Minkä elokuvan näit liian nuorena
Kommentit (155)
Twin Peaks!!! Vaikka onkin sarja. Ala-aste ikäisenä katoin.
70-luvulla syntyneen varhaisia erheitä tv:n äärellä olivat mm. nämä:
- Kauhunkierre (Don't look now)
- Peltirumpu
- Uhrijuhla (The Wicker Man)
Petollisen arkisen oloisia ja kammottavia vielä aikuisenakin. Yliluonnollinen kauhu ei pelottanut, mutta kaikki nämä leffat, jossa oli arkipäivän pahutta... natseista ja fasisteista oli aika paljon leffoja, joiden nimiä ei äkkiseltään muista. Osa tuli teeveessä, osa katottiin suttuiselta vhs-kasetilta.
Rampage (1987). Perustuu löyhästi sarjamurhaaja Richard Chase'iin. Leffan alussa päähenkilö tulee omakotitalon keittiöön ja tappaa perheen äidin ja 5-vuotiaan pojan. Päähenkilö keräilee sisäelimiä lasipurkkeihin ja asuu äitinsä kellarissa. Olin noin 8 v ja faija ei viitsinyt vaihtaa kanavaa (vanhemmat eronneita). En spoilaa leffan loppua
Komissario Palmun erehdys. Olin joku 9-10 v ja leffan jälkeen pelkäsin niin, etten pystynyt viikkoon tai kahteen kunnolla nukkumaan. Äiti ja isä halusivat pitää koko perheen elokuvaillan ja katottiin kyseinen leffa, kun se kerran telkasta tuli. Pelkäsin ihan sikana sitä alkua kun Bruno hyppii esiin niissä halloweenvaatteissaan ja loppua kun se vanha nainen meinaa ampua sen nuoren naisen. Myöhemmin elokuva ei ole enää pelottanut, mutta lapsena sain siitä kyllä pelkotiloja :D varsinkin kun en pystynyt tajuamaan miten herttainen mummeli olikin kylmä verinen tappaja.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:19"]
Näin erään jännittävän elokuvan siinä mielessä liian nuorena, että en muista mikä se oli. Olin reilusti alle kouluiän kun katsoin jotain trilleriä tms. Vain yksi kohtaus on jäänyt mieleeni: Ollaan junassa. Päähenkilöt ovat trenssitakkisia hattupäisiä miehiä. Kulkevat junassa hermostuneina. Mustavalkoinen elokuva.
Jos joku tietää tällaisia "junaelokuvia", olisi kiva kuulla nimiä. [/quote]
Night Train to Munich? The Ghost Train? Murder on the Orient Express?
Ring. Pelkäsin kaivoja ja tv:n lumisadetta hysteerisesti. Olin 9 kun näin sen. Isosisko katsoi sitä kun oltiin kahdestaan kotona ilta eikä tajunnut, että mäkin piirtelyn ohessa seuraan sitä.
Painajainen Elm Streetillä. Olin 11-vuotias ja muut osat uskalsin katsoa vasta aikuisena.
Manaajan uncut versio. Näin sen, kun olin 12. Olin kipeä ja yö meni valvoessa, kun kipeä kurkku ei antanut nukahtaa kunnolla. Laitoin jossain vaiheessa telkkarini päälle, että laitan dvd:n pyörimään kun en kuitenkaan saa nukuttua ja sieltähän tuli päälle jääneeltä kanavalta Manaaja ja just se pää kääntyy 360 astetta kohtaus.
Soittorasia (katsoin salaa) ja sitten yksi kauhuelokuva, jossa nukke oli jotenkin paha :( Se oli tuotu ehkä Intiasta? tms ja siinä oli jotain voimia. Muistan vieläkin se kamalan nuken ja olen 46 v.
En katso ikinä kauhuleffoja, olen liian herkkä.
Akvaariorakkaus, painosta alkavan murkkuiän kynnyksellä
Kellopeliappelsiini! Leffa järkyttää vieläkin, saati lapsena (olin ehkä jotain 12 v.)...
Pahat pojat 12-vuotiaana, pikkuveljeni oli vasta 9 ja olimme leffateatterissa, aikuisen seurassa kylläkin. Se miksi leffa oli mielestäni niin hirveä johtuu alkukohtauksesta jossa poikien sairas isä murhaa perheen koiran. :(
Se. S. Kingin pelle-elokuva. Sain vuosikausien traumat! Olin 11v kun katsoin sen salaa koulun jälkeen kaverin kanssa.