Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset haluaa joululahjaksi heille koiran joka olisi Meillä

Vierailija
14.11.2012 |

Miehen lapset 8 ja 9v haluavat sinnikkäästi koiran tai jopa koirat joululahjaksi. Mikään muu ei kuulemma kelpaa. Jooo..o, mutta ovat meillä 4pv kuukaudesta, ja asuvatkin eri paikkakunnalla. Eli tämä/nämä koira/koirat ei olisi kyllä suinkaan heidän harteillaan vaan meidän! Mies kattelee illat netistä myynti.ilmoituksia, ja minä yritän pidätellä kiukkuani. En voi juuri sanoa juuta tai jaata, koska minähän pilaisin sitten koko jutun. Ei jumal...en ala kyllä ennen töihin menoa mitään rakkia kusettamaan ja ylipäätään hyysäämään. Eihän tämä olisi edes meidän, vaan näiden lasten. He pääsisivät täysin vastuusta ja jakelisivat vaan ohjeita siitä miten pitää hoitaa. Ovat varsin "pikkuvanhoja" tapauksia. Mitäs sitten jos parin vuoden päästä haluavat sen koiransa omaan vakikotiinsa, ja olisin jo syvästi kiintynyt. Miten koiraan edes suhtautua, kun olisi heidän, mutta kokoajan meillä hoidettavana...

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä jos miellyttämisenhalussasi sen koiran tänne hommaat, niin hoidat myöskin siivoukset ja kusetukset ihan itse, minä en osallistu. Ja jos et hoida, se koira lähtee.

Vierailija
2/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet lasten äidin kanssa asiasta?

Siitä, että ne koirat menisivät sitten sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli miehen koira, jota vähän pelkäsin, sen kanssa piti viettää 3 h vuorokaudessa, se vei kaiken vapauden ja ajan ja viikonloput meni jossain tottelevaisuuskoulutuksessa.

En vain jaksanut sitä enää, että miehelle koira oli kaikki kaikessa ja suurin osa vapaa-ajasta meni sen kanssa.

Vierailija
4/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ensiksi aloittaisit keskustelun miehen ja lasten kanssa siitä, että koiraa tai muutakaan lemmikkiä ei koskaan osteta lahjaksi. Kyseessä ei ole tavara, vaan elävä olento, jonka kasvattamisesta ja hoitamisesta otetaan vastuu. Ei eläintä voi pitää "hyllyllä", kuten tavaraa, ja ottaa sieltä leikittäväksi silloin kuin haluaa.

Vierailija
5/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä voi olla eri juttu, kun lapset jo vanhempia. Tiedän että paljon jäisi mun harteille. Mies menee töihin 7.mäksi, minä 10.ksi, et mitä luulette mitä mies ehdottaa, kun koira tullut. Ei ole halukas puhumaan mitään etukäteen, ja tulis kyl kamala riita. Mä pelkään nyt, et musta tulee paha äitipuoli kun en tätä halua :(

Vierailija
6/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, ei missään tapauksessa koiraa lahjaksi! Ei se ole mikään lasten lelu, jolla käyvät leikkimässä 4 päivää kuukaudessa! Lasten isällä on järki karannut asiassa, haluaako hän hoitaa koiraa tai jopa kahta koiraa? Sopiiko edes aikatauluihin? Kuka hoitaa lemmikin lomien ajan? Kuka kouluttaa? Onko näitä asioita edes mietitty?

Vierailija
7/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin mene, että sinulla ei ole muka sananvaltaa.

Vierailija
8/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ensiksi aloittaisit keskustelun miehen ja lasten kanssa siitä, että koiraa tai muutakaan lemmikkiä ei koskaan osteta lahjaksi. Kyseessä ei ole tavara, vaan elävä olento, jonka kasvattamisesta ja hoitamisesta otetaan vastuu. Ei eläintä voi pitää "hyllyllä", kuten tavaraa, ja ottaa sieltä leikittäväksi silloin kuin haluaa.

Antais niiin väärän kuvan lapsille. Aivan hullun hommaa. Mies ei taas pidä asiaa noin vakavana ollenkaan. Ja hänen mielestään lapset saa viedä sen sitten kun kasvavat... huh huh

Vierailija
9/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa ilman kummankin aikuisen suostumusta, ja ei ketään voi moittia, jos ei koiraa halua. Se sotkee ja sitä täytyy lenkittää ja mihin se laitetaan reissujen ajaksi? Sanot vain miehellesi, että se on koira tai parisuhde. Eihän se mikään lasten koira olisi, jos he ovat etillä vain 4 päivää kuukaudessa.

Vierailija
10/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hänen pitäis esim.aamulla sitä pissattaa, kun mulla paremmin aikaa... Pelkään et kaatuis hyvin nopeasti "käytännön syistä" mun tehtäväksi. Eikä mua kauheesti tosiaan innosta ajatus pennun kasvattamisesta, joka ei olisi edes oma...

