Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko syödä puikoilla ja sormin?

Vierailija
14.11.2012 |

Luultavasti suurin osa maailman aterioista syödään puikoilla tai sormin. Oikea ateriointitapa on sitäpaitsi tärkeä tunnelman kannalta. Miten sinulta käy puikoilla tai oikean käden sormilla syöpöttely?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sormilla syömisessä jotain, mitä vauvakin ei osaa?

Vierailija
2/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään tottunut. Mulla on niin kankea kotikasvatus :) Puikoilla syöminen sujuu mainiosti, koska olen viettänyt paljon aikaa Aasiassa ja ystäväpiiriini kuuluu paljon aasialaisia. Thaimaalainen kaveri opetti puikkojen käytön joskus kouluaikoina kädestä pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä tarkoitetaan esim intialaista tai afrikkalaista tapaa, eikä pelkkää pitsaslaissin kädessä pitoa.

Puikoilla pärjään kyllä, vaikka mieluiten minä syön ihan perinteisesti lusikalla tai haarukalla.

Vierailija
4/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just nyt en edes muista, että miten se tapahtuu, mutta varmasti oppisin.

Puikoilla osaan syödä, kuten lapsenikin nykyään.

Vierailija
5/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikoilla syöminen sujuu mainiosti, koska olen viettänyt paljon aikaa Aasiassa ja ystäväpiiriini kuuluu paljon aasialaisia. Thaimaalainen kaveri opetti puikkojen käytön joskus kouluaikoina kädestä pitäen.

Thaikut eivät kyllä juurikaan syö puikoilla...narahdit!

Minulle puikkojen käyttö on täysin luontevaa, kiitos 90-luvun vietnamilaispakolaisten. :)

Sormin syön pizzat ja sellaset.

Vierailija
6/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puikoilla, niin kiinalaisilla, korealaisilla kuin kaakkois-aasialaisilla. Sormilla syönti onnistuu myös jos on kyse ruuasta joka syödään riisin kanssa.

Vierailija
7/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikoilla syöminen sujuu mainiosti, koska olen viettänyt paljon aikaa Aasiassa ja ystäväpiiriini kuuluu paljon aasialaisia. Thaimaalainen kaveri opetti puikkojen käytön joskus kouluaikoina kädestä pitäen.

Thaikut eivät kyllä juurikaan syö puikoilla...narahdit!

Minulle puikkojen käyttö on täysin luontevaa, kiitos 90-luvun vietnamilaispakolaisten. :)

Sormin syön pizzat ja sellaset.

Tämä thaikku söi.

Vierailija
8/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sormilla syömisessä jotain, mitä vauvakin ei osaa?

Kun tottunut arabi tai intialainen syö sormin, se käy siistisi ja sujuvasti. Ei suttaannu kämmenet eikä kasvot. Vaatii treenaamista.

Vierailija
9/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään Thaimaassa puikoilla, muu ruoka menee lusikka-haarukka -systeemillä.

Kuinkan moni täällä oikeasti osaa syödä esim. korealaisilla painavilla ja lattanoilla puikoilla? Vaativat enemmän harjoitusta kuin tavalliset "kiinalaiset" puikot, joita muualla Aasiassa käytetään.

Vierailija
10/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoiii, sinäkinkö osasit googlata?? No hyvä hyvä!!

Vierailija
11/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia korealaisia en ole kokeillut. Osaan syödä myös sormin. Oikealla kädellä, vain pinnasta kauhaisten niin ettei sormet pala. Joskus syödään sormin yhden aasialaisen kaverin tekemää ruokaa, monet moittii, että sormet palaa.

Vierailija
12/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo vastaaja, mutta eikohän Thaimaa ole sen verran suosittu matkakohde, että moni tietää, miten siellä on tapana syödä (minä en, en ole käynyt Thaimaassa).

Onko sulla jotenkin paha olo vai mistä moinen aggressio?

