Minkä elokuvan näit liian nuorena
Kommentit (155)
Manaaja
En tiedä minkä ikäinen olin, kun näin. Mutta nuori kuitenkin. Aivan HIRVEÄ elokuva. Painajaisethan siitä seurasivat.
Kissaihmiset, ennustus, hohto, uinu uinu lemmikkini, cat's eyes, se, rambo... Kaikki nähty 8-10.v ja tuli pelkotiloja. Pahoja.
Baskervillen koira tai joku sellane. Kivat jännitykset saatiin kaverin kans koko yöksi. Oltiin varmaan jotai 13. En muista elokuvasta juuri mitään mutta muistan että silloin pelotti.
Myöskin ring ja se elokuva missä vankilassa olevan naisen käteen ilmestyy teksti you're not alone yms. Ainiin gothica oli tuon nimi
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:40"]
Kellopeliappelsiini! Leffa järkyttää vieläkin, saati lapsena (olin ehkä jotain 12 v.)...
[/quote]
Sama juttu, tuli heti kieleen ne silmien levittimet. Ei minun lapsuudessa ikärajoja vahdittu, ihan itse tuon vhs:n silloin vuokrasin ;)
Grizzly Man. Pelkään karhuja nykyisin aivan älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:26"]
Vaahteramäen Eemeli. Kauheaa perheväkivaltaa, sekä henkistä että fyysistä. Lapsi teljettiin vajaan, jossa leikki puukolla iltahämäriin saakka. Isä huusi aina, varmaan joku narsisti sekin.
[/quote]Näinkö ajattelit silloin lapsenakin?
Mä näin Ruohometsän Kansan liian nuorena. Olin varmaan jotain vajaa 10 v. Ei se veri, mutta nuori lapsi tajuaa kyllä joidenkin kohtausten ahdistavuuden. Nyt aikuisena siinä elokuvassa (tai lähinnä kirjassa) ahdistaa ihan eri asiat.
Mulholland Drive meni aika pahasti yli ymmärryksen 12 vuotiaana. Kuudennen aistin näin alle kymmenen vuotiaana ja sen jälkeen näin itekkin ruumiita viikon ajan joka puolella.
Stephen Kingin Se ja Tappajahai. En uskaltanut käydä vessassa yksin pitkään aikaan, ja muutenkin se pelle kummitteli mielessä monta vuotta. Tappajahain takia pelkäsin aina vedessä, oli kyse sitten järvestä, merestä tai uima-altaasta.
The Ring. Olin ehkä 10v ja katsoin sen salaa kaverin kotona. Äiti ihmetteli kun en enää uskaltanut mennä olohuoneeseen, pelkäsin nimittäin hirveästi että se Samara tulee sieltä telkkarista. Lopulta purskahdin itkuun ja kerroin äidille, että Ringistä se johtui.
Stephen Kingin Se. Sama kuin nro 61, kammosin käydä suihkussa ja pyysin aina siskoani tarkistamaan, ettei kylppärissä ole ketään ennen kuin menin sinne. Näen vieläkin painajaisia siitä ja sen pellen karmea naama kummittelee mielessä. HYI.
Mitä Manaajassa sitten on kamalaa? En ole nähnyt :0
Manaaja. Olin 8-v ja oltiin kahdestaan vuotta nuoremman siskon kanssa katsomassa se elokuvateatterissa. Eiköhän siihen aikaan ( 70-luvulla) ollut mitään ikärajoja. Sisko ei uskaltanut pitkään aikaan istua esim. keittiössä muuta kuin selkä seinää vasten.
Stephen King It - olin varmaan jotai 7 vanha kun sen ekan kerran kattoin salaa mutsilta. Voin sanoa, et sen jälkee mua ei oo kukaa saanu sirkuksiin mukaan ja jos jossain näkyy pelle niin edelleen yli 20 vuotta myöhemminkin karttelen niitä. Ne on niin perkuleen pelottavia!!!!
Pidättekö ostereista. Ihan JÄRKYTTÄVÄ näky se kuollut mies silmät auki siellä arkkupakastimessa ostereiden keskellä. Piirtyi kyllä 5-vuotiaan sarveiskalvoille vuosiksi!!
Ai, mutta se olikin sarja eikä elokuva. Vastaan siis Manaaja. Olin 18-vuotias juuri päästen elokuvateatteriin sitä kauhistelelemaan elikkä kyllä silloin oli tiukemmat ikärajat kuin nykyään.
Ringin olen nähnyt vasta nelikymppisenä ja traumatisoiduin kokonaan :/
Tappajahain.
Edelleenkin on aivan järkyttävä avoimen veden pelko enkä ui missään muualla kuin uima-altaalla.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2012 klo 17:42"]Dracula
Joku kotimainen elokuva, jossa mies oli kai ihastunut naiseen ja maalasi tästä kuvan. Myöhemmin mies näki painajaista, jossa nainen oli kaivossa ja nauroi tälle ilkikurista naurua. Oli kamalan synkkä. Osaisko joku muuten kertoa, mikä elokuva saattoi olla kyseessä? Saattoi kyllä olla jokin tv-sarjakin.
[/quote]
Ei ollut elokuva vaan tosiaan tv-sarja Painajainen. Itsekin ahdistuin kyseisestä ohjelmasta.
Draculan. Olin silloin 8 tai 9. Kaverin kanssa katsottiin. Se oli kuulemma nähnyt sen monta kertaa ja kehui. En nukkunut varmaan kahteen yöhön, kun pelkäsin.
Jonkun Alien leffan ehkä 8-9 -vuotiaana. Kotimatkalla kaverilta takaisin pelkäsin lyhtypylväitä, koska, no alienmainen ulkomuoto... En myöskään pystynyt juomaan viikkokausiin maitoa kun siinä samaisessa leffassa halkaistiin joku tyyppi ja sisuksista purskusi sellaista maitomaista nestettä.