Eikö minulla ole oikeus saada mitään kivaa(asiaa anopista)?
Pääsääntöisesti meidän perheen elättää mies itse saan pientä eläkettä.Anopin mielestä en siis saisi ikinä saada tai ostaa itselleni mitään.Mies osti minulle vähän yli 100€ kännykän ja anoppi sitä kovasti paheksui.Edellinen 70€ kännykkä meni 3-v jälkeen rikki.Kun siis olen kotona niin enkö saisi ikinä hankkia mitään?olisin halunnut akryylikynnet,haaveillut niistä nyt 6-v mutta anoppi sanoi että hän saa hommata sellaiset koska oli 40-v töissä ja hänellä on hyvä eläke.Mies sitten tyrmäsi haaveiluni niistä kynsistä.
Kommentit (54)
vaikka Kuun taivaalta, mutta tajuat kai, että saat olla HELVETIN KIITOLLINEN, että joku (miehesi ja yhteiskunta) elättää sinua.
Monessa maassa eläisit katuojassa vailla asuntoa ja ruokaa - ja vailla sitä työeläkettä.
Täysin käsittämätöntä vinkua jostain kynsistä!
Ei minullakana ole akryylikynsiä ja kännykkä on vanha romu, vaikka olen ollut töissä 14-vuotiaasta!
vaikka Kuun taivaalta, mutta tajuat kai, että saat olla HELVETIN KIITOLLINEN, että joku (miehesi ja yhteiskunta) elättää sinua.
Monessa maassa eläisit katuojassa vailla asuntoa ja ruokaa - ja vailla sitä työeläkettä.
Ei minullakana ole akryylikynsiä ja kännykkä on vanha romu, vaikka olen ollut töissä 14-vuotiaasta!
mutta olen siis sairaseläkkellä en saa työeläkettä mieheni tiesi tämän mennessään kanssani naimisiin enkä aio alkaa nöyristelemään vaikka minut joutuukin elättämään.
kovinkaan kiitollinen taida olla itsekään:( Ihmisellä on ihmisarvo, ei tarvitse matona madella missään tilanteessa. Ja ap;lla on PERHE. Perhe on yksikkö jossa kannetaan vastuuta toisista. Melkein toivoisi että saisit itse kokeilla sitä katuojaa. Jos ap on eläkkeellä, lienee syy jokin mihin hän ei voi itse vaikuttaa. On aivan naurettavaa verrata ap:n tilannetta johonkin katuoja-yhteskuntaan, kun ei siellä olla. Inhottava ihminen olet. Juuri oli lehdessä tutkimustulos kuinka suurta ahdistusta aiheuttaa köyhyydessä se ettei koskaan ole varaa mihinkään muuhun kuin selviytymiseen. Saatko jotain kiksejä siitä että heikossa asemassa olevia potkittaisin vielä lisää?
Hän asuu hyvinvointiyhteiskunnassa, joka turvaa hänelle tietyn elintason ja hänen lapselleen mm. ilmaisen koulutuksen, vaikkei ap ikinä kykene itse maksamaan mitään.
Ja hän itse elää hyvää turvattua elämää, johon kuuluu jopa turvaverkko!
Ja silti hän vinkuu, kun ei saa kännykän uusinta mallia ja jotain helvetin akryylikynsiä! Käsittämätöntä kiittämättömyyttä!
Hän asuu hyvinvointiyhteiskunnassa, joka turvaa hänelle tietyn elintason ja hänen lapselleen mm. ilmaisen koulutuksen, vaikkei ap ikinä kykene itse maksamaan mitään.
Ja hän itse elää hyvää turvattua elämää, johon kuuluu jopa turvaverkko!
Ja silti hän vinkuu, kun ei saa kännykän uusinta mallia ja jotain helvetin akryylikynsiä! Käsittämätöntä kiittämättömyyttä!
siitä vain mies hommaamaan ja tekemään lapsia.Mun turvaverkkoni on mies,anoppi ja appiukko.Isäni on jo aika vanha ja huonossa kunnossa asuu palvelutalossa ja äitini dementikko asunut vuosia dementtiakodissa.
Niin voikin. Miten se tähän liittyy? Meillä ei ole yhtään isovanhempaa elossa, mutta maksamalla saa aina hoitoapua yms.
Ap vain on _saanut_ senkin ilmaiseksi.
Ap saa ruoan ja asunnon ja jopa puhelimen. Akryylikynsistä nikotellaan. Voi rassua!
mutta kai jokainen haluaisi muutakin ja tosiaan kun joudun eläkkeellä sairauksien takia koko elämän olemaan niin pitäsikö loppuelämä tyytyä siihen että saa asunnon ja ruuan?
ne muutkin vastaavassa tilanteessa olevat, joilla ei ole elättäjää.
Niin voikin. Miten se tähän liittyy? Meillä ei ole yhtään isovanhempaa elossa, mutta maksamalla saa aina hoitoapua yms.
Ap vain on _saanut_ senkin ilmaiseksi.
lapsi siis vasta 4-v ja anoopi sai pari vuotta sitten keuhkoveritulpan ja se vielä uusikin niin hän ja appi ei hoida lasta vaan ihan itse hoidamme tosin on osa-aikahoidossa päiväkodissa 10 päivänä kuussa ja siitä maksamme.
että elämässä saa sen minkä ansaitsee. Jos tekee töitä, usein on rahaa myös ylimääräiseen, ei toki aina.
MUTTA ne Omat Valinnat määrittävät sen millaiseksi elämä muotoutuu. Jos vaikka asuu liian isossa asunnossa, syö liian kallista ruokaa, harrastaa kallista lajia, hankiii tuloihin nähden liian monta lasta, tai muuta vastaavaa, niin sitten rahaa ei välttämättä riitä mihinkään kivaan, ei välttämättä edes pakollisiisn menoihin.
AP olisi voinut jättää vaikka lapsen tekemättä, silloin voisi asua pienemmässä asunnossa, ruokaa menisi vähemmän, ja kappas niihin kynsiinkin olisi sitten rahaa. Tai sitten voi olla onnellinen siitä mitä hänellä nyt on, ja iloita esim. lapsen olemassa olosta ja unohtaa rakennekynnet.
ehkä voisit säästää eläkkeestäsi noihin kynsiin, jos mies kerran maksaa asumisen ja laskut?
hirvittaa ajatellakin, mita se voisi olla.
ilo, kannustus, empatiakyky? Eikös niitä ole vai oletteko katkeroituneet itse elämäänne? Jos yhtään itseään arvostaa, kyllä sitä kaipaa joskus myös jotain kivaa, kaunista yms, eri asia on tietysti ne jotka saa orkut marttyyriudestaan.
ja sinä joka samoit että elämä on sitä miksi itse sen luo- ei todellakaan aina pidä paikkaansa. Elämässä voi tulla ihan ilman omaa syytä suuriakin vastoinkäymisiä. Olis sunkin ehkä kannattanut jättää jo sytymättä koska voit myös sairastua, menettää lapsesi yms.. Ei voi olla totta että naiset ovat tällaisia kananaivoisia hirviöitä mitä tässäkin ketjussa on??? Toivon ja rukoilen et kaiken takana on korkeintaan yksi hieman sekaisin oleva ihminen.
että AP kerjää aloituksellaan itse sitä marttyyrin kruunua päänsä päälle.
Moni varmasti yrittää saada hänet ymmärtämään, ettei hänellä mene niin huonosti mitä kuvittelee kun ei kynsiä saa.
Ja moni varmasti ajattelee ettei asia ole ihan niin yksioikoinen mitä AP aloituksessaan esittää, eli klassinen asetelma viattomasta naisesta ja hirviö anopista, asioilla on yleensä kaksi puolta!
AP:lla on omaa rahaa, mihin käyttää eläkkeensä? Voisiko kuvitella että pikkuhiljaa nipistäisi esim. tuon kännykän ostoon tarvittavat rahat omista rahoistaan? Miksi miehen pitää maksaa AP:lle "luksus"tavaroita joihin hänellä itsellään ei ole varaa?
Ymmärrän sen, että parisuhteessa elävillä ihmisillä on tietyllä tavalla yhteiset rahat, eli toista ei viskata pakkaseen nukkumaan tai anneta kuolla nälkään jos hänellä ei syystä tai toisesta rahaa ole. Mutta en ymmärrä, miksi toiselle pitäisi ostaa esim. kallis kännykkä/käsilaukku tai muu tavallaan turha juttu, jos rahasta on tiukkaa. HUOM: on eri asia jos rahaa riittää, silloin on luontevaa ostaa esim. puolisolle jotain vähän kalliimpaa.
Mutta jos on tiukkaa taloudellisesti, niin silloin minusta menee niin, että AP säästää ITSE ne rahat kännykkäänsä, tai tyytyy ihan 30€ malliin. Veikkaan että AP olisi tuon halvan puhelimen valinnut, jos olisi itse pitänyt säästää se 100€ kännykkään. On vaan niin helppoa ottaa mitä tahansa vastaan jos ilmaiseksi saa, AP ei välttämättä tiedä paljonko mies puskee töitä puhelimen JA sen muun elämisen eteen, vaatii vaan lisää. EHKÄ siksi se anoppi asiasta sanoi.
yllättävää että mammuliinit tällä saivartelee ja pipertää jotain yksityiskohtaa. Tossahan on kyse siitä että anoppi kävelee ap:n yli, ja ap:n pitää laittaa sille stoppi. Perheen yhteinen talous ja rahojen jakaminen ei kuulu kellekään teistä sen paremmin kuin mullekaan. Ihmeellisiä mammuleita kun pitää päästä mestaroimaan ja arvottamaan toisten rahankäyttöä. Hoitakaa omanne ja antakaa muiden tehdä tavallaan. Teidän tuomionne eivät auta ap;ta eikä ole vastaus hänen ongelmaansa. Kunhan pääsette itse pätemään.