Vierailija
13/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tähän en googlea tarvinnut, sen verran monta kertaa tullut Thaimaassa käytyä. Muissa "puikkomaissa" olen käynyt Kiinassa, Koreassa, Vietnamissa, Laosissa ja Myanmarissa. Osaat varmaan korjata näistä ne maat, joissa puikot eivät ole ainoat ruokailuvälineet? Entä missä näistä maissa ruokaa syödään myös sormin ja minkälaista ruokaa? Minä osaan vastata kysymyksiin ilman googlea, osaatko sinä?

Vierailija
14/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään Thaimaassa puikoilla, muu ruoka menee lusikka-haarukka -systeemillä. Kuinkan moni täällä oikeasti osaa syödä esim. korealaisilla painavilla ja lattanoilla puikoilla? Vaativat enemmän harjoitusta kuin tavalliset "kiinalaiset" puikot, joita muualla Aasiassa käytetään.

kun en ole edes kokeillut tuollaisia puikkoja, eli osaan vain niillä "kiinalaisilla" puikoilla ja se ei tietty ole taito eikä mikään...

Vierailija
15/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkan moni täällä oikeasti osaa syödä esim. korealaisilla painavilla ja lattanoilla puikoilla? Vaativat enemmän harjoitusta kuin tavalliset "kiinalaiset" puikot, joita muualla Aasiassa käytetään.

Asustelin jonkin aikaa Koreassa ja metallipuikot tulivat tutuiksi. Ne ovat, yllättävää kyllä, melkeinpä käytännöllisemmät kuin paksut puupuikot tai liukkaat japsipuikot. Varmaan riippuu siitä, mihin on tottunut :)

Vierailija
16/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osaavat vaivatta syödä vaikka sukkapuikoilla. Taito on imetty äidinmaidossa ja lukuisat eri kaukoidän maiden ystävät ovat opastaneet.

Minulle oli ihan helevetin vaikea oppia syömään tavallisilla kiinalaisilla puikoilla. Pakko kuitenkin oli, kun jouduin olemaan siellä kuukausia. Nyt kyllä onnistuu, mutta se oli kyllä työvoitto.

Oikeaoppisesti sormin en varmaankaan osaa syödä ja söhläisin varmasti myös vasemmalla kädellä, mikä lienee emämunaus.

Vierailija
17/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asustelin jonkin aikaa Koreassa ja metallipuikot tulivat tutuiksi. Ne ovat, yllättävää kyllä, melkeinpä käytännöllisemmät kuin paksut puupuikot tai liukkaat japsipuikot. Varmaan riippuu siitä, mihin on tottunut :)

Kun korealaisilla puikoilla on kerran oppinut syömään, ei niistä tohtisi luopua. Ovat myös jotenkin hygieenisemmat kuin puiset tai bambuiset peruspuikot, vaikkeivat ne kertakäyttöisiä olekaan. Mulle korealaiset puikot ovat tuttuja rajan 38. leveyspiirin pohjoispuolelta, mutta ne lienee samanlaisia etelässäkin.

Vierailija
18/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun korealaisilla puikoilla on kerran oppinut syömään, ei niistä tohtisi luopua. Ovat myös jotenkin hygieenisemmat kuin puiset tai bambuiset peruspuikot, vaikkeivat ne kertakäyttöisiä olekaan. Mulle korealaiset puikot ovat tuttuja rajan 38. leveyspiirin pohjoispuolelta, mutta ne lienee samanlaisia etelässäkin.

Tod.näk. suunnilleen samaa kamaa. Ja olen samaa mieltä hygieniasta, varsinkin raflassa. Syödään nykyään välillä himassakin korealaisilla puikoilla, siis mitä ruokaa sattuu, vaikka silakoita :) On ne niin mukavat välineet.

Vierailija
19/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti päivän oudoin aloitus=D

Vierailija
20/21 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeaoppisesti sormin en osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän