Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä elokuvan näit liian nuorena

Vierailija
16.11.2012 |

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kuin muillakin:

'Se'  -näin painajaisia pitkään

'Hohto' -varsinkin se kylpyamme kohtaus

'Uinu uinu lemmikkini' - itkeskelin yöllä kun luulin, että se pikkupoika jäi oikeasti rekan alle

Vierailija
62/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumujen silta.   Sen naisen "lankeaminen" jäi vähän  (siis aika paljonkin)  hämäräksi jutuksi minulle, mutta tajusin että se tappoi lopuksi itsensä.  En ollenkaan tajunnut että miksi.   Asia kaiveli aika pitkään ennen kuin se laantui pois mielestä.

Toinen paha oli se "ammutaanhan hevosiakin"...  senkin nähdessäni olin varmaan alle 10 tai jotain siellä korvilla. Joka kerta kun keikauttaa itsensä kedolle kukkien sekaan makaamaan, niin sekin leffa tulee mieleen.

Olen karski mies.  Repikää siitä.

Pikkuisen kylmää, kun siskon pennut ovat jo nähneet kaikki hostellit sun muut ällötykset.  Jäi sekin leffa muuten iteltäni alkua pitemmälle katsomatta.  Ei sitä kun ei ole pakko.  Vapautta on se kun voi valita, että katsooko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaajan ( hyi hitto, en voi vieläkään kattoa sitä) ja Halloweenin :( kaveri painosti katsomaan , kadun että suostuin.

Vierailija
64/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 jatkaa...  ja tottakai asiaan kuuluu, että sitä sumujen sillan musiikkia sitten on lainailtu sinne ja tänne ja tuonne.  Tulee pahoja mielleyhtymiä tuosta.

Vierailija
65/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omen -ennustus toi painajaisia pitkäksi aikaa 12-vuotiaana.

Vierailija
66/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumio ja alien leffat. Alienit katsoin joskus 5 vuotiaana ja muumion näin 9 vuotiaana.

Vierailija
67/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2012 klo 16:42"]

Hyvä leffahan se oli, mutta kaikki nerokkaat viitteet aikansa tapahtumiin menivät ohi. Tajusin ne vasta vuosia myöhemmin uusintakatselukerralla xx.

[/quote]

Kyllä minä ymmärsin 10-vuotiaana Forrest Gumpin tapahtumat.

Vierailija
68/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltirumpu. Olin varmaan 10v tai vähän päälle kun katsoin ensimmäistä kertaa. Muistiin on jäänyt todella paljon sairaita kohtauksia tai ainakin koin ne lapsena sairaina ja aika pimeältä koko leffa tuntuu näin aikuisenakin muisteltuna. Aika paljon muistan siitä, vaikkakaan en enää koko juonta. Katsoin sen vielä salaa moneen kertaan, oli jotenkin koukuttava. Olisikin mielenkiintoista nähdä se vielä lähes 30 vuoden jälkeen. 

Minulla oli lapsena mahdollisuus katsella valtava määrä leffoja salassa, siihen aikaan videoitakaan ei ollut vielä läheskään joka kodissa. Katsoinkin Bondeista lähtien kaikki mahdolliset, jotka eivät olleet lapsille tarkoitettuja. Mutta tuo Peltirumpu ainoana jätti lähtemättömät kuvat verkkokalvoihin tai sitten vain muiden vaikuttavuus on kadonnut vuosien varrella.

Vierailija
69/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2012 klo 17:42"]Dracula

Joku kotimainen elokuva, jossa mies oli kai ihastunut naiseen ja maalasi tästä kuvan. Myöhemmin mies näki painajaista, jossa nainen oli kaivossa ja nauroi tälle ilkikurista naurua. Oli kamalan synkkä. Osaisko joku muuten kertoa, mikä elokuva saattoi olla kyseessä? Saattoi kyllä olla jokin tv-sarjakin.

[/quote]

Se oli tämä sarja http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Painajainen_(televisiosarja) - ihan kamala. Muistan hyvin itsekin :(

Vierailija
70/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä Manaajassa tapahtuu? Olen utelias enkä uskalla itse katsoa...

Vierailija
71/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omen-Ennustus oli a i v a n järkyttävä. Olin ehkä 15 v. enkä vieläkään uskaltaisi katsoa sitä.

Vierailija
72/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:43"]

Omen -ennustus toi painajaisia pitkäksi aikaa 12-vuotiaana.

[/quote]

Niin minullekin, olin 11! :o

Ja se sen pojan tosi veemäinen ilme aina sen jälkeen kun se sai tapettua jonkun! Creepy!

Vierailija
73/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten totta semmoinen huhu että se suomalainen Kivikasvojen Dracula (joka täällä jo taidettiin mainita ja jota myös pienenä pelkäsin) on tuhoutunut jossain tv-arkistossa joskus, eikä siitä olisi kopiota missään?

Vierailija
74/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja 10-11 vuotiaana kun äiti ei uskaltanut katsoa sitä yksin. Joo, taisi myös 5 vuotias pikkuvelikin katsoa sen samalla.

Vierailija
75/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:25"]Soittorasia (katsoin salaa) ja sitten yksi kauhuelokuva, jossa nukke oli jotenkin paha :( Se oli tuotu ehkä Intiasta? tms ja siinä oli jotain voimia. Muistan vieläkin se kamalan nuken ja olen 46 v.

En katso ikinä kauhuleffoja, olen liian herkkä.
[/quote]
Nukke oli sarjassa Yöjuttu, se on jäänyt varmaan kaikille sen nähneille ikuisiksi ajoiksi mieleen, niin ällö ja karmea se oli...tarina on luettunakin pelottava.

Vierailija
76/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jonkun tosi synkän ja pelottavan Pinocchio-leffan 5-vuotiaana enkä saanut unta moneen yöhön. Siinä oli siis oikeat näyttelijät eikä mikään piirretty. Olisikohan peräti ollut jossain itäblokeissa tehty elokuvaversio.

Sitten pelkäsin pienenä myös kun katsoin ruotsinkielistä 70-luvun Pojken med guldbyxorna (Poika ja kultahousut) sekä leffana että sarjana joissa poika huomasi että housujensa taskusta tuli vaan lisää ja lisää seteleitä ja lopussa oli inhottavaa katsoa mm. kun varkaat jahtasivat häntä ja veivät väkisin sen poikaparan housut. Katsoin että tästä elokuvasta on tulossa uusintaversio tänä vuonna.

Vierailija
77/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:07"]

Onko muuten totta semmoinen huhu että se suomalainen Kivikasvojen Dracula (joka täällä jo taidettiin mainita ja jota myös pienenä pelkäsin) on tuhoutunut jossain tv-arkistossa joskus, eikä siitä olisi kopiota missään?[/quote]

Ei ole totta. Viime talvena katselin YouTubesta koko elokuvan tai musikaalihan se on paremminkin. Aika nostalgista :) Se mainitsemani "Pidättekö ostereista" ei ole säilynyt. Silloin ennen vanhaan nauhat olivat kalliita ja niiden päälle nauhoitettiin surutta kuluja säästääkseen. Sääli.

Vierailija
79/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula (Christopher Lee) 8-vuotiaana
Manaajan luin 10-vuotiaana (joo, kirjan!) En uskaltanut nukkua
Terminator 8-vuotiaana

Vierailija
80/155 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu-elokuva. Rupesin itkemään elokuvissa, olis joku 9v silloin. Itkin leffaa vielä yli 20-vuotiaanakin.

Riiviöt sekä nukke-elokuvat.