Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 90-luvulla ratsastusleirillä Nivalassa.

Vierailija
15.11.2012 |

Kyseessä oli lestadiolaisen perheen pitämä talli. Sattuuko kukaan tietämään tallin nimeä ja onko sitä enää olemassa? Ei millään tule mieleen...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä kesä että viikonloppuleirillä -90 luvulla. Mestarin-Tomi oli suokki ruuna, Mikado oli risteytysruuna, Golden Dream eli Martta. "joni" oli se kimo risteytysruuna. Aramara Dyane eli Ara ja hänen oripokansa. Mr Step oli lämppäriruuna, mutta lempinimeä en nyt muista.Setukoita oli ainakin Henny, Lill Oscar, Mosino. Risteytysponeihin kuului vielä se pieni kimo prinsi eli Prins Grey.

Vierailija
2/33 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska törmätä tällaiseen ketjuun. :) Harmi että niin vanha. Minä olin kans leirillä tuolla joskus 90-luvun alkupuolella. Tomppa ja Martta on jääny mieleen ja myös Mikado, joka puri mua käteen :D Ai että, muistoja muistoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr Stepin lempinimi oli Puppe ja sen satulan alle laitettiin jonkunmoinen musta-valkonen sohvatyyny pehmentmään satulaa ??  Play Shack oli sitten tuo lämppäriruuna, Sakke, joka jäi rekan alle Kotikankaan lähistöllä karkumatkallaan. Ihan loppuaikoina Kotikankaalle tuli myös suokkitamma Kipa. Muistan sillä muutaman kerran ratsastaneeni.  

Vierailija
4/33 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä ihan ensimmäiset kerrat tunneilla, oisko ollu joskus 97-98, ja pian sen jälkeen se lopetti toimintansa, varmaan ihan 90-luvun lopussa. Sillon tuli mentyä itellä norjanvuonoheppa Rollilla :), ja pari kertaa Martalla. Ja oisko siellä ollu joku Johnson, Joni? kans, en oo varma. Varmaan kun alan miettimään, niin tulis muitaki heppoja ja poneja mieleen.

Vierailija
5/33 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alkupuolella. En tykännyt kun jouduin nuorimpana meneen paljon niillä shettiksillä, ärsyttävää tikitystä niiden kyyti. Harmaalla Jonilla kun sai mennä oli huippua.

Vierailija
6/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä lähimaastosta ja tytär harrastaa ratsastusta. en ole koskaan kuullut tuollaisesta tallista Nivalassa. Siellä on Kapina-talli ja Country-talli ja joku jonka nimeä en muista mutta se on aika uusi. Närhen talli on lopettanut (ei vl), Pegasos on aika uusi..

Vierailija
7/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä muista varmasti. Olisiko voinut olla Koivukangas?

Vierailija
8/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa, jos joku sattuis muistamaan tallin nimen ja ehkä jotain hevosiakin. Kun täällä on ollut kaikkia niitä lempparihevosketjuja ym. :)

Ap

Vierailija
9/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseisellä tallilla oli pihassa ainakin kioskimökki ja majoitus oli pihalla sellaisessa punaisessa luhtirakennuksessa. Ratsastuskenttä oli aika iso.

Vierailija
10/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nimi alkoi k:lla, mutta varma en ole!

Muistatko hevosia? Mun leirihevonen oli musta englannintäysveritamma Martta, sen vieressä oli sh-ruuna Tomppa. Yhden shettiksen nimi oli Peppi. Siellä oli monta shettistä, ehkä jopa 5.

Ap

Vierailija
11/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseisellä tallilla oli pihassa ainakin kioskimökki ja majoitus oli pihalla sellaisessa punaisessa luhtirakennuksessa. Ratsastuskenttä oli aika iso.

Mä arvastin, että joku palstalla on ollut siellä :)

Ap

Vierailija
12/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestojen... Saiko siellä ratsastaa muullakin kuin hevosella?

mutta enemmistö lestadiolaisista on ihan normaaleja ihmisiä, joiden tapoihin ei kuulu lasten seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ap

Vierailija
13/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko hevosia? Mun leirihevonen oli musta englannintäysveritamma Martta, sen vieressä oli sh-ruuna Tomppa. Yhden shettiksen nimi oli Peppi. Siellä oli monta shettistä, ehkä jopa 5.

Ap

Sama talli. Muistan nuo hepat kyllä. Mun lemppari oli mustavalkoinen poni, muistaakseni se oli joku risteytys, ei ihan shettis ainakaan. Nimi ei nyt muistu mieleen. Muistan, että jollekin hevoselle piti kaikkien tuntia katsomassa olleidenkin laulaa kovaan ääneen "rullaati rullaata", että se saatiin laukkaamaan :D

Vierailija
14/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Sama talli. Muistan nuo hepat kyllä. Mun lemppari oli mustavalkoinen poni, muistaakseni se oli joku risteytys, ei ihan shettis ainakaan. Nimi ei nyt muistu mieleen. Muistan, että jollekin hevoselle piti kaikkien tuntia katsomassa olleidenkin laulaa kovaan ääneen "rullaati rullaata", että se saatiin laukkaamaan :D

oli ehkä joku F:llä alkava, Fabi- jotain. Mä en saanut mennä noilla pienillä poneilla, meillä oli monta leiriläistä, jotka halus mennä vain shettiksillä ja sitten ne, jotka osas vähän paremmin ratsastaa, sai mennä niillä hankalammilla kopukoilla.

Ap

Vierailija
15/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän leirillä ei ollut semmoista hevosta, joka olis tarvinnut laulua rohkaisuksi :D

Ap

Vierailija
16/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellainen "lehmänvarinen" eli siis laikukas valkoruskea. Joo Fabiola se oli! Itsekään en saanut sitä pienemmillä ratsastaa, meidän leirillä hevoset meni aika usein koon mukaan kun leirille osallistui ihan pienistä muutamaan melkein lukioikäiseen saakka, itse taisin olla 10 vuoden paikkeilla.

Vierailija
17/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan jonkun, jota ei saanut sitoa kiinni, mutta nimi on jäänyt unholaan...

Ap

Vierailija
18/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivioja?

Vierailija
19/33 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tämä paikka, tallia ei enää näy olevan:

http://www.kotikangas.angelcities.com/