Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset haluaa joululahjaksi heille koiran joka olisi Meillä

Vierailija
14.11.2012 |

Miehen lapset 8 ja 9v haluavat sinnikkäästi koiran tai jopa koirat joululahjaksi. Mikään muu ei kuulemma kelpaa. Jooo..o, mutta ovat meillä 4pv kuukaudesta, ja asuvatkin eri paikkakunnalla. Eli tämä/nämä koira/koirat ei olisi kyllä suinkaan heidän harteillaan vaan meidän! Mies kattelee illat netistä myynti.ilmoituksia, ja minä yritän pidätellä kiukkuani. En voi juuri sanoa juuta tai jaata, koska minähän pilaisin sitten koko jutun. Ei jumal...en ala kyllä ennen töihin menoa mitään rakkia kusettamaan ja ylipäätään hyysäämään. Eihän tämä olisi edes meidän, vaan näiden lasten. He pääsisivät täysin vastuusta ja jakelisivat vaan ohjeita siitä miten pitää hoitaa. Ovat varsin "pikkuvanhoja" tapauksia. Mitäs sitten jos parin vuoden päästä haluavat sen koiransa omaan vakikotiinsa, ja olisin jo syvästi kiintynyt. Miten koiraan edes suhtautua, kun olisi heidän, mutta kokoajan meillä hoidettavana...

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin tyhmä että harkitseekaan koiran ostoa tuollaisilla spekseillä...

kyllä näitä "ostamalla ja periksi antamalla hyvä mieli"-etävanhempia löytyy.

Vierailija
22/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä miehellesi myös se tosiseikka, että koira kiintyy eniten siihen, joka sitä hoitaa ja kouluttaa ihan riippumatta siitä kenen koira se mukamas on. Käytännössä käy siis niin, että koira ei koskaan tule todella kiintymään miehen lapsiin vaan he ovat sille aina vieraita. Lisäksi voi käydä niin että koira ei lapsia ala kunnolla totella ellette todella osaa sitä kouluttaa ja tukea lapsia sen ohjaamisessa. Se vasta onkin lapsille pettymys, jos ”oma koira” ei halua heiltä haleja, ei leiki heidän kanssaan eikä tule kutsuttaessa luokse.

Meillä kävi niin että otettiin koira ja lapset oli siitä kovasti innoissaan. Nyt kun koira on 2 v ja lapset viettää sen kanssa ehkä 15 min päivä ja minä 2,5 tuntia plus koirakoulut, niin koirahan palvoo minua ja muu perhe on sille toissijainen. Toki se tottelee kaikkia ja lapsille on opetettu, miten sen kanssa leikitään, mutta aika ajoin tulee pettymyksiä, kun lapsi haluaisi vaikka loikoilla koiran kanssa matolla, mutta koirapa seuraa minua kylppäriin…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei molemmat aikuiset sitä oikeasti halua, ei sitä hankita. Sama juttu, kun mietitään sohvaa, mekkoa, ompelukonetta, uutta kattilaa. Sellaista ei talouteen tuoda, jos ei molemmat sitä halua.

Naisilta jää tällä systeemillä aika lailla tavaraa ostamatta, kun mies sanoo ein.

Vierailija
24/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä miehellesi myös se tosiseikka, että koira kiintyy eniten siihen, joka sitä hoitaa ja kouluttaa ihan riippumatta siitä kenen koira se mukamas on. Käytännössä käy siis niin, että koira ei koskaan tule todella kiintymään miehen lapsiin vaan he ovat sille aina vieraita. Lisäksi voi käydä niin että koira ei lapsia ala kunnolla totella ellette todella osaa sitä kouluttaa ja tukea lapsia sen ohjaamisessa. Se vasta onkin lapsille pettymys, jos ”oma koira” ei halua heiltä haleja, ei leiki heidän kanssaan eikä tule kutsuttaessa luokse. Meillä kävi niin että otettiin koira ja lapset oli siitä kovasti innoissaan. Nyt kun koira on 2 v ja lapset viettää sen kanssa ehkä 15 min päivä ja minä 2,5 tuntia plus koirakoulut, niin koirahan palvoo minua ja muu perhe on sille toissijainen. Toki se tottelee kaikkia ja lapsille on opetettu, miten sen kanssa leikitään, mutta aika ajoin tulee pettymyksiä, kun lapsi haluaisi vaikka loikoilla koiran kanssa matolla, mutta koirapa seuraa minua kylppäriin…

kerro ihmeessä lisää leikeistänne

Vierailija
25/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ilmoittanut lapsille että mitään koiraa ei tähän perheeseen tule (juuri noista sun mainitsemistasi syistä johtuen) ja meillä sentään on sekä penskat että perheen isä tämän saman katon alla 24/7.

Eläin ei ole lahja, vaan pitkän harkinnan tulos ja jos haluajat eivät edes ole sitä hoitamassa sitä ei teille oteta.

Vierailija
26/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei koskaan ole alaikäisten lasten koira, vaan aikuisten. Muista se.

Vierailija
27/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otapa hyvä nainen itseäsi niskasta kiinni ja aloita oman tilasi ottaminen ja kommunikointi miehen kanssa. Et voi elää elämääsi koko ajan joustaen ja peläten riitaa ilman sananvaltaa omassa kodissasi.

Vierailija
28/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sen elämän keskipiste ja aurinko :-). Sulla ei ilmeisesti ole kokemusta uskollisesta ja rakastavasta koirasta. Se on ihanaa, mutta sellaista ei saa ellei itse panosta suhteeseen sitä muutamaa tuntia ainakin muutamana päviänä viikossa.

Selitä miehellesi myös se tosiseikka, että koira kiintyy eniten siihen, joka sitä hoitaa ja kouluttaa ihan riippumatta siitä kenen koira se mukamas on. Käytännössä käy siis niin, että koira ei koskaan tule todella kiintymään miehen lapsiin vaan he ovat sille aina vieraita. Lisäksi voi käydä niin että koira ei lapsia ala kunnolla totella ellette todella osaa sitä kouluttaa ja tukea lapsia sen ohjaamisessa. Se vasta onkin lapsille pettymys, jos ”oma koira” ei halua heiltä haleja, ei leiki heidän kanssaan eikä tule kutsuttaessa luokse. Meillä kävi niin että otettiin koira ja lapset oli siitä kovasti innoissaan. Nyt kun koira on 2 v ja lapset viettää sen kanssa ehkä 15 min päivä ja minä 2,5 tuntia plus koirakoulut, niin koirahan palvoo minua ja muu perhe on sille toissijainen. Toki se tottelee kaikkia ja lapsille on opetettu, miten sen kanssa leikitään, mutta aika ajoin tulee pettymyksiä, kun lapsi haluaisi vaikka loikoilla koiran kanssa matolla, mutta koirapa seuraa minua kylppäriin…

Vierailija
29/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sen elämän keskipiste ja aurinko :-). Sulla ei ilmeisesti ole kokemusta uskollisesta ja rakastavasta koirasta. Se on ihanaa, mutta sellaista ei saa ellei itse panosta suhteeseen sitä muutamaa tuntia ainakin muutamana päviänä viikossa.

ihan perusjuttuja, ei liity mitenkään siihen, etteikö tunnistaisi minussa lauman johtajan. Koiran tehtävänä ei ole tehdä omia päätöksiä vaan totella minua eli ei, meillä koira ei seuraa minua, jos en erikseen käske.

Vierailija
30/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei molemmat aikuiset sitä oikeasti halua, ei sitä hankita. Sama juttu, kun mietitään sohvaa, mekkoa, ompelukonetta, uutta kattilaa. Sellaista ei talouteen tuoda, jos ei molemmat sitä halua.

Naisilta jää tällä systeemillä aika lailla tavaraa ostamatta, kun mies sanoo ein.

stereot ja uudet kännykät ostamatta kun nainen sanoo ei ;)

Vierailija
31/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stereot ja uudet kännykät ostamatta kun nainen sanoo ei ;)

Vierailija
32/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkin on aika se oppia.

Vierailija
33/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkin on aika se oppia.

Vaan ap:n tapauksessa MIEHEN on aika oppia se! Muutenkin, ei ongalma (taas kerran) ole niissä etälapsissa eikä edes siinä koirassa vaan uuden suhteen kommunikatiokyvyttömyydessä.

Vierailija
34/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koiran ottamista kannattaa miettiä, että onko aivan varmasti valmis sitoutumaan koiran mukanaan tuomaan vastuuseen. Koira ei ole hankinta tai lahja eikä se voi olla kokeilu. Koira pitää ajatella elämänkumppaniksi, jonka kanssa on valmis elämään jopa toistakymmentä vuotta. Koirasta on kannettava vastuu silloinkin, jos omassa elämäntilanteessa tapahtuu muutoksia tai koiran kanssa tulee ongelmia. On mietittävä, miten koiran hoito järjestyy työ- tai lomamatkojen aikana. On oltava valmis huolehtimaan ikääntyvän koiran erityistarpeista ja maksamaan mahdollisesti lisääntyviä eläinlääkärimaksuja. Koira elää pitkään – kahdessakymmenessä vuodessa ihmisen elämässä ehtii tapahtua paljon. Jos koiraan sitoutuminen ei sovi elämäntapaasi, koira pitää jättää hankkimatta. Siis kun harkitset koiran ottamista – harkitse vielä kerran!

Vierailija
35/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy ei ole se että olisin keskipiste ja aurinko, vaan ihan ehdollistettu tapa: Luulevat pääsevänsä lenkille joka kerta kun käyn vessassa. Ennen lenkkiä käyn vessassa, joten toistuu tarpeeksi usein ja pitää illuusion yllä että vessassa käyntini tarkoittaa lenkkiä.

Samoin koska minä hoidan enimmäkseen koiramme, niin tulkitsevat eniten minun eleitäni ja tekemisiäni. Välillä se on rasittavaa. Lisäksi tulihan todettua että toinen koiramme ei edes liiku lenkillä kovin kummoisesti ilman toista koiraamme ja minua. On tottunut lenkkeihin joko yksin minun kanssani tai toisen koiramme kanssa.

Vierailija
36/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsinähän nuo viestit on kirjoitettu.

Minä en olisi valmis koiran hoitamiseen ja valitettavasti lähtisin kävelemään mikäli mies päättäisi että meille sellainen tulee. En missään nimessä suostuisi enkä sitoutuisi.

Vierailija
37/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas koira seuraa jos en kiellä eikä se mua niin häiritse että vitsisi tuosta tehdä tottelevaisuuharjoitusta. Saati että vaatisin että nuoren koiran on käskyn alla pötkötettävä lapsen vieressä lapsen mieliksi, kun se koko ajan vain odottaa lupaa lähteä pois. Meillä on varmaan vähän eri asenne koiriin. Mun mielestä ne saa jopa ajatella milla aivoillaa, kunhan lopullinen päätös- ja kieltovalta on aina ja ehdottomasti ihmisillä.

ihan perusjuttuja, ei liity mitenkään siihen, etteikö tunnistaisi minussa lauman johtajan. Koiran tehtävänä ei ole tehdä omia päätöksiä vaan totella minua eli ei, meillä koira ei seuraa minua, jos en erikseen käske.

Vierailija
38/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut puhuttiin aikoinaan ottamaan koira perheeseen. Mies lupasi että hoitavat koiran esikoisen kanssa. Olin vielä raskaana, ja pentu tuli taloon samana päivänä kun jäin äitiyslomalle. Arvaatte varmaan kuinka siinä kävi ja kuka sen koiran hoiti. Ero tuli eikä koiran hoidosta tulleet erimielisyydet olleet siinä ihan pieni osasyy.

Siis jos yksikin perheenjäsen suhtautuu koiraan edes pienellä varauksella eikä ole sydämestään mukana, ei koiraa kannata missään nimessä ottaa.

Vierailija
39/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasi lapselle lahjaksi häkkilinnun kysymättä minulta mitään.

Joo ei tullu meille lintua. Sanoin lapselle että sinne isän luokse voi ottaa ihan vapaasti.

Ei tullu lintua sinnekään.

Vierailija
40/81 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään koiraa, jos kumpikin vanhemmista ei sitä hyväksy.

Vastuunsa tunteva koirankasvattaja ei edes myy noilla kriteereillä pentua tai aikuistakaan.