Vierailija
11/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot mitä ajattelet!! Koirista on ihan älyttömästi hommaa!! Eikä mitään eläimiä osteta lahjaksi. Pystytkö puhumaan lasten äidin kanssa? Ja niinhän se on että aikuiset on vastuussa koirista, eli myös sinä jos samassa taloudessa aioit asua.

T. 2 koiran omistaja

Vierailija
12/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hänen pitäis esim.aamulla sitä pissattaa, kun mulla paremmin aikaa... Pelkään et kaatuis hyvin nopeasti "käytännön syistä" mun tehtäväksi. Eikä mua kauheesti tosiaan innosta ajatus pennun kasvattamisesta, joka ei olisi edes oma...

Vierailija
13/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita inhosi yli kaiken, mutta kun olivat lapsensa lemmikkejä ( joka kävi kahtena viikonloppuna kuussa) niin ei voinut luopua niistä. Kissat olivat tosi huonolla hoidolla ja viettivät suurimman osan ajastaan kylpyhuoneeseen teljettynä. Onneksi nuo kissat pääsivät lopulta uuteen kotiin.

Miehesi on idiootti. Ensinnäkin se koira ei ole mikään lelu, millä voi leikkiä muutamana päivänä kuukaudessa. Toisekseen ensin pitäisi ottaa selvää, ovatko kaikki allergiattomia. Sitten olisi tarvis ottaa huomioon koiran rotu ja sen vaatima ylläpito.

Ole sinä ap järkevä ja laita stoppi tuohon touhuun. Anna vaikka tämä ketju hänelle luettavaksi. Silläkin uhalla, että saisit pahan äitipuolen leiman niin kiellät koiran hankinnan.

Vierailija
14/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katotaan sitten... Älä nyt ajattele niin monimutkaisesti... ja sittehän vievät koiran... Ai jaa... Mä olisin sitä hoitanut vuodet ja lenkittäny, ja sit taaperot veisivät kun heille sopisi...

Vierailija
15/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama, hankittaisiinko koira miehesi lapsille vai sinun lapsillesi, mutta koiraa ei taloon oteta, ellei molemmat vanhemmat (aikuiset) ole sitä valmis ottamaan.

Ellei sitten jossain ihme poikkeustapauksessa toinen aikuisista ihan oikeasti hoitaisi kaiken koiraan liittyvän (ja harvoin tämä taitaa onnistua).

Nyt sinun on ihan pakko puhua miehesi kanssa, vaikka siitä tulisikin kaamea tappelu. Silläkin uhalla!

Koira ei ole lelu eikä lahja, vaan koiran ottajan tulee ihan oikeasti haluta hoitaa koiraa. Ja lapset eivät voi koiraa hoitaa, jos siihen mahdollisuus vain 4 päivää kuukaudesta. Koiraa kun pitäisi jopa ruokkia joka päivä.

Sinun on ehdottomasti tehtävä selväksi että koiraa ei tule tai jos sen päätätte ottaa, niin silloin koira on teidän, ei lasten. Koska koira ei ole mikään lahja.

Ja koiran hoitoa ei saa lykätä sellaiselle henkilölle, joka ei koiraa ole halunnut hankkia.

Olen samaa mieltä jonkun edellisen kanssa, että näytä nämä vastaukset vaikka miehellesi. Ja valmistaudu riitaan, mutta siinä syyllinen et ole sinä.

Vierailija
16/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot mitä ajattelet!! Koirista on ihan älyttömästi hommaa!! Eikä mitään eläimiä osteta lahjaksi. Pystytkö puhumaan lasten äidin kanssa? Ja niinhän se on että aikuiset on vastuussa koirista, eli myös sinä jos samassa taloudessa aioit asua. T. 2 koiran omistaja

Ei alkuunkaan.

Vierailija
17/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sä pelkäät riitelemistä? Älä alistu. Se on sunkin kotisi. Jos parisuhde ei moista riitaa kestä, ei se ole hyvä parisuhde.

Sano että sä muutat muualle, jos koira tulee, että käytät nyt hyvä mies järkeäsi, minä en sen hoitajaksi ryhdy. Hoitakoot itse eläimensä.

Koira pitää ottaa vastuunsa tuntien perheenjäseneksi, ei lasten leluksi.

terv. nro 2, joka on kasvattanut saksanpaimenkoiria

Vierailija
18/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin tyhmä että harkitseekaan koiran ostoa tuollaisilla spekseillä...

Vierailija
19/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin tyhmä että harkitseekaan koiran ostoa tuollaisilla spekseillä...

joita näkee harvoin. Eli hyvittää puuttuvaa yhteistä aikaa

Vierailija
20/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näitä "ostamalla ja periksi antamalla hyvä mieli"-etävanhempia löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän