Eronnut pari viettää kaikki perhejuhlat yhdessä. Onko yleistä?
Yhteiset lapset siis. Äitienpäivät, isänpäivät, lasten synttärit, joulun pyhät... Kaikki vietetään yhdessä, tehdään exälle aamiaiset sänkyyn jne, joulu vietetään jomman kumman luona perheen kesken.
Onko tällainen yleistäkin?
Kommentit (32)
Ihmiset nyt yleensäkin saavat minusta tehdä mitä huvittaa, kunhan lain puitteissa mennään. Tässäkin ketjussa useampi vastaaja vihjaa harrastavansa samoin tein seksiäkin exän kanssa.
Ymmärrän kyllä, että moni nyxä ei tuollaista menoa sulattaisi. Että tosiaan vaikka exä hääräilemässä keittiössä aamupalaa tehden kun itse nukutte sängyssä? Vai häädetäänkö se nyxä kodistaan kotileikin ajaksi?
ja en lapsena sitä edes osannut arvostaa tai ihmetellä erityisemmin (tietenkään :)). Nyt kun muistelee lapsuuden jouluja ja synttäreitä ni on mukava kun vietettiin yhdessä. Tehtiin jopa jotain reissujakin. Toisella vanhemmalla oli uusi suhde ja toisella ei, mutta oli aivan selvää ettei vanhemmillani enää keskenään mitään ollut.
Tosin meni muutama vuosi eron jälkeen ennen kuin välit olivat hyvät. Vieläkin ihan hyvissä väleissä vaikka jo lapset aikuisia ja voidaan kaikki tavata samoissa merkeissä.
on hyväxyttäwämpää olla huonoissa väleissä kuin hyvissä?
on tervettä wihata toista?
en tajuu. kaikkigan sen osaa, anteexianto ja toimeentuleminen ne vasta jotain waatii...
Jouluna ex on mun luona yötä. Nukkuu lasten huoneessa./ex ei ole meillä koskaan.
Äitien/isänpäivänä yhdessä juodaan kakkukahvitsyödään./ei edes onnittele mua äitienpäivänä ja viime isänpäivän joi kavereiden kanssa.
Synttärit vietetään mun luona. Exä auttaa rahallisesti lähinnä./lapset ei vietä kotisynttäreitä./ex ei auta rahallisesti.
Mutta nähdään kyllä lähes 16 kertaa viikossa, joskus exä käy vaan kahvilla kun lapset nukkuu.
Ollaan exän kanssa todella hyviä ystäviä.
/ Ööh.En usko että olette edes eronneet jos näette noin paljon. ei olla hyviä ystäviä.Vihaan häntä todella paljon.Mulla on ollut tosi huonoa sen jälkeen kun jäin yksin lasten kanssa.Hampaan kolossa on paljon kaunaa ja kostettavaa.
mulla uusi suhde toiseen mieheenkin. Exä käy joka ilta ja aamu moikkaamassa lapsia ennen töitä ja töiden jälkeen.
Kaikki riippuu nyt sinun asenteesta ja tietenkin miehen käytöksestä. Jos sinusta tuntuu, että sinulla ja miehellä on tulossa lämmin ja hyvä suhde, etkä tunne mustasukkaisuutta entistä vaimoa kohtaan, haluan sanoa, että onnea matkaan vain! Etukäteenhän ei voi tietää miten kaikki menee, mutta on todella hienoa, että mies on vastuuntuntoinen.
Itselläni on ihan samantapainen tilanne. Tuore seurustelu. Ollaan kummatkin jo keski-ikäisiä, mutta minulla teini-ikäinen ja miehellä leikki-ikäinen lapsi. Kumpikaan ei halua uusperhettä eikä edes yhdessä asumista. Minusta on ihan luonnollista, että mies menee isäinpäivänä tai jouluaattona entisen perheensä luo, se on todella tärkeää lapselle. Ja taas minun perheessäni ja suvussani on omat jouluaaton traditiot.
Nimittäin kysymyksessä on minun ja miehen parisuhde, jossa kunnioitetaan entisiä perheitä. Minun lapseni toivoi vuosia, että hänen isänsä tulisi käymään kotona jouluaattona, mutta nyxä ei antanut. Ja minä en tahdo antaa vahingon kiertää.
Jouluna ex on mun luona yötä. Nukkuu lasten huoneessa.
Äitien/isänpäivänä yhdessä juodaan kakkukahvitsyödään.
Synttärit vietetään mun luona. Exä auttaa rahallisesti lähinnä.
Mutta nähdään kyllä lähes 16 kertaa viikossa, joskus exä käy vaan kahvilla kun lapset nukkuu.
Miksi IHMEESSÄ sitten erositte???
sillon niin raivostuttavia eleitä/tapoja. En vaan voinut enää yhdeksän vuoden jälkeen sietää niitä.
Exä on mukava, MUTTA pieninä annoksina päivässä.
muistakin syistä voi erota! Tai jos nyt joskus on riidelty ja loukattu toista, niin aikuinen ihminen pääsee siitä yli.
En jaksa uskoa, että jos avioliitossa on kokenut henkistä tai fyyistä väkivaltaa, alistamista, konrollointia tms. voi ikinä ryhtyä tuollaiseen systeemiin. Vai voiko?
tuo systeemi voi toteutua vain siinä tapauksessa, ettei eron syynä ole minkäänlaatuinen henkinen väkivalta. Sellaisesta kyllä pääsee yli antamalla anteeksi, mutta jos yhteydenpito jatkuu eron jälkeen, niin henkinen väkivaltakin jatkuu jonkin asteisena.
Yleensä olen kuullut, että esim. ollaan yhdessä kun joulupukki tuo lahjat lapsille ja siitä sitten toinen vanhempi menee omineen tai lapsen synttärit vietetään vain yhdessä paikassa ja kaikki lapsen sukulaiset tulee sinne. Mut tuo aamupala sänkyyn kuulostaa jotenkin ....
aamupalan itse tehdä esim. voileivän. Ja lasten osaamisen mukaan. En haluaisi, jos olisin eronnut, että joku ex olisi meillä äitienpäivän aamuna väkertämässä jotain aamupalaa lasten kans. nro.2
mut ex auttaa.
Jouluna ex on mun luona yötä. Nukkuu lasten huoneessa.
Äitien/isänpäivänä yhdessä juodaan kakkukahvitsyödään.
Synttärit vietetään mun luona. Exä auttaa rahallisesti lähinnä.
Hänen nyxänsä soittelee veljeni exälle ja nyxän edellisen liiton lapsi vietti hiihtolomansakin veljeni exän luona.
Veljeni käy exänsä luona useasti kylässä yksin ja nyxänsä kanssa. Nyxä käy yksin exän luona.
Lapsia on heillä yhteenä 8. Veljelläni ja nyxällä ei ole yhteisiä lapsia. Mutta lapset tulevat todella hyvin toimeen ja heitä on hoidettu ristiin sen mukaan, mikä on aina ollut parhainta.
Veljeni exä on tosi kiva tyyppi ja on hienoa, että välit ovat säilyneet hyvänä koko meidän sukuummekin.