehkä hän onkin kynäilijä Murun takana?

...ja ehdottomasti siinä mielessä muru. Mutta kuka on tämä mystinen Muru?

Vierailija
58/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilaiset kurinalaisesti treenaavat ja syövät ulkonäkökeskeiset terveysintoilijat. En tiedä onko tälle ihmistyypille olemassa mitään virallista nimitystä.

on: itsekeskeinen bimbo

kateellinen läski :)

...mä oikeastaan olen myös kateellinen läski. Täytyykin tänään mennä vaikka uimaan!

Vierailija
59/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivarissa ison kaupungin lähellä.

Mikä mä olen?

Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä, ja jotenkin kuvailusi kuulostaa jo menopaussin ohittaneen naisen tyyliltä! Siis tyyli on kuin joko nyt keski-ikäisten keskiluokkaisten ihmisten elämä 80-90-luvuilla tai heidän elämänsä nyt. Keskiluokkaista, mutta jonkinlaisella jenkkielitismillä sävytettyä, vähän kuin 90-luvun suosikkisarjoissa Fraser tai Seinfeld. Esim. antiikkihuonekaluja ja uusantiikkia rivarissa (oletettavasti ei kovin vanhassa?), Gerry Weber, mersu ja avoauto, jazz ja klassinen musiikki, populaaritiedekirjat.

Ohos. Ai, mä elän siis kuin itseäni 15-20-vuotta vanhempi ihminen? Hmmmm.... Mitäs mun pitäisi tehdä ollakseni nuorekkaampi?

Voin kyllä löytää itsestäni sisäistä fraseria. :D Gerry Weber siksi, että olen niin läski (kts. yllä), että aika harvat vaatteet sopii päälle. Gerry Weber on suunniteltu meille liian pyöreille! Käyttäisin ihan muita vaatteita, jos olisin laihempi.

Meillä ei ole uusantiikkia. Eli siis tyylihuonekaluja. Ehkä edustat sitä kantaa, että antiikkia saisi olla vain vanhassa talossa? Minä taas en jaksa niitä vanhojen talojen huonoja puolia.

Vierailija
60/90 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYLSÄÄÄ

..että sinulla on tylsää. Vai tarkoitatko, että minä olen tylsä?