Minkä elokuvan näit liian nuorena
Kommentit (155)
Sin city
En muista kuinka vanha olin, ehkä seitsämännellä. Muistan edelleen sen keltaisen hahmon ja ahdistavan ja rujon, väkivaltaisen ja likaisen tunnelman.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:07"]
Mitä siinä Manaajassa tapahtuu? Olen utelias enkä uskalla itse katsoa...[/quote]
Jos olet herkkä niin ei kannatakaan katsoa. Siinä on sellainen äitinsä kanssa asuva varhaisteini (jotain 12vee?), johon menee riivaajahenki. Aluksi se on ihan siedettävää katsottavaa, mitä nyt alkaa päästään suustaan kaikenlaisia rivouksia kirjaimellisesti syljeskellen, sänky tärisee ja liikkuu. Mutta kaikki alkaa muuttuun pahemmaksi, se tytön naama muuttuu ihan karmeeksi, se sylkee ja raivoaa, tärisee kuin horkassa kuten koko sänkykin, johon se on sidottu kiinni...
Tytön äiti kutsuu katolisen papin manaamaan sen riivaajan ulos ja tytön tila vain pahenee. Se sylkee ja ulvoo, silmät on kuin käärmeellä, suusta roiskuu vihreetä kuraa ja pää kääntyy 360 astetta... *puistatuksia*
Näin tv:ssä kohtauksen, missä mies viiltää naisen kurkkua hieman auki ja veri valuu alempana olevaan maljaan. Ehkä jokin seremonia tms. Kuva oli aika pimeä. Tämä tuli 80-90-luvun taitteessa. En muista mitään muuta, mutta olisipa kiinnostava tietää mikä se oli!
Chicks With Dicks III:n 11v. T: Mies
Eikö niille Manaajassa mukana olleille sivuosanäyttelijöille tai taustahenkilöille tapahtunut oikeasti jotain pahaa, eli siinä tekemisessä oli mukana joku kirous joka jatkui vielä vuosikymmenet leffan jälkeen? Jonkun talo paloi kuvausten aikana mutta vain makuuhuone säilyi palamattomana jne?
Mun mielestä Poltergeist oli aika pelottava, se vaaleatukkainen Carol Anne -päänäyttelijätär Heather O'Rourke kuoli tosi nuorena sairaskohtaukseen.
Katsottiin kaverin kanssa 7-vuotiaina vanhemmilta salaa kaverin isoveljen leffoja: tuli nähtyä Gremlins, Painajainen Elm Streetillä ja Tiedän mitä teit viime kesänä. Olihan se hienoa ylpeillä muille ekaluokkalaisille miten paljon kauhuleffoja oli nähnyt. Totuus oli, että nukuin vielä 13-vuotiaana valot päällä, enkä uskaltanut olla yksin kotona edes päiväsaikaan! Saatoin joutua paniikkiin pienestäkin rasahduksesta tyhjässä talossa vielä 16-vuotiaana. Nykyään rakastan kauhuelokuvia, mutta on niissä ne ikärajat ihan syystä.
Looking for you mr goodbar. vieläkin näen painajaisia leffan loppukohtauksesta. koska näin leffan niin pienenä etten osannut käsitellä ihmisten pahuutta....
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:39"]
event horizon
[/quote]
Jännää, että joku muukin on saanut traumoja tästä elokuvasta! (Tuntuu, että melkein kukaan ei ole nähnyt kys. leffaa!) Ihan hirveitä kohtauksia --> avaruusalus on käynyt madonreijän kautta helvetissä ja siellä tapahtuu ihan sairaita asioita. Teininä meni yöunet, varmaan viikon nukuin valot päällä! Näin leffan uudelleen vähän aikaa sitten ja juoni vaikutti nyt jo vähän höpsöltä.
Lapsena 80-90-lukujen vaihteessa katsoin Taru sormusten herrasta -piirrettyä elokuvaa ja se oli todella pelottava, ihmisiä ammuttiin nuolilla, veri roiskuu ja örkit oli pelottavia. Traumat jäi. :(
Ring
Vieläkin joskus yö myöhään tulee mieleen kun se kömpi siitä telkkarista ulos.. Hyi hitto!
Muistaako joku 90-luvulla iltapäivisin tullutta nuorten(?)ohjelmaa, jonka nimi oli muistaakseni "Pelottaako". Siinä oli joka jaksossa erilainen kauhukertomus. Muistan, että pelkäsin hirveästi jaksoa, jossa joku olento tuli seinästä kädet ojossa ja käveli hitaasti kohti.. Ajattelin tätä lapsena usein ja pelkäsin niin maan perkeleesti! Muistaako kukaan muu tätä? :D
Tie. Olin 30, kenenkään ei pitäisi katsoa sitä missään iässä.
It - en uskaltanut käydä yksin vessassa moneen vuoteen.. Näin leffan 8 vuotiaana.
Pet cemetery
Maissilapset
Ja manaaja katsottiin 12 vuotiaina... Kamalat pelkotilat jäi päälle enkä edelleenkään voi katsoa kauhua.
Veljeni Leijonamieli oli liian ahdistava herkälle ekaluokkalaiselle. Koulussa vielä katottiin.
Ghostbusters ja Tappaja hai... Nämä aivan ensimmäisiä... Tämän jälkeen ollut jotain kauhuleffan tyyppistä, joka valvottanut, kerron kun muistan lisää :)
Candyman, Maissilapset ja Manaaja 9-10-vuotiaana. Näistä Candyman ehdottomasti pahin! Traumatisoiduin ikiajoiksi enkä vielä tänäkään päivänä uskalla katsoa kauhuelokuvia. Niin ja peiliin katsominen yömyöhällä yksin....hrrrr!
Käsi joka kehtoa keinuttaa, Riivaajien talo, Uinu uinu lemmikkini ainakin tulee mieleen. En oo erityisen herkkä, ja ei traumoja jäänyt, mutta piirtyi kyllä mieleen tosi tarkasti juoni ja ikävät kohtaukset, ja pitihän nää saada katsoa kun isosiskokin katsoi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:38"]
Käsi joka kehtoa keinuttaa, Riivaajien talo, Uinu uinu lemmikkini ainakin tulee mieleen. En oo erityisen herkkä, ja ei traumoja jäänyt, mutta piirtyi kyllä mieleen tosi tarkasti juoni ja ikävät kohtaukset, ja pitihän nää saada katsoa kun isosiskokin katsoi.
[/quote]
hei ja joo Candyman vielä, yhh.
Hiljaiset sillat ja Tanssii susien kanssa. En tajunnut kummastakaan yhtään mitään, etenkään ekasta, miten olisinkaan ala-asteikäisenä.
Näistä tulee mieleen että olisikohan meilläkin pitänyt olla jotain mediakasvatusta koulussa, että oltaisi osattu käsitellä näitä elokuvia vähän eri näkökulmasta, eikä pelätä vuosikausia? :D
Pelkäsin aikoinani käytäviä niin kerrostaloissa kuin hotelleissa kun kuvittelin että ne Hohdon kuolleet kaksoistytöt ilmestyy jostain eteeni!
Kauhuleffat Halloween ja Seitsemän Tikaria tuli katsottua salaa isoveljen betanauhoilta, olin vissiin kahdeksan tai yhdeksän vuotias.
Ihan normi äijä olen eikä mitään traumoja jäänyt.
-m77-