Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö minulla ole oikeus saada mitään kivaa(asiaa anopista)?

Vierailija
15.11.2012 |

Pääsääntöisesti meidän perheen elättää mies itse saan pientä eläkettä.Anopin mielestä en siis saisi ikinä saada tai ostaa itselleni mitään.Mies osti minulle vähän yli 100€ kännykän ja anoppi sitä kovasti paheksui.Edellinen 70€ kännykkä meni 3-v jälkeen rikki.Kun siis olen kotona niin enkö saisi ikinä hankkia mitään?olisin halunnut akryylikynnet,haaveillut niistä nyt 6-v mutta anoppi sanoi että hän saa hommata sellaiset koska oli 40-v töissä ja hänellä on hyvä eläke.Mies sitten tyrmäsi haaveiluni niistä kynsistä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä mieltä ettei perhe olekaan yhteistalous missä jokainen huolehtii myös taloudellisesti toisesta ja puolisot samalla viivalla...no meitä on moneen junaan!

Vierailija
22/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat sanat anopille/äidilleen jos tuolla tavalla puuttuisi meidän perheemme sisäisiin asioihin. Ei tulis kuuloonkaan!

Meillä myös yhteistalous missä ei lasketa kuka tuo talouteen mitäkin. Kaikki menee samalla tilille eikä koskaan, ei ikinä olla laskettu kuka tuo ja paljonko.Kamalaa olis elää parisuhteessa jossa kaikki ei olisi yhteistä...ja selvennykseksi sanottakoon että meistä kumpikin on vuorollaan "elättänyt" toista...kuuluu asiaan nääs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AP on ns. saamaton ihminen.

Jokaisen lähipiirissä on varmasti ihmisiä joista osa painaa ja tsemppaa vaikka on kaikenlaista ns. oikeaa terveysvaivaa, ja osa taas menee ihan shokkiin jos kynsi katkeaa tmv. pientä tapahtuu.

Läheisillä on yleensä tapana olla läheisistään huolissaan. Jos oma lapsi perustaa perheen ns. saamattoman ihmisen kanssa, suurin osa äideistä/isistä huolestuu asiasta.

On aika kamalaa katsella vieressä, kun oma lapsi tekee paljon töitä jne. ja toinen vaan esim. narkkaa siinä vieressä ja varastaa kotoa toisen kovalla työllä hankkimia tavaroita tmv. ja toinen ei halua erota. Moni ns. hyväksikäyttäjä on todella hyvä manipuloimaan...!

Toki en AP:n tilannetta tunne, mutta aika harva nuori ihminen joutuu jäämään eläkkeelle. Suurin osa EI HALUA jäädä, vaikka siihen mahdollisuus olisikin, vaan haluaa edes jollakin tapaa olla työelämässä mukana. Ja tuo jollakin tapaa voi olla esim. sitä että tekee osa-aikatyötä jossakin, tai esim. sitä että toimii ko. sairauden/vamman tukiyhdistyksessä vapaaehtoisena työntekijänä tmv.

Se on aina paha jos ns. makaa tyhjän panttina kotona, AINA pitäisi koittaa vähän saada elämästä kiinni. Voi vaikka alkaa pitämään blogia netissä tmv. josta hyvällä tuurilla saa jossain vaiheessa vähän ekstraa omaa elämään (esim. kauneusblogi pitäjä ne rakennekynnet tmv.)

Vierailija
24/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se "yhteistalous" aina mielletään niin, että vaimo saa maata tulotta kotona ja vaatia itselleen vaikka akryylikynnet niistä "yhteisistä rahoista", joita ei kuitenkaan itse ole hankkimassa...

Vierailija
25/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tekee mitäkin ja mikä on esim apn tarkka tilanne? Veikkaan että kyse taas toisten asioihin nokkansa mielellään tunkevasta anopista joka luulee että hänellä oikeus sanoa mitä vaan.

Mulla kokemusta tästä kun oma isäni on tismalleen samanlainen. On oikea besserwsser, juntti joka ei tunnu tietävän mistään mitään mutta luulee tietävänsä ja luulee että oikeus puuttuua toisten asioihin. SITÄ VOI KUTSUA MYÖS NARSISMIKSI!

Ap mitäpä jos sanoisit anopilles että jatkossa pitää huolen vain omista asioistaan. Poikansakin on jo aikuinen ja perheensä perustanut ja sitoutunut siihen. Ei kuulu asia anopille pätkääkään!

Vierailija
26/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhun koska olen alalla töissä joten te palstaräähkät tukkikaa suunne kun ette apn tilanteesta tiedä. Samoin voisin sanoa apn anopille.

Kyllä se vaan niin on että normaalissa perheessä huolehditaan toinen toisesta ja otetaan kaikki huomioon kykyjensä mukaan.

Vierailija
27/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaessaan kotona ilmaiseksi miehensä lapsia kun mies tienaa töissä ja säästää omalle tililleen?

Mulla aika paljon kokemuksia tästä!

Vierailija
28/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopit eivät silloin koskaan ole määkimässä kun se miniä siellä kotosalla hoitelee niitä anopin kullan lapsia ilmakseksi ja mies käärii rahat töistä. Toisin sanoen mies saa kotiinsa ilmaisen lastenhoitajan ja kotipiian ja anoppi tyytyväinen!

Vierailija
29/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halutessaan vain jakaa almuja ja armopaloja kun taas vastaavassa tilanteessa vaimon/miniän pitää automaattisesti jakaa kaikki...niin ne anopit ajattelevat kun kyse heidän pikku pojistaan.

Vierailija
30/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yhteinen tili on hieno juttu silloin kun se toimii. Tämä vaan kuulostaa siltä että ei toimi.

Onko teillä siis yhteinen tili? Onko Miehesi palkka myös sinun käytössäsi? Kuka kustantaa esim. vaatteesi? Mihin eläkkeesi menee?

Jos yhteinen talous ei toimi, on edellä kuvattu tilanne lähinnä nöyryyttävä ja alistava. Ap:n olisi siis paras saada jostain omaa rahaa että voisi vähän itsenäistyä, muuten sitä on ihan liian helppo lytätä.

Vierailija
31/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä mitään osa-aikatöitä ole tällaiselle vajaakuntoiselle tarjolla kun on tällä paikkakunnalla paljon terveitäkin työttömiä.Ja teen firmassa jotain mitä osaan eikä miehelläni ole varaa minulle mitään maksaa.Ja tosiaan jos olen paremmassa kunnossa olen tehnyt jotain vapaaehtoistyötä,opiskellut omaksi iloksi yms.

Vierailija
32/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla ei ole sanottavaa teidän perheen raha-asioihin. Ratkaisu on puhua miehellesi, mutta jos mies antaa äitinsä vaikuttaa eikä puhuminen auta, niin sitten en tiedä mitä tehdä. Mutta jos teillä on yhteinen tili niin kai voit käyttää sitä oman harkintasi mukaan? Tuskin kannattaa panostaa siihen, että anoppi yhtäkkiä muuttaa asennettaan.

Pääsääntöisesti meidän perheen elättää mies itse saan pientä eläkettä.Anopin mielestä en siis saisi ikinä saada tai ostaa itselleni mitään.Mies osti minulle vähän yli 100€ kännykän ja anoppi sitä kovasti paheksui.Edellinen 70€ kännykkä meni 3-v jälkeen rikki.Kun siis olen kotona niin enkö saisi ikinä hankkia mitään?olisin halunnut akryylikynnet,haaveillut niistä nyt 6-v mutta anoppi sanoi että hän saa hommata sellaiset koska oli 40-v töissä ja hänellä on hyvä eläke.Mies sitten tyrmäsi haaveiluni niistä kynsistä.

Vierailija
33/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yhteinen tili on hieno juttu silloin kun se toimii. Tämä vaan kuulostaa siltä että ei toimi.

Onko teillä siis yhteinen tili? Onko Miehesi palkka myös sinun käytössäsi? Kuka kustantaa esim. vaatteesi? Mihin eläkkeesi menee?

Jos yhteinen talous ei toimi, on edellä kuvattu tilanne lähinnä nöyryyttävä ja alistava. Ap:n olisi siis paras saada jostain omaa rahaa että voisi vähän itsenäistyä, muuten sitä on ihan liian helppo lytätä.

ja itse eläkkestäni kustannan vaatteet,mieheni ei paljoa yrityksestä palkaa ota että laittaa yhteiselle tilille vain asuntolainanlyhennyksiin yms laskuihin tarvittavat rahat.

Vierailija
34/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nuo hankinnat vaikuttavat siihen koko perheen talouteen.

Jos mies käytännössä yksin elättää perhettä, niin se on monille myös hyvin stressaava tilanne. Ehkä puhuaa isälleen, joka puhuu vaimolleen (anopille) että poika on niin kovin väsynyt töistä mutta ei ole varaa pitää vapaata.

Jos tilanne on tuo, niin tottakai sitä anoppia (äitiä) ahdistaa, kun toinen saa 100€ puhelimen ja tahtoisi kalliit tekokynnet ja poika (mies) raataa niska limassa töissä. Nuo rakennekynnetkin eivät ole mikään kerta investointi, vaan niitä pitää huoltaa, mikä maksaa n.50€/kk, eli vuodessa kaikkinensa menisi rahaa n.700-800€ kynsiin, tuolla rahalla se mies voisi pitää esim. viikon loman töistään...

Puhelimiakin saa paljon edullisemmin, itse tyytyisin ap:n asemassa halvimpaan mahdolliseen puhelimeen. Moni sellainen joka ei itse töitä tee, vaan se raha tavallaan tippuu taivaalta (kelasta, sossusta tai vaikka pappa betalar) ei ymmärrä sitä, kuinka paljon töitä saa tehdä siihen että saa elämänsä maksettua.

Jos on vaikka 10€/h nettopalkka, niin 100€ puhelimeen eteen saa tehdä töitä 10 tuntia!

Vierailija
35/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nuo hankinnat vaikuttavat siihen koko perheen talouteen.

Jos mies käytännössä yksin elättää perhettä, niin se on monille myös hyvin stressaava tilanne. Ehkä puhuaa isälleen, joka puhuu vaimolleen (anopille) että poika on niin kovin väsynyt töistä mutta ei ole varaa pitää vapaata.

Jos tilanne on tuo, niin tottakai sitä anoppia (äitiä) ahdistaa, kun toinen saa 100€ puhelimen ja tahtoisi kalliit tekokynnet ja poika (mies) raataa niska limassa töissä. Nuo rakennekynnetkin eivät ole mikään kerta investointi, vaan niitä pitää huoltaa, mikä maksaa n.50€/kk, eli vuodessa kaikkinensa menisi rahaa n.700-800€ kynsiin, tuolla rahalla se mies voisi pitää esim. viikon loman töistään...

Puhelimiakin saa paljon edullisemmin, itse tyytyisin ap:n asemassa halvimpaan mahdolliseen puhelimeen. Moni sellainen joka ei itse töitä tee, vaan se raha tavallaan tippuu taivaalta (kelasta, sossusta tai vaikka pappa betalar) ei ymmärrä sitä, kuinka paljon töitä saa tehdä siihen että saa elämänsä maksettua.

Jos on vaikka 10€/h nettopalkka, niin 100€ puhelimeen eteen saa tehdä töitä 10 tuntia!

sitten en saisi ikinä mitään kivaa elämä olisi ihan kamalaa kituutusta.En ota noita kynsiä koska se vuoden juttu tulee niin kalliiksi mutta haluan edes joskus vähän kivemman puhelimen en ihan perusjuttuja.

Vierailija
36/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä valittamista anopilla on? Olette siis molemmat köyhiä, sekä sinä että mies.

Anoppisi on törppö.

Vierailija
37/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tahdot saada elämääsi kivoja ns. turhia juttuja. Kukapa ei. On selvää, ettei pelkillä perus tarpeilla kituuttaminen ole pidemmän päälle herkkua.

Juttu on kuitenkin niin, että sen ylimääräisen kivan eteen täytyy tehdä töitä! Akryylikynnet on ok, kunhan ensin mietit rahoituksen niihin. Näin se elämä vaan toimii.

Ei kukaan voi sanoa, että olisi kiva saada juttu x, miksi minä en voi saada sitä kun se olisi kiva. Ihminen saa mitä vaan, vaivaa vaan täytyy asioiden eteen nähdä.

Vierailija
38/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa ruoan ja asunnon ja jopa puhelimen. Akryylikynsistä nikotellaan. Voi rassua!

Vierailija
39/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielistellä jotain ääliötä ettei tulisi riitoja. Jos haluat säilyttää omanarvontuntosi ja itsemääräämisoikeutesi ei riitoja idiootin kanssa voi välttää. Sun pitää laittaa nopille rajat, eikä se siitä tietenkään tykkää jos on tuollainen. Mutta se on NORMAALIA aikuisen ihmisen elämää. Nyt anoppi on törkimys joka käyttää valtaa sinuun ja sä uhri, et itsestäsi vastuussa oleva aikuinen. Älä anopilta kysy miten saat tai miten sun pitää elää. SEn päätät sinä, ja otat huomioon oman perheesi, muttet pidemmälle kuin voit menettämättä itseäsi. Ja aloita heti. Lapsesi paras on aikuinen , vastuullinen äiti eikä vallankäyttäjäanoppi.

Vierailija
40/54 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa ruoan ja asunnon ja jopa puhelimen. Akryylikynsistä nikotellaan. Voi rassua!

mutta kai jokainen haluaisi muutakin ja tosiaan kun joudun eläkkeellä sairauksien takia koko elämän olemaan niin pitäsikö loppuelämä tyytyä siihen että saa asunnon ja ruuan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme